![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Schepen
|
![]() rroottt: dus ik draag een hoofddoek omdat ik deze samenleving verwerp en anders wil zijn??
Belachlijk! Wie wil er nu er niet bijhoren, bij de maatschappij waarin hij leeft??? Niemand wilt dat, iedereen wilt er bijhoren maar dan op zijn eigen manier. Ik wil er ook bijhoren, maar dan als Moslima met een hoofddoek! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Basy Lays: slik jij altijd alles wat andere mensen zeggen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Interessant. Waar staat dat juist in de koran?
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest ik alles slikken wat andere mensen zeggen zou ik mohammedaan zijn.
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Er zijn mensen die beweren dat Hitler een groot stuk van zijn rassentheorie uit de mohammedaanse leer heeft gehaald. Hij trachtte in elk geval te voleindigen waar Mohammed mee begonnen was: het uitroeien van de joden.
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje: - een politiek symbool is - bedoeld is als provocatie - verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving - dient als vernedering of verdrukking van de vrouw Derhalve heeft de Franse Assemblée een wet gestemd die het dragen ervan verbiedt op de publieke scholen. 494 vóór en 36 tegen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat er zo mooi aan is. En naar welke moslimbroeders en -zusters in Irak jouw islamitische liefde uitgaat, de sjiietische of de soennitische.
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Samrah: Nu ja , als jij er maar gelukkig mee bent.
Vragen stellen maakt een mens niet vrolijker, uit liefde zou ik dan ook zeggen, blijf maar geloven in je hoofddoekjes en juiste teksten en enige echte godsdienst en hemel voor jouzelf en hel voor bijvoorbeeld de anarchistische bankier. Don't worry, be happy!
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, buiten de oma's die het vroeger droegen (ook niet allemaal) was er ergens eind jaren vijftig (of zelfs begin jaren zestig) een periode waarin het grote mode was om een sjaaltje te dragen. Dit moest dan op een bepaalde manier rond je hals gedraaid en achteraan in de hals dichtgeknoopt. Zowel Brigitte Bardot als de latere prinses van Monaco Grace Kelly en natuurlijk vele anderen stonden constant met zulke hoofddoekjes op de covers van de weekbladen, gretig gevolgd door de rest van de vrouwelijke populatie.
![]() ![]() ![]() Nu vraag ik me al een tijdje af hoe meisjes als Samrah zouden reageren als al die kafferladies in minirokjes, topjes en spannende jeans nu eens terug zouden beslissen om sjaaltjes te beginnen dragen, op dezelfde manier geknoopt als de huidige (soms wel modern-ogende) mohamedaanse sjaaltjesdraagsters. Het "onderscheid" (zoals voorgeschreven door de koran) zou alvast verdwenen zijn: de hitsige onbeheersbare testosteron mohammedaantjes zullen geen onderscheid meer kunnen maken tussen "die van ons" en "die hoerige ongelovigen".... Ik denk dat het best wel eens grappig zou kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge moet wel beseffen dat het voor sommigen inderdaad een teken is van moslimfundamentalisme en het weigeren zich aan te passen. De gevolgen moet ge er dan ook maar bijnemen. Alleen jammer dat uw houding ook afstraalt op uw gematigde geloofsgenoten en zij daar ook de nadelen van ondervinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In mijn middelbaar zat er 1 marokkaan en die werd niet gepest, net zomin als die ene neger of 2 koreanen die er waren. De jongen die het meest gepest werd werd gepest omdat hij mentaal zwak was en omdat hij besneden was (was geen jood, wel besneden). Om die 2 domme redenen heeft die dus jaaaren afgezien. Ik heb het echter over volwassen mensen, niet over kinderen. Citaat:
Hoe ga ik zonder die hoofddoek nog weten dat het een moslima is? Tenzij ze me nadat ik haar aanspreek al onmiddelijk iets beantwoord in de trend van 'vuile ongelovige', 'ik ben al beloofd aan mijn kozijn uit het rif-rif gebergte' en met bloedwraak begint te dreigen of zo natuurlijk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben een onweerstaanbare bekeringsdrang en dat wordt wel eens op spot onthaald. Moslima’s met hoofddoek hebben blijkbaar ook een onweerstaanbare profileringdrang met hetzelfde gevolg. Denkt ge niet dat een katholiek jongetje dat met mijter op school verschijnt hetzelfde lot beschoren zou zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Dat kunnen wij hier onmogelijk beoordelen. Misschien kan je dat vragen aan de leerkrachten van toen, of je medeleerlingen?
Citaat:
Het is verkeerd van op de "islam" te "kafferen" (??). Men moet zich steeds aan de feiten houden, of gefundeerde opinies, maar ik merk ook dat sommige mensen op dit forum zich al eens laten verleiden ...
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan niet voor 'iedereen' spreken, enkel voor mezelf. En ja voor mezelf maakt dat een heel verschil. Het maakt het verschil tussen een moslima die beseft dat er ook andere dingen zijn dan de Islam en een godsdienstwaanzinnige. Het verschil tussen iemand met wie rationele conversatie mogelijk is en iemand die so far gone is dat dat niet meer het geval is. (zoals bvb die andere poster met haar 'hoofddoek is enkel symbool van liefde voor Allah). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Er zijn mensen die beweren..." Dit zinnetje... Dat zegt veel over jou... Hitler zijn daden ook al in Mohamed vzmh zijn schoenen steken, echt grappig jong, ik ben je hier achter mijne pc vierkant aan het uitlachen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Ik heb al op die vraag geantwoord..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Also don't worry, you will go to hell anyway |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() Circe:
Neen hoor, je kan die "ongelovige hoertjes" er altijd herkennen.. Trouwens, ik draag het niet voor de mensen op straat maar voor Allah swt aan wie jij je best ook zal onderwerpen want doe je het niet op aarde, dan zal je het verplicht doen in het hiernamaals. Onderwerping daar is geen ontsnappen aan.. Of je het nu wil aanvaarden of niet... De dood daar kan je niet aan ontsnappen.. En na de dood... It's time to see the truth.. niet van willen.. Maar van moeten.. Laatst gewijzigd door Samrah : 28 november 2006 om 20:37. |
![]() |
![]() |