![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u onder de Nederlandse monarchie willen leven? | |||
JA, liever onder Nederlandse monarchie dan een republiek Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,67% |
NEE, wij zijn republikeinen en vechten tegen elke monarchie |
![]() ![]() ![]() |
41 | 68,33% |
ik steun het Belgisch Koningshuis |
![]() ![]() ![]() |
9 | 15,00% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 december 2006 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toen dirupo met zijn voorstel van een referendum kwam was het veebee wel de eerste om daarop in te gaan.
Van het bub-fascisme weten we dan weer wel met zekerheid dat zij nooit een referendum over de monarchie zullen aanvaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de vraag onduidelijk gesteld.
Laat mij het zo zeggen : ik ben er nog niet uit Vlaanderen bij Nederland moet, maar of dat met of zonder Oranje is, is niet zo belangrijk. Ik ben wel tegen het Belgische koningshuis.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk te antwoorden. Ik ben wel republikein maar een afschaffing van de monarchie in België zou het einde van België betekenen. Ik zou dus de derde optie kiezen aangezien ik tegen de splitsing van het land ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopla, nog iemand die zijn eigen principes bij het grof vuil zet omwille van 'het belziekske'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent tegen België en het is dus 100 % logisch dat je tegen het Belgisch Koningshuis bent. Dit Koningshuis is het cement van België. Maar geen paniek, ik ben geen royalist. Mijn "steun" voor het Belgisch Koningshuis heeft enkel te maken met België zelf. Als ik Nederlander, Zweeds, enz... was, zou ik duidelijk voor de afschaffing van de monarchie zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tuurlijk! Hé en kijk, ze ziet Vlaanderen al komen! Vertrouw me maar, als je tante Bea krijgt ben je eraan verknocht. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 december 2006 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En die Oranjegekte tijdens voetbalwedstrijden? Dat doen we omdat we één volk zijn, niet omdat we "de koning vertegenwoordigen" ofzo. We voelen ons gewoon allemaal met elkaar verbonden, allemaal Nederlanders, en het koningshuis en de Oranjegekte is daar een uiting van. Het is bij ons niet andersom zoals in België waar de koning het volk meer met elkaar verbonden moet laten voelen. Ik denk dat heel veel Vlamingen niet begrijpen dat het met het koningshuis ook anders kan, en daarom angst hebben voor het Nederlandse koningshuis.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Mijn liefste, wij horen samen, laten we voor eeuwig samensmelten. Wij zijn één.
Alleen moet je je kapsel veranderen en je gebruiken staan me ook niet zo aan, je billen zijn lelijk en je stinkt. Zo maak je echt niemand het hof. Fraai hoor. Ik ben voorstander van een Verenigde Nederlanden op basis van één persoon, één stem. Iedereen gelijkwaardig. Om dat te kunnen bereiken best ik best bereid op sommige punten toe te geven. Hoofdstad en regeringscentrum mogen bijvoorbeeld van mij best in Vlaanderen. Er zijn hier echter een aantal belgen die best samen willen maar onze monarchie deugt niet, onze democratie deugt niet etc. Best. Maar zo komen we nooit een stap verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn wel nakomelingen van een massamoordenaar hé? Bovendien steunde de 'heilige' Boudewijn het 'elimineren' van de eerst Congolese predident. Dan hebben we het nog niet over de LeopoldIII die collaboreerde met zijn Duitsche ex.landgenoot.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 december 2006 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leopold II zou postuum voor het Internationaal Gerechtshof moeten komen voor misdaden tegen de mensheid.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische monarchie kan hem aan de reet roesten. Zijn homeland Frankrijk is immers allang een republiek. Everytime kijkt gewoon uit naar de feestelijke dag waarop 'zijn' Bruxelles, samen met Wallonië, bij La douce France zullen aansluiten.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u eens aangeven welke gelegenheden er dan al zijn geweest die de behandeling van de Grondwet door een referendum aan de orde brachten? En waarbij dus de nood voor een referendum werd aangevoeld? Bij mijn weten was het Vlaams Belang niet de enige partij die voorstander was van een volksraadpleging over de Proeve tot Grondwet. Ook andere partijen waren dat, maar hebben geen consequente houding durven aannemen. Uw details zijn duidelijk niet goed geplaatst. Inzicht in de politieke ontwikkelingen is overduidelijk uw sterkste punt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1&id=62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Of bedoel je Lumumba, die was premier en daar had Boudewijn idd een vieze hand in.
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |