![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1201 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
van wie moet je ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#1202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jullie lachen al meer dan één jaar,met jullie vijf man en nen paardenkop ....
|
|
|
#1203 | |
|
Minister
|
Citaat:
Van wie moet je?
|
|
|
|
#1204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van nen zeker Tony,nen ex kansarme die het goed voor heeft met de armen,en die NIEMAND uitsluit .........
|
|
|
#1205 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#1206 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1207 | |
|
|
Citaat:
Na de volgende vergadering zullen we het wellicht nog duidelijker gaan stellen maar het gaat er volgens mij op neer komen dat iedereen die met volgende drie stellingen ( die uit elkaar volgen ) eens is of ze als werkconsensus kan aanvaarden, welkom is en al de andere niet. 1. De wereld is van iedereen. 2. Daar de wereld van iedereen is heeft iedereen recht op zijn aandeel ( dat mag in de vorm zijn van een basisinkomen ) 3. ALs we zeggen dat iedereen er recht op heeft dan bedoelen we dat letterlijk - en wie niet wil werken behoort ook tot de groep die we iedereen noemen. Werken mag geen voorwaarde zijn om je natuurlijk erfdeel ( basisinkomen ) te krijgen. Het natuurlijk erfdeel is immers net datgene wat je in staat moet stellen om als een vrij mens voor eigen rekening of in vrij samenwerkingsverband voor gezamelijke rekening te werken ipv voor de rijkdom van een geestelijk gestoorde minderheid Men zou dus terecht kunnen zeggen dat we niet pluralistisch zijn maar dat is de VLD dan in diezelfde zin bvb ook niet ( onlangs smeten ze de decker buiten wegens te afwijkende politieke activiteit) we zijn echter net zoals de vld of de andere partijen wel pluralistisch in die zin dat moslims of joden of homo s of zwarten of eender wie die de basisvisie onderschrijft wel welkom is. We willen gewoon doelgericht werken. Een concentratie van energie van verschillende personen op één punt - dat is waar het over gaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:25. |
|
|
|
|
|
|
#1208 |
|
|
doet mij trouwens denken aan het comitee tegen armoede en sociale uitsluiting van destijds
de enige activiteit die ze wisten te ontplooien was de uitsluiting van vws en kobaf nee laat vws dan liever vlakaf tegen alle nieuwe leden zeggen hoe de vork in de steel zit ipv onszelf comitee tegen armoede en sociale uitsluiting te gaan noemen en onderwijls als eerste daad een daad van uitsluiting te stellen nee het is beter zo denk ik en wie het anders ziet die staat het vrij het anders te proberen met een eigen initiatief
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:27. |
|
|
|
|
|
#1209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het hierdoor bekomen nieuwe minimum nettoloon, zal dan wel gevoelig hoger moeten liggen dan dit minimuminkomen. Anders zijn we nog niets vooruit.
|
|
|
|
|
|
#1210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1212 | |
|
|
Citaat:
bovenop het basisinkomen dat gefinancierd wordt met alles behalve belasting op arbeid mag men immers belastingvrij werken zoveel men wilt. Het basisinkomen is eigenlijk ook een soort minimumloon, een buffer die de arbeider die zijn eigen loon onderhandelt een minimale onderhandelingspositie garandeert. Indien de werkgever immers te weinig uurloon geeft kan de arbeider nog steeds terugvallen op het basisinkomen dat hij zowieso toch al heeft in feite komt het erop neer dat we in het systeem van basisinkomen allemaal kleine zelfstandigen zouden worden met een basisinkomen werken voor de basisbehoeften kunnen we gemakkelijk afschaffen en materiele armoede en extreme armoede zouden erdoor quasi onmogelijk worden we zijn niet arrogant als we stellen dat we enkel nog willen werken voor welvaart Indien er ooit wereldwijd een gelijk basisinkomen zou ingevoerd worden dan zou dit ook een katalysator zijn die maakt dat de uurlonen en de prijzen van de basisbehoeften hier en in nu lage loon landen ongeveer gelijk gaan blijven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:44. |
|
|
|
|
|
|
#1213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijft wel dat het nettominimuminkomen uit arbeid minsters het dubbele zou moeten zijn van het nettominimuminkomen uit niets doen.
|
|
|
|
|
|
#1214 |
|
|
stel nu dat het basisinkomen 800 euro is bob
en je verdient nog eens 800 euro bij door halftijds te werken dan zou je een uurloon van ongeveer 10 euro ( is de enige loonkost voor je werkgever ) moeten onderhandelen ( en als ik juist gerekend heb ) hoeveel heb je nu onderhandelt bob ? en hoeveel kost het je baas ? Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:53. |
|
|
|
|
|
#1215 |
|
|
besluit je na een half jaar halftijds werken echter om er voltijds in te vliegen dan heb je 800 basisinkomen plus 1600 euro loon
ik wil maar zeggen dat je als je voltijds werkt dus wel degelijk makkelijk het dubbel hebt van wat je hebt als je niks doet en dat met een uurloon gerekend van maar 10 euro ( nu kost je een baas het driedubbele )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:59. |
|
|
|
|
|
#1216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegen dit systeem heb ik niets. Zie alleen praktische problemen (waar gaat men het geld halen, om het weliswaar afgeslankte, staats/rsz apparaat, draaiende te houden ?).
|
|
|
|
|
|
#1217 |
|
Banneling
|
Zo zot als tielebuis... |
|
|
|
|
|
#1218 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen zouden moeten afgeschaft en worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst. Ook studenten zouden de mogelijkheid moeten krijgen via het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem gemeenschapsdiensten te presteren ten einde hun studies te financieren. Dat zou hun studiemotivatie verhogen, daar zij een dergelijk noodsysteem waarschijnlijk niet als een ideale manier zouden beschouwen om een inkomen te verwerven. Op die manier zou het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ook een educatieve functie hebben. Vele studenten zouden er trouwens geen gebruik van maken en zouden, om hun studies te financieren, waarschijnlijk nog liever desnoods een onaantrekkelijke job aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro. Verder zouden studenten de mogelijkheid moeten krijgen studieleningen aan te gaan tegen de normale marktrentevoet. Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 november 2006 om 21:38. |
|
|
|
|
|
|
#1219 | |
|
|
Citaat:
belasting op kapitaal, speculatie op de beurs, btw op luxeproducten, belasting op de milieugebruiksruimte er vallen nog wel wat rijkenbelastingen te bedenken hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#1220 |
|
|
wie een overdreven grote gazon heeft die veroorzaakt daar bvb overlast mee
op die plek kunnen anders bomen staan die ons veel meer zuurstof leveren dan die gazon heb je dus op je gepachte grond een gazonoppervlak van meer dan X vierkante meter dan moet je per vierkante meter Y belasting betalen het vierde wereld syndicaat heeft niks tegen rijken integendeel we moeten ze cultiveren als melkkoeien
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 21:39. |
|
|
|