![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#402 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik weet intussen wel dat je niet vlug een foutje gaat toegeven..., dat je liever wegblijft uit de thread zoals in deze van de abortuskwestie..., maar kom zeg... Er staat:... Zo weten we nu een aantal jaren dat de mens geenszins hoog verheven is boven de lage instincten die dieren naar elkaar drijven voor hun voortplanting. ....daar wordt volgens jou geen voortplantingsinstinct mee bedoeld. Je vindt het zelfs belachelijk om dat daarin te lezen.....!? Jij zegt dat de lust naar sex een instinct is. Ik vraag je naar de naam van dit instinct (lust tot sex) en tot welk doel ze aanwezig is bij mens en dier. Niet om je te pesten of belachelijk te maken, maar omdat je zou inzien. Misschien raken we dan eindelijk een stapje verder. Zonder gezamelijk fundament, kunnen we immers niet verderredeneren. Hopende op concensus alvast bedankt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 18:57. |
|
|
|
|
|
|
#405 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen zoogdier, geen toogdier, maar een toogbier!Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 19:07. |
|
|
|
|
|
#406 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 19:51. |
||||
|
|
|
|
|
#407 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nadat zowat iedereen alles wat je zei weerlegd had zou je beter zeggen...dan ben je weggebleven... Ik kan het geloven dat je wat weerlegd was geworden niet meer wilde herhalen... Citaat:
Citaat:
Je bent weer goe bezig! Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voortplantingsinstinct bestaat in wezen niet. Denk je nu echt dat een beest weet dat van seks een nakomeling kan komen? Omdat wij als mensen dit lang hebben onderzocht kunnen we deze link leggen. Maar het enige instinct is lust, met als gevolg seks.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 20:44. |
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Banneling
|
honger -> eten -> aanvullen essentiële stoffen in lichaam
dorst -> drinken -> verhogen vochtgehalte in lichaam lust -> sex -> voortsplanting Men kan eten, drinken en vrijen om ontspanningsredenen, maar biologisch gezien is het bevredigen van honger, dorst en lust slechts een middel en geen doel. Met andere woorden, wij eten omdat we honger hebben en dus onze drang naar voedsel willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is het aanvullen van de essentiële stoffen in ons lichaam en wij hebben sex omdat we "goesting" hebben en dus onze drang naar sexuele activiteit willen bevredigen, maar het eigenlijke doel is de voortplanting. Dit is zo bij alle diersoorten. Is dat nu zo moeilijk voor jullie om te snappen?!? |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Minister
|
Helemaal geen oneigenlijk argument. Een zeer valabel tegenargument want de stelling was dat iets wat in de natuur voorkomt normaal is en dus aanvaard moet worden. Mijn stelling is altijd geweest dat die twee los van mekaar staan.
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Minister
|
Citaat:
Uit de rest van uw betoog kan ik opmaken dat voorlopig elk onderzoek hierover waardeloos is omdat er toch nooit geloofwaardige resultaten verwacht worden. |
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 november 2006 om 21:00. |
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
|
Citaat:
Hij blijft hetzelfde herhalen tot je opgeeft: dan concludeert hij dat hij gelijk heeft. Gewoon negeren lijkt me het minst vervelende. Vantijd eens op zijn plaats zetten: goed voor zijn nederigheid... |
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Minister
|
Citaat:
Gezien op VPRO en is meen ik me te herinneren ook iets over gepubliceerd in Eos. |
|
|
|
|
|
|
#416 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dat woord niet uitgevonden hoor.
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 21:15. |
||
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sexualiteit is geen primaire behoefte. Dat hoeft niet persé bevredigd te worden om te overleven. Een honger en dorstgevoel komen door een tekort aan brandstof. Als je daarin niet voorziet ga je dood. Maar een tekort aan sex bestaat heeft nog nooit iemand gedood. De lust, de zin in sex komt niet uit de lucht gewaaid he? Daar zijn bepaalde voorwaarden voor nodig zoals leeftijd, omstandigheden enz.. Dan komt de lust, de zin in sex instinctief naar boven. Net zoals de zalmen instinctief weten waar ze geboren zijn. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#419 |
|
Banneling
|
susidies voor kontneuken vind ik toch overdreven hoor...ik wil niet flauw doen, maar deze "hobby" zouden ze zelf mogen financieren vind ik...
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Minister
|
Dat was niet de stelling. Voor de zoveelste keer.
|
|