Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2006, 14:04   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ziehier waar onze duurbetaalde excellenties mee bzig zijn en oordeel zelf:

"Maar ik had wel gezegd dat het loutere behoud van de tricolore sjerp niet kon. Bert Anciaux ( Spirit-minister, nvdr. ) en ikzelf hebben verdedigd dat aan die sjerp van burgemeesters en schepenen een Vlaams leeuwtje moet hangen. De minister-president heeft dat compromis overgenomen. En dan zeggen mijn collega's in de krant dat ik mijn mond niet heb opengedaan.''
eerlijkgezegd, ik vind het ook erg dat onze ministers zich daarmee bezig houden. Partijpolitiek en futuliteiten, het regeren daarentegen lijkt bijzaak geworden te zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:32   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Als je de stijl van de regimepers eens vergelijkt met de objectieve stijl van De Tijd:

Citaat:
Het kartel CD&V/N-VA is niet meer. De aanleiding voor het uiteenspatten is de toetreding van Jean-Marie Dedecker tot de N-VA. De oorzaak ligt veel dieper en moet allicht bij beide kartelpartners gezocht worden. Er waren al langer onderhuidse spanningen. Zowel CD&V als de N-VA was in zekere zin de gevangene van het kartel. De N-VA was ertoe veroordeeld het aanhangwagentje van CD&V te blijven. Als zelfstandige partij was de alliantie niet leefbaar wegens de te hoge kiesdrempel. Met het stemmenkanon Jean-Marie Dedecker aan boord wordt die kiesdrempel plots een wel te nemen hindernis, al is het maar de vraag hoe stevig de fundamenten zijn van een partij die niet zonder de stemmen van Dedecker kan. CD&V had het kartel nodig omdat dat de partij het marktleiderschap bezorgde in Vlaanderen. Maar tegelijk was het een hindernis voor deelname aan de federale regering.

Deelname aan de federale regering veronderstelt dat na de verkiezingen heel wat water in de wijn zal moeten worden gedaan. Nu al was duidelijk dat als CD&V in kartel naar de federale formatiegesprekken moest trekken, de er te weinig ruimte voor compromissen zou zijn. Zeker als er communautaire compromissen gesloten zouden moeten worden, zou de N-VA een blok aan het christendemocratische been vormen. Dus, zo was de afweging, was het beter de N-VA nu af te schudden dan dat tijdens de regeringsonderhandelingen te moeten doen. Want dan zouden de dure Vlaamse eden van het kartel in de verkiezingsstrijd moeten worden afgezworen en zou CD&V van kiezersbedrog beschuldigd worden.

Daarbij komt uiteraard dat de linkervleugel van de partij alleen al gruwde van het idee samen met de rechtsliberaal Jean-Marie Dedecker door dezelfde deur te moeten. Toch rijst de vraag of het toetreden van Dedecker tot de N-VA meer is dan een gedroomd alibi om het kartel op te blazen. Zelfs als Dedecker met een eigen rechtsliberale partij begonnen was, was het kartel allicht geen lang leven meer beschoren, gewoon omdat de linkervleugel van CD&V ervan af wou.

Het einde van het kartel betekent een persoonlijke blamage voor Yves Leterme. Het kartel is zijn kind en er zijn ook aanwijzingen dat hij zich bij het N-VA-lidmaatschap van Dedecker wilde neerleggen. Het heeft er alle schijn van dat de Vlaamse minister-president gewoon moeten buigen is voor het ACW. Voor zijn persoonlijke positie binnen de partij zal dat allicht niet onmiddellijk gevolgen hebben. De partij kan op dit ogenblik gewoon niet zonder hem. Maar het ACW heeft wel duidelijk gemaakt dat er ook voor Leterme grenzen zijn.

Het uiteenvallen van het kartel veroorzaakt een politieke aardverschuiving. Het Vlaams Belang wordt in Vlaanderen de nieuwe politieke marktleider. Tegelijk worden de drie traditionele politieke formaties in Vlaanderen opnieuw aan elkaar gewaagd.

De strijd om het federale premierschap is weer open.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:40   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
eerlijkgezegd, ik vind het ook erg dat onze ministers zich daarmee bezig houden. Partijpolitiek en futuliteiten, het regeren daarentegen lijkt bijzaak geworden te zijn.
Tiens, en ik die dacht dat de Vlaamse regering zo goed bezig was?
Oud 4 december 2006, 14:42   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het uiteenvallen van het kartel veroorzaakt een politieke aardverschuiving. Het Vlaams Belang wordt in Vlaanderen de nieuwe politieke marktleider.
Niet dat hiermee veel aarde aan de dijk zal worden gezet als de Vlaamsgezinden elkaar blijven bestrijden, maar dat het VB zonder kartel de grootse partij IS zal zeker niet iedereen even graag horen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 14:47   #25
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het vandaag héél opvallend hoe verscheidene kranten (oa HLN & HBVL) zo op de NVA liggen te pushen om Dedecker toch maar weg te krijgen. "want dan is de NVA terug welkom bij de CD&V" De CD&V heeft blijkbaar ook de nadelen van hun actie ingezien
Moest ik NVA'er zijn, dan kon de CD&V m'n g*t kussen na zulks verraad.
Oud 4 december 2006, 14:52   #26
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet dat hiermee veel aarde aan de dijk zal worden gezet als de Vlaamsgezinden elkaar blijven bestrijden, maar dat het VB zonder kartel de grootse partij IS zal zeker niet iedereen even graag horen.
Ik denk dat als de NVA een kartel vormd met he Vlaams Belang, de NVA nog meer kan groeien dan ze ooit heeft gedaan. Veel Vlaams Belang CD&V stemmers zouden op NVA gaan stemmen omdat hun partij na deze splitsing waarschijnlijk een minder rechtse koers gaat varen.
Oud 4 december 2006, 16:10   #27
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De soap rond het stranden van het kartel CD&V-NVA is volgens mij de perfekte negenproef voor diegenen die nog zoekende zijn naar de juiste weg, de goede aanpak, kortom de perfekte strategie voor vlaamse ontvoogding.

We hebben nu in Vlaanderen enerzijds een partij als het VB dat totaal radikaal en wars van elk kompromis vrijuit gaat voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Anderzijds hebben we een andere separatistische partij, de NVA, die zich aan ALLES wilde kompromiteren (zelfs kartelvorming met de meest onbetrouwbare en meest belgicistische partij van Vlaanderen) om maar niet in hetzelfde daglicht als het VB te worden gesteld.

Dat de eerste partij (VB) door de vier schatplichtige machten van dit koninkrijk door parlement, justitie, staatsveiligheid en media wordt voorgesteld, behandeld ja zelfs veroordeeld als verzuurd, racistisch, onverdraagzaam, achterlijk, xenofoob, dom, vuil, vunzig enz is niet alleen een aanfluiting van de democratie maar ook een ethische en politiek-morele calamiteit.

Dat de tweede partij door de machten werd geduld was enkel en alleen te danken aan het feit dat ze apert ongevaarlijk (lees: geneutraliseerd door de tjeven) waren.

We zien nu reeds welk een tsunami van oneerlijke, achterbakse en onder de gordel-slagen ze te verwerken krijgen nu ze, nog geen 72 uren na de feiten, terug staatsgevaarlijk zouden kunnen worden in hun natuurlijke habitat.

Men moet mij excuseren als ik geen enkele traan pleng voor dit reeds lang voorspelde lot van de NVA.
Zijzelf hebben van hu!n kant ook niets, maar dan ook niets, ondernomen om het onrecht dat hun natuurlijke flamingantische bondgenoten werd aangedaan op welke wijze dan ook aan te vechten of af te zwakken.

Dat neemt echter niet weg dat ik walg van diegenen die nu van hun kant aan deze tjevenstreek gefundenes fressen hebben om onze vlaamsvoelende NVA-vrienden op hun beurt belachelijk te maken want....eigenlijk lachen ze daarbij met zichzelf....

Dus: hou zee beste NVA vrienden...way to go...and...good luck...

flamingant Fi...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 18:40   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga met je mee, Fieseler.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 19:28   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dedecker meestal gelijk? Tja ik vind ook dat ik meestal gelijk heb.
Dat noemt men dan vrije meningsuiting. Maar is nog geen reden om een mediacampagne tegen U te starten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 19:35   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

jazeker, onze onafhankelijke politiek analist.
nu nog een pseudoniem hé, zoals alle groten.
ik doe alvast een paar voorstellen:

-zwette jan
-uw verkleefde verknochte berkenkranske
-jazere di
-viriel verschaeve
-den blauwfoef
...

Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 december 2006 om 19:36.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 19:40   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu nog eentje voor jou, Freya Van de Botten.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 20:24   #32
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nu nog eentje voor jou, Freya Van de Botten.
of 'minister van fuckmebotjes'
Oud 4 december 2006, 22:00   #33
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
of 'minister van fuckmebotjes'
Ze is echt supergeil!
Oud 4 december 2006, 22:07   #34
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ze is echt supergeil!
Oud 6 december 2006, 21:01   #35
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Vandaag was er weer een grove fout in de berichtgeving over de discussie in het Vlaamse parlement.

Daar werd er droogjes gezegd dat dedecker de afkoelingsperiode (eergisteren 04.12.2006) had gebroken alhoewel Leterme ná de aangekondigde afkoelingsperiode (gisteren 05.12.2006) nog maar eens zei dat de CD&V niet op één lijst zou gaan staan met Dedecker.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 21:21   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hij moet hem dat niet aantrekken maar radicaal voor Vlaanderen kiezen, daar waar hij het in de steek gelaten heeft om minister te kunnen worden, moet hij nu die post misbruiken, om de CD&V ne kloot af te draaien, en eens een paar dingskes op het programma te zetten waar de stoom van uit hun oren komt, die man kan toch omzendbrieven schrijven, voorstellen indien etc, de VRT ne kloot aftrekken, kortom KICK ASS !

Toon wie er den baas is en haar op zijn tanden heeft, de kiezer zal hem en zijn partij daar voor belonen. Smeed banden met het duistere blok ga in tegen het establishment etc...
Heeft hij dan geen kloten genoeg?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 21:33   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Vandaag was er weer een grove fout in de berichtgeving over de discussie in het Vlaamse parlement.

Daar werd er droogjes gezegd dat dedecker de afkoelingsperiode (eergisteren 04.12.2006) had gebroken alhoewel Leterme ná de aangekondigde afkoelingsperiode (gisteren 05.12.2006) nog maar eens zei dat de CD&V niet op één lijst zou gaan staan met Dedecker.
Exact! Maar dat hebben de 'objectieve' media maar gauw weer over het hoofd gezien.
Oud 6 december 2006, 21:39   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij begint het er trouwens hoe langer hoe meer op te lijken dat men de N-VA terug het kartel in wil 'pushen' om er de controle over te kunnen behouden, getuige de manier waarop de regimepers slaafs de smeekbede van CD&V lijkt te volgen en men er alles aan doet om de figuur van De Decker door het slijk te halen. Misschien is men toch wel bang dat een onafhankelijk opkomende N-VA een te onberekenbare (en dus potentieel gevaarlijke) factor zou blijken?
Oud 6 december 2006, 21:46   #39
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard demokratisch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
democratische partijen ...
Dat is nu eens een contradictio in terminis te noemen !!!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 08:07   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Heeft hij dan geen kloten genoeg?

ge kunt er nooit genoeg van hebben, ge ziet wel wat er met den Dolf gebeurd is, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be