![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2661 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#2662 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Onderstaand citaat komt rechtstreeks uit post numero uno: Citaat:
Daarbij schijnt het zo te zijn dat geen mens 100% homoseksueel of heteroseksueel is. Wij bevinden ons allemaal in een gebied daartussen. Alleen mannen die twijfelen over hun eigen mannelijkheid hebben moeite met homoseksualiteit. Dat is ook de reden dat ze minder moeite hebben met twee vrouwen die 'samensmelten'. In de discussie over het 'nut' van homoseksualiteit heb ik al aangegeven dat dat een vreemde discussie is omdat het woord 'nut' een waardeoordeel inhoudt. De waardering (een 'waarde-oordeel' uitspreken) varieert vanzelfsprekend van persoon tot persoon. Toch enkele kanttekeningen. Voor een niet-gelovige is het vreemd om te twijfelen aan het nut of de functie van homoseksualiteit aangezien alles in de natuur een nut of een functie heeft. Voor een religieus iemand is het aanmatigend om te twijfelen aan de perfectie van de schepping. Homoseksualiteit heeft dus nut. Je kunt nog discussieren over wélk nut. Zelf denk ik dat homoseksualiteit naast heteroseksualiteit is ontstaan om ervoor te zorgen dat individuen zich ook kunnen richten op het ontwikkelen en verzorgen van de samenleving als geheel i.p.v. alleen het ontwikkelen en verzorgen van eigen kroost. Dat laatste is iets waar men in barre tijden behoorlijk druk mee was (en nog steeds is.) Dat homoseksuele gevoelens deel uitmaken van de gehele (dus ook heteroseksuele) seksuele beleving zorgt ervoor dat de soort zich kan blijven voortplanten. Niet iedere vrouw ziet eruit als Katja Schuurman of Julia Roberts en niet iedere man ziet eruit als Mel Gibson, Sean Connery of ik. Met andere woorden: Als de mens 100% heteroseksueel zou zijn, zouden we niet kunnen bestaan. Ik hoop dat je me nog kunt volgen. Mannen met (zelfs lichte) vrouwelijke trekken en vrouwen met (zelfs lichte mannelijke trekken) zouden niet meer 'aan de bak' komen. Een vrouw met kleine borsten en een lichte haargroei zou geen partner kunnen vinden, hetzelfde geldt voor elegante mannen of mannen met lichte borstvorming. Iedereen is dus in zekere mate zowel homo- als heteroseksueel. De balans lijkt door te slaan als gevolg van welk hormoon je in welk stadium van de zwangerschap krijgt 'toegediend'. |
||
|
|
|
|
|
#2663 | |
|
|
Nog een stukje van een wetenschapsforum dat mijn betoog ondersteunt:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2665 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste start men geen thread op, op een discussieforum om enkel een opmerking te maken, zoals je nu beweert. Daar dient een discussieforum niet voor. Een discussie forum dient om te discuteren. Ten tweede heb je eerst wel iets anders beweert. In je openingspost zeg je: Citaat:
Als je nu zegt dat je eigenlijk wilde praten over het sexueel handelen zoals je beweert dan plaats ik daar toch enkele vraagtekens bij. Wat ik zeg beweer je trouwens niet alleen in je openingspost. Amper zes postings verder herhaal je dat nog maar eens. Ik citeer: Citaat:
Ik was trouwens niet de enige die dat zo zag. Ook Edina had het blijkbaar andere begrepen. ze zegt: Citaat:
Het is niet de enige post van Edina en het is ook niet de enige die post met een andere mening over de bedoeling van de thread. Ik citeer: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan heb je het over: Citaat:
Het was Edina die beweerde dat: Citaat:
Citaat:
En zo is het ook. Hoe men sexualiteit beleeft (wat de bedoeling van de thread nu zou zijn volgens u) is een ander paar mouwen dan het bepalen in hoeverre gedrag "natuurlijk" is, zoals vrijwel iedereen het voorhad. Dat de thread over ging. Ik heb het zelfs uitdrukkelijk en speciaal nog maar eens gevraagd halverwege de discussie wat de bedoeling van de thread was. Toen antwoordde je me het volgende: Citaat:
Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat je in je laatste posting beweert dat het eigenlijk om het sexuele beleven gaat, enkel om Raf te tegemoet te komen, want er is niks, maar dan ook niks in deze thread die daarop wees. Voor jullie zeggen dat ik woorden verdraai, bedenk dat ik slechts citeerde wat anderen zeiden, steeds met bronvermelding. En het mag ook wel eens gezegd worden dat niemand hier dergelijke moeite doet voor mij. Ik begrijp natuurlijk ook waarom dat zo is. Zo Heftruck en Raf. Ik hoop dat jullie een proper hemd aan hebben, want daar staan jullie dan hé?! Intussen wacht ik nog altijd op het antwoord van mijn vraag. Welke specifieke functie heeft homosexualiteit, waaraan heterosexualiteit niet zou kunnen voldoen. Paulus. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#2666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 december 2006 om 22:43. |
|
|
|
|
|
|
#2667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2669 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2671 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2672 |
|
|
Daarbij blijft het natuurlijk een feit dat als een gentse dameskapper zijn kloppende tampeloeres in het dampende grotje van een keulse pot stopt dit toch echt tot kinderen kan leiden.
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 december 2006 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#2673 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2674 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad.
|
|
|
|
|
#2675 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik wil niet lastig doen. Ik begrijp best wat je bedoelt, je hebt het niet over homosexualiteit op zich maar over hoe het beleeft wordt in groep. Citaat:
Citaat:
Ik kan nog aannemen dat als de jagers binnen de groep een veel kortere levensverwachting hadden, de homosexuelen voor de nakomelingen konden zorgen, maar uiteindelijk zouden zij ook moeten op jacht gaan en is de groep veel minder beschermd door 'echte' mannen en tegen échte mannen die de groep kunnen verdedigen en aanvallen. Op die manier zijn ze veel kwetsbaarder en de nakomelingen ook, wat resulteert in een nog lagere levensverwachting voor degene die achterblijven als de jagers weg zijn. We weten dat mensengroepen meestal in oorlog met elkaar waren. Dat vertelt ons de geschiedenis en wordt geillustreerd door bijvoorbeeld de indianen in Noord-Amerika die slechts van de natuur leefden, en niet van handel en zo, zoals het eertijds overal wel moet geweest zijn. Ik hoop dat je mij ook begrijpt? Citaat:
Citaat:
Bedankt om op een normale manier met mij te praten en meniet meteen voor homofoob en homohater af te schilderen. Voor sommigen hier is dat blijkbaar hun enige bijdrage die ze leveren. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 december 2006 om 23:11. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#2676 |
|
Minister
|
De heilige geest is weer wakker gesprongen.
|
|
|
#2677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De evolutietheorie is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs. U beweert echter er wel voorstander van te zijn. Nu, u vindt dat homoseksualiteit een functie heeft, anders bent u van nu af aan aanhanger van ID.
|
|
|
|
|
|
#2678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik typ met maar twee vingers. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 december 2006 om 23:19. |
|
|
|
|
|
|
#2680 |
|
Minister-President
|
Wie is er hier de leugenaar paulus en we wachten nog altijd op bewijzen die je gewoon niet hard kunt maken en zoals het een grote homofoob past ga je daar indd niet op in en maak je van de openingspost totaal je eigen versie.
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen. Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren Laatst gewijzigd door bartje : 19 december 2006 om 23:23. |
|
|
|