Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2006, 15:13   #961
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Je tracht hier viellicht te bewijzen dat hetero's angstig zijn ? ( homofobie=irreeele angst ) .

Hoe komt het dan dat we niet depressief worden door al die angsten ?

Omdat we er geen natuurlijke aanleg voor hebben , tiens .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 15:16   #962
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Je tracht hier viellicht te bewijzen dat hetero's angstig zijn ? ( homofobie=irreeele angst ) .

Zijn alle Amerikanen depressief omdat er twee torens neer zijn gehaald? Nee. Van angst wordt je niet depressief. Van het niet accepteren door de maatschappij, vernederd worden, en als uitschot getypeerd worden, en door je familie en vrienden niet geaccepteerd worden, wel.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 december 2006 om 15:18.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 15:19   #963
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
U heeft al 3 maal een antwoord gegeven op een vraag die ik niet stelde. Nu gaat het weer over het nut van sex als vrijetijdsbesteding. Ik herhaal mijn vraag nogmaals : wat is de biologische functie om bij een gedeelte van de populatie de sexualiteit te richten op leden van hetzelfde geslacht?
Die vindt je in de rest van de post die je quote maar die je "toevallig" had ingekort. Genot is overigens een biologische functie.

Citaat:
U spreekt van "beperken tot individuen van het andere geslacht" maar gaat eraan voorbij dat in het geval van homosexuelen er ook een beperking is maar dan tot individuen van hetzelfde geslacht. Daar heeft het dus niks mee te maken.
Beter lezen: ik schreef dat het normaal is om zich te concentreren tot de individuen waar ze zich het meest toe aangetrokken voelen en dat er geen reden om je daarvoor te beperken tot het andere geslacht. Er zijn trouwens niet alleen heteroseksuelen en homoseksuelen, maar ook biseksuelen. Ook zoiets dat men graag vergeet, omdat het niet in het plaatje past.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 15:21   #964
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet alle heteroseksuelen zijn homofoob hoor. Ik heb daar geen enkele last van. En overigens hebben fobieën niets met depressie te maken.

Kan je me even een link geven naar een studie die aantoont dat heteroseksuelen of homofoben immuun zijn voor depressie?
Oud 2 december 2006, 15:25   #965
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter lezen: ik schreef dat het normaal is om zich te concentreren tot de individuen waar ze zich het meest toe aangetrokken voelen en dat er geen reden om je daarvoor te beperken tot het andere geslacht. Er zijn trouwens niet alleen heteroseksuelen en homoseksuelen, maar ook biseksuelen. Ook zoiets dat men graag vergeet, omdat het niet in het plaatje past.
Vreemd toch dat die aantrekkingskwestie voor de overgrote meerderheid een kwestie is van ofwel het andere ofwel hetzelfde geslacht. Uw stelling dat er geen reden is voor die beperking wordt maar door een zeer marginale groep aangehangen.

Ik erken bisexualiteit trouwens niet als een aparte geaardheid, enkel weinig kieskeurige hetero- en homosexuelen. En van die continue schaal geloof ik al helemaal niks.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 15:27   #966
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zijn alle Amerikanen depressief omdat er twee torens neer zijn gehaald? Nee. Van angst wordt je niet depressief. Van het niet accepteren door de maatschappij, vernederd worden, en als uitschot getypeerd worden, en door je familie en vrienden niet geaccepteerd worden, wel.
Vandaar dat ik al een paar keer het voorbeeld gegeven heb van die negers .

De meest gediscrimineerde groep in de maatschappij zijn negers .

Is depressie een typische negerziekte ?
Nee .

Is depressie een typische homoziekte ?
Die homosite zelf geeft het antwoord : Ja .
Oud 2 december 2006, 15:31   #967
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik al een paar keer het voorbeeld gegeven heb van die negers .

Is depressie een typische negerziekte ?
Nee .

Is depressie een typische homoziekte ?
Die homosite zelf geeft het antwoord : Ja .
Zeg mij eens, nu moet ik het je voor de tweede keer uitleggen. Negers worden niet het huis uit geschopt voor wie ze zijn, homo's vaak wel. Negers verliezen niet zomaar hun vrienden, homo's als ze uit de kast komen wel. Als je iedereen verliest waar je vroeger op steunde en vertrouwde, dan wordt je depressief. De negers hebben deze problemen niet. Zij hebben familie en vrienden om op te bouwen. Je vergelijkt dus weer appels met peren.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 december 2006 om 15:32.
Oud 2 december 2006, 15:34   #968
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
De meest gediscrimineerde groep zijn tegenwoordig de dikke mensen. Steekproeven in de VS hebben uitgewezen dat die discriminatie vooral voelbaar is op de arbeidsmarkt.
Oud 2 december 2006, 15:36   #969
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd toch dat die aantrekkingskwestie voor de overgrote meerderheid een kwestie is van ofwel het andere ofwel hetzelfde geslacht. Uw stelling dat er geen reden is voor die beperking wordt maar door een zeer marginale groep aangehangen.

Ik erken bisexualiteit trouwens niet als een aparte geaardheid, enkel weinig kieskeurige hetero- en homosexuelen. En van die continue schaal geloof ik al helemaal niks.
De overgrote meerderheid van de seksuologen is het niet met jou eens, want die continue schaal wordt algemeen aanvaard. En biseksuelen zijn personen waarbij geslacht niet bepalend is om zich aangetrokken te voelen tot anderen. Die groep is inderdaad relatief klein, want - aangezien het om een continue schaal gaat - hebben de meeste mensen in verschillende mate een voorkeur voor één van beide geslachten.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 december 2006 om 15:42.
Oud 2 december 2006, 15:38   #970
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ah volgens jou kunnen hetero's niet angstig zijn??? En zijn depressies hen ook vreemd???
Goe bezig man, echt héél goe bezig.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 15:38   #971
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meest gediscrimineerde groep zijn tegenwoordig de dikke mensen. Steekproeven in de VS hebben uitgewezen dat die discriminatie vooral voelbaar is op de arbeidsmarkt.
En niet toevallig vallen zij ook vaker ten prooi aan depressie.
Oud 2 december 2006, 15:40   #972
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ah volgens jou kunnen hetero's niet angstig zijn??? En zijn depressies hen ook vreemd???
Tja, bekrompen geesten zijn òfwel dom òfwel naïef. Welke van de twee zou Kaffer zijn?
Oud 2 december 2006, 15:58   #973
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En niet toevallig vallen zij ook vaker ten prooi aan depressie.
Tiens, heb ik nooit wat van gehoord. Waar blijven de sensibiliseringscampagnes voor die groep?
Oud 2 december 2006, 16:09   #974
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Die gezellige dikkerds lijken mij nochthans niet depressief .

Als ze naast mij komen zitten op café is het zuipen en lollen geblazen .

Als zo'n homo naast u komt zitten begint dat na 5 minuten te bleiten als ze geen aandacht krijgen .

Maar dat is dan weer de schuld van die slechte hetero's
Oud 2 december 2006, 16:13   #975
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind van niet. Ik kijk gewoon naar het biologisch functioneren om het normaal te vinden of juist niet. Ik zie niet in wat daar niet objectief aan is.
QED. Het gaat over een persoonlijke mening.Aangezien jij dat biologisch functioneren een eigen betekenis geeft. En dat kan dus nooit objectief zijn.

Citaat:
Ik mik inderdaad op een normaal biologisch functioneren als normbepaling.
Homoseksuelen functioneren biologisch dan ook perfect normaal.

Citaat:
Dat is juist. Het heeft ook te maken met liefde lust, bevrediging, verzoening, paarvorming enz...
Maar dit alles komt voort uit het instinct zich voort te planten. We kiezen niet toevallig onze partner, we hebben niet toevallig voorkeuren, bij dieren is dat veel duidelijker inderdaad, maar ook bij mensen heeft dit allemaal met dat instinct te maken.
Voor de zoveelste keer: er bestaat biologisch niet zoiets als een voortplantingsinstinct. Enkel een intstinct (de lust) dat je aanzet tot seks. En dat KAN leiden tot voortplanting, maar ook tot een heel aantal andere zaken. Partners kies je inderdaad niet lukraak, maar wel op basis van aantrekking.

Citaat:
Het gaat er niet over de verhouding in tijd dat je aan voortplanting besteed dan wel aan andere sexuele behoeftebevredigingen. Het gaat erom dat je beseft, van waar al die gevoelens die om bevrediging vragen vandaan komen. Namelijk vanuit ons instinct tot voortplanten. Dat is de basis van gans het sexueel voor- en naspel.
Dat vindt jij, maar dat is het niet.

Citaat:
Een gecastreerde man bijvoorbeeld, die zijn voortplantingsorganen moet missen, heeft al die andere gevoelens niet meer. Waarom niet denk je? Waarom worden sommige paarden bijvoorbeeld gecastreerd? Om gans het sexueel leven te elimeneren bij dat paard. Wat bewijst dat het sexuele leven weldegelijk inherent is aan ons voortplantingsinstinct en we dat niet los van elkaar mogen zien.
Onzin, Paulus, want je stelling klopt in de eerste plaats niet eens. De meerderheid van de gecastreerde mannen (maar zelfs niet allemaal), heeft wel erectieproblemen, maar dat betekent helemaal niet dat hij geen lustgevoelens meer heeft (en voor vrouwen wiens eierstokken werden weggenomen is dat ook niet het geval). Overigens hangt alles af van de leeftijd waarop de castratie gebeurt. Is dit voor de pubertijd, dan zullen die lustgevoelens er niet zijn. Gebeurt het later, dan zijn die er meestal nog wel. Castratie heeft vooral tot doel om agressief gedrag en territoriumgedrag weg te nemen. Maar zelfs dat lukt alleen wanneer het vroeg genoeg gebeurt. Katers die te laat werden gecastreerd blijven bijvoorbeeld markeergedrag vertonen.

Sterilisatie van man en vrouw heeft bovendien geen enkel effect op het libido. Een sterke aanwijzing dus dat het seksuele leven perfect los kan gezien worden van voortplanting.

Citaat:
Jawel. Men wil dat ik het als normaal beschouw.
Maar het is niet omdat je iets als normaal beschouwd dat je het ook als DE norm moet zien hé. Dat is weeral een betekenis die enkel jij daaraan geeft, maar die niet strookt met de realiteit. Wat is de norm voor iemands sportvoorkeur? Zou dat niet voor iedereen lopen moeten zijn, omdat ons lichaam gemaakt is om te lopen? Is de voorkeur voor zwemmen dan een afwijking? Het gaat hier gewoon over eigenschappen waarvan varianten bestaan. En dat heeft niets met normen te maken.

Citaat:
Heterosexualiteit IS de norm. Of ik dat wil zien of niet, doet daar niks aan of af. Dat homosexualiteit een afwijking is, is niet omdat ik dat zo zeg of denk. Ik meen dat de natuur ons dat duidelijk maakt in het biologisch disfunctioneren bij het voortplanten.
Er is geen sprake van biologisch disfunctioneren bij homoseksuelen. Dat is weer wat jij ervan maakt, maar dat is er niet. Jij VINDT heteroseksualiteit DE norm. De realiteit toont dat dit niet zo is.

Citaat:
Je kunt zeggen dat dit geen feit is, zoals je doet. Maar je kunt net zo goed zeggen dat gras niet groen is vind ik. Het is niet mijn stelling die niet gefunderd is, het is de jouwe. Vertel me anders maar eens waarom ik homosexualiteit als een normaliteit zou moeten gaan beschouwen en fundeer dat met feiten.
Paulusje, dat doe ik al de hele thread, maar jij negeert elke post die niet in je kraam past. Ik heb je al een objectieve definitie gegeven van wat een afwijking is. Jij kan dat niet omdat je blijft steken op wat de norm is, maar die normen zijn per definitie subjectief, want gebaseerd op je levensbeschouwing. Ik heb je al aangetoond dat het algemeen voorkomend is in de dierenwereld en dat het daar verschillende biologische functies heeft. Jij negeert die functies of doet ze af als secundair, maar dat strookt niet met de realiteit.
Oud 2 december 2006, 16:18   #976
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Die homosite die ik opgegeven heb zegt zelf dat angsten en depressies typische homoziektes zijn .

Of vindt je dat ook al een onbetrouwbare bron ?
Oud 2 december 2006, 16:20   #977
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die homosite die ik opgegeven heb zegt zelf dat angsten en depressies typische homoziektes zijn .

Dat stond er niet, dat hebben Edina en ik je al uitgelegd. Het is jouw hersenloze interpretatie die nu dit gezeur veroorzaakt.
Oud 2 december 2006, 16:21   #978
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gezellige dikkerds lijken mij nochthans niet depressief .

Als ze naast mij komen zitten op café is het zuipen en lollen geblazen .

Als zo'n homo naast u komt zitten begint dat na 5 minuten te bleiten als ze geen aandacht krijgen .

Maar dat is dan weer de schuld van die slechte hetero's
Waar heb je het over? Een stereotype, een eenmalig incident? Homo's hebben niet een cultuur of zo, hebben geen bepaald gedragspatroon. Het zijn gewone mensen, alleen vallen ze op mensen van hetzelfde geslacht.
Oud 2 december 2006, 16:22   #979
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, heb ik nooit wat van gehoord. Waar blijven de sensibiliseringscampagnes voor die groep?
Dat jij daar nog niets van hebt gehoord, verbaast me niks. Je bent blijkbaar gefixeerd op andere zaken. Kijk bijvoorbeeld eens hier. En dacht je nu echt dat er geen organisaties zijn die zich hun problematiek aantrekken of initiatieven nemen om hen te helpen bij de problemen waarmee ze te kampen hebben?
Oud 2 december 2006, 16:22   #980
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat zeg ik niet en is ook geen antwoord op mijn vraag, ik vraag gewoon of hetero's geen depressie kunnen hebben?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be