Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 14:29   #341
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik andere topic reeds stelde: ik denk niet dat de reportage politieke gevolgen zal hebben. Mensen "vergeten" nl. redelijk snel. Kijk maar naar het gedoe met N-Va en Dedecker: in het begin van de week stonden de krantenkoppen er vol van, vandaag lees je er amper nog iets over.
Dat zal wel...
Bij nieuws over een prins die veel centen nodig heeft maar niet weet waar ze vandaag komen, en een haatzaaiende RTB-stunt, en dit tijdens een zo kort tijdsbestek, verzinkt al het andere nieuws in het niet.

Of dit allemaal zonder meer zal vergeten worden mag jij dan wel hopen, of het ook zo zal zijn moet nog blijken. Ik vrees voor jou dat het nu nog maar pas goed begonnen is en dat het ene fraaie nieuws het andere nog minder fraaie zal opvolgen tot aan de volgende verkiezingen.

En neen, het zal, evenmin als vandaag, enkel over de uitstervende Vlaams-nationalisten gaan.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:32   #342
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat las ik in De Morgen ? ... slechts 50 protesterende Belgen voor het koninklijk paleis gisteren ? ... en dat terwijl 80% het nieuws geloofde initieel ?!

ik vind dat Albert die 50 wel eens een receptie mag aanbieden !

godverdomme 50 mensen die bereid gevonden werden om het land te redden ! moedige mensen ! wat zeg ik ?! HELDEN !!!
200 man volgens le Soir. De flaminganten in Antwerpen ware met heel wat minder, hoewel die op voorhand verwittigd waren.

Overigens zult u niet te lang moeten wachten op de reactie van BUB, die komt eraan.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:33   #343
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
die weten van niet beter.
Die WILLEN niet beter weten en steken hun kop in het zand omdat ze veel te goed weten dat ze machteloos zijn.
Waarom zich ziek piekeren als ze toch niks kunnen veranderen?
Oud 14 december 2006, 14:33   #344
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De "unitisten" hebben blijkbaar besloten te betogen voor het koninklijk paleis, terwijl de bubbels onder leiding van hun grootmaarschalk Hans I le Grand ondergrond zijn gegaan. Althans, dat is een veronderstelling daar we sedert die uitzending niets meer van de doorluchtige Voorzitter-Leider hebben gehoord.
Nonsens! Pro Belgica heeft zeer snel opgeroepen om te gaan betogen, waarna een aantal mensen met vlaggen naar het Paleis getrokken zijn. Ook BUB'ers waren aanwezig.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:33   #345
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De flaminganten in Antwerpen ware met heel wat minder, hoewel die op voorhand verwittigd waren
Door wie?
Oud 14 december 2006, 14:34   #346
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En van wat werden ze verwittigd?
Oud 14 december 2006, 14:34   #347
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De reactie van buitenlandse media geeft trouwens ook aan hoezeer deze afgaan op het nieuws van de Franstalige omroep. En hoe weinig Franstalige Belgen zelf naar de Vlaamse omroep kijken. Een simpele blik op de VRT had immers meteen kunnen leren dat er niets aan de hand was.
Bij de moord op Theo van Gogh en op Pim Fortuyn ben ik ook naar de Nederlandse televisie gegaan. Op 11 september en toen kort nadien ineens de VSA begon met het bombarderen van Afghanistan ben ik naar CNN gegaan, en op 7 juli 2005 ging ik naar BBC.
Gisteren ben ik onmiddellijk naar La Une (RTBF) gegaan om het debat te volgen. (In het Frans, de uitstekende kennis van het Frans van de Vlamingen en de zielige kennis van het Nederlands bij de Franstaligen kwam pijnlijk naar boven)
Kijken de Franstaligen niet verder dan hun neus lang is?

Dimitri, ik had gehoopt dat de Nederlandse televisie erover ging gaan, maar blijkbaar hebben jullie een crisis met Verdonk. Helaas.
Oud 14 december 2006, 14:35   #348
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens zult u niet te lang moeten wachten op de reactie van BUB, die komt eraan.
Heel Vlaanderen wacht in spanning....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:35   #349
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die uitzending schandalig. Dit zijn geen zaken om grappen over te maken.
Die journalisten die dat maken mogen van mij per direct vertrekken en andere baan gaan zoeken, bv achter de vuilkar.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:35   #350
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
200 man volgens le Soir. De flaminganten in Antwerpen ware met heel wat minder, hoewel die op voorhand verwittigd waren.

ik zou op de duur gaan denken dat het gebrek aan humor een gemeenschappelijk kenmerk tussen vlaams nationalisten en bubbers is (cfr de post hier vlak boven...)

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 december 2006 om 14:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:36   #351
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Nonsens! Pro Belgica heeft zeer snel opgeroepen om te gaan betogen, waarna een aantal mensen met vlaggen naar het Paleis getrokken zijn. Ook BUB'ers waren aanwezig.
Een 'Stomme van Portici-scenario dus.

Hoe kon ik het raden....
Oud 14 december 2006, 14:37   #352
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En van wat werden ze verwittigd?
en voor al : wie zijn 'de' flaminganten ... en hoe zou je die bereiken mocht je willen ?
Oud 14 december 2006, 14:38   #353
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Siel Van Der Donckt in het journaal van 13 uur: "alleen de extremisten waren tevreden"
Volgens Van Der Donckt telt Vlaanderen 1 miljoen extremisten.
Ik heb het ook gehoord en toen verschoot ik inderdaad toch even! Duidelijk dat de openbare omroepen toch beide subjectief zijn!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 december 2006 om 14:39.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:38   #354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Ik vind die uitzending schandalig. Dit zijn geen zaken om grappen over te maken.
Zo denk ik er ook over.
En ik niet alleen.

We weten bij deze dus wie er het eerste bij is als de franstalige Belgen het teken van Portici geven, hé?
Oud 14 december 2006, 14:42   #355
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het nieuws heeft inmiddels ook Nederland bereikt, op de website van de NOS kun je het begin van het ingelaste journaal terugzien: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...06_belgie.html

Op zich een leuke grap, hoewel er wel erg werd overdreven zo te horen, met trams die op de grens niet verder mogen rijden enzo. Dat de Franstalige politici het niet leuk vinden is ook te begrijpen, want zij doen in de communautaire discussies liever alsof wat Vlaanderen vraagt ONrealistisch is en alsof er geen communautaire problemen zijn, dus de Franstaligen zelf zich daar ook niet mee bezig houden. Uit de reacties is pijnlijk duidelijk geworden dat het Franstaligen wèl bezig houdt en dat zij de splitsing van het land zelfs heel realistisch achten. Misschien heeft dat de RTBF en de politici wel enorm verbaasd, dat de bevolking hier wel degelijk serieus rekening mee houdt en dus niet inzag dat het om een nepuitzending gaat. Ik bedoel, als de NOS hetzelfde zou vertellen over om het even welke provincie, zou bijna niemand dat geloven. Het geeft aan dat de vrees diep zit en dat men zich aan Franstalige kant ook daadwerkelijk zorgen maakt over het uiteenvallen van het land. Iets wat in Vlaanderen waarschijnlijk veel minder speelt.

We zullen nu zien hoever de onafhankelijkheid van de RTBF gaat en of het debat in Franstalig België over splitsing van het land nu ook op gang komt.

Ik kan helaas alleen de satellietzender van de RTBF ontvangen en daar stond op de teletekst dat er ook een enquête was gehouden over de vraag welke toekomst men zag voor de eigen regio bij het uiteenvallen van België. Onder de Walen bleek een rompstaat van Wallonië en Brussel het populairst, gevolgd door een aansluiting van Wallonië zelf bij Frankrijk. In Brussel waren de meningen echter totaal anders. Hier koos de helft van de ondervraagden voor een Europese stadstaat als toekomst voor Brussel. Daaruit blijkt maar weer dat Franstalige Brusselaars helemaal niet zo aan Wallonië hangen als soms gedacht wordt en als het erop aan komt de meesten de Walen laten vallen als een baksteen.

Kortom: een interessante uitzending.
Wel ik vond het geen neutrale uitzending. Bangmakerij tijdens de "reportage" en oneerlijke behandeling van de Vlaamse deelnemers aan het debat.
In tegenstelling tot jou, Dimitri, denk ik dat het debat weeral duidelijk maakt dat onze vrijheid onmogelijk is zonder het laten vallen van Brussel.
Oud 14 december 2006, 14:50   #356
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ik vond het geen neutrale uitzending. Bangmakerij tijdens de "reportage" en oneerlijke behandeling van de Vlaamse deelnemers aan het debat.
In tegenstelling tot jou, Dimitri, denk ik dat het debat weeral duidelijk maakt dat onze vrijheid onmogelijk is zonder het laten vallen van Brussel.
Vlaanderen zal Brussel even moeten 'lossen' idd

maar de eclave Brussel (volledig omringd door Vlaams grondgebied) zal onder internationale druk zeer snel voor aansluiting bij Vlaanderen kiezen

er zijn daar een aantal redenen voor

+Brussel is een enclave ... en enclaves worden nog hoogstzelden internationaal aanvaard
+Brussel als stadstaat is economisch niet zelfredzaam
+ Vlaanderen is de enige Europese staat die voor die kost wil en kan opdraaien
+ belangrijke EU gasten (dit geldt ook voor Nato in Evere) krijgen een diplomatieke onschendbaarheid mee die momenteel gegarandeerd wordt door België ... nu dat is iets dat Brussel niet kan garanderen ... zij hebben immers geen luchthaven op hun grondgebied ... je zou dan al van twee staten (Vlaanderen en stadsstaat Brussel of Bru-Wa) die garanties moeten krijgen, wat het allemaal nogal omslachtig en onzeker én zeker onwerkbaar voor de EU (en Nato) zou maken ...vandaar de druk.
Oud 14 december 2006, 14:50   #357
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Bij de moord op Theo van Gogh en op Pim Fortuyn ben ik ook naar de Nederlandse televisie gegaan.
Theo Pim

Zal Nederland ooit het verlies van deze twee helden kunnen verwerken?

Citaat:
Kijken de Franstaligen niet verder dan hun neus lang is?
Ik ben even alle Belgische kranten afgegaan, en heb de reacties gelezen. Het valt echt enorm op hoe verontwaardigd de Walen zijn, en hoe happy de Vlamingen erover doen. Onvoorstelbaar het lijkt wel alsof de Walen écht voor het eerst met de waarheid geconfronteerd zijn.

Citaat:
Dimitri, ik had gehoopt dat de Nederlandse televisie erover ging gaan, maar blijkbaar hebben jullie een crisis met Verdonk. Helaas.
Da's inderdaad een behoorlijke crisis. Bijna iedereen heeft het er constant over. Daardoor komt de Belgische situatie ver weg op de tweede plaats. Maar als je de reacties hebt gelezen in de link van fok.nl zul je zien dat Nederland er toch wel mee bezig is.
Oud 14 december 2006, 14:50   #358
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

de reacties op moibelgique zijn eerder positief: veel Walen vinden het geslaagd , na een nacht van bezinning.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:51   #359
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Die journalisten die dat maken mogen van mij per direct vertrekken en andere baan gaan zoeken, bv achter de vuilkar.
Die uitzending was prachtig omdat voor alle kijkers duidelijk was hoe de gevoelens liggen over de taalgrenzen.

Nu volgens mij is dit wat een nieuws meduim moet doen = opentrekken en verdiepen.

Gebrek aan communicatie zorgt voor problemen en communicatie is juist een groot probleem in Belgie over de taalgrenzen heen.

Oud 14 december 2006, 14:57   #360
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Walen waren inderdaad in paniek. Ik was naar Terzake aan het kijken toen het eerste telefoontje binnenliep en ik heb echt verschillende mensen moeten overtuigen dat het onmogelijk kon, want dat de Vlaamse TV er niets over had gezegd;

Daaraan bemerk je dat ze niets weten over wat leeft in Vlaanderen.

Het was dus echt een choc!!!

De reacties tonen nogmaals aan dat er twee verschillende werelden zijn: Vlamingen vinden het een goed initiatief, Walen zijn serieus verontwaardigd , dit wat betreft de politiekers. De bevolking vindt het achteraf meestal een geniaal idee en bezinnen zich over wat er moet gebeuren!

Misschien toch een lichtpuntje, en misschien ook een fel rood knipperlicht voor de Waalse politiekers die gisteren toch een "neen" lieten horen en daardoor ook toegaven dat ze zelf niet weten hoe groot die drang naar meer bevoegdheid in Vlaanderen is.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be