Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 12:54   #301
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Mijn idee over "het unitarisme is voordeliger voor Vlaanderen" krijgt in wezen geen kritiek. Hans le premier : spot wat met "Lebensraum", België
biedt deze ruimte aan iedereen binnen de EU intussen & bovendien kunnen de EU burgers hier hun stemrecht uitoefenen en binnen afzienbare tijd bepalen dat het engels, het turks of het litauws als nationale taal ingevoerd wordt. Ik zou die muur van minstens 4 m rondom de heilige Vlaemsche grond beginnen bouwen !

Overigens : het "Waals Speratisme" is ontstaan als reaktie op de Vlaamse unitaristische eis van 2-taligheid over het gehele belgische grondgebied,
de duitstaligen moesten zich in die tijd waarschijnlijk assimileren.

Het verkapte federalisme is inderdaad ontstaan uit Waals-Vlaamse onderhandelingen, waarbij de franstalige Brusselaars zich aan Waalse kant schaarden & de nederlandstalige Brusselaars zich eigenlijk nauwelijks geroerd hebben.. dit gaf oa. aanleiding tot de potsierlijke constructie van gewest- en gemeenschapsregeringen, die de Vlamingen dan maar intern
lieten samenvallen & waar de franstaligen nog altijd "mee zitten". Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen gebeurde intussen wat voorspelbaar was : de 2-talige (meertalige?) lijsten maakten weer furore
ten einde "voldoende" Vlamingen verkozen te doen geraken en te vermijden dat Vlaams Belang als "enige" Vlaamse Stem zou weerklinken.

Ten einde de discussie nog wat te kruiden begin ik overigens, ten behoeve van het B.U.B (ik heb het altijd al voor "underdogs" gehad) een draad over het nieuw op te richten unitaire België versus de nieuw op te richten Bataafse Republiek (als het kind maar een naam heeft).
Oud 19 december 2006, 13:00   #302
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we een gewapende beweging ETA (Esperantista tutmonda Armeo) moeten oprichten die strijdt voor de Esperantuja Republiko. Gedaan met al die zever
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 13:35   #303
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Mijn idee over "het unitarisme is voordeliger voor Vlaanderen" krijgt in wezen geen kritiek. Hans le premier : spot wat met "Lebensraum", België
biedt deze ruimte aan iedereen binnen de EU intussen & bovendien kunnen de EU burgers hier hun stemrecht uitoefenen en binnen afzienbare tijd bepalen dat het engels, het turks of het litauws als nationale taal ingevoerd wordt. Ik zou die muur van minstens 4 m rondom de heilige Vlaemsche grond beginnen bouwen !

Overigens : het "Waals Speratisme" is ontstaan als reaktie op de Vlaamse unitaristische eis van 2-taligheid over het gehele belgische grondgebied,
de duitstaligen moesten zich in die tijd waarschijnlijk assimileren.

Het verkapte federalisme is inderdaad ontstaan uit Waals-Vlaamse onderhandelingen, waarbij de franstalige Brusselaars zich aan Waalse kant schaarden & de nederlandstalige Brusselaars zich eigenlijk nauwelijks geroerd hebben.. dit gaf oa. aanleiding tot de potsierlijke constructie van gewest- en gemeenschapsregeringen, die de Vlamingen dan maar intern
lieten samenvallen & waar de franstaligen nog altijd "mee zitten". Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen gebeurde intussen wat voorspelbaar was : de 2-talige (meertalige?) lijsten maakten weer furore
ten einde "voldoende" Vlamingen verkozen te doen geraken en te vermijden dat Vlaams Belang als "enige" Vlaamse Stem zou weerklinken.

Ten einde de discussie nog wat te kruiden begin ik overigens, ten behoeve van het B.U.B (ik heb het altijd al voor "underdogs" gehad) een draad over het nieuw op te richten unitaire België versus de nieuw op te richten Bataafse Republiek (als het kind maar een naam heeft).
Handclapping, ik maakte maar een grapje, zoals zo dikwijls op dit forum.

Je hebt gelijk, hoor.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 15:55   #304
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Handclapping, ik maakte maar een grapje, zoals zo dikwijls op dit forum.

Je hebt gelijk, hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansclapping
Overigens: het "Waals Speratisme" is ontstaan als reaktie op de Vlaamse unitaristische eis van 2-taligheid over het gehele belgische grondgebied

Je geeft dus toe dat het de Vlamingen waren die niet alleen individuele tweetaligheid wilden in heel Belgique, maar feitelijke tweetaligheid?

Waarom denk je dat ze dit voorstelden?

En waarom denk je dat de Franstaligen dit weigerden zodat het unitaire Belgique een nepfederatie werd?
Oud 19 december 2006, 17:47   #305
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet ook wat je bedoelt, maar nog beter wat Hans met deze uitspraak bedoelt: lebensraum, maar dan wél voor de Franstaligen, en dit met als enige doel ons na Brussel, ook nog de gebieden errond te ontfrutselen.
Hans is zondermeer voorstander van het herinvoeren van de talentelling, wat een geleidelijke maar zekere opschuiving van de taalgrens naar het noorden betekent.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:02   #306
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Wake in Brugge een succes...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Uiteindelijk waren een 60-tal échte Belgen aangekomen. Sommigen hadden wat vertraging opgelopen. Focus TV heeft een duidelijk interview uitgezonden op zondag.
Het verschil met een BUB optocht als een Vlaams-Nationalistische optocht is dat extremisten veel sneller op straat komen dan patriotten. Dus...maar toch de beweging groeit en houdt stand. België bestaat gelukkig nog. Vergeet niet dat de BUB nog altijd in een verdedigingspositie zit. Wij vechten voor het respect die onze vaders en grootvaders verdienen; Wij vechten voor een behouden toekomst die onze kinderen verdienen. België is een succesverhaal en wij willen dat verder schrijven.

Bedankt aan ieder die ruggegraat genoeg had om te komen en ook aan allen die naar aanleiding van deze manifestatie zich bij de BUB hebben aangesloten.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BUB-Wake voor BelgiëZondagblad.jpg‎
Bekeken: 107
Grootte:  806,5 KB
ID: 16537  

BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:05   #307
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Uiteindelijk waren een 60-tal échte Belgen aangekomen. Sommigen hadden wat vertraging opgelopen. Focus TV heeft een duidelijk interview uitgezonden op zondag.
Het verschil met een BUB optocht als een Vlaams-Nationalistische optocht is dat extremisten veel sneller op straat komen dan patriotten. Dus...maar toch de beweging groeit en houdt stand. België bestaat gelukkig nog. Vergeet niet dat de BUB nog altijd in een verdedigingspositie zit. Wij vechten voor het respect die onze vaders en grootvaders verdienen; Wij vechten voor een behouden toekomst die onze kinderen verdienen. België is een succesverhaal en wij willen dat verder schrijven.

Bedankt aan ieder die ruggegraat genoeg had om te komen en ook aan allen die naar aanleiding van deze manifestatie zich bij de BUB hebben aangesloten.
het zien er inderdaad maatpakfascisten uit zoals iemand al zei
Oud 19 december 2006, 18:08   #308
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:

18 -> 30 -> 60! Amai!

Vlaams-Nationalistische = extremisme

België is een succesverhaal en wij willen dat verder schrijven.

en ook aan allen die naar aanleiding van deze manifestatie zich bij de BUB hebben aangesloten.

Hoeveel? 18? of bij een tweede telling 30? derde telling 60?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:09   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk waren een 60-tal échte Belgen aangekomen. Sommigen hadden wat vertraging opgelopen.
Nogal minnetjes... 60 "echte" (proest) Belgen. En als men bepaalde koppen ziet, weet men dat er volk werd geronseld ver buiten Brugge.

De laatste zin is weer zo hilarisch. 't Doet me onmiddellijk denken aan de uitspraak van jullie opperbubbel over het weinige volk bij de herdenking aan de Munt: "Velen konden niet komen omdat ze vastzaken in de file op de Brusselse ring."

Nu "hebben ze vertraging opgelopen"... Hoogstwaarschijnlijk kwamen er dus honderden bubbels op de Brugse markt toen de camera's verdwenen waren en de fototoestellen buiten werking. Want ja, jullie hebben ook iets met fototoestellen die "plotseling" niet meer werken (denken we maar aan de hilarische uitleg over de herdenking rond de Slag der Zilveren Helmen)...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 18:10   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus...maar toch de beweging groeit en houdt stand.
Ongetwijfeld, met al die gratis lidkaarten die men naar mensen stuurt die er om gevraagd noch betaald voor hebben...
Oud 19 december 2006, 18:11   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Hoeveel? 18? of bij een tweede telling 30? derde telling 60?
Toen de camera's verdwenen waren en de fototoestellen niet meer werkten, stroomde de markt vol met bubbels. Busladingen vol. Zelfs de NMBS had een speciale trein vanuit Luik ingelegd om de vele honderden Luikse bubbels daar te lossen.
Oud 19 december 2006, 18:17   #312
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toen de camera's verdwenen waren en de fototoestellen niet meer werkten, stroomde de markt vol met bubbels. Busladingen vol. Zelfs de NMBS had een speciale trein vanuit Luik ingelegd om de vele honderden Luikse bubbels daar te lossen.

Ge gelooft dat toch niet, de ganse Brugse markt volledig overrompelt door BUBbels , heb je die ooit al eens gezien, dat wil zeggen dat ze met een paar duizenden moeten geweest zijn! (Op "Vlaanderen zingt" staat er soms 10.000 man )
Oud 19 december 2006, 18:22   #313
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Nationale Feestdag...

Citaat:
Ongetwijfeld, met al die gratis lidkaarten die men naar mensen stuurt die er om gevraagd noch betaald voor hebben...
Artikel in Zondagsblad zie bijlage, is inderdaad een situatieschets van 20.45u, wanneer inderdaad andere persmensen reeds verdwenen waren. Dus op dat moment warener ongeveer 60 Belgische vlaggen aanwezig op de Brugse Markt. Als U daarbij nog denkt dat er geen Belgen zijn, lief schaap op 21 juli 2006 was er 400.000 ùan inBrussel om onze aller Nationale Feestdag met succes te vieren...hoeveel keer is dat de Ijzerwake ?

Bijkomend hebt U het steeds over lidkaarten die toegestuurd worden naar mensen die er niet om gevraagd hebben. Eigenaardig, wij hebben het geld niet voor het rapen van de belastingsbetaler zoals andere partijen, wij financiëren zuinig zelf en dat ten behoeve van U.

Dus wij sturen geen gratis lidkaarten op en dan zeker niet naar mensen die niet op een of andere manier daarom gevraagd hebben. Laten we het verhaal afwerken. Als U duidelijk weet wie een lidkaart "tegen zijn zin krijgt", meld het mij, ik zal de persoon met genoegen van onze lijsten schrappen.

Dank voor Uw oprechtheid, Rogier.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  BUB-Wake voor BelgiëZondagblad.jpg‎
Bekeken: 105
Grootte:  806,5 KB
ID: 16539  

Laatst gewijzigd door BUB : 19 december 2006 om 18:26. Reden: bijlage vergeten
Oud 19 december 2006, 18:27   #314
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Vlaanderen zingt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht

Ge gelooft dat toch niet, de ganse Brugse markt volledig overrompelt door BUBbels , heb je die ooit al eens gezien, dat wil zeggen dat ze met een paar duizenden moeten geweest zijn! (Op "Vlaanderen zingt" staat er soms 10.000 man )
Inderdaad, wanneer Ruben Cottenjé de Dauphin, op 21 juli 2005 (Belgische Nationale Feestdag) optrad op de markt van Brugge, was er 10.000 man...
Oud 19 december 2006, 18:33   #315
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijkomend hebt U het steeds over lidkaarten die toegestuurd worden naar mensen die er niet om gevraagd hebben. Eigenaardig, wij hebben het geld niet voor het rapen van de belastingsbetaler zoals andere partijen, wij financiëren zuinig zelf en dat ten behoeve van U.

Dus wij sturen geen gratis lidkaarten op en dan zeker niet naar mensen die niet op een of andere manier daarom gevraagd hebben. Laten we het verhaal afwerken. Als U duidelijk weet wie een lidkaart "tegen zijn zin krijgt", meld het mij, ik zal de persoon met genoegen van onze lijsten schrappen.
Wel, dan kunt u mij hopelijk wat duidelijkheid verschaffen. Patriot! beweert immers dat de persoon waarover ik het heb uit de partij werd gezet (hij gebruikte de term "mijn rat"). In een ander bericht stelt diezelfde Patriot! echter dat de persoon die mij af en toe eens wat bubbelnieuws doorstuurt, naar de plaatselijke verantwoordelijke heeft gebeld om een lidkaart te krijgen alhoewel - en ik citeer - "hij niet betaald had". Men heeft men een gratis lidkaart opgestuurd.

Welnu, blijkbaar weet Patriot! met welke plaatselijke verantwoordelijke die man heeft gebeld en wie die man juist is.

Die man heeft niet "tegen zijn zin" een lidkaart ontvangen, maar is wel iemand die mij wat nieuws doorstuurt van het bubbelfront. Altijd leuk om zo iemand te hebben die door jullie tot lid werd gebombardeerd...

Jullie hebben weldegelijk die man, ongevraagd (hij heeft immers niet gebeld en ook niet betaald), een lidkaart toegestuurd. Met bijgeleidende brief. Hij is niet de enige die gratis lidkaarten krijgt bezorgd.
Oud 19 december 2006, 18:35   #316
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Artikel in Zondagsblad zie bijlage, is inderdaad een situatieschets van 20.45u, wanneer inderdaad andere persmensen reeds verdwenen waren. Dus op dat moment warener ongeveer 60 Belgische vlaggen aanwezig op de Brugse Markt. Als U daarbij nog denkt dat er geen Belgen zijn, lief schaap op 21 juli 2006 was er 400.000 ùan inBrussel om onze aller Nationale Feestdag met succes te vieren...hoeveel keer is dat de Ijzerwake ?

Dank voor Uw oprechtheid, Rogier.
Ja, maar alleen kan ik ook met 60 vlaggen op de markt staan é!
Ma ja 60 man lijkt mij niet overdreven, maar dat de markt volstond met BUB'ers, da zie ik voor onmogelijk!!
Oud 19 december 2006, 18:39   #317
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt zichzelf belachelijk door dergelijke vergelijkingen te maken. Immers, in 2006 waren er allerlei activiteiten en optreden. Gratis. Niet verwonderlijk dat daar volk op afkomt. Ongeacht of men belgicist is of niet (ik was trouwens ook al eens op 21 juli in Brussel en stond naar de militaire parade te kijken... Volgens u ben ik dus een belgicist...).

Maak de toegang tot die evenement op 21 juli betalend en u zult wat zien.

U moet politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten vergelijken. Vergelijk eens de IJzerwake met een partijgeboden 1 mei-viering. Of de IJzerwake met een van jullie BUB-partijbijeenkomsten. Of een IJzerwake met een partijcongres. Doe dat eens. Dan zult u merken dat de Vlaamse Beweging nog flink wat mensen op de been weet te brengen in tegenstelling tot andere politieke stromingen.
Oud 19 december 2006, 18:40   #318
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard naam en adres

Citaat:
Wel, dan kunt u mij hopelijk wat duidelijkheid verschaffen. Patriot! beweert immers dat de persoon waarover ik het heb uit de partij werd gezet (hij gebruikte de term "mijn rat"). In een ander bericht stelt diezelfde Patriot! echter dat de persoon die mij af en toe eens wat bubbelnieuws doorstuurt, naar de plaatselijke verantwoordelijke heeft gebeld om een lidkaart te krijgen alhoewel - en ik citeer - "hij niet betaald had". Men heeft men een gratis lidkaart opgestuurd.

Welnu, blijkbaar weet Patriot! met welke plaatselijke verantwoordelijke die man heeft gebeld en wie die man juist is.

Die man heeft niet "tegen zijn zin" een lidkaart ontvangen, maar is wel iemand die mij wat nieuws doorstuurt van het bubbelfront. Altijd leuk om zo iemand te hebben die door jullie tot lid werd gebombardeerd...

Jullie hebben weldegelijk die man, ongevraagd (hij heeft immers niet gebeld en ook niet betaald), een lidkaart toegestuurd. Met bijgeleidende brief. Hij is niet de enige die gratis lidkaarten krijgt bezorgd.
Laat ons niet rond de pot draaien, indien U mij naam en adres geeft dan zet ik dat euvel recht. Vergissingen zijn boven alle meningen uit menselijk.

Dus geef me de namen van degenen die ten onrechte hun lidkaart hebben ontvangen, dan schrap ik hun lidmaatschap en is dat euvel dan ook ten einde.

Ik reken nu op Uw medewerking.
Oud 19 december 2006, 18:43   #319
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U maakt zichzelf belachelijk door dergelijke vergelijkingen te maken. Immers, in 2006 waren er allerlei activiteiten en optreden. Gratis. Niet verwonderlijk dat daar volk op afkomt. Ongeacht of men belgicist is of niet (ik was trouwens ook al eens op 21 juli in Brussel en stond naar de militaire parade te kijken... Volgens u ben ik dus een belgicist...).

U moet politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten vergelijken. Vergelijk eens de IJzerwake met een partijgeboden 1 mei-viering. Of de IJzerwake met een van jullie BUB-partijbijeenkomsten. Of een IJzerwake met een partijcongres. Doe dat eens. Dan zult u merken dat de Vlaamse Beweging nog flink wat mensen op de been weet te brengen in tegenstelling tot andere politieke stromingen.
Idd, want op nationale feestdagen (en zeker dit jaar 175 jaar België) komt er volk kijken om de speciale dingetjes te zien. En wie financiert die speciale evenementen?: de overheid => dus wij als belastingbetaler.

Ook zoals JanVDB het hier zegt, vergelijk politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten!!
Oud 19 december 2006, 18:43   #320
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard profiteren

Citaat:

Wat deed U als volksverader dan uiteindelijk op de militaire parade, U krijgt zelfs lidkaarten onrechtmatig van de BUB, misschien spioneerd U ook nogandere vaderlandslievende initiatieven...geef ik U door aan de staatsveiligheid ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be