![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2621 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar dat jij homo's als afwijkend beschouwt dan mag dat wel zeker...
|
|
|
|
#2622 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2623 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Evenwel jammer voor Raf. Komt hij terug na een lange afwezigheid en krijgt hij dit voor zijn voeten gegooid! Hopelijk besluit hij nu niet om opnieuw te 'verdwijnen'..... Tot later nog eens, jongens (en meisje
|
|
|
|
#2624 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#2625 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dag La Chunga, welkom op deze...
Bevrediging? Kan heterosexualiteit dan niet bevredigend zijn? Ja toch! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk maar naar de openingpost en naar onderstaande link waarin de threadstarter dit bevestigt http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155 Ik weet heus ook wel dat homosexualiteit bevredigend is voor homosexuelen hoor, zo dom ben ik echt niet, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of het natuurlijk is of niet. Volgens de threadstarter wel omdat het ook bij dieren voorkomt, zoals hij ook zegt in de titel van de thread. Uit die titel van de thread blijkt ook wat de threadstarter bedoeld met ‘natuurlijk’. Hij gebruikt er het woordje “doodnormaal”, wat uitsluitsel geeft waarover het gaat. Je begrijpt dat alles we alles wat in de natuur voorkomt als natuurlijk zouden kunnen beschouwen, maar daarom is het nog niet “doodnormaal”, zoals in de thread titel vermeldt. Wat de Zwarte Weduwe doet na het paren is volledig natuurlijk, maar zeker niet normaal moesten mensen dat beginnen nadoen. Daar is een duidelijk verschil in. Ter illustratie deze link http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=349 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=409 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=411 Waar we zien dat de gedachte van ‘natuurlijk’ begint over te gaan naar de normaliteiten En dan komen we bij de vraag, wat is dan normaal natuurlijk? Ik stelde voor om de natuurlijke gang van zaken als norm te nemen, maar zei erbij dat ik open stond voor andere normbepalingen als ze beter waren. (waarvoor ik trouwens nog altijd open sta.) Zo is wat de Zwarte Weduwe doet, natuurlijk en normaal, maar wel voor de Zwarte Weduwe. Niet voor mensen uiteraard. Voor mensen ligt de normaliteit in hun normale manier van voortplanten. De kunde om zich voort te planten aan de basis voor de normbepaling. Nogal wiedes dat dit de hoofdfunctie is van sexualiteit. Zonder de mogelijkheid om voort te planten, sterft alle leven binnen de kortste keren uit en dat kan de bedoeling niet zijn uiteraard. Maar dat was niet naar de zin van mijn tegenspelers. Ze moesten en zouden sexualiteit loskoppelen van de voortplanting, zonder daarbij een beter voorstel van wat dan als ijkpunt voor normaliteit zou kunnen bieden, voor te stellen. Ze deden net alsof ik beweerde dat sexualiteit beleven zonder de bedoeling zich voort te planten eigenlijk als abnormaal beschouwde. Wat natuurlijk onzin is. Gelukkig kwam René me te hulp in deze posting. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1935 Waarin hij blijkbaar, het niet alleen eens is met wat ik zeg, maar het ook beter weet te verwoorden. Intussen werd het accent van de ‘de natuurlijke gang van zaken’ verlegt naar functionaliteit. Edina (bioloog) beweerde namelijk dat een gedrag natuurlijk is wanneer het algemeen voorkomt en ook een biologische functie heeft. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=461 Daarop inpikkende zijn we nu nog altijd op zoek naar die specifieke functie die homosexualiteit ons zou kunnen bieden. Maar helaas biedt homosexualiteit niks wat heterosexualiteit niet zou kunnen bieden. Vandaar het besluit dat het geen natuurlijk gedrag is. Er is natuurlijk veel meer gezegd geweest dan dat, maar ik denk dat dit moet volstaan om mij te begrijpen. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#2626 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2627 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#2628 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wel een verschil dus. Citaat:
Mocht het gaan over de beleving van sexualiteit dan had je overschot aan gelijk, maar dat is hier niet het geavl, dat is wat jij er van maakt omdat het in je kraam past. Citaat:
Citaat:
En inderdaad lees ik geen antwoord op de vraag van wat de functie zou zijn van homosexualiteit op zich. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 december 2006 om 12:40. |
||||
|
|
|
|
|
#2629 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kortom: koppels die een relatie met elkaar aangaan en die beslissen om zich niet voort te planten, hebben geen nood aan seksualiteit?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2630 |
|
Minister
|
Een pleidooi voor communevorming of eenoudergezinnen misschien? Van het laatste tonen alle studies aan dat de kinderen ervan veel kwetsbaarder zijn dan die uit gewone gezinnen. Communes hebben hun succes aangetoond door een uitstervend fenomeen te worden. Leg u er maar bij neer dat een gewoon gezin misschien niet noodzakelijk is dan wel de beste omgeving is voor opgroeiende kinderen.
|
|
|
|
|
|
#2631 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is een verschil tussen een afwijking hebben en een afwijking zijn. Voor jou niet misschien? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2633 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Over de seksuele norm wil ik hiet niet discussiëren, want die lijkt me duidelijk genoeg (de meeste mensen die ik ken zijn hetero).
Maar die rare kronkel over dat "niet natuurlijk" zijn, daar zou ik toch wel nog eens op willen terugkomen. Paulus, kan je eens uitleggen waarom een gedraging die geen praktisch nut heeft daarom niet natuurlijk zou zijn? Als dat zo is dan zijn gedragingen als zingen, spelen, lachen, geeuwen, liefhebben, enz. ook allemaal niet natuurlijk want ze hebben geen praktisch nut. De mens is een natuurlijk wezen, en elke gedraging van de mens is dus per definitie natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#2634 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus iemand die een kind wil gelukkig maken door adoptie is abnormaal?? Goe bezig, wreed goed bezig.
|
|
|
|
#2635 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2636 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#2637 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk die p gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op. Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt? Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit. Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen. Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2638 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 19 december 2006 om 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#2639 |
|
Minister-President
|
Nergens ik zet er ook een vraagteken achter hé, juist daarom, het is een vraag die ik stel of mag dat ook al niet meer?
|
|
|
#2640 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Van welke norm wijkt homoseksualiteit dan af, zou nog altijd niet weten welke norm? Maar bon het is dus duidelijk : heterokoppels die geen kinderen wensen, wijken dus ook af van de norm?? Of niet soms?
|
|