![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag me niet hoe dat precies geregeld werd. In die knoeiboel vindt een kat haar jongen niet meer terug. Feit is dat er voor een Vlaamse schepen ook nog eens gedokt wordt.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als het over gewestelijke autonomie gaat, zijn ze een gewest als een ander. En als het over het geld gaat, zijn ze iets speciaals, ene hoofdstad, en moet Vlaanderen en Wallonië dokken. Sorry, maar dat spelletje heeft lang genoeg geduurd. Als ze hun derde gewest willen, laat die dikkenekken uit Woluwe, Elsene, Ukkel, Oudergem en Watermaal maar betalen!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klein detail: bij de herfinanciering van de Franstalige Gemeenschap werd de ... Vlaamse Gemeenschap (en de Duitstalige) eveneens herfinancierd. ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() FDF schrijft :
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ook zij niet, getuige een uittreksel uit het partijprogramma:
Citaat:
Dat jij aan bovenstaande wellicht niet veel waarde zult hechten, wil ik best aannemen. Het resultaat van 176 jaar franstalig taalimperialisme in Brussel en omstreken belet mij dan weer om ook maar een barst te geloven van de goede bedoelingen van het democratische Francofonenfront. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dan ook niet langs de resultaten van 176 jaar Frans taalimperialisme heenkijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Zeker.
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen die voor traditionele partijen (n-va incluis) stemmen , dus .
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Neen, die toegeving moeten de Vlamingen nog doen.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist.
Maar paars is wel bereid deze toegeving in de plaats van de Vlamingen te doen.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Brussel is niet voor de meerderheid franstalig . Brussel is multicultureel, en in de multiculturele stad is het frans vaak de voertaal. Maar dat maakt van de gebruikers van die voertaal nog geen franstaligen. Brussel is meertalig. Punt. De realiteit is ook dat de franstalige elite van de vorige eeuw een niets ontziende, arrogante verfransingscampagne gevoerd heeft. Waarvoor ze zich nog niet geëxcuseerd heeft. Mangain is een stuk onbenul. Hij is enkel de grote groeroe van een paar franskiljone extremisten die het liefst de culturele genocide op de 'Vlaamse' restanten in de stad, verder zou willen zetten. Tenslotte behoort Brussel historisch en geografisch tot het Vlaams gebied : het ligt er pal in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik vroeger naar Brussel ging, was het in bepaalde winkels en supermarkten soms knapmoeilijk iemand te vinden die Nederlands sprak en begreep. Nu stel ik vast dat de kennis van het Nederlands toeneemt en men als Vlaming veel gemakkelijker in het Nederlands terecht kan dan vele jaren terug. Daarnaast wordt Brussel steeds internationaler: de migrantenpopulatie neemt zienderogen toe en het grootste gedeelte van hen hanteert hun thuistaal (niet-Frans) als de dagdagelijkse omgangstaal. Frans is dan de taal die ze in contacten met anderen gebruiken. Ik hou niet echt van Brussel, maar het Frans speelt daar geen enkele rol in. Brussel is grotendeels kapotgemaakt door beton en staal. Het oude Brussel voor de komst van worstenkoning VdB was nog mooi. Nu is het een ontsierde stad geworden die worstelt met een steeds grotere criminaliteit en verpaupering. Juist daarom hou ik niet van Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een front vormen? laat me niet lachen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Miguelito : 12 december 2006 om 16:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
maar Brussel is NOG ALTIJD officieel tweetalig en DAT moet de franstaligen maar eens gaan beseffen. Als een staat al haar eigen regels aan de laars lapt, dan kunnen we beter die staat opdoeken. Citaat:
Citaat:
In Bruxelles zijn de rechten van de Vlamingen niet belangrijk, omdat het zowieso een franstaligen stad is, of toch de meerderheid. Wel in belgïque zijn de nederlandstaligen nog altijd de meerderheid en dat moet de franstaligen zodanig frusteren dat ze alles doen om dat gegeven toch maar niet waar te laten worden En Wee Vlaeming, als je noch maer durft te denken. een cordon komt eraen
Laatst gewijzigd door Miguelito : 12 december 2006 om 17:08. |
|||
![]() |
![]() |