Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 18:05   #1161
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe ben jij aan een beurs geraakt om te beginnen?
Ja... ik zie het al gebeuren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 18:09   #1162
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
je mag nog geen ander universitair diploma hebben.
shit
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 18:11   #1163
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
shit
mss kan je naast je werk inschrijven voor een eksamencontract.

best kan je nu eerst even de vereiste tijd gaan werken om volle dop te kunnen trekken

als je dan gaat doppen dan heb je nog altijd veel meer dan ik ondanks mijn beurs
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 18:13.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 18:13   #1164
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
mss kan je naast je werk inschrijven voor een eksamencontract.

best kan je nu even de vereiste tijd gaan werken om volle dop te kunnen trekken

als je dan gaat doppen dan heb je nog altijd veel meer dan ik ondanks mijn beurs
Mja ik heb een totaal verkeerde studiekeuze gemaakt, en aangezien ik nog 40 jaar moet werken wil ik dat even recht zetten.

We zien wel, ik heb gehoord dat ge ten minste 12 maanden fulltime moet hebben gewerkt voor zelfstandige student te zijn.....
Oud 28 november 2006, 18:15   #1165

Standaard

Citaat:
Mja ik heb een totaal verkeerde studiekeuze gemaakt, en aangezien ik nog 40 jaar moet werken wil ik dat even recht zetten.

We zien wel, ik heb gehoord dat ge ten minste 12 maanden fulltime moet hebben gewerkt voor zelfstandige student te zijn.....
om volle dop te trekken is het dacht ik toch ook twee jaar werken zodus. Maar een eksamencontract kan je denk ik altijd al afsluiten hoor.

je doet dan eksamens mee en hetgeen waarvoor je erdoor bent moet je al niet meer doen achteraf als je er met je volle dop serieus aan begint
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 28 november 2006, 18:42   #1166
Chipie
Banneling

Standaard

Zielig....
Oud 28 november 2006, 18:44   #1167

Standaard

het vierde wereld syndicaat eist gewoon een onvoorwaardelijk basisinkomen en echt gratis onderwijs. studiebeurzen zijn dan niet meer nodig.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 november 2006 om 18:46.
Oud 29 november 2006, 07:46   #1168
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
de humor die er in zit ontgaat verzuurde mensen.

ik zal het dan maar uitleggen

heel die toestand (inclusief taalgebruik ) was ironisch

probeer mss in t vervolg eerst eens de rode draad in de discussie te vatten voor je je weer moeit
de rode draad is en blijft dat His Highness zichzelf verheerlijkt ten koste van eenvoudige hardwerkende zielen.
Verder succes met je studie.
Maar het zou leuk zijn moest de info die hier te grabbel gegooid wordt correcter en vollediger zijn.
Mensen die terug willen studeren kunnen , mijns inziens , zich best goed informeren en niet deze draad als leidraad nemen.
Oud 29 november 2006, 11:40   #1169
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
de rode draad is en blijft dat His Highness zichzelf verheerlijkt ten koste van eenvoudige hardwerkende zielen.
Verder succes met je studie.
Maar het zou leuk zijn moest de info die hier te grabbel gegooid wordt correcter en vollediger zijn.
Mensen die terug willen studeren kunnen , mijns inziens , zich best goed informeren en niet deze draad als leidraad nemen.
Natuurlijk niet,dit is alleen een leidraad om uit de klauwen vande werklozenjagers teblijven.

Terug naar de pijpen van proffen dansen!
Horrible.
Ik heb tenminste nog op afstand bijgestudeerd...
Maar ook dat was nog een enorme trechter op mijn kop...
Nu ben ik wel Bachelor of Cultural Sciences, voor het geval dat niemand nog mocht gemerkt hebben...
Door mijn echtscheiding viel mijn financier weg en kom ik mijn Master niet halen....

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 11:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:42   #1170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Terug naar de pijpen van proffen dansen!
Horrible.
Ik heb tenminste nog op afstand bijgestudeerd...
Maar dat was nog een enorme trechter op mijn kop...
Maar nu ben ik wel Bachelor of Cultural Sciences...
Ga ff voor die master en zoek u een leuke job !!!
Oud 29 november 2006, 11:47   #1171
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Door mijn echtscheiding viel mijn financier weg en kom ik mijn Master niet halen.

Ik verdraag geen leuke jobs, en zelfs geen zoekwerk.
Twee woorden articuleren uit mijn bewogen curriculum is voldoende om iedereen te laten voorgaan in de rij.

Zodra ik meer dan een paar tiental eigen composities heb, begin ik de wereld rond te zwerven als straatmuzikant.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 11:50.
Oud 29 november 2006, 11:48   #1172
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

In het beste geval zoeken sommigen paaseieren (sommigen paardenvijgen)...
Oud 29 november 2006, 11:51   #1173
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Door mijn echtscheiding viel mijn financier weg en kom ik mijn Master niet halen.

Ik verdraag geen leuke jobs, en zelfs geen zoekwerk.
Twee woorden articuleren uit mijn bewogen curriculum is voldoende om iedereen te laten voorgaan in de rij.

Zodra ik meer dan een paar tiental eigen composities heb, begin ik de wereld rond te zwerven als straatmuzikant.
Oud 29 november 2006, 11:56   #1174
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
In de jaren stillekes zeker,dus jij verwacht dat er werkende mensen kunnen leven met 600 euro, een normaal huishuur voor een klein appartementje is al 300 tot 350 euro dus...........
Maar tomB je zal wel wat ouder zijn en dat verklaart alles hé
Dan nog is een minimum loon van 950 euro BV. schande
Dat minimumloon kost de werkgever dan wel driemaal zoveel. Ik denk eerder dat het verschil tussen het nettoloon en de loonkost een schande is. De staat moet dringend ontvetten (oa door de werkloosheid te beperken in de tijd, het aantal ambtenaren terug te brengen op een normaal peil...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:28   #1175

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat minimumloon kost de werkgever dan wel driemaal zoveel. Ik denk eerder dat het verschil tussen het nettoloon en de loonkost een schande is. De staat moet dringend ontvetten (oa door de werkloosheid te beperken in de tijd, het aantal ambtenaren terug te brengen op een normaal peil...).
idd men kan om te beginnen al een heel pak ambtenaren dumpen door gewoon VDAB, RVA en OCMW grotendeels op te doeken en een minimuminkomen onvoorwaardelijk te garanderen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 13:28.
Oud 29 november 2006, 13:35   #1176

Standaard

hier vindt je trouwens alle info, voorwaarden enz om een beurs te kunnen bekomen.

edit

het is niet alle info

er staat

De informatie hieronder beperkt zich tot de studenten die ten laste zijn van hun ouders (oudergerelateerd). Zelfstandig, gehuwd of wettelijk
samenwonend en alleenstaand studenten moeten, naast onderstaande voorwaarden, nog aan andere voorwaarden voldoen. Neem hiervoor
persoonlijk contact op met de Sociale Dienst.

of klik hier
http://www.ugent.be/nl/onderwijs/adm...urs/Jokerbeurs

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 13:58.
Oud 29 november 2006, 13:38   #1177
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
idd men kan om te beginnen al een heel pak ambtenaren dumpen door gewoon VDAB, RVA en OCMW grotendeels op te doeken en een minimuminkomen onvoorwaardelijk te garanderen.
O ramp o ramp o megaramp, dat betekent tien of twintig keer de sluiting van volkswagen.
Oud 29 november 2006, 14:32   #1178

Standaard

Citaat:
O ramp o ramp o megaramp, dat betekent tien of twintig keer de sluiting van volkswagen.
dan moeten we weer een felicitatiecomitee sturen.

PS Het vws is zelf maar weggebleven op VW vorst - ze zouden onze felicitaties wellicht niet begrepen hebben.

soit

de mensen bij voornoemde diensten doen toch voor t grootste gedeelte totaal nutteloos ( vooral administratief ) werk

geen reden om te rouwen dus als ze daar ooit zouden mogen mee stoppen

en natuurlijk moeten ook zij recht hebben op een onvoorwaardelijk basisinkomen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 14:34.
Oud 29 november 2006, 14:53   #1179
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jij vindt deze situatie normaal:

- Een vrouw opent in Frankrijk een winkel, heeft een huisje, al wat je wil, maar dopt in Belgie (nu moet ze zelfs niet meer komen)?

- Iemand die absoluut niet wil werken, zelfs niet in eenvoudige sociale projecten, moet maar ondersteund blijven worden met mijn belastingsgeld?

Dat is geen sociale zekerheid, dat is geen sociaal vangnet, dat is een masochistische sociale pampering.
m'n beste, ge moet het zo ver niet gaan zoeken als een mademeke met een winkeltje in een ander land...

Als ge gewoon al opnoemt wat vele van de "bestuurders" (lees : profiteurs) van dit land krijgen om een functie uit te voeren en daarbij nog zegt wat hij links en rechts nog opraapt van bestuursraden, vzw'tjes, en andere inkomsten, dan weet je wel al waar je moet beginnen zeker....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:08   #1180
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
dan moeten we weer een felicitatiecomitee sturen.

PS Het vws is zelf maar weggebleven op VW vorst - ze zouden onze felicitaties wellicht niet begrepen hebben.

soit

de mensen bij voornoemde diensten doen toch voor t grootste gedeelte totaal nutteloos ( vooral administratief ) werk

geen reden om te rouwen dus als ze daar ooit zouden mogen mee stoppen

en natuurlijk moeten ook zij recht hebben op een onvoorwaardelijk basisinkomen
Plus de vakbonden als uitbetalings-instellingen...
Waar was dat felicitatie-comité voor?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be