Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2006, 17:28   #21
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Waarom maak jij in feite een onderscheid tussen enerzijds een huidskleur en anderzijds een nationaliteit? Kunnen blanken dan geen vreemdelingen zijn? Zijn vreemdelingen per definitie niet-blank? Vreemde redenering... Gelet op het voorgaande spreek je jezelf momenteel tegen.
Voor mij zijn er enkel mensen en zijn rassen of huidskleur niet zo belangrijk, maar in onze maatschappij worden de termen huidsklaur en ras nu eenmaal veel gebruikt, maar voor mij is een mens een mens, en daarom kies ik vrienden, die qua karakter en ideeen mij het meeste liggen.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:36   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Voor mij zijn er enkel mensen en zijn rassen of huidskleur niet zo belangrijk, maar in onze maatschappij worden de termen huidsklaur en ras nu eenmaal veel gebruikt, maar voor mij is een mens een mens, en daarom kies ik vrienden, die qua karakter en ideeen mij het meeste liggen.
Jammer dat die ideeen vaak een kleutje hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 17:54   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn tante is Ghanese (naar hier gekomen voor haar doctoraat), een andere Canadese (en mijn oom is dat dan ook geworden). Mijn familie langs moederskant is half Nederlands.

Ik heb geen allochtone vriendenkring (bij mijn weten) - maar iedereen is welkom; vroeger wel enkele fijne, Marokkaanse collega's.

Op het werk bel ik ook vaak met Dubai en Abu Dhabi. Lachen, die mensen.

En ikzelf ben hopelijk binnen enkele jaren Zuid-Afrikaan.
Toch maar oppassen met zwanzen met buitenlanders. Een collega van mij belde ooit naar onze agent in Cyprus. Het was enkele dagen na Kerstmis en hij vroeg : How was your Christmas ? What did you have for dinner ? Turkey or grease ?
Wij lagen plat. Maar het werd hem toch niet in dank afgenomen.
Oud 18 december 2006, 05:41   #24
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
hier ben ik zelf nen buitenlander. maar enkel op taalkundig vlak valt dat op, ze denken steeds dat ik nen duitser ben... héhéhé

enig racisme ben ik nog niet tegengekomen, integendeel. iedereen is bijzonder hulpvaardig, zelfs bij het vragen van de weg en zo. ongelooflijk verschil met (het bekrompen) belgië...
Waar is hier? Als ik dat vragen mag?

Oeps .... sorry. Antwoord al gegeven. Spijtig genoeg kan ik mijn bericht niet ongedaan maken. Of toch: weet iemand of je een eigen bericht kan verwijderen??

BTW: Welk deel van Zwitserland? Mijn vrouw heeft namelijk familie wonen in Le Vaud - Dommartin en Cugy. Een paar keer op bezoek geweest.

Zwitserland is mooi, maar voor zover ik weet gereserveerd vriendelijk.
Vrij kordaat meen ik mij te herinneren op het gebied van vreemdelingen politiek:
een jaar geen werk = einde van de uitkeringen + terug naar huis!

Ook niet te zacht voor werlozen:
Zij kunnen opgeeist worden voor werk aan de gemeenschap, zoals bvb. sneeuwruimen in de winter

Ook naturaliseren is niet makkelijk: het was moeilijk om Zwitser te worden voor mijn vrouw's nonkel, ook al was zijn vrouw Zwitserse en de kinderen uiteraard ook Zwitsers. Hijzelf was belg door geboorte maar woonde sinds zijn 14de in Zwitserland.

Dat laatste punt weet ik zeker. Voor de eerste twee had ik graag bevestiging of ontkenning gezien van jou. Jij woont er immers.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 18 december 2006 om 05:51.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 07:12   #25
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Uiteraard. Ik vermoed dat dit bij iedereen het geval zal zijn. Maar daar ging de vraag niet over...
Oud 18 december 2006, 07:27   #26
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uiteraard. Ik vermoed dat dit bij iedereen het geval zal zijn. Maar daar ging de vraag niet over...
Juist want als topicstarter vroeg ik:

'Iets waar ik heel benieuwd naar ben: hoe ga jij in het dagelijks leven om met buitenlanders? Zoals op je werk of op school en in het dagelijkse leven?

Laat je misschien merken dat je ze niet mag of zijn er juist ook wel buitenlanders waar je gewoon in meer of mindere mate goed of heel goed mee kunt opschieten? En wat is daarbij doorslaggevend?

Zijn er mensen die uberhaupt wel of geen buitenlander onder zijn/haar vrienden hebben willen zitten of is dat volgens u juist ondenkbaar?'

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be