![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb 2 keuzes: ofwel is alles zinloos, ofwel maakt alles deel uit van een bepaald plan. Waarom is een persoon die voor het tweede kiest volgens u mentaal zwakker dan iemand die voor het eerste kiest?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus van mentale dwang geen sprake? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik voel me niet beledigd omdat we verschillen in meningen, maar omdat: 1)je enorm veralgemeent (je gooit fundamentalisten, moslims, christenen, ... op enen hoop) 2)je argumenten ad baculum gebruikt door de tegenstanders mentale zwakkeren te noemen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ouders laten hun kind dopen omdat ze dat zélf willen, en niet omdat de Kerk hen dat opdraagt. Daarom ben ik enorme voorstander van het doopsel, vormsel en eerste communie op volwassen leeftijd (->zoals het was in de Jonge Kerk). Zo krijgen we een gemeenschap van overtuigde en bezielde christenen en geen smoeltrekkers.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 7 december 2006 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik raad je héél dringend aan je nickname te veranderen. Je zal NOOIT zelfs maar kunnen evenenaren/ervaren wat je naam oproept. Je bent vastgevroren op één zienswijze. Ik heb daar absoluut geen problemen mee. Maar laat wie wie is. Ik laat jou ook. Gelieve op deze 'reply' NIET te antwoorden. Job. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Zoals de jezuïeten in toenmalig Congo, zeker. Daar hebben we het reeds over gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ge kunt zingeving natuurlijk ook in uzelf zoeken. En misschien komt ge dan wel tot een veel vruchtbaarder resultaat dan met pilaarbijten. Citaat:
Als je dat niet kunt en behoefte hebt aan vadergoden buiten je, wel, misschien ben je dan inderdaad mentaal zwakker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, gelieve hier niet over uw geaardheid te beginnen leuteren, die heeft er niks mee te maken.Bij voorbaat bedankt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou eerder zeggen dat Liberalist_NL consequent is in zijn redeneringen, iets waar veel forummers niet van kunnen worden "beschuldigd"...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 december 2006 om 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is niet de eerste maal dat een bepaalde forummer meent zijn religie te moeten verdedigen door te vergelijken met wereldse zaken. Het valt hem blijkbaar heel moeilijk om deze zaken gescheiden te houden.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik neem het voor iedereen op die vrij wil kunnen leven, zonder dat de maatschappij, of sommigen zoals u, ze daarin beperken. Het is eenmaal ieders keus hoe die zijn leven wil leiden, ongeacht religie, levensovertuiging, of levensstijl, zolang anderen maar niet geschaadt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf ook niet gelovig, maar ik heb tenminste niet de pretentie om vanuit een soort misplaatst superioriteitsgevoel mensen die wel geloven af te schilderen als "geesteszieken", hetgeen ze natuurlijk ook allerminst zijn. Jij hebt mij niet voor te schrijven waarover ik hier wel of niet mag beginnen "leuteren". Net zoals dat met dit onderwerp het geval is, had je ook in het topic over homoseksualiteit ongelijk. Ook homoseksualiteit is geen geestesziekte, maar een voorkeur.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn indruk van Liberalist is dat hij het opneemt voor persoonlijke vrijheid en zelfbeschikking, waarvan geloof en seksuele voorkeur deel uitmaken. Je hoeft zelf niet gelovig of homoseksueel te zijn om ervoor te ijveren dat mensen hun leven kunnen inrichten zoals zij dat zelf willen en niet zoals hardleerse moraalridders hen dat willen voorschrijven.
![]() |
![]() |