![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1401 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En hoe zat het met Oscar Wilde, die alleen maar keek, en aankomen niet? En toch veroordeeld werd voor homosexualiteit, wat hij altijd ontkende? |
|
|
|
|
|
|
#1402 |
|
Minister
|
U bent als praktijkjurist waarschijnlijk vergeten dat er nog andere regels bestaan dan strikt juridische. Een mens bestaat niet uit rechten en plichten alleen.
|
|
|
|
|
|
#1403 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat onderwerp blijft hier voortkabbelen . Wist ik het niet ? |
|
|
|
|
|
|
#1404 |
|
Banneling
|
ik vind dit een bijzonder 'rare' topic ... echt iets voor weirdo's (homo/hetero, m/v)
ligt dat aan mij ? of zijn er nog mensen die dat vinden ? |
|
|
|
|
|
#1405 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarom reageert er nu nooit iemand serieus op mijn postings?
|
|
|
|
#1406 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoe is trouwens uw relativisme te verzoenen met dit document dat een zware stempel van het natuurrecht draagt? |
|
|
|
|
|
|
#1407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog één vraagje, Paulus: stel dat jij teelbalkanker krijgt en dat de enige mogelijkheid om te overleven het wegnemen van de teelballen is (een castratie dus). Betekent dat dan het einde van jouw relatie met je vrouw?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1408 | |
|
Banneling
|
Citaat:
sorry hoor, ik kon het niet laten ... |
|
|
|
|
|
|
#1409 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Is dat zo'n verschrikkelijk waardeoordeel? Ik vind over straat wandelen ook de norm, en huppelen niet. Het lijkt mij eerder dat jij bang bent van normen. Alsof zoiets altijd dwang of ontmenselijking betekent. Citaat:
Waar zie je hier dwang? Citaat:
Voor de rest lijkt het me eerder dat je de democratie vreest... Hoe wil jij een eerlijk en open debat als je afkomt met 'ontmenselijking'? Je hebt teveel met feremans [SIZE=-1]gediscussieerd lijkt me Citaat:
Wat is er in godsnaam zo fout aan waardeoordelen an sich? Citaat:
De 2 dingen die je zegt hebben m.i. zelfs niks met elkaar te maken. Wat vind je van deze uitspraak: homoseksuelen draven veel bij aan onze gemeenschap op alle mogelijke vlakken, maar hun seksuele moraal is ongezond voor een gemeenschap.
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 6 december 2006 om 13:06. |
|||||
|
|
|
|
|
#1410 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1411 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1412 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je uitspraak klopt niet door de veralgemening. Bijvoorbeeld heb ik zelf al meer dan 3 jaar een monogame relatie met mijn vriend, we wonen al bijna een jaar samen en hebben nu ook grond gekocht om een huisje op te gaan zetten ... Er zijn inderdaad homo's met een lossere sexuele moraal dan de "standaard", dit geldt echter evengoed voor hetero's.
|
|
|
|
|
#1413 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar ja daar geen verschil met hetero's hoor ! |
|
|
|
|
|
|
#1414 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1415 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Jouw laatste uitspraak is zo wazig als ze maar kan zijn. Omschrijf mij eens twee zaken: 1. Op basis waarvan acht jij dé seksuele moraal van dé homoseksueel abnormaal? (let op de woordjes in het vet); en 2. Gesteld dat je op 1 een sluitend antwoord kan geven: op welke manier precies is die seksuele moraal ongezond (bedoel je hiermee "schadelijk"?) voor de gemeenschap? Kom, zet eens wat meer vlees op de botten zodat we eindelijk eens tot de kern van de zaak kunnen komen. Er is hier al genoeg rond de pot gedraaid. ps. ik heb inderdaad niet zo'n devotie voor "de democratie"; het is eerder iets om te wantrouwen. Heb daar ook héél goede én sluitende redenen voor...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 6 december 2006 om 13:54. |
|
|
|
|
|
|
#1416 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2006 om 14:02. |
|
|
|
|
|
#1417 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van argumenten gesproken! Citaat:
En wanneer ga je eens antwoorden op mijn vragen in plaats van voortdurend tegenvragen te stellen? Bang om te antwoorden misschien? Je bent niet ernstig meer. Je vervalt weer in verwijten, ontwijkingen en het veranderen van onderwerp. Ik geen argumenten? Waar zijn jouw argumenten dat ik homosexualiteit als normaal zou moeten beschouwen? Omdat ik er geen last van heb. Dat is alles van argumenten dat je kon bedenken. Verder kwam je niet. Ik blijf erbij. Jij moet sexualiteit van zijn biologische functie loskoppelen, om het 'als normaal' te kunnen beleven. Maar het is er weldegelijk mee verbonden hoor Raf. Vraag maar aan de castraten. Er is een verschil tussen argumenten wegwuiven en argumenten weerleggen. Het is niet omdat jij het niet als argument wil erkennen omwille van de consequentie, dat het daarom ook geen argument kan zijn. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 december 2006 om 14:01. |
||
|
|
|
|
|
#1418 |
|
Minister-President
|
Als je een model wil uitwerken waarop je formele (voor iedereen verbindende) rechtsregels gaat baseren, dan liefst een rationeel model. Pas dat principe eens toe en je ziet vanzelf dat 99% van de regelneverij en betutteling niet is ingegeven door rationele overwegingen. Maar, zoals René al stelde, is het hier niet de bedoeling om ons te gaan verliezen in juristieke discussies. Als het je interesseert, kunnen we daarover in een andere draad wel eens uitwijden. You're always welcome!
|
|
|
#1419 |
|
Minister-President
|
Het valt op dat er hier zijn die de homo's beladen met van alles en nog wat terwijl die zaken die ze zeggen ook voorkomen bij hetero's... ik vraag me daadwerkelijk af wat het verschil is?
|
|
|
#1420 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar het grote verschil is dat buiten de strikt juridische regels er enkel sprak is van normen waaraan men zich vrijwillig al dan niet conformeert. Dat de beslissing om "de excentriekeling" uit te hangen ook z'n consequenties heeft, spreekt voor zich. MAAR er is ook zoiets als een ethische opstelling: als je verdomd goed weet dat je met een bepaalde uitspraak mensen beledigt, kwetst, soms zelfs psychisch terroriseert, dan lijkt het me niet "netjes" om die uitspraken gratuit in het rond te strooien. Vooral omdat er aan het -overigens volstrekt rechtmatig- uiten van die mening geen enkele meerwaarde vasthangt. En nogmaals: in de mate je gelooft dat er aan "vrijheden" ook "verantwoordelijkheden" zijn gekoppeld (en ik neem aan dat dit voor jou wel opgaat), dan lijkt het me minstens getuigen van verantwoordelijkheidszin om eerst eens goed de bovenstaande afweging te maken vooraleer klaar te staan met een "vrijblijvend" (nouja) waardeoordeel. Ik volg ook het argument van de topicstarter niet, maar sluit me geenszins aan bij pogingen om het argument in omgekeerde richting hard te maken. Als er al een kleine verdienste zit in dit hele topic, dan is het wel daar.
|
|