Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 20:41   #41
Samrah
Schepen

Standaard

rroottt: dus ik draag een hoofddoek omdat ik deze samenleving verwerp en anders wil zijn??

Belachlijk! Wie wil er nu er niet bijhoren, bij de maatschappij waarin hij leeft??? Niemand wilt dat, iedereen wilt er bijhoren maar dan op zijn eigen manier. Ik wil er ook bijhoren, maar dan als Moslima met een hoofddoek!
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:43   #42
Samrah
Schepen

Standaard

Basy Lays: slik jij altijd alles wat andere mensen zeggen??
Oud 27 november 2006, 20:47   #43
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
... De Koraan zegt dat wij Moslima's ons haren, nek en oren niet mogen laten zien.. Burka is dus niet Islamitisch.
...
Interessant. Waar staat dat juist in de koran?
Oud 27 november 2006, 20:48   #44
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Basy Lays: slik jij altijd alles wat andere mensen zeggen??
Waarom die vraag, Samrah?

Moest ik alles slikken wat andere mensen zeggen zou ik mohammedaan zijn.
Oud 27 november 2006, 20:52   #45
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...
Maar een hakekruis heeft wel een negatief achtergrond: namelijk Hitler en de moorden op de Joden...
Er zijn mensen die beweren dat Hitler een groot stuk van zijn rassentheorie uit de mohammedaanse leer heeft gehaald. Hij trachtte in elk geval te voleindigen waar Mohammed mee begonnen was: het uitroeien van de joden.
Oud 27 november 2006, 20:55   #46
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
rroottt: dus ik draag een hoofddoek omdat ik deze samenleving verwerp en anders wil zijn??

Belachlijk! Wie wil er nu er niet bijhoren, bij de maatschappij waarin hij leeft??? Niemand wilt dat, iedereen wilt er bijhoren maar dan op zijn eigen manier. Ik wil er ook bijhoren, maar dan als Moslima met een hoofddoek!
Zo belachelijk lijkt dit niet volgens het uitgebreide onderzoek dat hierover in Frankrijk werd gedaan.

Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje:
- een politiek symbool is
- bedoeld is als provocatie
- verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving
- dient als vernedering of verdrukking van de vrouw

Derhalve heeft de Franse Assemblée een wet gestemd die het dragen ervan verbiedt op de publieke scholen. 494 vóór en 36 tegen.
Oud 27 november 2006, 21:06   #47
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoofddoek heeft maar 1 betekenis: Een moslima die liefde heeft voor de Islaam!
Ondertussen vraag ik mij nog altijd af wat dat is, dé Islaam.
En wat er zo mooi aan is.
En naar welke moslimbroeders en -zusters in Irak jouw islamitische liefde uitgaat, de sjiietische of de soennitische.
Oud 27 november 2006, 21:13   #48
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

@ Samrah: Nu ja , als jij er maar gelukkig mee bent.

Vragen stellen maakt een mens niet vrolijker, uit liefde zou ik dan ook zeggen, blijf maar geloven in je hoofddoekjes en juiste teksten en enige echte godsdienst en hemel voor jouzelf en hel voor bijvoorbeeld de anarchistische bankier. Don't worry, be happy!
Oud 27 november 2006, 21:39   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu, buiten de oma's die het vroeger droegen (ook niet allemaal) was er ergens eind jaren vijftig (of zelfs begin jaren zestig) een periode waarin het grote mode was om een sjaaltje te dragen. Dit moest dan op een bepaalde manier rond je hals gedraaid en achteraan in de hals dichtgeknoopt. Zowel Brigitte Bardot als de latere prinses van Monaco Grace Kelly en natuurlijk vele anderen stonden constant met zulke hoofddoekjes op de covers van de weekbladen, gretig gevolgd door de rest van de vrouwelijke populatie.

Nu vraag ik me al een tijdje af hoe meisjes als Samrah zouden reageren als al die kafferladies in minirokjes, topjes en spannende jeans nu eens terug zouden beslissen om sjaaltjes te beginnen dragen, op dezelfde manier geknoopt als de huidige (soms wel modern-ogende) mohamedaanse sjaaltjesdraagsters.

Het "onderscheid" (zoals voorgeschreven door de koran) zou alvast verdwenen zijn: de hitsige onbeheersbare testosteron mohammedaantjes zullen geen onderscheid meer kunnen maken tussen "die van ons" en "die hoerige ongelovigen".... Ik denk dat het best wel eens grappig zou kunnen worden.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 22:44   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, van mij part mag morgen elke vlaams belanger met een hakekruis rondlopen... Maar een hakekruis heeft wel een negatief achtergrond: namelijk Hitler en de moorden op de Joden...
Hoofddoek heeft maar 1 betekenis: Een moslima die liefde heeft voor de Islaam!
Van mij moogt ge zelfs met uw hoofddoek in bed kruipen.
Maar ge moet wel beseffen dat het voor sommigen inderdaad een teken is van moslimfundamentalisme en het weigeren zich aan te passen. De gevolgen moet ge er dan ook maar bijnemen. Alleen jammer dat uw houding ook afstraalt op uw gematigde geloofsgenoten en zij daar ook de nadelen van ondervinden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 01:21   #51
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Oww maar om als 'anders' behandeld te worden hoeven ze geen hoofddoek te dragen hoor... dat gebeurd zo ook wel. Ik had als kind geen uiterlijke kenmerken als Jehova's Getuige en toch werd ik dagelijks gepest op de lagere school door de 'verdraagzame christenen'.
.
Ik denk niet dat persoonlijke lagere schooltrauma's hier erg relevant zijn. Voor zover ik me herinner had elke klas gedurende mijn schoolgaande jeugd wel zijn pestkoppen en zijn slachtoffers. Kinderen kunnen verschrikkelijk gemeen zijn en alles wat dan enigszins buiten de norm valt of zich zwak toont (liefst beide) is dan een potentieel doelwit.

In mijn middelbaar zat er 1 marokkaan en die werd niet gepest, net zomin als die ene neger of 2 koreanen die er waren. De jongen die het meest gepest werd werd gepest omdat hij mentaal zwak was en omdat hij besneden was (was geen jood, wel besneden). Om die 2 domme redenen heeft die dus jaaaren afgezien.

Ik heb het echter over volwassen mensen, niet over kinderen.

Citaat:
Wil je nu zeggen dat wanneer alle moslima's hun hoofddoek af laten zij
opeens aanvaard zijn? Ze niet meer als 'anders' behandeld gaan worden? Grappig.
Zoals Circe al zei:
Hoe ga ik zonder die hoofddoek nog weten dat het een moslima is? Tenzij ze me nadat ik haar aanspreek al onmiddelijk iets beantwoord in de trend van 'vuile ongelovige', 'ik ben al beloofd aan mijn kozijn uit het rif-rif gebergte' en met bloedwraak begint te dreigen of zo natuurlijk
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 08:25   #52
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk niet dat persoonlijke lagere schooltrauma's hier erg relevant zijn. Voor zover ik me herinner had elke klas gedurende mijn schoolgaande jeugd wel zijn pestkoppen en zijn slachtoffers. Kinderen kunnen verschrikkelijk gemeen zijn en alles wat dan enigszins buiten de norm valt of zich zwak toont (liefst beide) is dan een potentieel doelwit.

In mijn middelbaar zat er 1 marokkaan en die werd niet gepest, net zomin als die ene neger of 2 koreanen die er waren. De jongen die het meest gepest werd werd gepest omdat hij mentaal zwak was en omdat hij besneden was (was geen jood, wel besneden). Om die 2 domme redenen heeft die dus jaaaren afgezien.

Ik heb het echter over volwassen mensen, niet over kinderen.

Zoals Circe al zei:
Hoe ga ik zonder die hoofddoek nog weten dat het een moslima is? Tenzij ze me nadat ik haar aanspreek al onmiddelijk iets beantwoord in de trend van 'vuile ongelovige', 'ik ben al beloofd aan mijn kozijn uit het rif-rif gebergte' en met bloedwraak begint te dreigen of zo natuurlijk
Ach ja, dan ligt het weer aan mij... wanneer ik een arabische vrouw zie ga ik ervan uit dat ze moslima is. Hoe groot is de kans dat ze het niet is? 1/20?
Klein vraagje, moslim-mannen kan je niet onderscheiden door hun kleding (meestal toch niet) maar die krijgen ook vaak met racisme te maken, door hun uiterlijk, hun naam... dus vrouwen gaan door iedereen als een van ons behandeld worden wanneer ze geen sluier dragen maar mannen niet? Hoe verklaar je dat?
Dat voorbeeld uit mijn jeugd is er gewoon om aan te tonen dat een hoofddoek of ander religieus kenmerk er niet toe doet en is voor mijn part heel relevant. Ik veranderde van religie en van school en toen was ik plots 'normaal', ik was niet zwak of anders, ik was Jehova's getuige en dat was voldoende. Denk je nu echt dat iedereen die hier op de Islam zit te kafferen van gedacht gaan veranderen wanneer moslima's hun hoofddoek aflaten? Dream on!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 12:18   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veranderde van religie en van school en toen was ik plots 'normaal', ik was niet zwak of anders, ik was Jehova's getuige en dat was voldoende. Denk je nu echt dat iedereen die hier op de Islam zit te kafferen van gedacht gaan veranderen wanneer moslima's hun hoofddoek aflaten? Dream on!
De Jehova’s getuigen kenende is de verklaring vlug gevonden.
Ze hebben een onweerstaanbare bekeringsdrang en dat wordt wel eens op spot onthaald.
Moslima’s met hoofddoek hebben blijkbaar ook een onweerstaanbare profileringdrang met hetzelfde gevolg. Denkt ge niet dat een katholiek jongetje dat met mijter op school verschijnt hetzelfde lot beschoren zou zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 12:24   #54
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ach ja, dan ligt het weer aan mij...
Dat kunnen wij hier onmogelijk beoordelen. Misschien kan je dat vragen aan de leerkrachten van toen, of je medeleerlingen?

Citaat:
Klein vraagje, moslim-mannen kan je niet onderscheiden door hun kleding (meestal toch niet) maar die krijgen ook vaak met racisme te maken, door hun uiterlijk, hun naam...
Waar hebben "ze" hun slechte naam vandaan? Wat doen "ze" er aan? Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier zeker niet over Mr. Li of over Mr. Mehta, noch over Hernandez of Jones.

Citaat:
Denk je nu echt dat iedereen die hier op de Islam zit te kafferen van gedacht gaan veranderen wanneer moslima's hun hoofddoek aflaten? Dream on!
Het is verkeerd van op de "islam" te "kafferen" (??). Men moet zich steeds aan de feiten houden, of gefundeerde opinies, maar ik merk ook dat sommige mensen op dit forum zich al eens laten verleiden ...
Oud 28 november 2006, 19:57   #55
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ach ja, dan ligt het weer aan mij... wanneer ik een arabische vrouw zie ga ik ervan uit dat ze moslima is. Hoe groot is de kans dat ze het niet is? 1/20?

Och ze zal waarschijnlijk wel moslim zijn, maar hoogstwaarschijnlijk dan toch een stuk verwesterd en minder belang hechtend aan religie dan haar hoofddoek-collega.

Citaat:
Klein vraagje, moslim-mannen kan je niet onderscheiden door hun kleding (meestal toch niet) maar die krijgen ook vaak met racisme te maken, door hun uiterlijk, hun naam... dus vrouwen gaan door iedereen als een van ons behandeld worden wanneer ze geen sluier dragen maar mannen niet? Hoe verklaar je dat?

Laten we om te beginnen een kat een kat noemen en ons focussen op de groep waar het voornamelijk om gaat: de Marokkanen.

1. Marokkaanse vrouwen zijn over het algemeen een stuk beter opgevoed dan de jongens. Zij maken meestal braaf hun school af en halen redelijke resultaten. De (marokkaanse) jongens daarentegen daar haalt de helft niet eens een diploma MO van.

2. Itt hun mannelijke soortgenoten zijn ze niet fenomenaal overgerepresenteerd in criminaliteitsstatistieken.

3. Ik vraag mij heel erg af hoeveel moslimvrouwen er eigenlijk zouden bestaan als de groepsdruk en indoctrinatiemachine er niet was. Waarschijnlijk bijna geen. Je moet haast masochistische neigingen hebben om moslima te willen zijn.

Citaat:
Dat voorbeeld uit mijn jeugd is er gewoon om aan te tonen dat een hoofddoek of ander religieus kenmerk er niet toe doet en is voor mijn part heel relevant.
Sorry, maar de gemiddelde westerling huivert van nogal wat aspecten van het Islam-geloof. Denkt u nu werkelijk dat mensen die eindelijk onder het juk van een almachtige kerk uit zijn, het niet relevant vinden als ze geconfronteerd worden met symbolen van een geloof dat nog vele malen erger is dan de kerk was? En geloof dat uiterst militant en veroveringsgericht is?

Citaat:
Ik veranderde van religie en van school en toen was ik plots 'normaal', ik was niet zwak of anders, ik was Jehova's getuige en dat was voldoende. Denk je nu echt dat iedereen die hier op de Islam zit te kafferen van gedacht gaan veranderen wanneer moslima's hun hoofddoek aflaten? Dream on!
Ik kan niet voor 'iedereen' spreken, enkel voor mezelf. En ja voor
mezelf maakt dat een heel verschil. Het maakt het verschil tussen
een moslima die beseft dat er ook andere dingen zijn dan de Islam
en een godsdienstwaanzinnige. Het verschil tussen iemand met wie
rationele conversatie mogelijk is en iemand die so far gone is dat dat
niet meer het geval is. (zoals bvb die andere poster met haar
'hoofddoek is enkel symbool van liefde voor Allah).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 20:29   #56
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Er zijn mensen die beweren dat Hitler een groot stuk van zijn rassentheorie uit de mohammedaanse leer heeft gehaald. Hij trachtte in elk geval te voleindigen waar Mohammed mee begonnen was: het uitroeien van de joden.
Zolang je maar de Islaam kan zwartmaken hé, alles op de Islaam steken, dat is gemakkelijk..

"Er zijn mensen die beweren..." Dit zinnetje... Dat zegt veel over jou...

Hitler zijn daden ook al in Mohamed vzmh zijn schoenen steken, echt grappig jong, ik ben je hier achter mijne pc vierkant aan het uitlachen
Oud 28 november 2006, 20:31   #57
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Interessant. Waar staat dat juist in de koran?
zoek het op bedweter
Ik heb de volledige Koraan gelezen dus weet wel beter dan jou wat er in staat
Oud 28 november 2006, 20:32   #58
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ondertussen vraag ik mij nog altijd af wat dat is, dé Islaam.
En wat er zo mooi aan is.
En naar welke moslimbroeders en -zusters in Irak jouw islamitische liefde uitgaat, de sjiietische of de soennitische.
Ik heb al op die vraag geantwoord..
Oud 28 november 2006, 20:33   #59
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
@ Samrah: Nu ja , als jij er maar gelukkig mee bent.

Vragen stellen maakt een mens niet vrolijker, uit liefde zou ik dan ook zeggen, blijf maar geloven in je hoofddoekjes en juiste teksten en enige echte godsdienst en hemel voor jouzelf en hel voor bijvoorbeeld de anarchistische bankier. Don't worry, be happy!
Inderdaad, en blijf jij maar jezelf constant wijs maken dat er geen God bestaat...

Also don't worry, you will go to hell anyway
Oud 28 november 2006, 20:37   #60
Samrah
Schepen

Standaard

Circe:

Neen hoor, je kan die "ongelovige hoertjes" er altijd herkennen..

Trouwens, ik draag het niet voor de mensen op straat maar voor Allah swt aan wie jij je best ook zal onderwerpen want doe je het niet op aarde, dan zal je het verplicht doen in het hiernamaals. Onderwerping daar is geen ontsnappen aan.. Of je het nu wil aanvaarden of niet... De dood daar kan je niet aan ontsnappen.. En na de dood... It's time to see the truth.. niet van willen.. Maar van moeten..

Laatst gewijzigd door Samrah : 28 november 2006 om 20:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be