Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 19:17   #1201
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Lol dat zullen er nu echt veel zijn hé kombaf,stop met dromen gast,dromen zijn meestal bedrog
van wie moet je ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 19:18   #1202
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Zo en?Wie laast lacht lacht best
Jullie lachen al meer dan één jaar,met jullie vijf man en nen paardenkop ....
Oud 29 november 2006, 19:20   #1203
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Jullie lachen al meer dan één jaar,met jullie vijf man en nen paardenkop ....
maar we zijn toch dat paardenkop kwijt ,niet?

Van wie moet je?
Oud 29 november 2006, 19:23   #1204
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar we zijn toch dat paardenkop kwijt ,niet?

Van wie moet je?
Van nen zeker Tony,nen ex kansarme die het goed voor heeft met de armen,en die NIEMAND uitsluit .........
Oud 29 november 2006, 19:28   #1205
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Van nen zeker Tony,nen ex kansarme die het goed voor heeft met de armen,en die NIEMAND uitsluit .........
Wel dan,eigenlijk zijn we beter af zonder jou want je past niet in de denktrend van het VWS dus goodbye esmeralda
Oud 29 november 2006, 20:03   #1206
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Wel dan,eigenlijk zijn we beter af zonder jou want je past niet in de denktrend van het VWS dus goodbye esmeralda
Trek het je vooral niet teveel aan hoor Guerin. Het is heel moeilijk om mentaal gehandicapten bepaalde zaken duidelijk te maken. Zelfs met een tekeningetjes lukt dat niet. Ik heb werkervaring met zo'n mensen en ik heb geleerd dat men ze soms best in hun dromen laat. Op zich wel toffe mensen maar echte communicatie verloopt moeizaam. We moeten trachten om ons op hun niveau te plaatsen zodat we over heel eenvoudige onderwerpen kunnen spreken maar daar houdt het dan ook op, jammer genoeg.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:14   #1207

Standaard

Citaat:
zoals guerin zegt, je past niet in onze denktrend. We zijn vrij om toe te laten in de vereniging wie we willen en wie we niet willen. we zijn ook geen overheidsorgaan zoals het vlaams netwerk. die moeten wel iedereen toelaten.

Na de volgende vergadering zullen we het wellicht nog duidelijker gaan stellen

maar het gaat er volgens mij op neer komen dat iedereen die met volgende drie stellingen ( die uit elkaar volgen ) eens is of ze als werkconsensus kan aanvaarden, welkom is en al de andere niet.

1. De wereld is van iedereen.
2. Daar de wereld van iedereen is heeft iedereen recht op zijn aandeel ( dat mag in de vorm zijn van een basisinkomen )
3. ALs we zeggen dat iedereen er recht op heeft dan bedoelen we dat letterlijk - en wie niet wil werken behoort ook tot de groep die we iedereen noemen. Werken mag geen voorwaarde zijn om je natuurlijk erfdeel ( basisinkomen ) te krijgen. Het natuurlijk erfdeel is immers net datgene wat je in staat moet stellen om als een vrij mens voor eigen rekening of in vrij samenwerkingsverband voor gezamelijke rekening te werken ipv voor de rijkdom van een geestelijk gestoorde minderheid

Men zou dus terecht kunnen zeggen dat we niet pluralistisch zijn maar dat is de VLD dan in diezelfde zin bvb ook niet ( onlangs smeten ze de decker buiten wegens te afwijkende politieke activiteit)

we zijn echter net zoals de vld of de andere partijen wel pluralistisch in die zin dat moslims of joden of homo s of zwarten of eender wie die de basisvisie onderschrijft wel welkom is. We willen gewoon doelgericht werken. Een concentratie van energie van verschillende personen op één punt - dat is waar het over gaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:25.
Oud 29 november 2006, 20:18   #1208

Standaard

doet mij trouwens denken aan het comitee tegen armoede en sociale uitsluiting van destijds

de enige activiteit die ze wisten te ontplooien was de uitsluiting van vws en kobaf

nee laat vws dan liever vlakaf tegen alle nieuwe leden zeggen hoe de vork in de steel zit ipv onszelf comitee tegen armoede en sociale uitsluiting te gaan noemen en onderwijls als eerste daad een daad van uitsluiting te stellen

nee het is beter zo denk ik

en wie het anders ziet die staat het vrij het anders te proberen met een eigen initiatief

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:27.
Oud 29 november 2006, 20:28   #1209
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd men kan om te beginnen al een heel pak ambtenaren dumpen door gewoon VDAB, RVA en OCMW grotendeels op te doeken en een minimuminkomen onvoorwaardelijk te garanderen.
Het hierdoor bekomen nieuwe minimum nettoloon, zal dan wel gevoelig hoger moeten liggen dan dit minimuminkomen. Anders zijn we nog niets vooruit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:31   #1210
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
O ramp o ramp o megaramp, dat betekent tien of twintig keer de sluiting van volkswagen.
In aantal. Maar niet in niet meer geproduceerde wagens.
Oud 29 november 2006, 20:32   #1211
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het hierdoor bekomen nieuwe minimum nettoloon, zal dan wel gevoelig hoger moeten liggen dan dit minimuminkomen. Anders zijn we nog niets vooruit.
Maak je toch niet druk in een tiental profiteurs
Oud 29 november 2006, 20:37   #1212

Standaard

Citaat:
we komen dan in een systeem terecht waarin een arbeider niet meer als een poppetje aan een draadje van de werkgever hangt.

bovenop het basisinkomen dat gefinancierd wordt met alles behalve belasting op arbeid mag men immers belastingvrij werken zoveel men wilt.

Het basisinkomen is eigenlijk ook een soort minimumloon, een buffer die de arbeider die zijn eigen loon onderhandelt een minimale onderhandelingspositie garandeert.

Indien de werkgever immers te weinig uurloon geeft kan de arbeider nog steeds terugvallen op het basisinkomen dat hij zowieso toch al heeft

in feite komt het erop neer dat we in het systeem van basisinkomen allemaal kleine zelfstandigen zouden worden met een basisinkomen

werken voor de basisbehoeften kunnen we gemakkelijk afschaffen en materiele armoede en extreme armoede zouden erdoor quasi onmogelijk worden

we zijn niet arrogant als we stellen dat we enkel nog willen werken voor welvaart

Indien er ooit wereldwijd een gelijk basisinkomen zou ingevoerd worden dan zou dit ook een katalysator zijn die maakt dat de uurlonen en de prijzen van de basisbehoeften hier en in nu lage loon landen ongeveer gelijk gaan blijven

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:44.
Oud 29 november 2006, 20:44   #1213
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we komen dan in een systeem terecht waarin een arbeider niet meer als een poppetje aan een draadje van de werkgever hangt...
Blijft wel dat het nettominimuminkomen uit arbeid minsters het dubbele zou moeten zijn van het nettominimuminkomen uit niets doen.
Oud 29 november 2006, 20:52   #1214

Standaard

stel nu dat het basisinkomen 800 euro is bob

en je verdient nog eens 800 euro bij door halftijds te werken

dan zou je een uurloon van ongeveer 10 euro ( is de enige loonkost voor je werkgever ) moeten onderhandelen ( en als ik juist gerekend heb )

hoeveel heb je nu onderhandelt bob ? en hoeveel kost het je baas ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:53.
Oud 29 november 2006, 20:56   #1215

Standaard

besluit je na een half jaar halftijds werken echter om er voltijds in te vliegen dan heb je 800 basisinkomen plus 1600 euro loon

ik wil maar zeggen dat je als je voltijds werkt dus wel degelijk makkelijk het dubbel hebt van wat je hebt als je niks doet

en dat met een uurloon gerekend van maar 10 euro ( nu kost je een baas het driedubbele )

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 20:59.
Oud 29 november 2006, 21:18   #1216
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tegen dit systeem heb ik niets. Zie alleen praktische problemen (waar gaat men het geld halen, om het weliswaar afgeslankte, staats/rsz apparaat, draaiende te houden ?).
Oud 29 november 2006, 21:19   #1217
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zo zot als tielebuis...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 21:26   #1218
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ik bedoel is dat het stom is dat ik nu die kans wel kan gebruiken en vroeger niet

als schoolverlater had ik maar 400 euro dop met een huur van bijna 300

een beurs kon ik toen niet aanvragen omdat je als dopper niet mocht studeren

als ik mijn adres bij de ouders liet staan dan zou ik wel een beurs kunnen gehad hebben maar dan weer geen dop

kortom quasie onmogelijk zonder steun van je ouders dus = bestendiging vd klassemaatschappij
De overheid moet inderdaad investeren in goed onderwijs en de studiekosten die men zelf moet dragen, moeten betaalbaar blijven. Hogeropgeleiden betalen zichzelf later immers dubbel en dik terug via de veel te hoge belastingen die ze later zullen moeten betalen. De huidige studiebeurzen kunnen echter wel zonder enig probleem worden afgeschaft. Studenten kunnen immers worden beschouwd als werkbekwamen.

De huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen zouden moeten afgeschaft en worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst. Ook studenten zouden de mogelijkheid moeten krijgen via het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem gemeenschapsdiensten te presteren ten einde hun studies te financieren. Dat zou hun studiemotivatie verhogen, daar zij een dergelijk noodsysteem waarschijnlijk niet als een ideale manier zouden beschouwen om een inkomen te verwerven. Op die manier zou het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ook een educatieve functie hebben. Vele studenten zouden er trouwens geen gebruik van maken en zouden, om hun studies te financieren, waarschijnlijk nog liever desnoods een onaantrekkelijke job aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro.

Verder zouden studenten de mogelijkheid moeten krijgen studieleningen aan te gaan tegen de normale marktrentevoet.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 november 2006 om 21:38.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 21:28   #1219

Standaard

Citaat:
Tegen dit systeem heb ik niets. Zie alleen praktische problemen (waar gaat men het geld halen, om het weliswaar afgeslankte, staats/rsz apparaat, draaiende te houden ?).
bij de rijken natuurlijk of maw bij diegenen die niet zelf werken maar hun geld voor zich laten werken

belasting op kapitaal, speculatie op de beurs, btw op luxeproducten, belasting op de milieugebruiksruimte

er vallen nog wel wat rijkenbelastingen te bedenken hoor
Oud 29 november 2006, 21:32   #1220

Standaard

wie een overdreven grote gazon heeft die veroorzaakt daar bvb overlast mee

op die plek kunnen anders bomen staan die ons veel meer zuurstof leveren dan die gazon

heb je dus op je gepachte grond een gazonoppervlak van meer dan X vierkante meter dan moet je per vierkante meter Y belasting betalen

het vierde wereld syndicaat heeft niks tegen rijken

integendeel

we moeten ze cultiveren als melkkoeien

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 21:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be