Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 07:45   #601
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
... Ik ben helemaal niet bang om voor enkele weken naar Syrië te gaan, ik wil zelf ondervinden of het daar in de moslimlanden is zoals sommigen onder jullie het hier voorschotelen.
Syrië prijkt in de Human Development Index op plaats 107 van de in totaal 177 landen, vlak voor Indonesië.

Om een totaalbeeld te krijgen van dat soort landen is het zeker nuttig van de Arab Human Developments (2002, 2003, 2004) te lezen.
Oud 27 november 2006, 10:06   #602
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee Circe, dat 'mag' hij niet want het religieus huwelijk moet asap gevolgd worden door een wettelijk huwelijk... Met meerdere vrouwen trouwen wordt trouwens in zijn geboorteland ook zo goed als niet meer gedaan.
En tja als je het anders bekijkt 'mag' ik dat ook zeker? Er is nog zoiets als wederzijds vertrouwen, niet?
Ik ga heel de poespas over het wettelijk / religieus huwelijk niet herhalen.
In BELGIE moet men éérst een wettig huwelijk afsluiten alvorens het is toegestaan om een religieus huwelijk af te sluiten, je hebt het blijkbaar nog steeds niet begrepen;

Indien men (onwettig) gewoon een islamitisch religieus huwelijk afsluit, is het volgens het geloof toegestaan om er nog drie extra af te sluiten. Uw opmerking "mijn man mag van zijn geloof niet vreemd gaan" is correct. Hij mag van zijn geloof echter wel met vier vrouwen tegelijk huwen die hij kan verstoten op eenvoudige manier (driemaal zeggen 'ik verstoot je') om te vervangen door een andere.

En nee, volgens de islam 'mogen' vrouwen dit niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 november 2006 om 10:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 10:09   #603
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee Circe, dat 'mag' hij niet want het religieus huwelijk moet asap gevolgd worden door een wettelijk huwelijk... Met meerdere vrouwen trouwen wordt trouwens in zijn geboorteland ook zo goed als niet meer gedaan.
En tja als je het anders bekijkt 'mag' ik dat ook zeker? Er is nog zoiets als wederzijds vertrouwen, niet?
nochtans gebeurt het hier tamelijk frequent hoor Laya ... en de overheid gedoogt ... (om administratief in orde te zijn, wordt(den) de nieuwe vrouw(en) dan bijgeschreven bij de kinderen in het ziekenfondsboekje ... (mijn vader was huisarts, met een bijna geheel gekleurde praktijk, hij liet me ooit ettelijke voorbeelden daarvan zien, we vonden het beide een goede oplossing, als de staat polygamie dan toch gedoogt ...).

maar even on topic : mensen wat laten jullie jullie allemaal graag tegen elkaar opzetten !? neem toch eens de moeite om elkaar te leren kennen en te luisteren naar elkaars (altijd terechte) angsten én klachten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 11:33   #604
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En ik die dacht dat ze hier geboren was.
Samrah is hier geboren, als je het over haar hebt...
Ik heb het tegen de mensen die altijd over 'zij' en 'ze' praten wanneer ze het over moslims hebben.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 11:40   #605
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mannen die drinken noch roken vind ge niet enkel bij moslims, wat is dat nu voor zever?!Anderzijds ken ik wel Magrebijnen die roken (véél zelfs en niet enkel toebak), zowat hun leven in café's doorbrengen, en die met alles neuken wat een rok draagt en dat ze kunnen versieren.Zuipen doen ze inderdaad minder, de meesten, maar ook niet allemaal hoor.Ik heb al echte arabische alkoliekers gekend ook.Zware zatlappen die tot 8 liter wijn per dag dronken!En alhoewel die jongens wellicht niet dikwijls naar de moskee gaan, toch zijn het moslims als ge het hun vraagt, geen éne tegengekomen dat zegt niet gelovig te zijn, en zijn voeten te veegt aan allah...
Zeg ik dat er geen Belgen zijn die niet roken of drinken carlgustaaf? Tsss je moet zo niet altijd op zoek gaan naar dingen waar je me op kan 'pakken' he.
Feit is dat 'de mijne' een heel practiserend moslim is, hij zal zelden dingen doen die haram zijn... let wel ik zeg zelden he, hij is ook maar een mens (en dan nog een man )
Oud 27 november 2006, 11:44   #606
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ga heel de poespas over het wettelijk / religieus huwelijk niet herhalen.
In BELGIE moet men éérst een wettig huwelijk afsluiten alvorens het is toegestaan om een religieus huwelijk af te sluiten, je hebt het blijkbaar nog steeds niet begrepen;

Indien men (onwettig) gewoon een islamitisch religieus huwelijk afsluit, is het volgens het geloof toegestaan om er nog drie extra af te sluiten. Uw opmerking "mijn man mag van zijn geloof niet vreemd gaan" is correct. Hij mag van zijn geloof echter wel met vier vrouwen tegelijk huwen die hij kan verstoten op eenvoudige manier (driemaal zeggen 'ik verstoot je') om te vervangen door een andere.

En nee, volgens de islam 'mogen' vrouwen dit niet.
Ik ben geen moslima he circe, ik houd me dan ook niet aan die regels.
En ja circe, ik weet tot vervelens toe waar je op aanspoort... ik weet het... maar binnenkort ga ik over 'mijn man' kunnen spreken zonder dat jij daar kan op inpikken... ik vermijd het intussen wel goed he, vind je niet? En dat speciaal voor jou, is dat nu niet lief van mij?
Oud 27 november 2006, 11:49   #607
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nochtans gebeurt het hier tamelijk frequent hoor Laya ... en de overheid gedoogt ... (om administratief in orde te zijn, wordt(den) de nieuwe vrouw(en) dan bijgeschreven bij de kinderen in het ziekenfondsboekje ... (mijn vader was huisarts, met een bijna geheel gekleurde praktijk, hij liet me ooit ettelijke voorbeelden daarvan zien, we vonden het beide een goede oplossing, als de staat polygamie dan toch gedoogt ...).

maar even on topic : mensen wat laten jullie jullie allemaal graag tegen elkaar opzetten !? neem toch eens de moeite om elkaar te leren kennen en te luisteren naar elkaars (altijd terechte) angsten én klachten ...
Echt? Was ik me niet van bewust... ik vind niet dat dat kan, onze wet telt, hun gewoonte niet...

anyway... hoe sommige discussies hier verlopen daar kan ik me ook niet echt in vinden, heb soms het gevoel dat ik Samrah hier voor de leeuwen heb gegooid en zij vecht op alle mogelijke manieren terug, maar niet altijd met haar verstand... ze is nog jong, ze moet nog leren om bepaalde dingen via het ene oor het andere uit te laten gaan... dat zal wel nog komen, met de jaren...
Oud 27 november 2006, 11:55   #608
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Syrië prijkt in de Human Development Index op plaats 107 van de in totaal 177 landen, vlak voor Indonesië.

Om een totaalbeeld te krijgen van dat soort landen is het zeker nuttig van de Arab Human Developments (2002, 2003, 2004) te lezen.
Dat klinkt dus negatief als ik het goed heb? Tja, ik zie het wel wanneer ik daar ben, om een beetje Samrah haar woorden te gebruiken... zie ik het daar niet meer zitten om een of andere reden, ik kan/kom terug naar hier. Ik kan alleen verdergaan op de gesprekken die ik via msn heb met mijn partner zijn zusjes (in het Engels welteverstaan) de verhalen die ik hoor en de 'homevideo' die ik heb gezien... die mensen zien me er daar best gelukkig uit.

Gewoon ter info, ik ben zopas de documenten gaan halen om mijn toekomstige schoonmoeder (circe, gelezen? 'toekomstige' ) naar hier op bezoek te laten komen, benieuwd of dat eenvoudig zal verlopen...
Oud 27 november 2006, 12:38   #609
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt? Was ik me niet van bewust... ik vind niet dat dat kan, onze wet telt, hun gewoonte niet...

anyway... hoe sommige discussies hier verlopen daar kan ik me ook niet echt in vinden, heb soms het gevoel dat ik Samrah hier voor de leeuwen heb gegooid en zij vecht op alle mogelijke manieren terug, maar niet altijd met haar verstand... ze is nog jong, ze moet nog leren om bepaalde dingen via het ene oor het andere uit te laten gaan... dat zal wel nog komen, met de jaren...
ik hoop dat jij haar goed inschat ... en ik hoop idd dat ze t nog wel leert, want met haar fundi gedoe en haar soms venijnige uebermensch opmerkingen en mentaliteit, zet ze de meest gematigde Vlaming op tegen elke moslim hoor ... ik weet dat dat niet jou bedoeling is, ik hoop van Samrah hetzelfde ...

veel hoop hé hoop doet leven !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 12:43   #610
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik hoop dat jij haar goed inschat ... en ik hoop idd dat ze t nog wel leert, want met haar fundi gedoe en haar soms venijnige uebermensch opmerkingen en mentaliteit, zet ze de meest gematigde Vlaming op tegen elke moslim hoor ... ik weet dat dat niet jou bedoeling is, ik hoop van Samrah hetzelfde ...

veel hoop hé hoop doet leven !
Het minste wat kan gezegd worden is dat ik haar hier van een andere kant leer kennen... maar wij babbelen 'achter de schermen' nog steeds en dat is nog altijd gezellig en kalm, de mensen behandelen hoe je zelf wil behandeld worden is nog steeds mijn motto en datwerkt! (meestal )
Oud 27 november 2006, 14:12   #611
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dat klinkt dus negatief als ik het goed heb?
Ik heb daar geen oordeel over uitgesproken, maar ik zou niet fier zijn indien ik op de 107de plaats zou staan.[/quote]

Citaat:
... zie ik het daar niet meer zitten om een of andere reden, ik kan/kom terug naar hier.
Toch maar opletten: wie de burgerrechten hoog in het vaandel draagt kan er misschien niet meer weg.
http://hrw.org/english/docs/2006/07/12/syria13722.htm

Syria: Civil Society Activists Barred From Traveling
(New York, July 12, 2006) – Syrian authorities have amplified their crackdown against civil society activists, arbitrarily restricting several of them from leaving the country, Human Rights Watch said today.
Citaat:
Ik kan alleen verdergaan op de gesprekken die ik via msn heb met mijn partner zijn zusjes (in het Engels welteverstaan) de verhalen die ik hoor en de 'homevideo' die ik heb gezien... die mensen zien me er daar best gelukkig uit.
De Human Development Reports en zo geven vanzelfsprekend slechts een algemeen beeld, geen beschrijving van individuele gevallen.

Citaat:
Gewoon ter info, ik ben zopas de documenten gaan halen om mijn toekomstige schoonmoeder (circe, gelezen? 'toekomstige' ) naar hier op bezoek te laten komen, benieuwd of dat eenvoudig zal verlopen...
Indien zij mensen rechtenverdedigster is kan het moeilijk worden ...
http://hrw.org/english/docs/2006/04/11/syria13151.htm

April 10, 2006

Human Rights Watch is deeply concerned about the recent arrests and detentions by Syrian security forces of several political and human rights activists in Syria. Over the last three months, Human Rights Watch has documented the arrest of 26 activists, including human rights defenders, in Syria (the information regarding the particular circumstances of these arrests is included as an appendix to this letter). These arrests appear to be tied solely to the exercise by these activists of their guaranteed rights to freedom of expression and association. As such, these arrests violate both Syrian domestic law and international human rights law. We urge your government to release these men and to drop any pending charges against them.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 november 2006 om 14:16.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:53   #612
Samrah
Schepen

Standaard

Laya: kleine correctie: roken is niet haraam (verboden) maar mecroob (afgeraden)
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 21:31   #613
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Laya: kleine correctie: roken is niet haraam (verboden) maar mecroob (afgeraden)
Het is "makruh", niet "mecroob".

De mohammedaanse "geleerden" verschillen nogal van mening, maar zij zijn overwegend van mening dat het "haram" is.

Roken is trouwens niet goed voor de gezondheid; daar heeft men geen ingewikkelde uitleg voor nodig.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 november 2006 om 21:32.
Oud 27 november 2006, 21:35   #614
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... heb soms het gevoel dat ik Samrah hier voor de leeuwen heb gegooid en zij vecht op alle mogelijke manieren terug, maar niet altijd met haar verstand... ze is nog jong, ze moet nog leren om bepaalde dingen via het ene oor het andere uit te laten gaan... dat zal wel nog komen, met de jaren...
Compassie is een mooie christelijke deugd.

Maar Samrah is niet aan haar proefstuk. Zij had er geen moeite mee om de deelnemers aan het forum van De Standaard over haar heen te halen.

Ofwel is ze een uitermate gevaarlijk persoon, ofwel is ze gewoon een internet troll. Ik weet het nog altijd niet.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 november 2006 om 21:36.
Oud 27 november 2006, 22:14   #615
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel is ze een uitermate gevaarlijk persoon, ofwel is ze gewoon een internet troll. Ik weet het nog altijd niet.
Die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord. Wat bedoel je daarmee?
Oud 27 november 2006, 22:34   #616
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Die uitdrukking heb ik nog nooit gehoord. Wat bedoel je daarmee?
In Internet terminology, a troll is a person who enters an established community such as an online discussion forum and intentionally tries to cause disruption, most often in the form of posting inflammatory, off-topic, or otherwise inappropriate messages.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 november 2006 om 22:35.
Oud 27 november 2006, 22:37   #617
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Ik ben helemaal niet bang om voor enkele weken naar Syrië te gaan, ik wil zelf ondervinden of het daar in de moslimlanden is zoals sommigen onder jullie het hier voorschotelen.
Nog over Syrië: volgens Reporters Sans Frontières is de situatie in Syrië nog ernstiger dan in Irak.

http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=43

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 november 2006 om 22:38.
Oud 27 november 2006, 22:39   #618
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Internet terminology, a troll is a person who enters an established community such as an online discussion forum and intentionally tries to cause disruption, most often in the form of posting inflammatory, off-topic, or otherwise inappropriate messages.

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Aha, nu begrijp ik het. Hmm, lijkt me imho niet helemaal van toepassing te zijn. Ik zie betrokkene eerder als een heel jonge vrouw die fanatiek vasthoudt aan wat haar al die jaren van haar leven is ingelepeld geweest. Religieuze waanzin gaat nu eenmaal niet samen met rede en logica.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2006 om 22:40.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 23:58   #619
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat er geen Belgen zijn die niet roken of drinken carlgustaaf? Tsss je moet zo niet altijd op zoek gaan naar dingen waar je me op kan 'pakken' he.
Feit is dat 'de mijne' een heel practiserend moslim is, hij zal zelden dingen doen die haram zijn... let wel ik zeg zelden he, hij is ook maar een mens (en dan nog een man )
is die "Samrah" nu eigenlijk een "nick" van jou, of is die écht zo?In elk geval een prachtige anti-reklame voor de moslims!...Ze vertelt blaaskes zonder ophouden, verliest haar kalmte, kent niks van geschiedenis, spreekt Nederlands met haar op, en is volledig ge-brainwasht door de islam...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 08:11   #620
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
is die "Samrah" nu eigenlijk een "nick" van jou, of is die écht zo?In elk geval een prachtige anti-reklame voor de moslims!...Ze vertelt blaaskes zonder ophouden, verliest haar kalmte, kent niks van geschiedenis, spreekt Nederlands met haar op, en is volledig ge-brainwasht door de islam...
Denk je dat nu echt carlgustaaf dat ik anti reclame zou maken voor moslims? Met welke reden zou ik dat dan doen?
Ik zeg niet dat ik het sowieso opneem voor de Islam, bijlange niet want er zit heel veel schorem tussen dat ik hier liever kwijt ben dan rijk. Waar ik niet tegen kan dat is veralgemenen, de moslims waar ik mee in contact kom zijn heel gewone mensen en de mijne is zelfs een schat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be