![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat verloopt daar zonder moeite , zelfs Palestijnen worden met open armen aanvaard , New York krioelt van de Palestijnen . Wij zouden ons daar zorgen over maken in terrorismegevoelige tijden , Amerikanen doen dat niet . Omdat ze de islam niet als vijand zien . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik meende een tijdje geleden te hebben gelezen, dat ze vrouwelijke Imans in het leven willen brengen die gelijkwaardig zijn met hun mannelijke collega's en vrouwelijk volk in de moskee mag zoals je naar een reguliere kerk gaat.
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rest de liberale analyse, zoals die ook in de tekst bij die link van jou doorschemert. Maar die durft, behoudens een paar uitzonderingen, niemand maken, wegens onzettend taboe. Tja, zou Chipie zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik lees juist op msnbc dat er metaaldetectors en politie nodig waren voor een Mozart opvoering in Berlijn. De reden? Schrik van moslims. Was er onlangs ook geen incident in een Roma feestzaal? Ik lach me eigenlijk kapot hoeveel struisvogels er nog onder jullie leven en bv. het Vlaams Belang als HET gevaar bezien. Diezelfde vogels nemen het tegelijkertijd op voor die religie. Echt om van te gieren. Maar loontje komt ooit om zijn boontje. Ik wil hier gewoon cru aantonen dat er toch een serieus verschil is tussen de Amerikaanse moslim en de Europese moslim en hoe zij zich beiden hebben genesteld in hun respektievelijke maatschappij.
Laatst gewijzigd door longhorn : 19 december 2006 om 06:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() In de VS wordt er dan ook niet zo zachtzinnig omgesprongen met profiteurs. Als je niet wil werken kom je niet aan de bak. Als je niet kan werken kan je nog terecht bij een van de vele goed georganiseerde liefdadigheidsinstellingen.
En, "the USA don't beat around the bush". Als er een reden is, wordt ook onverbiddellijk opgetreden. Zoals tegen de heerschappen van CAIR: http://www.anti-cair-net.org/
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nog een paar grote redens waarom de moslims in de USA zich beter aanpassen dan in Europa.
Namelijk de bevolking zelf, in de USA is er geen drukkingsgroep die de regering verplicht om de inkomende vreemden met open armen te ontvangen. In Europa heb je zelfs politieke partijen die in de regeringen zitten die een opengrens politiek aan de bevolking opdringen. In de USA zijn de instellingen die voor een opengrenzen beleid prediken, verplicht om zelf te zorgen voor de opvang van de armen die ze binnen willen halen en moeten zijn eerst zorgen voor de armen van de USA zelf. In Europa krijgen deze instellingen staatsgeld en word de eigen bevolking zelfs door het gerecht vervolgd als zij daar een opmerking durft over maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik kan me best indenken dat iemand die naar de VS emigreert gewoon 'Amerikaan' wil worden. Hier zijn 'Belgen' eerst Marokkaan en dan belg.
Bovendien hebben de VS niet enkel de geografische ruimte, wat mij wel essentieel lijkt in de beleving van immigratie, maar ook de ervaring uit de 19° en 20° eeuw. Ik kan enkel aanraden één van de boeken te lezen die er geschreven zijn omtrent assimilatie en integratie. Maar vooral denk ik dat de Amerikaanse samenleving de meest flexibele is die er bestaat. Ja ik weet dat klinkt voor sommigen als onmogelijk, maar als je de geschiedenis van de VS in de 20° eeuw bestudeert kan je niet anders dan zoiets besluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amerika trekt trouwens meer migranten aan dan Europa ondanks het feit dat er geen sociaal vangnet bestaat . Palestijnen die vluchten voor het geweld verhuizen merkwaardig genoeg eerder naar Amerika dan naar Europa . Ook de Vietnamezen die meestal berooid en ongeletterd zijn toegekomen in Amerika doen het daar bijzonder goed . De redenen van die integratieverschillen tussen Amerika en Europa zijn natuurlijk veelvoudig , maar de sociale zekerheid is wel een der belangrijkste , of zoals Bill Clinton het ooit liederlijk verwoordde : Social security is a second change , not a way of life . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik importeer regelmatig kledij uit het verre oostblok ( Moldavie , Roemenie, Bulgarije ). Welnu , met die mensen daar is niets mis mee , maar hier blijkt 95 % van de mensen uit het oostblok in de marginaliteit te zitten , dat kunnen toch niet allemaal profiteurs zijn . Wellicht is onze hele kultuur niet gesteld op nieuwkomers , de linkerzijde beweert steevast tolerant te zijn , maar moslims die dagelijks naar de moskee gaan en tegen abortus zijn noemen ze bouwdweg achterlijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *Ik neem mijn woorden terug*eerst zien dan geloven*
Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 december 2006 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Voor de geinteresseerden , ook Suzy Hendrix , VRT-correspondent in New York vermeld in haar boek " een deuk in de Amerikaanse droom " dat de meeste moslims in Amerika in de bovenste sociale lagen te vinden zijn .
Het is nogal een gekend boek , in de meeste bib's zullen ze het wel hebben . |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() K'vind Susy Hendrix niet echt een referentiepunt. Ik blijf voor de moment op het standpunt dat de nieuwe moslim inwijkelingen van een rijkere klasse zijn. Of zeer ondernemende mensen zijn die in hun eigen land werden beknopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn in Amerika 3 groepen moslims : De politieke vluchtelingen , Palestijnen , Irakezen , Iranezen , uit alle sociale lagen . De economische migranten , vooral uit Pakistan en Indonesie . De Afro-Amerikaanse moslims . De eerste 2 groepen doen het zonder onderscheidt heel goed , de Afro-Amerikanen zitten meestal onderaan de ladder , maar dat geld ook voor de niet-moslims onder hen . Het is ook zo dat andere groepen economische vluchtelingen in Amerika zoals Chinezen , Vietnamezen , Indiers het bijzonder goed doen . Wat je wel hebt is een hele rijke klasse Libanese moslims die inderdaad voor handelsdoeleinden naar Amerika gekomen zijn , maar dat is slechts een kleine groep . Laatst gewijzigd door Kaffer : 19 december 2006 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Ik vind het eigenlijk ook een interessante vraag. Je moet wel het onderscheid maken tussen zware criminelen (zoals de moordenaar van Theo van Gogh) en het alledaagse onveiligheidsgevoel.
Dat laatste, dus groepjes allochtonen op de bus waar je amper naar durft kijken, auto's in brand steken,... daar heb ik nog nooit van gehoord in de VSA. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beetje onnozel om daar conclusies aan te verbinden.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2006 om 02:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Welke rechten zoude ze hiet in Belgie moeten afdwingen? Welke rechten hebben ze dan nog niet ?
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Misschien moeten alle Amerika-haters ook dit verschil tussen het Oude en het Nieuwe Continent eens nader bekijken.
In Amerika houdt men van de winnaars, hier van de losers. Sommige bevolkingsgroepen hier (lang niet alleen de Moslims) nestelen zich blijkbaar graag in die underdog-positie. Waarom trouwens niet? Ze worden er verwerd, gepamperd en voor de rest met rust gelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarin zit het verschil met Afro-Amerikanen in de VS en andere inwijkelingen: de Afro-Amerikanen zitten daar omdat ze gratis arbeisdjrachten waren. Dat bepaald hun economische positie, ook vandaag nog. Meer recente inwijkelingen zijn naar de VS getrokken om deel uit te maken van de economie. Iets gelijkaardigs geldt voor Marokkanen (en in mindere mate Turken) hier: ze zijn geïmporteerd als goedkope, laaggeschoolde arbeidskrachten. Dat bepaalt hun economische situatie, hun scholing, hun toekomstpercpectief op de arbeidsmarkt en dus de mate waarin ze geïntegreerd raken. Dat heeft niets met religie te maken dus, en het feit dat Moslims in de VS doorgaans wel geïntegreerd zijn, toont dat ook aan.
![]() |
![]() |