![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Afgezien van dit kleine maar niet onbelangrijk detail verklaar je je dus akkoord met hetgene wat Cor en ikzelf al hebben geschreven.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 december 2006 om 10:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het op de woorden van Jezus aankomt bestaat er geen andere authoriteit dan jezelf. Zijn woorden zijn sowiso gefilterd door mondelinge overlevering en weinige accurate vertalingen. Enkel intuïtie kan nog dienen om in dat kluwen de diamant terug te vinden. Jezus giet niet altijd de pap in de mond. Zijn uitspraken zijn soms raadseltjes waar je over moet nadenken. Ieder mens moet het voor zichzelf uitzoeken. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 10 december 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pfff, de gebruikelijke onzin waarmee men de ongelovigen probeert te imponeren door te dreigen met hel en verdoemenis. Een taktiek zo oud als de straat. Niks nieuws onder de zon. Gewogen en te licht bevonden...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 december 2006 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Flippend Rund "Meningen zijn nochtans goedkoop, en overal te vinden. Het zijn waarheden die mij interesseren". Citaat:
"Meningen zijn nochtans goedkoop". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Al wat ik typ is uiteraard enkel mijn mening van dat ogenblik, onderhevig aan blunders, kortzichtigheden, patente idiotieën en voortdurende revisies. We tasten in het duister op zoek naar een scherfje waarheid. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 10 december 2006 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat er bij mij niet in gaat: waarom neemt de katholieke minderheid geen vrede met onze huidige wetgeving? Niemand verplicht hen toch tot euthanasie, abortus, trouwen met iemand van hetzelfde geslacht, enz...? Ze zijn toch geheel vrij de eigen Vaticaanse ethiek te volgen? En in uw filosofie kunnen ze toch de ethisch-liberaal denkende burger zijn liberale wetten gunnen? Maar bon, dit alles wel een beetje off topic... Laatst gewijzigd door drosophila : 10 december 2006 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waarom schrijf jij dat met een hoofdletter? Even ter informatie, jouw geestelijk leider heeft het niet over (N)atuurwetten maar wel over goddelijke wetten...
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden waarom ik het met een hoofdletter schrijf, is om het goddelijke aspect ervan te benadrukken. In Humanae Vitae wordt ook over de natuurwet gesproken. Hieronder enkele passages ter ondersteuning: Dit soort problemen vergde van het kerkelijk leergezag een nieuwe en diepere bezinning op de beginselen van de huwelijksmoraal, die steunt op de natuurwet, verhelderd en verrijkt door de goddelijke openbaring. en ... ook de natuurwet brengt de wil van God tot uitdrukking en dient te worden nageleefd, wil men het eeuwig heil bereiken
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is mij evenwel niet duidelijk, hoe de hierna volgende natuurwetten - die overigens wetenschappelijk verklaarbaar zijn - 1° ethisch van aard kunnen zijn en 2° wat het goddelijke ermee te maken heeft. We hoeven niet door te bomen over puntje 2, we weten onderhand al wel dat jij overal de hand van je god in ziet en dat ik dit, om mijn beurt, flauwekul vind. Ik zou het wel op prijs stellen mocht je me even duidelijk maken wat de onderstaande natuurwetten met ethiek te maken hebben (puntje 1). Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
cfr.: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 december 2006 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HET?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de Mechelse catechismus staat duidelijk: "Wat is God?" Laatst gewijzigd door cor : 15 december 2006 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |