Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2006, 11:27   #81
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We hebben open grenzen, iedereen mag hier doorreizen of verblijven.
Binnen Europa klopt dat. Om van buiten naar binnen Europa te gaan, klopt dat echter hoegenaamd niet.

Citaat:
Ik zie niet in waarom men iedereen die het hier vijf jaar kan uitzingen automatisch papieren zou moeten krijgen.
Bovendien vind ik het nogal hypocriet om dat als argument te gebruiken maar op uw achterste poten te gaan staan wanneer men effectief illegalen gaat opsporen.
Is dat plezant, zo simplistisch denken?
Oud 15 december 2006, 11:35   #82
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Neen, maar wel door herhaaldelijk in beroep te gaan, goed wetend dat het niks oplevert met als enige bedoeling de boel in het honderd te laten lopen.
Inderdaad ! Het is crimineel dat asielzoekers de gerechtelijke procedures gebruiken die de politici hebben uitgeschreven ! Crimineel zeg ik u !
Oud 15 december 2006, 11:43   #83
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je wilt kennelijk het verschil niet zien of weten tussen verkiezingen en een REFERENDUM.
En u kent dus al de uitslag van een REFERENDUM, zonder dat er ooit één is geweest. Nice. Waar hebt u die kennis opgedaan?
Oud 15 december 2006, 11:44   #84
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, alleen mag je dat zó niet zeggen.
Neen, je mag alleen maar denken: "Dat is een profiterende asielzoekster, dus die zal wel gesjoemeld hebben".
Oud 15 december 2006, 11:57   #85
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat ik dat aan jou niet uitgelegd krijg, want jij vindt het waarschijnlijk zelfs normaal dat mensen die al langer dan 5 jaar in een land verblijven alsnog worden uitgezet.
Citaat:
Is het normaal om iemand die al meer dan vijf jaar te snel rijdt nog te flitsen ?
Citaat:
Ja. What's your point?
Citaat:
Dan lijkt het mij ook normaal om iemand uit te wijzen die al vijf jaar illegaal ergens verblijft.
Citaat:
Die vergelijking slaat op niets!
Citaat:
Dat zegt men meestal als het niet in hun kraam past.
Allez, omdat Bobke het niet schijnt te snappen: als jij 5 jaar geleden te snel hebt gereden en daarvoor geflitst bent en ze hebben nu nog de boete niet geïnd, dan is die overtreding ondertussen terecht verjaard (en het gaat hier over een overtreding die mensen in gevaar brengt hé). Mensen die het bevel kregen het land te verlaten na 5 jaar nog deporteren (want dat is het) is gewoon onmenselijk.

De vergelijking met vandaag geflitst worden omdat je opnieuw te snel rijdt gaat niet op, want je begaat dan gewoon een nieuwe overtreding en kan daar dus terecht opnieuw voor gestraft worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:03   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die het bevel kregen het land te verlaten na 5 jaar nog deporteren (want dat is het) is gewoon onmenselijk.
Het gaat hier dus wel over mensen die n�*dat ze een NJET hadden gekregen steeds opnieuw zijn blijven procederen, en nu UITGEPROCEDEERD zijn.

Ze hebben dus 5 jaar telkens opnieuw een NJET gekregen.

En nu wil dat dan zeggen: "allez, 't is goed, je mag blijven"?

Welke boodschap stuur je dan naar de anderen die geen verblijfsvergunning kregen? We sturen je wel terug naar huis, maar allez, als je het vijf jaar aan een stuk volhoudt mag je vast wel blijven.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:24   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat hier dus wel over mensen die n�*dat ze een NJET hadden gekregen steeds opnieuw zijn blijven procederen, en nu UITGEPROCEDEERD zijn.

Ze hebben dus 5 jaar telkens opnieuw een NJET gekregen.

En nu wil dat dan zeggen: "allez, 't is goed, je mag blijven"?
Inderdaad.
Oud 15 december 2006, 12:28   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Leuk nieuws. Ik ga dat ook eens met mijn belastingen proberen. Vijf jaar verliezen en het bericht krijgen dat ik toch zal moeten betalen, en na vijf jaar moet ik dat ineens niet meer!

Gaat me serieus wat opbrengen! Bedankt voor de tip Edina.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 december 2006, 12:38   #89
Dimitri

Standaard

Citaat:
Welke boodschap stuur je dan naar de anderen die geen verblijfsvergunning kregen? We sturen je wel terug naar huis, maar allez, als je het vijf jaar aan een stuk volhoudt mag je vast wel blijven.
Nee, dat kan niet, aangezien het in de nieuwe Vreemdelingenwet - nouja, nieuw, die is al van kracht sinds 2001 - niet mogelijk is om zolang te procederen. Deze wet werd destijds juist ingevoerd om de procedure te verkorten en te voorkomen dat mensen jarenlang konden procederen.

Het gaat dus uitsluitend om de groep die nog onder de oude Vreemdelingenwet valt. De reden dat mensen nu al zolang wachten is trouwens niet altijd dat ze eindeloos zijn blijven procederen. Velen zijn al jaren geleden uitgeprocedeerd en wachten nu al die tijd al op uitzetting. Soms is dat bovendien niet mogelijk omdat het land van herkomst niet meewerkt aan uitzetting. Men leeft dus al jaren in onzekerheid over de eigen toekomst. Het generaal pardon wordt gevraagd omdat de linkse partijen, incl. D66 en de ChristenUnie, het onfatsoenlijk vinden om mensen na hen zolang in onzekerheid te hebben gelaten alsnog uit te zetten. In het bijzonder omdat hun kinderen vaak in Nederland zijn geboren en/of opgegroeid en het land van herkomst niet eens kennen. De manier waarop de uitzettingen plaatsvinden zijn dan bovendien nog zeer brutaal: kinderen worden tijdens de les uit de klas meegenomen en gezinnen worden 's nachts van hun bed gelicht om uitgezet te worden. Tineke Huizinga (ChristenUnie) hoorde van veel oudere mensen dat deze praktijken hen met afschuw deden terugdenken aan de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog, toen gezinnen ook 's nachts werden overvallen om op transport te worden gesteld. Hier zit zeker de verklaring voor een deel van het verlies van het CDA aan CU en linkse partijen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:42   #90
Dimitri

Standaard

Even opmerken trouwens dat Pim Fortuyn in 2002 ook al pleitte voor een generaal pardon, om de zaak niet verder te rekken. Had men de zaak destijds goed geregeld, dan had niemand het er nu nog over gehad.
Oud 15 december 2006, 12:44   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk nieuws. Ik ga dat ook eens met mijn belastingen proberen. Vijf jaar verliezen en het bericht krijgen dat ik toch zal moeten betalen, en na vijf jaar moet ik dat ineens niet meer!
Probeer maar op. Maar schrik niet als de deurwaarder op een dag voor je deur staat hé!
Oud 15 december 2006, 12:56   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer maar op. Maar schrik niet als de deurwaarder op een dag voor je deur staat hé!
Toch niet 's nachts zeker? En mijn bloeikes van kinnekes op straat? Een werkelijke schande toch!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 december 2006, 12:57   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Even opmerken trouwens dat Pim Fortuyn in 2002 ook al pleitte voor een generaal pardon, om de zaak niet verder te rekken. Had men de zaak destijds goed geregeld, dan had niemand het er nu nog over gehad.
Was er al geen generaal pardon gegeven een aantal jaren geleden? of vergis ik me hier schromelijk?

Oud 15 december 2006, 12:59   #94
Dimitri

Standaard

Citaat:
Was er al geen generaal pardon gegeven een aantal jaren geleden? of vergis ik me hier schromelijk?
Nee. Verdonk heeft wel heel wat dossiers opnieuw bekeken en een aantal mensen alsnog geregulariseerd.
Oud 15 december 2006, 13:10   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Nee. Verdonk heeft wel heel wat dossiers opnieuw bekeken en een aantal mensen alsnog geregulariseerd.
Daar had ik het dus op. Dat waren er toch een paar tientallen duizenden meen ik.

Oud 15 december 2006, 15:37   #96
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu snap ik het, Dimitri i= Edina.
Dan geef ik u gelijk.
Ja maar, lees jij dan enkel die stukjes die rechtstreeks op jouw stukjes reageren, en niet de titel of de andere posts? Ik dacht dat de charme van dit forum juist was dat het geen tweegesprek teweegbrengt, maar een discussie met meerdere invalshoeken.
Oud 15 december 2006, 15:49   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Is dat plezant, zo simplistisch denken?
Geen idee, vraag het aan degenen die het als argument gebruiken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 15:53   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Neen, je mag alleen maar denken: "Dat is een profiterende asielzoekster, dus die zal wel gesjoemeld hebben".
Jij vindt het in elk geval wel leuk zie ik.
Oud 15 december 2006, 15:57   #99
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar had ik het dus op. Dat waren er toch een paar tientallen duizenden meen ik.
Het waren er 26.000. Ter voorkoming van een generaal pardon zouden deze mensen van geval tot geval worden beoordeeld. Dat heeft nu al vijf jaar geduurd. Steeds is Verdonk gemaand hiermee op te schieten. In verkiezingstijd zei ze dat ze bijna klaar was. (Voor december zou ze gereed zijn). Er zijn er 8.000 met onbekende bestemming vertrokken. De afgelopen weken is gebleken dat de groep van 26.000 uit 39.000 mensen bestaat/bestond. Rara, pindakaas.

In ieder geval deze mensen zijn al vijf jaar in afwachting van een beslissing van de overheid. Dat kun je toch niet echt hun schuld noemen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 15:59   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, omdat Bobke het niet schijnt te snappen: als jij 5 jaar geleden te snel hebt gereden en daarvoor geflitst bent en ze hebben nu nog de boete niet geïnd, dan is die overtreding ondertussen terecht verjaard (en het gaat hier over een overtreding die mensen in gevaar brengt hé). Mensen die het bevel kregen het land te verlaten na 5 jaar nog deporteren (want dat is het) is gewoon onmenselijk.

De vergelijking met vandaag geflitst worden omdat je opnieuw te snel rijdt gaat niet op, want je begaat dan gewoon een nieuwe overtreding en kan daar dus terecht opnieuw voor gestraft worden.
Een illegaal die hier vandaag gesnapt wordt is nog steeds illegaal en dus in overtreding, net zoals de automobilist die al vijf jaar door het rode licht rijdt en pas vandaag geflitst wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be