Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 18:50   #281
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
... Zoals eerder in deze thread al werd opgemerkt komen de problemen met allochtone moslimjongeren misschien juist eerder uit het hun afzetten tegen de traditionaliteit, itt tot het omarmen van wat er geschreven staat in de koran, de hadith en andere islamitische geschriften.
Je probeert je zelf iets wijs te maken. Toen na het "overlijden" van De Moor de Antwerpse politie een verdachte probeerde te arresteren, moesten ze 's anderendaags in volle overvaluitrusting terugkomen omdat een ganse stam de bescherming op zich nam van die verongelijkte.

Vorige zaterdag viel een hele stam enkele politiemannen aan die zich moesten gaan verschuilen in het commissariaat van Droixhe, dat dan ook werd belegerd door die stam.

En zo zijn er ontelbare verhalen, van over gans Europa.

Als je ook nog maar durft kijken naar een van hen, krijg je onmiddellijk een bende over je heen met de vraag of je hen (niet "hem") wil uitdagen.
Oud 18 december 2006, 18:59   #282
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je probeert je zelf iets wijs te maken. Toen na het "overlijden" van De Moor de Antwerpse politie een verdachte probeerde te arresteren, moesten ze 's anderendaags in volle overvaluitrusting terugkomen omdat een ganse stam de bescherming op zich nam van die verongelijkte.

Vorige zaterdag viel een hele stam enkele politiemannen aan die zich moesten gaan verschuilen in het commissariaat van Droixhe, dat dan ook werd belegerd door die stam.

Als je ook nog maar durft kijken naar een van hen, krijg je onmiddellijk een bende over je heen met de vraag of je hen (niet "hem") wil uitdagen.
Dat er agressieve kemphaantjes zijn ga ik zeeeeker niet ontkennen hoor... alleen zie jij als reden hun moslim-zijn, wat ik ten zeerste betwijfel.
Oud 18 december 2006, 20:09   #283
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Astemblieft zeg wat een gehuil, strakskes ga je nog huilen om pipi te gaan doen...
Oud 18 december 2006, 21:23   #284
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er agressieve kemphaantjes zijn ga ik zeeeeker niet ontkennen hoor... alleen zie jij als reden hun moslim-zijn, wat ik ten zeerste betwijfel.
Is het dan loute toeval dat -- op misschien een enkele uitzondering na -- alleen groepen die Mohammed als hun grote voorbeeld aanbidden zich daaraan schuldig maken?
Oud 18 december 2006, 23:27   #285
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen moslim... waarom zou een verwijzing naar imams dan 'mij een spiegel voorhouden' zijn?
Omdat het over imams gaat natuurlijk en u het heeft over duwen en geduwd worden
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:38   #286
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Is het dan loute toeval dat -- op misschien een enkele uitzondering na -- alleen groepen die Mohammed als hun grote voorbeeld aanbidden zich daaraan schuldig maken?
Ooit van voetbalhooligans gehoord, Base? Zijn dat ook allemaal moslims?

Laatst gewijzigd door discuz : 18 december 2006 om 23:40.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 23:39   #287
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hoeven niet geminimaliseerd te worden daar ze al een minimale groep zijn zowiezo. Elke uitspraak die anders beweert houdt onmiddelijk een ferme beschuldiging in die maar beter goed kwantitatief onderbouwd kan zijn, aangezien we nog altijd in een rechstaat leven waar iedereen onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.
Ge kunt toch zelf lezen hé.
Het gaat niet over één imam in één stad.
En elke imam heeft meer dan één volgeling.
Kom dus niet vertellen dat het een minimaal probleem is.
Die imams zijn door iemand aangesteld, dus is die iemand verantwoordelijk voor zijn gedrag.
Oud 18 december 2006, 23:39   #288
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, een meerderheid straffen voor wat een minderheid 'binnen hun rangen' zou doen is daar inderdaad strijdig mee.
Daar is nergens sprake van.
Citaat:
Meerdere individuen mogen voor wetgeving enkel als 'groep' worden beschouwd indien ze zich daar vrijwillig tot associëren. Dat is juist de kern van mijn hele betoog.
Heeft iemand ze verplicht tot het groepje te behoren ?
Citaat:
Mannen slaan hun partner meer dan vrouwen. Toch vind ik niet dat ik als man (die zijn vriendin niet slaat) daarvoor gestrafd moet worden. Dit is iets dat volgens jouw redenering wel zou moeten kunnen. Individuen worden immers groepen...
Daar gaat het niet over maar over het goedkeuren van dergelijk gedrag op basis van geloof.
Citaat:
Een dosis scepticisme is meer dan aangewezen in dit soort zaken.
Als ge ’t maar weet.
Oud 18 december 2006, 23:48   #289
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ooit van voetbalhooligans gehoord, Base? Zijn dat ook allemaal moslims?
En worden die hier verdedigd, worden er geen maatregels tegen genomen ?
Oud 19 december 2006, 00:00   #290
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongens, jullie zoeken het veel te ver. Waarom worden 'moslim' en 'islam' zo vaak gebruikt in verband met migranten? Het is hét punt dat veel onder hen verenigt. Ze hadden evengoed bijna allemaal boeddhist of atheïst kunnen zijn, er zou evenveel ambras zijn.

Het enige probleem is dat migranten als 'anders' en 'vreemd' worden aanzien. Ze zien er anders uit, praten en kleden zich anders, enz.

Stel je even een lagere schoolklas voor met 1 schele dikzak met een brilleke op. Die zal dat ook geweten hebben. Vanuit een biologisch groepsgevoel stellen sociale dieren, wat wij mensen toch zijn, zich van nature defensief op. Maar we zouden ondertussen toch al moeten begrijpen dat we allemaal dezelfde mensen zijn.

Om het met Sting te zeggen: "I hope the moslims love their children too"
het gaat niet over één schele dikzak, maar over tienduizenden agressieve, zelfs misdadige invallers!Dat is heel wat anders , dan "het dik jongeske met zijn brillekas"...ge vergelijkt hier een konijn met een meute uitgehongerde jakhalzen en hyena's....Idioot van u!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 03:50   #291
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals eerder in deze thread al werd opgemerkt komen de problemen met allochtone moslimjongeren misschien juist eerder uit het hun afzetten tegen de traditionaliteit, itt tot het omarmen van wat er geschreven staat in de koran, de hadith en andere islamitische geschriften.
verklaar dat eens nader?
vraag van mij: wie verplicht hen? wat houdt hen tegen?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 11:04   #292
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
verklaar dat eens nader?
Citaat:
Bobke, bedankt voor de link. Het is een artikel, geen studie, van een man die niet alleen 'in den vreemde' is geweest, maar ook in gevangenissen en probleembuurten heeft gewerkt. Dus wellicht is wat hij vertelt nog meer informerend dan droge cijfers, want hij spreekt over wat hij gezien en gehoord heeft.

Heb je dan ook dit deel van het artikel gelezen, waar hij het heeft over deze 'moslim'-criminelen:

Confounding expectations, these prisoners display no interest in Islam whatsoever; they are entirely secularized. True, they still adhere to Muslim marriage customs, but only for the obvious personal advantage of having a domestic slave at home. Many of them also dot the city with their concubines—sluttish white working-class girls or exploitable young Muslims who have fled forced marriages and do not know that their young men are married. This is not religion, but having one’s cake and eating it.
The young Muslim men in prison do not pray; they do not demand halal meat. They do not read the Qu’ran. They do not ask to see the visiting imam. They wear no visible signs of piety (...) The young Muslim men want wives at home to cook and clean for them, concubines elsewhere, and drugs and rock ‘n’ roll. (...)

Islam has no improving or inhibiting effect upon the behavior of my city’s young Muslim men, who, in astonishing numbers, have taken to heroin, a habit almost unknown among their Sikh and Hindu contemporaries. The young Muslims not only take heroin but deal in it, and have adopted all the criminality attendant on the trade.

What I think these young Muslim prisoners demonstrate is that the rigidity of the traditional code by which their parents live, with its universalist pretensions and emphasis on outward conformity to them, is all or nothing; when it dissolves, it dissolves completely and leaves nothing in its place. The young Muslims then have little defense against the egotistical licentiousness they see about them and that they all too understandably take to be the summum bonum of Western life.

De man geeft dus als oorzaak van het vervallen in criminaliteit van deze mannen dat ze niet kunnen leven volgens de strakke traditionele code van hun ouders. Het enige alternatief dat ze rond zich zien is egoïstische losbandigheid, en daar gaan ze volop voor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vraag van mij: wie verplicht hen? wat houdt hen tegen?
Wie verplicht hen tot wat? Voor de vijfhonderdste keer hier op het forum: het draait hier niet om 'schuld', om 'plicht', om 'fout', het draait hier om een verklaring te vinden voor de geobserveerde fenomenen. Jullie zoeken die constant in de religieuze hoek, terwijl er evidentie is (zoals in het aangehaalde artikel) dat er eerder andere oorzaken zijn.
Oud 19 december 2006, 11:08   #293
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar is nergens sprake van.
Zever in pakskes. Het is de onderliggende redenering voor 'doelgroepenbeleid', voor gesloten grenzen voor moslims, voor het verminderen van werkloosheidsuitkeringen voor moslims, voor het veroordelen van de gehele moslimgemeenschap voor de daad van terroristen, etc. Dat je dat groepsdenken zo geinternaliseerd hebt en toch het niet onderkend is ronduit schrijnend.

Citaat:
Heeft iemand ze verplicht tot het groepje te behoren ?
En nu es uitleggen wat deze uitspraak PRECIES te maken heeft met de mijne die je citeert.

Citaat:
Daar gaat het niet over maar over het goedkeuren van dergelijk gedrag op basis van geloof.
Wat een ongelofelijk zever

Toon mij eens een citaat van iemand op het forum die crimineel gedrag van allochtone moslimjongeren goedkeurt op basis van geloof?
Oud 19 december 2006, 11:10   #294
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Ge kunt toch zelf lezen hé.
Het gaat niet over één imam in één stad.
Het gaat over enkele imams in enkele steden. Kan je mij het percentage geven van het aantal imams dat zo'n uitspraken heeft gedaan tov de gehele Nederlandse imampopulatie?

In je hoofd is dat dus echt een meerderheid he?

Citaat:
En elke imam heeft meer dan één volgeling.
Kom dus niet vertellen dat het een minimaal probleem is.
Zelfde opmerking als hierboven. Hoeveel volgelingen hebben die imams in verhouding tot de hele Nederlandse moslimpopulatie?

Citaat:
Die imams zijn door iemand aangesteld, dus is die iemand verantwoordelijk voor zijn gedrag.
En *floeps* daar gaat de individuele verantwoordelijkheid uit het raam... lang leve culpabilisering! lang leve het groepsdenken!
Oud 19 december 2006, 11:13   #295
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon niet zo. Ik heb gelijkaardig gedrag al meegemaakt vroeger in Vlaamse jeugdbewegingen, met LOSP'ers op mijn vroegere school (lager opgeleide sportstudenten en hun gedrag tov ASO'ers), ik merk het gedrag wekelijks wanneer ik uitga in de Overpoort... zo'n gedrag kan dus zéker ingegeven worden door niet-religie gebonden motieven.
Oud 19 december 2006, 14:22   #296
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
En worden die (voetbalhooligans) hier verdedigd, worden er geen maatregels tegen genomen ?
Mijn stelling was dat problemen met migranten niet te wijten zijn aan hun geloof, maar wel aan het feit dat ze als 'anders' en 'vreemd' worden aanzien. Circe haalt een artikel aan waarin volgens hem de islam wel met de vinger gewezen wordt voor crimineel gedrag. Ik trek uit hetzelfde artikel de conclusie dat de jongeren waarover sprake is helemaal geen devote moslims zijn, integendeel dat ze niet kunnen leven volgens de strakke code van hun ouders, en als enig alternatief rond zich egoïstische losbandigheid zien, waar ze dan ook volop voor gaan.

Op geen enkel moment heb ik hier crimineel gedrag verdedigd, ik probeer enkel aan te tonen dat, hoewel het voor mensen een instinctieve reactie is om mensen die 'anders' en 'vreemd' zijn uit te sluiten, we ondertussen toch allemaal beter zouden moeten weten.

Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2006 om 14:24.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:29   #297
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als enig alternatief rond zich egoïstische losbandigheid zien, waar ze dan ook volop voor gaan
.

en waarom zien dan enkel die moslimmekes rond zich die egoïstische losbandigheid en mijn kinderen niet?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:31   #298
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu es uitleggen wat deze uitspraak PRECIES te maken heeft met de mijne die je citeert.
Is dat echt zo moeilijk te begrijpen of weet ge niet meer waar het over gaat ?
Citaat:
Meerdere individuen mogen voor wetgeving enkel als 'groep' worden beschouwd indien ze zich daar vrijwillig tot associëren. Dat is juist de kern van mijn hele betoog.
Worden die gelovigen verplicht naar een moskee te gaan waar haat gepredikt wordt ?
Mogen we de leden van BBet als groep beschouwen of niet ?
Op de rest antwoord ik zelfs niet meer.
Ofwel weet ge niet meer waar de discussie over gaat ofwel zijt ge van kwade wil.
Doei.
Oud 19 december 2006, 14:35   #299
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over enkele imams in enkele steden. Kan je mij het percentage geven van het aantal imams dat zo'n uitspraken heeft gedaan tov de gehele Nederlandse imampopulatie?

In je hoofd is dat dus echt een meerderheid he?
Met elk enkele volgelingen.
Dus geef jij eens het percentage.
In uw hoofd is het immers maar te verwaarlozen
Oud 19 december 2006, 14:53   #300
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Kijk dat is nu typisch voor de bruinschrijvers op dit forum: de bewijslast leggen ze onveranderlijk bij degenen die ze beschuldigen :
"Alle migranten zijn zus en zo, en laat degenen die deze beschuldiging tegenspreken nu maar eens bewijzen dat het niet zo is."

Dat er aan deze manier van "redeneren" iets fundamenteel niet in de haak zit gaat lijkt hen te ontgaan.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be