![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij nieuws over een prins die veel centen nodig heeft maar niet weet waar ze vandaag komen, en een haatzaaiende RTB-stunt, en dit tijdens een zo kort tijdsbestek, verzinkt al het andere nieuws in het niet. Of dit allemaal zonder meer zal vergeten worden mag jij dan wel hopen, of het ook zo zal zijn moet nog blijken. Ik vrees voor jou dat het nu nog maar pas goed begonnen is en dat het ene fraaie nieuws het andere nog minder fraaie zal opvolgen tot aan de volgende verkiezingen. En neen, het zal, evenmin als vandaag, enkel over de uitstervende Vlaams-nationalisten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zult u niet te lang moeten wachten op de reactie van BUB, die komt eraan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die WILLEN niet beter weten en steken hun kop in het zand omdat ze veel te goed weten dat ze machteloos zijn.
Waarom zich ziek piekeren als ze toch niks kunnen veranderen?
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En van wat werden ze verwittigd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gisteren ben ik onmiddellijk naar La Une (RTBF) gegaan om het debat te volgen. (In het Frans, de uitstekende kennis van het Frans van de Vlamingen en de zielige kennis van het Nederlands bij de Franstaligen kwam pijnlijk naar boven) Kijken de Franstaligen niet verder dan hun neus lang is? Dimitri, ik had gehoopt dat de Nederlandse televisie erover ging gaan, maar blijkbaar hebben jullie een crisis met Verdonk. Helaas. ![]()
![]() |
![]() |
#348 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind die uitzending schandalig. Dit zijn geen zaken om grappen over te maken.
Die journalisten die dat maken mogen van mij per direct vertrekken en andere baan gaan zoeken, bv achter de vuilkar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 14 december 2006 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kon ik het raden....
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() Ik heb het ook gehoord en toen verschoot ik inderdaad toch even! Duidelijk dat de openbare omroepen toch beide subjectief zijn!
Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 december 2006 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik niet alleen. We weten bij deze dus wie er het eerste bij is als de franstalige Belgen het teken van Portici geven, hé?
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot jou, Dimitri, denk ik dat het debat weeral duidelijk maakt dat onze vrijheid onmogelijk is zonder het laten vallen van Brussel.
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar de eclave Brussel (volledig omringd door Vlaams grondgebied) zal onder internationale druk zeer snel voor aansluiting bij Vlaanderen kiezen er zijn daar een aantal redenen voor +Brussel is een enclave ... en enclaves worden nog hoogstzelden internationaal aanvaard +Brussel als stadstaat is economisch niet zelfredzaam + Vlaanderen is de enige Europese staat die voor die kost wil en kan opdraaien + belangrijke EU gasten (dit geldt ook voor Nato in Evere) krijgen een diplomatieke onschendbaarheid mee die momenteel gegarandeerd wordt door België ... nu dat is iets dat Brussel niet kan garanderen ... zij hebben immers geen luchthaven op hun grondgebied ... je zou dan al van twee staten (Vlaanderen en stadsstaat Brussel of Bru-Wa) die garanties moeten krijgen, wat het allemaal nogal omslachtig en onzeker én zeker onwerkbaar voor de EU (en Nato) zou maken ...vandaar de druk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zal Nederland ooit het verlies van deze twee helden kunnen verwerken? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#358 |
Minister-President
|
![]() de reacties op moibelgique zijn eerder positief: veel Walen vinden het geslaagd , na een nacht van bezinning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu volgens mij is dit wat een nieuws meduim moet doen = opentrekken en verdiepen. Gebrek aan communicatie zorgt voor problemen en communicatie is juist een groot probleem in Belgie over de taalgrenzen heen. ![]()
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() De Walen waren inderdaad in paniek. Ik was naar Terzake aan het kijken toen het eerste telefoontje binnenliep en ik heb echt verschillende mensen moeten overtuigen dat het onmogelijk kon, want dat de Vlaamse TV er niets over had gezegd;
Daaraan bemerk je dat ze niets weten over wat leeft in Vlaanderen. Het was dus echt een choc!!! De reacties tonen nogmaals aan dat er twee verschillende werelden zijn: Vlamingen vinden het een goed initiatief, Walen zijn serieus verontwaardigd , dit wat betreft de politiekers. De bevolking vindt het achteraf meestal een geniaal idee en bezinnen zich over wat er moet gebeuren! Misschien toch een lichtpuntje, en misschien ook een fel rood knipperlicht voor de Waalse politiekers die gisteren toch een "neen" lieten horen en daardoor ook toegaven dat ze zelf niet weten hoe groot die drang naar meer bevoegdheid in Vlaanderen is. |
![]() |
![]() |