Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2006, 18:20   #161
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
2. iedereen heeft recht om dingen wel of niet aan te kopen. Niemand wordt GEDWONGEN om iets aan te kopen. Dat doe je uit vrije wil.
Maar Job toch, het ging om een burenruzie waarbij de ene gebuur bepaalde gemeenschappelijke kosten claimde en de andere daarmee niet akkoord was.
Oud 14 november 2006, 18:21   #162
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

dat niemand gedwongen is om zelfs de meest noodzakelijke basisbehoeften ( zoals bvb water ) aan te kopen is je reinste baarlijke nonsens en zelfs het kleinste kind kan dit begrijpen

je kan die stelling niet hard maken en deze stelling volhouden degradeert iemand tot de staat van mentale minderwaardigheid

desnoods daag ik je uit ( dan heb ik een job voor je of noem het een behandeling tegen mentale minderwaardigheid )

we zetten je in een vreemde stad ergens zonder geld
en we gaan zien hoe lang het duurt voor je begrepen hebt dat je in deze wereld wel degelijk verplicht bent sommige dingen aan te kopen

om te beginnen !

de ganse behandeling omvat veel meer natuurlijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 18:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 18:27   #163
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik kan evengoed inhoudelijk en tegelijk persoonlijk zijn - vanuit mentale minderwaardigheid nemen sommige werkezels klakkeloos aan terwijl ze aan de band staan af te stompen dat inhoudelijk en persoonlijk perse altijd tegenstrijdig moeten zijn
Ik werd niet persoonlijk. Jij wel.

Citaat:
tegen een slaaf zeg je echter de waarheid terwijl je je niet hoeft te houden aan de regels van de welvoeglijkheid
waar wil je naar toe ?

Citaat:
het gaat hier immers maar over vlaamse leeuwkes
Wat is in godsnaam de relevantie van jouw geleuter over die vlaamse leeuwkes

en nu terug ontopic

je hebt niks ontkracht

dat niemand gedwongen is om zelfs de meest noodzakelijke basisbehoeften ( zoals bvb water ) aan te kopen is je reinste baarlijke nonsens en zelfs het kleinste kind kan dit begrijpen

je kan die stelling niet hard maken

desnoods daag ik je uit ( dan heb ik een job voor je )

we zetten je in een vreemde stad ergens zonder geld
en we gaan zien hoe lang het duurt voor je begrepen hebt dat je in deze wereld wel degelijk verplicht bent sommige dingen aan te kopen[/quote]
Oud 14 november 2006, 18:42   #164

Standaard

ik ben gewoon eerlijk

vlamingen zijn over t algemeen slaven

ik leidt dat nu weer eens af uit de reacties van een groot gedeelte van de vlaamse forumgangers hier, mss maak ik wel eens een analyse waarin kenmerken van een slaaf en de modale vlaming vergeleken worden bij wijze van bewijslevering

mss is het wel zo dat al dat softe gedoe met cordon sanitaire en de veroordelingen van het vb enzo gewoon te soft zijn

een slavenvolk verstaat maar één taal en dat is de taal van de zweep

moesten ze alle vb ers bvb gewoon hun stemrecht afpakken - of moest men bvb enkel mensen die tenminste ongeveer weten wat een grondwet inhoudt laten meestemmen

degenen die hun stemrecht zouden verliezen in dat geval die zouden er gewoon geen bal tegen doen

een beetje grommen brommen ja zoals gewoonlijk
wat stoer komen doen op een forumpje enzo

maar opstandig worden ? lol laat me niet lachen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 18:45.
Oud 14 november 2006, 18:49   #165
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gaat hier eigenlijk iedereen als een stelletje achterlijke en afgestompte werkezels voorbij aan het feit dat er schuldenaars kunnen zijn die wel willen maar niet KUNNEN betalen ?

of moest die ouwe mss op zijn vijfentachtig maar gaan werken
Ge hebt uw voorbeeld zeer slecht gekozen, Kobaf...
Die mens was allesbehalve arm; hij had de centen! Kon meteen die 3.000 € ophoesten als hij dat wou. 't Waren er oorspronkelijk slechts 1.500 €, maar zijn koppigheid heeft de factuur doen oplopen.

Nee, geen arme kerkdief in dit geval.
Volgende keer meer sjans, jong.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 18:52   #166

Standaard

ik steek ook niet onder stoelen banken dat ik ondanks dat ik de vlaming echt wel ken toch nog steeds diep gesjokeerd ben bij het lezen van sommige reacties hier

beste "mensen"

er is hier een oude vent van vijfentachtig als een hond afgeknalt, een hond die alleen maar dreigde

was het wapen geladen ?

en nog een keer

is de schuld nu vereffend geraakt ?

ik had toch graag die afrekening eens gezien
Oud 14 november 2006, 18:54   #167
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Bwah, ze zullen die centen nu uit z'n nalatenschap halen.
Betalen die hij dus toch, de koppigaard.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 19:09   #168
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik de berichtgeving hierover in de media lees die volledig armenfoob is

waarbij het hele debat draait rond de veiligheid van die arme deurwaarder

de kant van de arme oude man wordt door geen enkele krant belicht

dan krijg ik zin om een van de dagen vws eens op te roepen om één of andere redactie te gaan bezetten

en wat de achterlijke vlaamse leeuwkes betreft

ik zou bijna zeggen, jammer dat het geen allochtoon was

er zou dan tenminste verzet en rel geweest zijn naar aanleiding hiervan in st niklaas
Op mijn steun kan je alvast rekenen kombaf
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 19:11   #169

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ge hebt uw voorbeeld zeer slecht gekozen, Kobaf...
Die mens was allesbehalve arm; hij had de centen! Kon meteen die 3.000 € ophoesten als hij dat wou. 't Waren er oorspronkelijk slechts 1.500 €, maar zijn koppigheid heeft de factuur doen oplopen.

Nee, geen arme kerkdief in dit geval.
Volgende keer meer sjans, jong.
bron ?

zelfs al zou je gelijk hebben dan nog stel ik de gang van zaken bij zo n boedelbeslag in vraag

dan nog betreur ik het afschieten van een oude vent ( of als je wilt zelfs het zodanig bedreigen zodat men hem "moet" afschieten )

dan nog blijf ik met een aantal vragen zitten

indien het gerecht menselijker zou zijn en meer gericht zijn op het oplossen van problemen ipv op het veroorzaken ervan dan zou dit in alle geval niet gebeurt zijn

denk ook eens in hoeveel dergelijke zaken gebeuren zonder dat het spektakel element erin zit - situaties waarin gepensioneerden die leven van het minimumpensioen bvb hetzelfde meemaken maar zich niet willen of kunnen en/of durven verzetten.

situaties waar jullie mss niet van horen maar die ik in alle geval genoeg heb weten gebeuren, waarbij sommige oa resulteerden in zelfmoord

wat vooral wraakroepend is is situaties waarbij de verkoop van de inboedel dan nog minder oplevert dan de kosten vh opladen ervan

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 19:19.
Oud 14 november 2006, 19:30   #170
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk hadden wij als maatschappij een plaatsje in het rusthuis moeten voorzien voor deze mens,maar nee als je honderd word word je nog in dit klotenland vervolgd schade is dat

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 november 2006 om 19:31.
Oud 14 november 2006, 19:42   #171
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron ?

zelfs al zou je gelijk hebben dan nog stel ik de gang van zaken bij zo n boedelbeslag in vraag
Ik denk dat je hier weinig aan kan doen tenzij je schulden afbetalen, wettelijk zal wel alles in orde geweest zijn.
Citaat:
dan nog betreur ik het afschieten van een oude vent ( of als je wilt zelfs het zodanig bedreigen zodat men hem "moet" afschieten )
Hier moet ik je gelijk geven, het afschieten van die mens was volgens mij ook niet nodig, wettelijk zal het wel in orde zijn veronderstel ik, maar menselijk vind ik ook dat hier door de deurwaarder en de politie een fout is gemaakt.
Ik veronderstel ( volgens de krantencommentaren ) dat er ruimte was om zich strategisch terug te trekken en dan te gaan zoeken naar een ander oplossing om aan hun geld te geraken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 19:42   #172
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Eigenlijk hadden wij als maatschappij een plaatsje in het rusthuis moeten voorzien voor deze mens,maar nee als je honderd word word je nog in dit klotenland vervolgd schade is dat
Aaah, dus volgens jou, moet je in dit land vanaf een bepaalde leeftijd buiten vervolging kunnen geplaatst worden?
Oud 14 november 2006, 19:48   #173
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Needles Bekijk bericht
Aaah, dus volgens jou, moet je in dit land vanaf een bepaalde leeftijd buiten vervolging kunnen geplaatst worden?
Men moet goed zorg dragen voor mensen die onze samenleving hebben opgebouwd Noem jij dat normaal dat een 85 jarige in koele bloede wordt afgemaakt omdat een samenleving vezuimd om zijn plichten(namelijk voor onze zwakste en oudste in onze samenleving)een waardig bestaan te bieden,nogmaals schande!!!!!!!! Ik kost op deze samenleving !!!!!!
Oud 14 november 2006, 19:53   #174

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Bwah, ze zullen die centen nu uit z'n nalatenschap halen.
Betalen die hij dus toch, de koppigaard.
en als die man vermogend genoeg was waarom deed men dan meteen geen beslag op zijn bankrekening ?

daar hadden ze mss kunnen opkomen indien ze zich hadden teruggetrokken om even na te denken zoals alberto zei

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 20:02.
Oud 14 november 2006, 19:56   #175

Standaard

Wat het vierde wereld syndicaat voorstelt is dat er voor schuldenaars dringend een regeling komt waarbij men ( bij de gemeente bvb ) zijn of haar schulden op eigen initiatief kan laten registreren.

Wanneer iemand zijn schulden dan heeft laten registreren per authenthieke acte zouden er geen extra kosten meer ( behalve indexatie ) mogen kunnen worden aangerekend. In het voordeel van de schuldeiser staat daar tegenover dat de schulden, eens geregistreerd niet meer zouden mogen kunnen verjaren.

soit zo zouden deze problemen kunnen worden voorkomen dus, plus het gerecht zou een hoop werk omtrent een hoop habbekratsen niet langer op onze kosten moeten doen

tenzij jullie natuurlijk liever in een land willen wonen waar er af en toe zo eens een oudje wordt afgeknald natuurlijk

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 19:56.
Oud 14 november 2006, 19:59   #176
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Op mijn steun kan je alvast rekenen kombaf
Vermoedelijk speelt voor het vws de waarheid, nl dat die man niet onbemiddeld was, geen rol...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 20:08   #177

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Vermoedelijk speelt voor het vws de waarheid, nl dat die man niet onbemiddeld was, geen rol...
de waarheid, dat er een oude man van 85 is afgeknald door een hulp van een overheidsfunctionaris (die ambtshalve vaak ook armen ambeteert ) speelt voor chipie geen rol

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 november 2006 om 20:14.
Oud 14 november 2006, 20:13   #178
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Het blijkt een gepensioneerde beroepsmilitair te zijn.
De weinige gepensioneerde beroepsmilitairen die ik ken hebben allen een meer dan redelijk bemiddeld pensioen.
Wie weet was het niet om de poen te doen, maar om het principe. De weinige gepensioneerde beroepsmilitairen die ik ken zijn zéér sterk in het handhaven van principes, ttz hun dikwijls eigenwijze principes.
Maar of het in dit geval hier over gaat weet ik niet... Ik kan ook niet in 's mans ziel kijken.

Laatst gewijzigd door job : 14 november 2006 om 20:14.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 20:16   #179
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de waarheid, dat er een oude man van 85 is afgeknald door een overheidsfunctionaris (die ambtshalve vaak ook armen ambeteert ) speelt voor chipie geen rol
Indien hij zich had neergelegd bij de uitvoering van het vonnis, was dit niet gebeurd.
Indien hij de deurwaarder en de agenten niet had bedreigd, was dit niet gebeurd.

Het is idd zéér spijtig dat dit een mensenleven geëist heeft...
Oud 14 november 2006, 20:17   #180

Standaard

boeffers hebben idd meestal een vet pensioen

maar dan weten we nog niks he

mss had hij hoge medische kosten ?

en als hij wel vermogend was dan had men het bedrag van zijn rekening kunnen halen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be