Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 14:26   #1121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga je vertellen dat iemand met een inkomen van 1200 euro netto per maand, die een studerend kind heeft, een gigantische beurs krijgt van enkele hondere euros per jaar. Wow, 1 maand huur ofzo....

Een student kost gemakkellijk 500 euro per maand. Foutje van deze geniale vlaamse regering....
ook waar. De meeste studenten die dus niet door thuis worden gesteund zijn dus arm.

vaak gaan ze werken om eerst wat economische draagkracht op te bouwen

maar doordat ze dan laaggeschoold zijn lukt dit niet

in de meeste gevallen komt studeren er dan niet meer van

of hoe de klassemaatschappij in stand gehouden wordt he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 14:34.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 14:34   #1122
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ben net bezig met beetje argumentatieleer te studeren.

Wat u hier doet is het aanbrengen van een drogredenering

ik zeg ; ik vlieg uit mijn huis

u leidt daar direct uit af dat ik geen huur betaal

u draait dus één en ander om en gebruikt dit om op de man ipv op de bal te spelen

wat draait u om ?

wat wel waar is dat is dat wie geen huur betaald buiten vliegt uit zijn huurhuis

wie echter uit zijn huurhuis vliegt doet dat niet perse omdat hij geen huur betaald, het huis kan immers ook gerenoveerd worden of betrokken worden door de eigenaar bvb. Huurhuizen worden ook al eens onbewoonbaar verklaard enzo.

Mijn analyse van uw posting ( met dank voor de oefening ) is dus dat u

1. een argumentum ad hominem toepast door op de man te spelen ipv op de bal
2. is er algemeen genomen iets fout met de interferentie waardoor uw mening niet uit de argumenten kan volgen, zoals ik hierboven uitlegde en beteft het in die zin dus een metalogische drogreden.

maar het staat vast dat ik mij nog verder moet bekwamen in de terminologie die ze daar nu allemaal om mijn oren kletsen
De beginselen van de logica zijn mij niet vreemd met dank aan Prof Dr. Oger.

Ik meen een vraagteken achter mijn post te hebben gezet.
Wel dien ik vast te stellen dat de moeite die u neemt om mijn kwinkslagte bestrijden zich enkel uitstrekt tot een theoretische uitlating over het vormen van een correcte redenering waarbij u deskundig de grond van de zaak maskeert.
U hoeft me geen antwoord te geven uw stilzwijgen daaromtrent zegt genoeg. Me thinks thou protests too much?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 14:34   #1123
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ook waar. De meeste studenten die dus niet door thuis worden gesteund zijn dus arm.

vaak gaan ze werken om eerst wat economische draagkracht op te bouwen

maar doordat ze dan laaggeschoold zijn lukt dit niet

in de meeste gevallen komt studeren er dan niet meer van

of hoe de klassemaatschappij in stand gehouden wordt he
Misschien moeten deze sudenten dan niet op kot gaan teneinde de kosten te drukken?
Oud 28 november 2006, 14:42   #1124

Standaard

tashunkaatje

als je het perse wilt weten ik moet buiten omdat het gerenoveerd moet worden en omdat ik daar toch buiten moet betaal ik daar natuurlijk niet meer

je dacht dat ik daar beschaamd voor was ? haha dan ken je kobaf nog niet

wat het vraagteken betreft

je vraag was - En dan nog geen huur betalen?

dus je vraagt me waarom ik geen huur betaal

dus je gaat er vanuit dat ik geen huur betaal en daardoor uit mijn huis moet

zoals ik intussen uitlegde is het niet betalen van mijn huur een gevolg van het feit dat ik reeds moest oprotten vanwege renovaties en geen oorzaak

en weet je

de hele waarheid is nog ingewikkelder

maar die is natuurlijk none of your business
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 14:45.
Oud 28 november 2006, 14:43   #1125
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Niet iedereen vindt wat ie wil studeren dichtbij huis.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 14:45   #1126
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tashunkaatje

als je het perse wilt weten ik moet buiten omdat het gerenoveerd moet worden en omdat ik daar toch buiten betaal ik daar natuurlijk niet meer

je dacht dat ik daar beschaamd voor was ? haha dan ken je kobaf nog niet

wat het vraagteken betreft

je vraag was - En dan nog geen huur betalen?

dus je vraagt me waarom ik geen huur betaal

dus je gaat er vanuit dat ik geen huur betaal en daardoor uit mijn huis moet

zoals ik intussen uitlegde is het niet betalen van mijn huur een gevolg van het feit dat ik reeds moest oprotten vanwege renovaties en geen oorzaak

en weet je

de hele waarheid is nog ingewikkelder

maar die ga ik hier niet verder uit de doeken doen
Dan heb je toch kunnen genieten van een ruime opzeg periode?

Het was een vraag de connotatie die u daar aan wenst te geven is voor uw rekening, zoals je uit je Logica studie wel zal hebben meegekregen.
Oud 28 november 2006, 14:46   #1127
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Niet iedereen vindt wat ie wil studeren dichtbij huis.
Misschien niet iedereen maar de overgrote meerderheid zeker wel. Ik heb ook een tijd drie uur per dag gependeld om te gaan studeren.
Oud 28 november 2006, 14:47   #1128
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
De beginselen van de logica zijn mij niet vreemd met dank aan Prof Dr. Oger.

Ik meen een vraagteken achter mijn post te hebben gezet.
Wel dien ik vast te stellen dat de moeite die u neemt om mijn kwinkslagte bestrijden zich enkel uitstrekt tot een theoretische uitlating over het vormen van een correcte redenering waarbij u deskundig de grond van de zaak maskeert.
U hoeft me geen antwoord te geven uw stilzwijgen daaromtrent zegt genoeg. Me thinks thou protests too much?
het taalgebruik van zijne Hoogheid is nog higher in the sky geworden
arm en intellectueel = een dodelijke combinatie in meer dan 1 opzicht (en dit zonder galgenhumor maar King doe eens iets aan uw waanzinnige taalgebruik. de humor ervan is .......... er misschien ergens maar zeker is dat niet
Oud 28 november 2006, 14:48   #1129

Standaard

het punt is alleen dat het moeten verhuizen de zaken niet perse vergemakkelijkt en dat ik reeds eerder al eens studies heb moeten afbreken wegens dakloos worden.
Oud 28 november 2006, 14:50   #1130

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
het taalgebruik van zijne Hoogheid is nog higher in the sky geworden
arm en intellectueel = een dodelijke combinatie in meer dan 1 opzicht (en dit zonder galgenhumor maar King doe eens iets aan uw waanzinnige taalgebruik. de humor ervan is .......... er misschien ergens maar zeker is dat niet
de humor die er in zit ontgaat verzuurde mensen.

ik zal het dan maar uitleggen

heel die toestand (inclusief taalgebruik ) was ironisch

probeer mss in t vervolg eerst eens de rode draad in de discussie te vatten voor je je weer moeit

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 14:52.
Oud 28 november 2006, 15:02   #1131

Standaard

Citaat:
Misschien niet iedereen maar de overgrote meerderheid zeker wel. Ik heb ook een tijd drie uur per dag gependeld om te gaan studeren.
dat pendelen doe ik nu ook, maar buiten dat het peperduur is vind ik dat geen probleem. gewoon recupereren als studietijd he.
Oud 28 november 2006, 15:02   #1132
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En 3 uur pendelen per dag kost niets Tashunka? Als je dan ook nog bij zou klussen om het wat beter te hebben, kom je wel tijd te kort, vrees ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 15:12   #1133
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En 3 uur pendelen per dag kost niets Tashunka? Als je dan ook nog bij zou klussen om het wat beter te hebben, kom je wel tijd te kort, vrees ik.
Dat koste mij per jaar 500 Euro (openbaar vervoer), een pak minder dan een kot.
In het weekend heb je geen les en dan heb ik bijgeklust ja.
Als je gemotiveerd bent en je wilt dan lukt dat wel.
Oud 28 november 2006, 15:14   #1134

Standaard

ja ja t is goed ge zijt ne flinke zenne

ps ik beken dat ook dit een argumentum ad hominem is

slaapwel mensen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 15:17.
Oud 28 november 2006, 15:32   #1135
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat koste mij per jaar 500 Euro (openbaar vervoer), een pak minder dan een kot.
In het weekend heb je geen les en dan heb ik bijgeklust ja.
Als je gemotiveerd bent en je wilt dan lukt dat wel.
Studenten met voldoende grijze massa kunnen bijklussen ja. Ik heb het gedaan, maar ik kan u verzekeren dat dit geen vanzelfsprekendheid is.

In princiepe moet de overheid gewoon a) kindergeld na 18 jaar afschaffen en vervangen door studiefinanciering b) openbaar vervoer (tram, trein, bus) gratis maken voor studenten en c) bijna renteloze leningen verstrekken. En niet beginnen met die van kutbedragen als 3000 euro max per jaar, want daar komt ge ook niet van rond.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 15:32   #1136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
= 3 uur per dag weg.....
Oud 28 november 2006, 16:19   #1137
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aah ja juist - en ik heb ook vrijstelling gekregen van stempelcontrole, wat wil zeggen dat ze me niet meer kunnen oproepen voor werk, ondanks dat mijn dop er elke maand netjes ligt. Het contract dat ik een aantal maanden geleden moest ondertekenen met de rva ( om mijn werkbereidheid op te volgen ) is doordat ik terug aan t studeren ben ook vervallen.

plus dan die vette beurs

als ik erdoor ben kan ik volgend jaar een nieuwe beurs krijgen en ik kan die vrijstelling van stempelcontrole dan gewoon verlengen

een jaar ben ik dus al zeker weer veilig

als ik er niet door ben dan is dat geen ramp maar het gaat tot mijn eigen verbazing wel goed

voor mijn eerste proefeksaam ( vh belangrijkste vak, privaatrecht ) behaalde ik zonder al te veel studeren onderscheiding
Hallo king,

hier ben ik weer, graag een antwoord op mijn vraag:
er is geen geld voor blindegeleidehonden op te leiden, er is geen geld om gehandicapten een steun te geven zodat ze zelfstandig thuis kunnen blijven en tot slot, nu heb ik nu een getal ,7200 mentaal gehandicapten wachten op de nodige verzorging en staan op een wachtlijst.
Deze mensen worden niet geholpen omdat , tja hoe moet ik u noemen, de solidariteit ten onrechte misbruiken.
U hebt mij nog nooit geantwoord op mijn kritiek dus nu graag een antwoord.
Nogmaals : een blinde zit nu thuis omdat jij zonodig wil gaan studeren.
Ik meende nog wel dat het vierde wereldesyndicaat iets was voor solidariteit, mensen helpen, ....maar blijkbaar is dat een groepje egoïsten, die met de gehandicapte medemens géén fluit inzitten.
Probeer er maar mee te slapen, een blinde zit nu thuis, een mentaal gehandicapte zit ergens te verkommeren,.....
lach maar een beetje groen !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 november 2006 om 16:22.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 16:22   #1138
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Hallo king,

hier ben ik weer, graag een antwoord op mijn vraag:
er is geen geld voor blindegeleidehonden op te leiden, er is geen geld om gehandicapten een steun te geven zodat ze zelfstandig thuis kunnen blijven en tot slot nu heb ik nu een getal ,7200 mentaal gehandicapten wachten op de nodige verzorging en staan op een wachtlijst.
Deze mensen worden niet geholpen omdat , tja hoe moet ik u noemen, de solidariteit ten onrechte misbruiken.
U hebt mij nog nooit geantwoord op mijn kritiek dus nu graag een antwoord.
Nogmaals : een blinde zit nu thuis omdat jij zonodig wil gaan studeren.
Ik meende nog wel dat het vierde wereldesyndicaat iets was voor solidariteit, mensen helpen, ....maar blijkbaar is dat een groepje egoïsten, die met de gehandicapte medemens géén fluit inzitten.
Probeer er maar mee te slapen, een blinde zit nu thuis, een mentaal gehandicapte zit ergens te verkommeren,.....
lach maar een beetje groen !
Het is nuttiger om een gezonde mens op te leiden, dan een gehandicapte te onderhouden. Dat is de harde realiteit. Die opgeleide gezonde mens zou wel eens heftig belastingen kunnen gaan betalen in de toekomst....
Oud 28 november 2006, 16:44   #1139

Standaard

Dat zou zeker de reden niet mogen zijn. Mensen die fysiek gehandicapt zijn kunnen immers vaak verstandelijk tot grote prestaties in staat zijn , om maar een voorbeeld te noemen.

iedereen zou gelijke kansen moeten krijgen op vlak van onderwijs

voor zowel armen als fysiek gehandicapten is de mobiliteit vaak een probleem

zo goed als gratis universiteit kan makkelijk gerealiseerd worden via het internet en kost een minimum voor de overheid om te realiseren.

de redenering van boerenverstand is natuurlijk ook een drogredenering

dat de mensen die hij opnoemt tekort lijden is allerminst mijn of eender welke andere arme zijn schuld.

zijn redenering komt op hetzelfde neer als zeggen

er waren twee kogels en drie mensen en het is jouw schuld dat de twee andere dood zijn

het is een archetypische drogrede die in combinatie met tal van statuten die aan mensen worden toegekend vaak wordt gehanteerd om armen tot in het oneindige tegen elkaar te kunnen blijven opzetten en waarbij het erop neer komt dat de éne arme of net niet arme altijd zogezegd de oorzaak is van de ellende van de andere voddenraper.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 16:50.
Oud 28 november 2006, 17:04   #1140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
die open universiteit heb ik ook overwogen, maar ze kost me veel geld, geeft geen recht op vrijstelling van stempelcontrole en een beurs en ze doceren er nederlands recht, waar ik in belgie niet veel mee ben.
Hoe ben jij aan een beurs geraakt om te beginnen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be