Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 00:42   #21
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wel, ik wil graag aanduiden dat een groot gedeelte van "de Moslims" in de USA hun origine hebben te danken ( deels ) aan Malcolm x ( = invloed ) ook bijgenaamd Al-Hajj Malik Al-Shabazz en dus Black American's zijn die moslim zijn geworden.

En "ik" denk, dat er veel ontwikkelingen.Deze Black's hebben beinvloed, die we paralel met Europa kunnen vergelijken (in zekere mate) = armoede met gevolg opstanden omdat ze niet worden gerespecteerd.

Dus mischien, is er een mogelijke conclusie dat de moslims in Europa hun rechten moeten afdwingen.

En dat horen de meeste forum-gangers hier niet zo graag.
Het is wel zo dat moslims uit de echte moslimlanden zoals Iran , Irak , Pakistan , Indonesie e.d. geen enkele moeite hebben zich aan te passen in Amerika .

Dat verloopt daar zonder moeite , zelfs Palestijnen worden met open armen aanvaard , New York krioelt van de Palestijnen .
Wij zouden ons daar zorgen over maken in terrorismegevoelige tijden , Amerikanen doen dat niet .
Omdat ze de islam niet als vijand zien .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 00:50   #22
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Het is wel zo dat moslims uit de echte moslimlanden zoals Iran , Irak , Pakistan , Indonesie e.d. geen enkele moeite hebben zich aan te passen in Amerika .

Dat verloopt daar zonder moeite , zelfs Palestijnen worden met open armen aanvaard , New York krioelt van de Palestijnen .
Wij zouden ons daar zorgen over maken in terrorismegevoelige tijden , Amerikanen doen dat niet .
Omdat ze de islam niet als vijand zien .
Wel dat ligt denk ik, omdat het mogelijk progresieve Moslim-krachten zijn met een zekere opleiding ( drempel verschil met Europa ).

Ik meende een tijdje geleden te hebben gelezen, dat ze vrouwelijke Imans in het leven willen brengen die gelijkwaardig zijn met hun mannelijke collega's en vrouwelijk volk in de moskee mag zoals je naar een reguliere kerk gaat.
Oud 19 december 2006, 01:21   #23
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Kuch * Nation of Islam * Kuch
*kuch* Tekst eens lezen. *kuch*

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 19 december 2006 om 01:24.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 01:36   #24
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hat meest westerse land , Amerika heeft absoluut geen probleem met moslims .
Ik heb er zelf 2 jaar gewoond , en inderdaad , de miljoenen moslims in Amerika bevinden zich vooral bovenaan de maatschappij .
Europa telt ongeveer 15-20 miljoen moslims die zich bijna allen onderaan de maatschappij bevinden .

Waarom ?

Er kunnen diverse redenen worden opgegeven , maar het zijn wel feiten , Amerika heeft geen problemen met moslims , Europa heeft ze wel .

www.kennislink.nl/web/show?id=151278
De West-Europese sociaal-democratie heeft gewoonweg geen oplossing voor de immigratieproblematiek. Het conservatief-nationalistische antwoord is dan weer achterlijk, zeker de dag van vandaag.

Rest de liberale analyse, zoals die ook in de tekst bij die link van jou doorschemert. Maar die durft, behoudens een paar uitzonderingen, niemand maken, wegens onzettend taboe.

Tja, zou Chipie zeggen.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 06:52   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik lees juist op msnbc dat er metaaldetectors en politie nodig waren voor een Mozart opvoering in Berlijn. De reden? Schrik van moslims. Was er onlangs ook geen incident in een Roma feestzaal? Ik lach me eigenlijk kapot hoeveel struisvogels er nog onder jullie leven en bv. het Vlaams Belang als HET gevaar bezien. Diezelfde vogels nemen het tegelijkertijd op voor die religie. Echt om van te gieren. Maar loontje komt ooit om zijn boontje. Ik wil hier gewoon cru aantonen dat er toch een serieus verschil is tussen de Amerikaanse moslim en de Europese moslim en hoe zij zich beiden hebben genesteld in hun respektievelijke maatschappij.

Laatst gewijzigd door longhorn : 19 december 2006 om 06:58.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 08:46   #26
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

In de VS wordt er dan ook niet zo zachtzinnig omgesprongen met profiteurs. Als je niet wil werken kom je niet aan de bak. Als je niet kan werken kan je nog terecht bij een van de vele goed georganiseerde liefdadigheidsinstellingen.

En, "the USA don't beat around the bush". Als er een reden is, wordt ook onverbiddellijk opgetreden. Zoals tegen de heerschappen van CAIR:
http://www.anti-cair-net.org/

From Sept. 2003 Senate Judiciary Subcommittee on Terrorism, Technology and Homeland Security

* * * *
Since its founding in 1994, the Council on American-Islamic Relations and its employees have combined, conspired, and agreed with third parties, including, but not limited to, the Islamic Association for Palestine (“IAP”), the Holy Land Foundation for Relief and Development (“HLF”), the Global Relief Foundation (“GRF”), and foreign nationals hostile to the interests of the United States, to provide material support to known terrorist organizations, to advance the Hamas agenda, and to propagate radical Islam. The Council on American-Islamic Relations, and certain of its officers, directors, and employees, have acted in support of, and in furtherance of, this conspiracy.

-- Points to Ponder --

CAIR Employees And Officials Support Terror

Senior CAIR employee Randall Todd Royer, a/k/a “Ismail” Royer, pled guilty and was sentenced to twenty years in prison for participating in a network of militant jihadists centered in Northern Virginia. He admitted to aiding and abetting three persons who sought training in a terrorist camp in Pakistan for the purpose of waging jihad against American troops in Afghanistan. Royer’s illegal actions occurred while he was employed with CAIR

CAIR's Director of Community Relations, Bassem Khafagi , was arrested by the United States due to his ties with a terror-financing front group. Khafagi pled guilty to charges of visa and bank fraud, and agreed to be deported to Egypt. Khafagi’s illegal actions occurred while he was employed by CAIR.

On December 18, 2002, Ghassan Elashi, founding board member of CAIR-Texas, a founder of the Holy Land Foundation, and a brother-in-law of Musa Abu Marzook , was arrested by the United States and charged with, among other things, making false statements on export declarations, dealing in the property of a designated terrorist organization, conspiracy and money laundering. Ghassan Elashi committed his crimes while working at CAIR, and was found Guilty.

CAIR Board Member Imam Siraj Wahaj, an un-indicted co-conspirator in the first World Trade Center bombing, has called for replacing the American government with an Islamic caliphate, and warned that America will crumble unless it accepts Islam.

Rabih Haddad served as a CAIR Fundraiser. Haddad was co-founder of the Global Relief Foundation (“GRF”). GRF was designated by the US Treasury Department for financing the Al Qaida and other terrorist organizations and its assets were frozen by the US Government on December 14, 2001.

Consistent with Hamas ideology, CAIR has served as a conduit for the distribution of materials and funds from foreign nationals
to groups and institutions within the United States for the purpose of promoting radical Islam and Hamas ideology, and attacked Islamic clerics and scholars who reject radical Islam and the Hamas agenda.
...
Oud 19 december 2006, 09:26   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn nog een paar grote redens waarom de moslims in de USA zich beter aanpassen dan in Europa.

Namelijk de bevolking zelf, in de USA is er geen drukkingsgroep die de regering verplicht om de inkomende vreemden met open armen te ontvangen.
In Europa heb je zelfs politieke partijen die in de regeringen zitten die een opengrens politiek aan de bevolking opdringen.
In de USA zijn de instellingen die voor een opengrenzen beleid prediken, verplicht om zelf te zorgen voor de opvang van de armen die ze binnen willen halen en moeten zijn eerst zorgen voor de armen van de USA zelf.

In Europa krijgen deze instellingen staatsgeld en word de eigen bevolking zelfs door het gerecht vervolgd als zij daar een opmerking durft over maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 09:41   #28
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Ik kan me best indenken dat iemand die naar de VS emigreert gewoon 'Amerikaan' wil worden. Hier zijn 'Belgen' eerst Marokkaan en dan belg.
Bovendien hebben de VS niet enkel de geografische ruimte, wat mij wel essentieel lijkt in de beleving van immigratie, maar ook de ervaring uit de 19° en 20° eeuw. Ik kan enkel aanraden één van de boeken te lezen die er geschreven zijn omtrent assimilatie en integratie.
Maar vooral denk ik dat de Amerikaanse samenleving de meest flexibele is die er bestaat. Ja ik weet dat klinkt voor sommigen als onmogelijk, maar als je de geschiedenis van de VS in de 20° eeuw bestudeert kan je niet anders dan zoiets besluiten.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 09:48   #29
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
De West-Europese sociaal-democratie heeft gewoonweg geen oplossing voor de immigratieproblematiek. Het conservatief-nationalistische antwoord is dan weer achterlijk, zeker de dag van vandaag.

Rest de liberale analyse, zoals die ook in de tekst bij die link van jou doorschemert. Maar die durft, behoudens een paar uitzonderingen, niemand maken, wegens onzettend taboe.

Tja, zou Chipie zeggen.
IDD , Amerika gaat veel beter om met immigratie dan wij .
Amerika trekt trouwens meer migranten aan dan Europa ondanks het feit dat er geen sociaal vangnet bestaat .
Palestijnen die vluchten voor het geweld verhuizen merkwaardig genoeg eerder naar Amerika dan naar Europa .
Ook de Vietnamezen die meestal berooid en ongeletterd zijn toegekomen in Amerika doen het daar bijzonder goed .
De redenen van die integratieverschillen tussen Amerika en Europa zijn natuurlijk veelvoudig , maar de sociale zekerheid is wel een der belangrijkste , of zoals Bill Clinton het ooit liederlijk verwoordde : Social security is a second change , not a way of life .
Oud 19 december 2006, 11:27   #30
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik kan me best indenken dat iemand die naar de VS emigreert gewoon 'Amerikaan' wil worden. Hier zijn 'Belgen' eerst Marokkaan en dan belg.
Bovendien hebben de VS niet enkel de geografische ruimte, wat mij wel essentieel lijkt in de beleving van immigratie, maar ook de ervaring uit de 19° en 20° eeuw. Ik kan enkel aanraden één van de boeken te lezen die er geschreven zijn omtrent assimilatie en integratie.
Maar vooral denk ik dat de Amerikaanse samenleving de meest flexibele is die er bestaat. Ja ik weet dat klinkt voor sommigen als onmogelijk, maar als je de geschiedenis van de VS in de 20° eeuw bestudeert kan je niet anders dan zoiets besluiten.
Er zijn inderdaad enorme kulturele verschillen .
Ik importeer regelmatig kledij uit het verre oostblok ( Moldavie , Roemenie, Bulgarije ).
Welnu , met die mensen daar is niets mis mee , maar hier blijkt 95 % van de mensen uit het oostblok in de marginaliteit te zitten , dat kunnen toch niet allemaal profiteurs zijn .
Wellicht is onze hele kultuur niet gesteld op nieuwkomers , de linkerzijde beweert steevast tolerant te zijn , maar moslims die dagelijks naar de moskee gaan en tegen abortus zijn noemen ze bouwdweg achterlijk ...
Oud 19 december 2006, 12:29   #31
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

*Ik neem mijn woorden terug*eerst zien dan geloven*

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 december 2006 om 12:35.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 13:54   #32
Kaffer
Banneling

Standaard

Voor de geinteresseerden , ook Suzy Hendrix , VRT-correspondent in New York vermeld in haar boek " een deuk in de Amerikaanse droom " dat de meeste moslims in Amerika in de bovenste sociale lagen te vinden zijn .
Het is nogal een gekend boek , in de meeste bib's zullen ze het wel hebben .
Oud 19 december 2006, 14:02   #33
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

K'vind Susy Hendrix niet echt een referentiepunt. Ik blijf voor de moment op het standpunt dat de nieuwe moslim inwijkelingen van een rijkere klasse zijn. Of zeer ondernemende mensen zijn die in hun eigen land werden beknopt.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 14:19   #34
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
K'vind Susy Hendrix niet echt een referentiepunt. Ik blijf voor de moment op het standpunt dat de nieuwe moslim inwijkelingen van een rijkere klasse zijn. Of zeer ondernemende mensen zijn die in hun eigen land werden beknopt.
Ik hou van Suzy !

Er zijn in Amerika 3 groepen moslims :
De politieke vluchtelingen , Palestijnen , Irakezen , Iranezen , uit alle sociale lagen .
De economische migranten , vooral uit Pakistan en Indonesie .
De Afro-Amerikaanse moslims .

De eerste 2 groepen doen het zonder onderscheidt heel goed , de Afro-Amerikanen zitten meestal onderaan de ladder , maar dat geld ook voor de niet-moslims onder hen .

Het is ook zo dat andere groepen economische vluchtelingen in Amerika zoals Chinezen , Vietnamezen , Indiers het bijzonder goed doen .

Wat je wel hebt is een hele rijke klasse Libanese moslims die inderdaad voor handelsdoeleinden naar Amerika gekomen zijn , maar dat is slechts een kleine groep .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 19 december 2006 om 14:21.
Oud 20 december 2006, 19:51   #35
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eigenlijk ook een interessante vraag. Je moet wel het onderscheid maken tussen zware criminelen (zoals de moordenaar van Theo van Gogh) en het alledaagse onveiligheidsgevoel.
Dat laatste, dus groepjes allochtonen op de bus waar je amper naar durft kijken, auto's in brand steken,... daar heb ik nog nooit van gehoord in de VSA.

Citaat:
Het conflict is inderdaad ruim .
Nog nooit heeft Saudi-Arabi een poging gedaan Israel aan te vallen , de meeste Arabische landen wel .
Het gaat meer om een botsing der beschavingen dan om een botsing der religies .
In Europa wordt het conflict veel te eng aanzien , een oorlog tussen het westen en de islam is het niet .
In Europa wordt gemeend dat Amerika de vijand is van de moslims , wat een blunder .
Saudi-Arabië was toch betrokken in de oorlog van 1948?
Oud 21 december 2006, 02:24   #36
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Was er onlangs ook geen incident in een Roma feestzaal?
Ik woon over zaal Roma, op de Turnhoutsebaan. Dat incident is zwaar overroepen. Dat er aan een zaal wat geprotesteerd wordt en dat daarbij een glazen deur sneuveld, raakt dat nieuws tot in de VS? ...

Beetje onnozel om daar conclusies aan te verbinden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2006 om 02:25.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 08:47   #37
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Inderdaad, geen last met moslims hier. Degenen die ik ken zijn meestal tewerkgesteld in de benzinestations of werken in de 'high-tech'. Daarnaast bestaat een draak zoals gezinshereniging hier niet en is Amerika's immigratiepolitiek nogal kieskeurig en veeleisend vooraleer je hier binnenraakt...tenzij je de zuidelijke grens bekijkt natuurlijk. Amerika heeft ook een geografisch voordeel vergeleken met Europa. Plus, hier moet je werken of je krepeert...
Gezinshereniging bestaat in de VS ook. Als je een rechtsreeks familielid hebt die amerikaan is, kom je makkelijk aan een groene kaart, als je met een amerikaan trouwt, nog veel makkelijker.
Oud 21 december 2006, 15:10   #38
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Dus mischien, is er een mogelijke conclusie dat de moslims in Europa hun rechten moeten afdwingen.

En dat horen de meeste forum-gangers hier niet zo graag.
Welke rechten zoude ze hiet in Belgie moeten afdwingen? Welke rechten hebben ze dan nog niet ?
Oud 23 december 2006, 12:51   #39
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten alle Amerika-haters ook dit verschil tussen het Oude en het Nieuwe Continent eens nader bekijken.

In Amerika houdt men van de winnaars, hier van de losers. Sommige bevolkingsgroepen hier (lang niet alleen de Moslims) nestelen zich blijkbaar graag in die underdog-positie. Waarom trouwens niet? Ze worden er verwerd, gepamperd en voor de rest met rust gelaten.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 14:47   #40
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht

Sommige bevolkingsgroepen hier (lang niet alleen de Moslims) nestelen zich blijkbaar graag in die underdog-positie.
Integratie is altijd een kwestie van economie. Bevolkingsgroepen die (los van hun afkomst of religie) deel uitmaken van het economisch leven, zijn altijd geïntegreerd. Kijk in Antwerpen maar naar de orthodoxe Joden: hoewel die eigen taal, klederdracht, religie, scholen, winkels, enz hebben en dus cultureel sterk van ons verschillen, zijn er met hen geen problemen. Omdat ze deel uitmaken van onze economie.

Daarin zit het verschil met Afro-Amerikanen in de VS en andere inwijkelingen: de Afro-Amerikanen zitten daar omdat ze gratis arbeisdjrachten waren. Dat bepaald hun economische positie, ook vandaag nog. Meer recente inwijkelingen zijn naar de VS getrokken om deel uit te maken van de economie.
Iets gelijkaardigs geldt voor Marokkanen (en in mindere mate Turken) hier: ze zijn geïmporteerd als goedkope, laaggeschoolde arbeidskrachten. Dat bepaalt hun economische situatie, hun scholing, hun toekomstpercpectief op de arbeidsmarkt en dus de mate waarin ze geïntegreerd raken.

Dat heeft niets met religie te maken dus, en het feit dat Moslims in de VS doorgaans wel geïntegreerd zijn, toont dat ook aan.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be