Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2006, 14:04   #861
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoe grappig, Paulus vindt dat interessant

Hij hoopt nieuwe zaken te vinden om zijn homofobie kracht bij te zetten.

Is het trouwens weer "toevallig" Paulus, dat je deze post van mij hebt genegeerd?
Neen het is doelbewust Edina. Ik vond het niet de moeite waard zie je?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 14:04   #862
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
er zijn mensen (veel) , die denken (terecht) dat door homos geadopteerde kinderen een slecht voorbeeld krijgen, een misvormd beeld van de liefde...
Kan je dan eventjes een studie aanhalen die dat aantoont? Want het zal waarschijnlijk als een schok aankomen, maar homoseksuelen hebben altijd al kinderen opgevoed. Zonder enige nadelen. En nee de seksuele voorkeur van die kinderen, verschilt niet van die van kinderen opgevoed in heteroseksuele koppels. Dat homoseksuele koppels nu kinderen kunnen adopteren, verandert overigens weinig. Want ook nu al gebeurde dat, maar dan kon slecht één van de partners officiëel adoptieouder zijn. In praktijk hadden ze natuurlijk 2 ouders van hetzelfde geslacht. Nu is dat officiëel gemaakt zodat ouders en kinderen alle rechten krijgen die ze verdienen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 14:07   #863
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen het is doelbewust Edina. Ik vond het niet de moeite waard zie je?
ROFL, natuurlijk was het doelbewust! De ironie van mijn "toevallig" was je waarschijnlijk ontgaan. Je vroeg mij een objectieve definitie van afwijking en die heb ik gegeven. Omdat je die gewoon niet kan weerleggen, verklaar je het nu als "niet de moeite waard". Op jouw objectieve definitie is het daarentegen nog steeds wachten.
Oud 1 december 2006, 14:11   #864
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Phoben hebben toch een heel an'dre toon dan Paulus. Het zijn net nazisten, niet tegen Joden, maar dan tegen homo's (hoewel nazisten normaal ook al tegen homo's zijn).
De toon is enkel een kwestie van stijl (en strategie). De inhoud van zijn posts tonen duidelijk aan dat hij wel degelijk homofoob is. Iemand die gelooft dat het aanzien van homoseksualiteit leidt tot de verspreiding ervan en bijdraagt aan een decadente samenleving, is wel degelijk homofoob. Zijn posts in andere topics tonen ook aan dat het niet zijn enige fobie is.
Oud 1 december 2006, 14:34   #865
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ROFL, natuurlijk was het doelbewust! De ironie van mijn "toevallig" was je waarschijnlijk ontgaan. Je vroeg mij een objectieve definitie van afwijking en die heb ik gegeven. Omdat je die gewoon niet kan weerleggen, verklaar je het nu als "niet de moeite waard". Op jouw objectieve definitie is het daarentegen nog steeds wachten.
Mijn defenitie van afwijking is, wat afwijkt van de norm.

Wat de norm is en waarom zeg ik hier:http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=744

En nee. Ik ben helemaal geen homofoob. Moest dat wel zo zijn zou ik dat zeker durven zeggen.

Paulus.
Oud 1 december 2006, 14:34   #866
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Er zijn veel mensen op dit forum die waarlijke meesters zijn in het camoufleren van hun talloze fobieën achter een ingewikkeld en semi-rationeel discours, het zou hen sieren moesten ze voor één keer eens eerlijk uitkomen voor wat ze echt denken. In dat opzicht heb ik meer respect voor een carlgustaaf die tenminste een eerlijke klootzak is dan voor al die andere pseudo-intellectuelen die via taal-en redeneringsspelletjes hun eigen haat en vooroordelen verbloemen.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 1 december 2006 om 14:35.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 14:37   #867
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn defenitie van afwijking is, wat afwijkt van de norm.

Wat de norm is en waarom zeg ik hier:http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=744
Probleem bij jouw definitie is dat ze blijft steken bij een door jouw bepaalde norm, die niet op objectieve criteria is gebaseerd, maar op een persoonlijke overtuiging.

Citaat:
En nee. Ik ben helemaal geen homofoob. Moest dat wel zo zijn zou ik dat zeker durven zeggen.
Je zit nog in de ontkenningsfase dus.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 december 2006 om 14:38.
Oud 1 december 2006, 14:38   #868
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toon is enkel een kwestie van stijl (en strategie). De inhoud van zijn posts tonen duidelijk aan dat hij wel degelijk homofoob is. Iemand die gelooft dat het aanzien van homoseksualiteit leidt tot de verspreiding ervan en bijdraagt aan een decadente samenleving, is wel degelijk homofoob. Zijn posts in andere topics tonen ook aan dat het niet zijn enige fobie is.
Sommigen komen slechts deelnamen aan de thread wanneer ze menen iets gevonden te hebben om iemand van homofobie te beschuldigen. Anders dragen ze verder niks bij tot de discussie.

Hoe gaan we deze mensen noemen?

Paulus.
Oud 1 december 2006, 14:39   #869
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem bij jouw definitie is dat ze blijft steken bij een door jouw bepaalde norm, die niet op objectieve criteria is gebaseerd, maar op een persoonlijke overtuiging.

Je zit nog in de ontkenningsfase dus.
Wat is daar nu niet objectief aan? Waarom zijn er anders jongens én meisjes volgens jou? Astemblieft zeg?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 december 2006 om 14:41.
Oud 1 december 2006, 14:41   #870
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar nu niet objectief aan?
Zoek eens op wat objectiviteit is. En ineens ook wat subjectiviteit is.
Oud 1 december 2006, 14:42   #871
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek eens op wat objectiviteit is. En ineens ook wat subjectiviteit is.
Bedankt om mijn vraag niet te beantwoorden. Heel constructief moet ik zeggen.

Paulus.
Oud 1 december 2006, 14:48   #872
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Er zijn veel mensen op dit forum die waarlijke meesters zijn in het camoufleren van hun talloze fobieën achter een ingewikkeld en semi-rationeel discours, het zou hen sieren moesten ze voor één keer eens eerlijk uitkomen voor wat ze echt denken. In dat opzicht heb ik meer respect voor een carlgustaaf die tenminste een eerlijke klootzak is dan voor al die andere pseudo-intellectuelen die via taal-en redeneringsspelletjes hun eigen haat en vooroordelen verbloemen.
Ik hoop dat uw kritiek zowel opgaat voor links als voor rechts? By the way, vergeet niet dat sommige gedachten hier strafbaar zijn en alsdusdanig niet mogen neergepend worden.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 14:48   #873
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar nu niet objectief aan? Waarom zijn er anders jongens én meisjes volgens jou? Astemblieft zeg?!

Paulus.
Volgens mij zijn die er omwille van de voortplanting (voorlopig toch nog), maar zoals hier al tot vervelens toe herhaald is, gaat het bij homosexualiteit duidelijk niet om voortplanting. Voortplanting is hier dus geen criterium.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 14:51   #874
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Volgens mij zijn die er omwille van de voortplanting (voorlopig toch nog), maar zoals hier al tot vervelens toe herhaald is, gaat het bij homosexualiteit duidelijk niet om voortplanting. Voortplanting is hier dus geen criterium.
als we de enkel de criteria van de voorstanders mogen gebruiken heeft discussie hier geen zin en gaat u beter op een holebi-forum debatteren.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 1 december 2006 om 14:52.
Oud 1 december 2006, 15:00   #875
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
als we de enkel de criteria van de voorstanders mogen gebruiken heeft discussie hier geen zin en gaat u beter op een holebi-forum debatteren.
Dat heeft niets met voor- of tegenstanders te maken. Sexualiteit en voortplanting zijn nu eenmaal niet gelijk aan elkaar. Dat is de evidentie zelf. Waarom dan toch zo krampachtig blijven vasthouden aan een drogargument?

Laatst gewijzigd door Manuel* : 1 december 2006 om 15:01.
Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 15:05   #876
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bedankt om mijn vraag niet te beantwoorden. Heel constructief moet ik zeggen.

Paulus.
Hoe heet die uitdrukking ook alweer van die pot en die ketel en iets van zwart zien?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 15:07   #877
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat weet ik ook wel. Maar sexuele gevoelens zijn inherent aan het instinct tot voortplanting. Daaruit komen ze voort. Om de voortplanting te motiveren. En ze gaan weg als je iemand castreert bijvoorbeeld.

Ik weet ook wel dat niet elke vrijpartij een kind als resultaat beoogt, maar dat neemt niet weg dat we sexuele gevoelens hebben, door en vanuit dat instinct.

Daarom is de kunde tot voortplanten, waarvoor inderdaad twee geslachten nodig zijn, te rekenen onder normaliteit. Daarvoor en met die functie zijn er jongens en meisjes en hebben we sexuele gevoelens.

Homosexualiteit buiten die norm, niet door mij maar door de natuur bepaald in alle objectiviteit.

Moest ik sexueel actief moeten zijn met een homosexuele man om aan kinderen te kunnen komen buiten mijn monogame relatie met mijn vrouw, dan zou mij dat zeer onwennig, onnatuurlijk en abnormaal overkomen.

Vandaar mijn bezwaar om het normaal te vinden wat homosexuelen moeten doen om aan kinderen te komen.

Dat is niet de natuurlijke weg. Niet de normale weg. niet de normale sexualiteit door de natuur ons gegeven.

Je hoeft het niet met me eens te zijn. Maar ik vind mijn argumenten sterk genoeg om niet voor homofoob door te gaan. Het is een welgemeende en gefunderde stelling.

Paulus.
Oud 1 december 2006, 15:08   #878
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"een hogere blootstelling aan PCB's en dioxinen via de navelstreng en de moedermelk werd in verband gebracht met een meer meisjesachtig speelgedrag bij jonge jongens van rond de 7 jaar"... http://www.reinwater.nl/docs/hormooverst%20stoffen.pdf
3.2. Schadelijke effekten van hormoonstorende stoffen.
De effekten op vrouwen:miskramen, vroegere pubertijd, veranderingen in sekseratio's...Al die chemische rommel heeft wel degelijk een (nefaste) invloed op de mensheid...
Hoe krampachtig je je ook vastklampt aan je zogezegd "normaal" zijn, arme homo, je bent slechts de speelbal van je hormonen, en die van jou zijn ontregeld.En tegenwoordig komt dat hoe meer en meer voor...door al die chemische rommel...
Er zijn blijkbaar nogaltijd droplullen die denken dat homosexualiteit een verschijnsel van de 20ste eeuw is.
Ben je zeker dat het niet gewoon jouw hormonen zijn die opspelen?

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 1 december 2006 om 15:09.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 15:11   #879
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Hoe heet die uitdrukking ook alweer van die pot en die ketel en iets van zwart zien?
Pot? Maak het nog wat erger ja!
Oud 1 december 2006, 15:12   #880
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
*knip*

Persoonlijke aanvallen zijn hier niet gewenst!

Mvg,

Diatonos.
@ eternity
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be