![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen dat het op zijn minst verdacht is, ... Na 23 u, geen pasje, etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé z'n, 't waren weer fucking racisten zeker, ... ja je kan natuurlijk niet ontkennen, dat heel wat van die aanslagen gepleegd zijn door mensen met een oosters uiterlijk, ... Niet dat alle mensen met een oosters uitelijk terorristen zijn, en inderdaad, iemand die in een bib zit, is nu niet direct een potentieel, zelfmoordterrorist. Maar amerikaanse orde handhavers, net als Engelse overigens, houden er een no nonsense politiek op na, de laatste tijd, begrijpelijk natuurlijk. Ik raad u aan om op heathrow, gatwick of de eurostar heel braaf te zijn en te doen wat ze vragen. Dus braaf intsjekken wanneer het tijd is, uw zakken leeg maken, en uw schoenen uit, en ja mijnheer en nee mijnheer, en zeker niet de grapjas of slimmerik proberen uithangen. We hebben dit niet te danken aan de flikken, die doen gewoon hun werk, we hebben dat te danken aan een paar idiooten met kalasjnikovs, die zich elke dag een breuk lachen in hun grot in Tora Bora, hoe wij gekloot worden met al die extra security measures. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg dat eens uit aan de ouders van Jean Charles de Menezes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() 01/04/2005 - USA Today
"Amnesty report slams Taser, cites 103 related deaths" http://www.usatoday.com/news/nation/...t_x.htm?csp=34 05/01/2006 - The Arizona Republic "167 cases of death following stun-gun use" http://www.azcentral.com/specials/sp...list24-ON.html 27/06/2006 - New Scientist magazine "THE US government has launched an investigation into the 184 deaths that have occurred following police use of stun weapons like the Taser." http://www.newscientisttech.com/chan...estigated.html en http://www.yourlawyer.com/articles/read/11882 Ondertussen lopen de cijfers boven de 200(verdubbeld in laatste jaar en een half). Citaat:
En dit voor een niet dodelijk wapen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() het probleem met "niet dodelijke" (of minder dodelijke) wapens in mijn ogen is dat de gebruiker minder snel zan aarzelen om het wapen ook effectief te gebruiken. Ik vind dit geen mooi vooruitzicht, maar eerder een stap richting politie staat.
Hetzelfde bijvoorbeeld met die FN 303. Krijg daar ene van op uw kop van te dichtbij, en ge staat gegarandeerd ook nooit meer op. Als ze die dingen nu gaan gebruiken bij bijvoorbeeld betogingen, ervanuitgaand dat die dingen toch nie dodelijk zijn en zomaar gebruikt kunnen worden op mensen, waar gaan we dan naartoe? Geen mens die nog durft voor zijn rechten uit te komen op den duur, uit angst een projectiel tegen zijn bol te krijgen of aan de stroom te hangen. Een beangstigend vooruitzicht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tijdje terug vond je dat die vrouw die per ongeluk iemand omver reed de zware straf verdiende omdat ze de gevolgen weet die er konden gebeuren indien je in de auto stapt en nu dat deze man ook goed genoeg weet dat er gevolgen zijn door zijn gedrag nu zijn het weer de agenten die niet mogen ingrijpen...je lult constant uit je nek en bent hierdoor niet consequent. Je hebt precies geen mening, je bent gewoon tegen alles wat westers is en alles wat met regels te maken heeft.
Laatst gewijzigd door illwill : 22 november 2006 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kun je trouwens niet laten dat je al 4x bent opgepakt? Ik woon in Brussel, ik ben allochtoon en ik ben nog nooit opgepakt geweest, word niet gediscrimineerd, ... maar ik denk ook niet constant dat men mij visseerd. Indien je je gedraagt heeft niemand problemen met je, maar dat kunnen sommigen niet vatten, hoewel...sommigen doen alsof ze het niet begrijpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij had maar niet moeten gaan lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() waneer je geconfronteerd word met iemand, dan gebruik je geen "tazer" want deze dient enkel voor "extreme omstandigheden en geen overmacht mogelijk is fysiek" lees "last resort and fysicly threated".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kon het risico niet nemen. Stel je maar eens voor als het wel een persoon was met een bom op zak en men liet hem begaan. Achteraf roepen is altijd makelijk. Maar die discussie heb ik al eens gedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanner er een kans bestaat dat je zelf en anderen kunnen verwond worden..gebruik je de tazer. Veilig en zonder blijvende gevolgen. Als men hem had moeten overmeesteren wat niet zomaar gaat altijd zou hij bv slecht kunnen neerkomen, zijn hoofd invallen...
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
idd Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De politieman die 5 keer taserde was niet aan zijn proefstuk toe... de aap komt uit de mouw.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nav. de wetswijziging in BE ivm het mogen bezitten van een kleine portie weed (In NL ook wettelijk, dacht ik), vond ik het onterecht dat die flikken m'n weed in beslag wilden nemen. Dus werd ik weerspannig... @ Lex: Ja, er was weldegelijk sprake van weerspannigheid..moet ik toegeven. En na het oproepen van bijstand, hebben die flikken dat klusje snel geklaard...moet ik zeggen. Ik was dan ook niet '100% weerspannig' (lees: er zijn geen klappen gevallen), want anders had ik het nog wel ff willen zien. ![]() Btw, ivm die weerspannigheid is er geen 'zaak' van gekomen, omdat ik m'n excuses ervoor heb aangeboden. Dus je ziet, als je redelijk bent valt er met die flikken écht nog wel te klappen hoor. In NL bestond er toen (en nu nog, denk ik) een gedoogbeleid dat je wel mag 'bezitten', maar het niet mag 'transporteren'. Wel, op dat transporteren hebben ze toen me gepakt. Een klote- en hypocriet gedoogbeleid dus..maar ik begrijp die flikken wel. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik had het ook wel verdient...heel juist.
Citaat:
Ik ben niet 4 keer opgepakt, maar slechts één keer. Die éne keer wel door 4 flikken tegelijk.. ![]() |
|
![]() |
![]() |