Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2006, 10:35   #1161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik geloof niet dat ik beschadig. Ik kan er wel inkomen dat sommigen zich beschadigd voelen, maar dat is dan louter door (volgens mij) hun verkeerde visie op wat normaal is en wat niet. Mochten zij het zien zoals ik, zouden zij zich niet beledigd voelen. Een lamme voelt zich ook niet beledigd door als afwijkend beschouwd te worden. Want hij ziet zelf wel in dat hij inderdaad een afwijking heeft. Er is een wezenlijk verschil tussen een vaststelling en een belediging;

Paulus.
Iemand voortdurend onder de neus wrijven dat zijn levenswijze "abnormaal" is en een "afwijking" is bijzonder beledigend, Paulus. Wat je daar trouwens zegt over een "lamme" wijst erop dat je niet het flauwste benul hebt van wat gehandicapten doormaken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 10:42   #1162
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht

Ik heb hier nog altijd een antwoord tegoed van de homo's .

Vrij grof : neuken in elkaars stront , is dat liefde ?
Als mensen van elkaar houden kan je dat indd liefde noemen ja... Trouwens er zijn hetero's die dat ook doen éh en nogmaals niet alle homo's doen dat maar blijkbaar wil je dat gewoonweg niet lezen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 10:42   #1163
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Iemand voortdurend onder de neus wrijven dat zijn levenswijze "abnormaal" is en een "afwijking" is bijzonder beledigend, Paulus. Wat je daar trouwens zegt over een "lamme" wijst erop dat je niet het flauwste benul hebt van wat gehandicapten doormaken...
Natuurlijk heb je gelijk, maar er is meer... De vergelijking met homoseksualiteit gaat echt niet op. Want bij gehandicapten is er wel degelijk sprake van het niet (meer) (correct) functioneren van bepaalde organen of lichaamsdelen, iets wat bij holebi's natuurlijk totaal het geval niet is. En daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je gehandicapten wel als abnormaal moet gaan beschouwen! Maar wel dat het appelen met peren vergelijken is.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2006 om 10:44.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 10:46   #1164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch moeten we een kat een kat durven noemen. Als we van elke afwijking een normaliteit gaan maken, doen we eigenlijk aan normvervaging. In mijn ogen een veel groter kwaad en een open deur naar polygamie en allerlei perversiteiten, waarbij de stap naar misbruik, drempelvrij wordt gemaakt.
Waarom zou de acceptatie van homoseksualiteit als volwaardige en evenwaardige variant van menselijke seksualiteit de deur open zetten naar "allerlei perversiteiten"? Wat moet ik me trouwens voorstellen bij die "perversiteiten"?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 december 2006, 10:51   #1165
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Als mensen van elkaar houden kan je dat indd liefde noemen ja... Trouwens er zijn hetero's die dat ook doen éh en nogmaals niet alle homo's doen dat maar blijkbaar wil je dat gewoonweg niet lezen.
De pers wijst er de afgelopen week nochthans op dat 70% van de nieuwe AIDS-gevallen in Belgie homo's zijn , of moet ik dat nu ook al bewijzen ?

Het liederlijk gedrag van homo's kan enkel te danken zijn aan depressie .

Een vrouw versieren kost moeite , homo's zien die moeite niet zitten , ze zien trouwens niets zitten .

Dan maar vlug op een vent , de lustgevoelens zullen de depressie wel verdrijven .

Dat is de oorzaak van homofilie , en dat heeft in essentie niets met seks te zien , wel met psychose .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 10:52   #1166
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Natuurlijk heb je gelijk, maar er is meer... De vergelijking met homoseksualiteit gaat echt niet op. Want bij gehandicapten is er wel degelijk sprake van het niet (meer) (correct) functioneren van bepaalde organen of lichaamsdelen, iets wat bij holebi's natuurlijk totaal het geval niet is. En daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je gehandicapten wel als abnormaal moet gaan beschouwen! Maar wel dat het appelen met peren vergelijken is.
Dat is natuurlijk waar, maar het was me in dit geval in eerste instantie te doen om het beledigende karakter van Paulus' uitlatingen. Dat is voor homoseksuelen en gehandicapten gelijk...

Citaat:
Oud 4 december 2006, 10:57   #1167
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pers wijst er de afgelopen week nochthans op dat 70% van de nieuwe AIDS-gevallen in Belgie homo's zijn , of moet ik dat nu ook al bewijzen ?
Ja, homoseksuelen dragen een grotere kans op HIV en aids in, maar dat is geen referentiekader om wat jij tof vindt op te dringen aan anderen. Stoort het je? Doe vooral verder. Heb je er geen last van, zitten ze niet in jouw slaapkamer? Probeer er dan vooreerst mee te leven.
Oud 4 december 2006, 11:08   #1168
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, homoseksuelen dragen een grotere kans op HIV en aids in, maar dat is geen referentiekader om wat jij tof vindt op te dringen aan anderen. Stoort het je? Doe vooral verder. Heb je er geen last van, zitten ze niet in jouw slaapkamer? Probeer er dan vooreerst mee te leven.
Hela ,

Wie heeft hier dit onderwerp opgestart ?

Een homo die meende te kunnen bewijzen dat homoseksualiteit normaal is .

Als je dan kan bewijzen dat het niet normaal is moet je plots zwijgen .

Het niveau .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 11:14   #1169
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hela ,
Als je dan kan bewijzen dat het niet normaal is moet je plots zwijgen .
.
Kunt u me nog eens wijzen alwaar u dit onomstotelijk, wetenschappelijk verantwoord en objectief hebt aangetoond. Ik heb het geloof ik gemist.
Oud 4 december 2006, 11:19   #1170
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat Kaffer gewoon aan coprolalie lijdt.
Oud 4 december 2006, 11:26   #1171
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Een vrouw versieren kost moeite , homo's zien die moeite niet zitten , ze zien trouwens niets zitten .

Dan maar vlug op een vent , de lustgevoelens zullen de depressie wel verdrijven .

Dat is de oorzaak van homofilie , en dat heeft in essentie niets met seks te zien , wel met psychose .
Kan je al die nonsens nu ook eens bewijzen.

En nogmaals je spreekt jezelf weer tegen ivm wat je eerder zei.

Trouwens blijkbaar is het woord liefde, echte liefde, respect, tederheid, genegenheid je vreemd hé?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 11:34   #1172
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Kan je al die nonsens nu ook eens bewijzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Ja, homoseksuelen dragen een grotere kans op HIV en aids in, maar dat is geen referentiekader om wat jij tof vindt op te dringen aan anderen.
Dat is nu wel geen nonsens.
Oud 4 december 2006, 11:54   #1173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu wel geen nonsens.
Toch klopt het niet helemaal. Het punt is dat anale seks een hoger risico op HIV besmetting inhoudt als het onbeschermd gebeurt. Ook hetero's hebben een grotere kans op HIV-besmetting wanneer ze onbeschermd anale seks hebben.

Homoseksuelen die geen anale seks hebben, lopen een kleinere kans op een HIV-besmetting dan heteroseksuelen. En voor homoseksuele vrouwen is het risico op HIV besmetting sowieso kleiner dan voor heteroseksuele vrouwen.

En ook het aantal partners waarmee je onbeschermde seks heeft, bepaalt de kans op HIV-besmetting. Of je nu heteroseksueel of homoseksueel bent.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2006 om 11:59.
Oud 4 december 2006, 11:58   #1174
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ook dat klopt niet helemaal. Het punt is dat anale seks een hoger risico op HIV besmetting inhoudt als het onbeschermd gebeurt. Ook hetero's hebben een grotere kans op HIV-besmetting wanneer ze onbeschermd anale seks hebben.

Homoseksuelen die geen anale seks hebben, lopen een kleinere kans op een HIV-besmetting dan heteroseksuelen. En voor homoseksuele vrouwen is het risico op HIV besmetting sowieso kleiner dan voor heteroseksuele vrouwen.
Jafarrem, maar zo kunnen we het fenomeen gaan marginaliseren tot we enkel tot de conclusie komen dat mensen met HIV/aids wel degelijk een groot risico tot het hebben van HIV/aids bekomen.

Kinderen van moeders met HIV/aids, vrouwen die verkracht worden (subcultuur in Zuidelijk Afrika) en mannen met homoseksuele contacten zijn gewoon hogere risicogroepen.
Oud 4 december 2006, 12:10   #1175
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik wrijf het niet voortdurend onder de neus hé Raf?! Denk je nu echt dat wanneer ik geconfronteerd wordt met iemand die van het normale afwijkt, ik hem dat onmiddellijk en voortdurend onder de neus ga wrijven? Zo ben ik niet hoor. Ik weet ook wel dat het niet leuk is door anderen op ‘gebreken’ gewezen te worden.

Maar in deze thread gaat het er net over. Het gaat er net om dat een homosexueel iemand zijn geaardheid als een normaliteit wil gaan bewijzen. Dit is een forum. Onderdeel Maatschappelijke problemen.

Als je mijn reageren in die context beledigend noemt...tja? Dan is er geen dialoog meer mogelijk uiteraard. Ikzelf ben nochtans in deze thread verschillende keren welbewust en welbedoeld beledigd geweest met daartoe bedoelde scheldwoorden...

Ik denk dan als je daar echt niet tegen kunt ben je eigenlijk niet rijp om op fora te discuteren. Het is trouwens een algemeen erkend feit dat wanneer iemand om de man begint te spelen ipv op de bal, de argumenten meestal opgebruikt zijn. Tenminste, volgens de argumentatieleer.

Citaat:
Waarom zou de acceptatie van homoseksualiteit als volwaardige en evenwaardige variant van menselijke seksualiteit de deur open zetten naar "allerlei perversiteiten"? Wat moet ik me trouwens voorstellen bij die "perversiteiten"?
Zonder norm is ‘alles’ normaal natuurlijk. En onder de noemer ‘alles’ vallen ook perversiteiten. Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag Raf.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1127

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:14   #1176
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jafarrem, maar zo kunnen we het fenomeen gaan marginaliseren tot we enkel tot de conclusie komen dat mensen met HIV/aids wel degelijk een groot risico tot het hebben van HIV/aids bekomen.
De correcte feiten geven, heeft niets te maken met marginaliseren. Het aantal mensen dat onbeschermd (analse) seks heeft (homo- of heteroseksueel) is nu eenmaal niet marginaal.
Oud 4 december 2006, 12:21   #1177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder norm is ‘alles’ normaal natuurlijk. En onder de noemer ‘alles’ vallen ook perversiteiten. Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag Raf.
Qua seksuele voorkeuren is het niet nodig om normen te stellen zolang anderen daar geen nadelen of schade van ondervinden. Waarom dat wel zo zou zijn, heb je nog steeds niet kunnen uitleggen.
Oud 4 december 2006, 12:23   #1178
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De correcte feiten geven, heeft niets te maken met marginaliseren. Het aantal mensen dat onbeschermd (analse) seks heeft (homo- of heteroseksueel) is nu eenmaal niet marginaal.
Ja, zeer fijn, maar het neemt niet weg dat het percentage HIV/aids-lijders onder homoseksuelen groter is dan onder heteroseksuelen, en dat bij die heteroseksuelen ook een grotere factor van onwil (verkrachting, via de moeder) meespeelt. Dat de oorzaak daarvan ten dele het feit is dat er tussen homoseksuelen een percentueel groter aantal (onbeschermde) contacten zijn dan bij heteroseksuelen, tja.

Laatst gewijzigd door lombas : 4 december 2006 om 12:24.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:42   #1179
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet u dat de meeste vrienden van homoseksuelen thans vrouwen zijn? Nogmaals depressiviteit onder homo's is het gevolg, niet de oorzaak van hun homoseksualiteit. Er bestaat nameljik geen enkel biologisch bewijs voor de stelling dat homo's genetisch en lichamelijk meer aanleg hebben voor depressiviteit. Het is dan ook geen geestensziekte, maar een willekeurig natuurlijk onderscheid.
U knoopt namelijk touwtjes aan elkaar vast die er niet zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:53   #1180
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wrijf het niet voortdurend onder de neus hé Raf?! Denk je nu echt dat wanneer ik geconfronteerd wordt met iemand die van het normale afwijkt, ik hem dat onmiddellijk en voortdurend onder de neus ga wrijven? Zo ben ik niet hoor. Ik weet ook wel dat het niet leuk is door anderen op ‘gebreken’ gewezen te worden.
Dat hoeft niet persé met woorden, Paulus. Je afkeer van homoseksualiteit en homoseksuelen blijkt uit je woorden, gedragingen, lichaamstaal, ...

Citaat:
Zonder norm is ‘alles’ normaal natuurlijk. En onder de noemer ‘alles’ vallen ook perversiteiten.
Wat voor "perversiteiten", Paulus?

Citaat:
Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag Raf.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1127

Paulus.
Jij hebt ondertussen al zovele van mijn vragen en opmerkingen genegeerd, Paulus...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be