![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() That's your call
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja goed. Als ie lid geworden is van de NVA uit "overtuiging" waarom stapt ie dan meteen weer op als ie geen plaats krijgt op een lijst. Er zijn duizenden NVA leden met een langere staat van dienst die nooit op een lijst zullen staan laat staan verkozen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
JDD is een politiek zwaar gewicht in Vlaanderen, of men er nu voor is of niet. Wat ook zijn motivatie mag zijn (macht, geld, ijver, ...) om een politiek mandaat uit te voeren, het is toch logisch dat hij zijn 'achterban' wil vertegenwoordigen ook na de volgende verkiezingen. Aangezien dit niet bij de NVA kan moet hij er uit stappen en een ander spoor gaan bewandelen. Die duizenden NVA leden hebben individueel niet de impact die JDD wel heeft in het kleine politieke Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() Hier is nog een stem die NVA niet zal krijgen. Hopelijk richt JDD een echt liberale partij op, dan weet ik opnieuw op wie te stemmen volgend jaar. Misschien kan Vivant en VLOTT zich dan aansluiten bij hem. Alhoewel ik niet weet hoe liberaal VLOTT eigenlijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Wat me als buitenstaander opvalt is dat partijen door anderen hun koers laten bepalen.
Eerst zie ik Van De Lanotte op tv tegen de VLD beweren dat samenwerken met de VLD toch wel erg moeilijk wordt met JMDD erin. Hop, JMDD eruit. En als ik het nu goed begrepen heb is een kartel CD&V/NVA slechts mogelijk zonder JMDD omdat CD&V bezwaren had? En iedereen laat zich zomaar openlijk chanteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen toch, zo'n achterlijke onzin kan alleen maar uit de mond van onvoorstelbaar goedgelovige snullen komen!
Waarom zou dit dan een goed zaak zijn voor Vlaanderen? Toch niet omdat de N-VA nu wél kans heeft dat ze misschien mee aan tafel m�*g zitten bij de volgende communautaire onderhandelingen? En wat zou de N-VA daar dan wél mogen dat ze terwille van De Decker niet had gemogen van de CD&W? Aan welke absurde eisen van de fraaie kartelpartner gaat de N-VA de volgende keer toegeven? Gunt de CD&W de N-VA soms een schijntje van wat aansluit bij wat ooit het eerste programmapunt was van de N-VA? De N-VA is als en bescheten platbroek uit deze machtsstrijd gekomen, want d�*t was het! De N-VA moest en zou in de eerste plaats klein genoeg blijven, zodat de enige Vlaams-nationalistische partij die m�*g meespelen in het Belgische pokerspel te klein blijft om ook maar de minste druk te kunnen uitoefenen op wat en wie dan ook. Als de N-VA nog geen door de CD&W ongewenst lid aan boord mag houden, hoe zal ze er dan in slagen ook maar één fatsoenlijke Vlaamse eis die naam waard binnen boord te halen? En wat zal daar het gevolg van zijn? De N-VA heeft gisteren dus een historische kans gemist om nog ooit op eigen benen te kunnen staan. NOOIT zal ze nu nog uit de klauwen van de CD&V geraken. Nooit vervoegt er nog een stemmentrekker deze partij van weergaloze platbroeken. Gisteren is de N-VA gewoon hetzelfde, machteloze jaknikkertje van de CD&W geworden dat Spirit van de SP.A is. De enige, hersenloze nalopertjes van de partij die de N-VA in ALLE mogelijke en onmogelijke omstandigheden trouw blijven, en die zelfs 'trots zijn op hun partij' als ze haar broek afsteekt, zijn de Clemensen en de Juans. Hierbij past maar één reactie: Innige deelneming.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA overduidelijk wél. De laatste Belgische barriere die de N-VA nu nog moet nemen is deze waar Hugo Schiltz het goede voorbeeld toe gaf en waarvoor hij zijn eretitel kreeg van minster van Belgische staat: ze moet 'Leve Belgique' door haar 'Vlaamse' keel zien krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook de doelstellingen waren van De Decker, door hem de ezelsstamp te geven heeft de N-VA zichzelf gedegradeerd tot de platbroeken die zich laten gebruiken om andermans doelstellingen te helpen verwezenlijken. Of wat wil de CD&W anders dan Belgique in stand houden?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 10 december 2006 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn teleurstelling is enorm......
![]() Ik had mezelf al voorgespiegeld dat er opnieuw een VU zou opstaan,gezien de afkomst van meerdere NVA-anciens stond dat als het ware in de sterren geschreven....dacht ik.Een partij die het gat tussen CD&V en VB opvult.Een "gat" waar ik mezelf,politiek gezien dan,plaatste. JMDD is een grote jongen die nu wel zijn plan zal trekken,maar de NVA,die dus GEKOZEN heeft om voor aanhangwagentje van CD&V te spelen,de NVA,een partij die niet DURFT te gokken op de kiesdrempel,wat moeten we daarmee.?Is dat dan een soort SPIRIT maar dan zonder pit ? je moet toegeven dat Leterme/Vandeurzen de CD&V op een rechte koers houden,op de middellijn.Zal CD&V zo rechtlijnig zijn bij een volgende communautaire ronde,en denkt NVA echt dat ze van belang zullen zijn daarbij? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees er maar zeker van dat jij niet de enige bent die 'enorm teleurgesteld' is in de N-VA, en die er precies hetzelfde over denkt. Ik ken er zelfs al een die er zo gedegouteerd door is dat hij de politiek voorgoed vaarwel zegt.
Binnenkort zal blijken wat een woord in de politiek, en meer in het bijzonder het woord van een tsjeef, waard is. Ik moet geen voorspellingen doen, zeker? Intussen is de N-VA wél het laatste greintje geloofwaardigheid kwijt, blijven er enkel de Clemensen, Marie-José 's en de Juans over in de partij, en kan de N-VA vergeten nog ooit op eigen benen de kiesdrempel te halen. De N-VA doet me op dit ogenblik denken aan de dievegge die zich de broek liet aftrekken in de hoop te kunnen ontsnappen aan haar achtervolgers. Zij had echter een diefstal gepleegd. De N-VA heeft zich nog laten bestelen door haar achtervolgers ook. Geen wonder dat de CD&W tevreden is. Een tsjeventevredenheid waarbij elke Vlaams-nationalist met een minimum aan hersens beter uiterst wantrouwig van zou worden. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar Jean-Marie zegt in veel gevallen "a" maar niet gevolg door de "b" waar iedereen op wacht. Hij weet waarschijnlijk genoeg over bepaalde zaken die plaatsvinden in Oostende, waarom klaagt hij ze niet aan? Nee gesjoemel is voor politici heilig, daar zwijgt men over! Jean-Marie De Decker inbegrepen. Als hij dan toch wil laten denken dat hij aan de kant van het volk staat moet hij de boel doen barsten. Als hij dat doet zelf met een nieuwe partij kan hij stemmen krijgen en doorbreken. "Stop het politiek gesjoemel" zou een goede naam zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog dit.
Wedden dat Hans er als de kippen bij zal zijn om zijn contentement te laten blijken over de goede afloop met het kartel? Kartel dat Hans nooit anders dan als 'Vlaemsch-nationalistisch' bestempelde? De vraag stellen wat de oorzaak van deze tevredenheid kan zijn, is ze beantwoorden, zeker? Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 december 2006 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vond ik het spijtig dat het kartel gebroken was, want zo kon paars een hak gezet worden. Maar eenmaal gebroken, was het gebroken. Het bazeke trekt aan de leiband en Blacky volgt. Bij mij zijn de schellen van de ogen gevallen, CD&V heeft N-VA gekannibaliseerd. Als ze nu ooit op hun eigen komen te staan, halen ze de kiesdrempel niet.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na "de Pfaffs" en "de Plancaerts" krijgen we nu "de liberalen".
Dat heel deze politieke klucht weer een mooi beeld geeft van de belgische politiek is erg. Zelfs een kleuterschool is er niets tegen. ![]() Het zou me niet eens meer verbazen moest Dedecker volgende week aankondigen dat hij een nieuwe partij opricht mat J.P. Van Rossem. Dat zou dan succes hebben door een groot aantal proteststemmen. Eventueel een kartel met studio 100 ... daar zitten nog genoeg clowns onder contract ![]()
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ik stemde er al principieel niet meer op wegens hun extreem-particratische overtuiging, maar zelfs als ze zich plots voordoen als directe democraten, geef je je stem toch niet aan zo'n tsjevenhoeren? Dit is zelfmoord.
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik zou uw mening delen, maar dit is NIET hetzelfde kartel als voorheen. N-VA heeft veel credibiliteit verloren en is net als Spirit een onderaanneming geworden van een grotere partij.
Ik betwijfel of dit kartel nu op termijn goed is. CD&V zelf zal nu sterker staan en het marktaandeel van N-VA wordt futiel.