![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 |
Minister
|
![]() Het gaat om het gebrekkig functioneren van de ogen. Dat heet afwijking en niet variante. Voor meer info zie eerder gevoerde discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U antwoordt nog steeds niet op mijn vraag: wat maakt het "onnatuurlijk"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijkomende vraag: wie bepaalt of iets een "afwijking" dan wel een "variant" is, en hoe?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier een heel andere kijk op het concept van homoseksueliteit, meer een metafysische kijk. Ik post deze info gewoon "as is" en onschrijf persoonlijk geen waarheidswaarde erbij. Ik persoonlijk heb niets tegen homo's en vindt niet dat zij een afwijking hebben.
Om deze moeilijke tekst iets duidelijker te maken is het goed te weten wat met distortion bedoeld wordt: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 10 december 2006 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 |
Minister
|
![]() God, Jahwe, Allah, Yud-Hay-Vav-Hay.... en Filip Dewinter.
![]() |
#1587 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1588 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 |
Minister
|
![]() @ drosophila : Waar argumenten uitblijven bieden smileys toch altijd uitkomst nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 |
Minister
|
![]() Het is een defect. Tenzij die tegenwoordig ook al als natuurlijk beschouwd worden maar dan is alles natuurlijk. En tegelijk ook niets. Dan zijn we weer een semantische discussie aan het houden en was u daar niet tegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u ontweek mijn tweede vraag: wie bepaalt of iets een "afwijking", dan wel een "variant" is en hoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 |
Minister
|
![]() Het waren net religieuze verkiezingen...
![]() |
#1597 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste gebruik je 2 verschillende zaken door elkaar. Of iets natuurlijk is en of iets een afwijking is, zijn 2 verschillende zaken. Homoseksualiteit IS gewoon natuurlijk. Net zoals kleurenblindheid natuurlijk is. En dit om de eenvoudige reden dat het door de natuur is voortgebracht. Ik zie echt niet in hoe je één van beiden als "kunstmatig" (het tegengestelde van natuurlijk) kan bestempelen. En ten tweede vergelijk je appelen met peren, zoals eerder al uitvoerig werd besproken. Bij kleurenblindheid is er sprake van cellen die niet correct functioneren. In dat geval kan je dus inderdaad van een afwijking spreken. In het geval van homosexualiteit is dat alles behalve het geval. Er is geen sprake van cellen of organen die niet (correct) functioneren. Hier gaat het dus om een variante in seksuele voorkeur. Zoals je varianten hebt in andere voorkeuren of - als je er meer lichamelijke kenmerken wil bijhalen - varianten in haarkleur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1599 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 |
|
![]() Dan is de vraag: wat zijn stabiele koppels? Want monogamie is in de natuur sowieso zeer uitzonderlijk (ook bij heteroseksuele dieren). Maar er zijn wel degelijk diersoorten waarbij er naast heteroseksuele koppels, homoseksuele koppels bestaan en waarbij die homoseksuele koppels zelfs jongen grootbrengen.
Laatst gewijzigd door Edina : 11 december 2006 om 10:20. |
![]() |
![]() |