Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 22:34   #101
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ik heb te doen met die oude man dat twee weken in coma lag nadat ie werd in mekaar geslagen op klaarlichte dag op de meir, te meer omdat dit niet werd uitgesmeerd, zoals zoveel dingen verzwegen worden

Laat me raden, deze oude man werd in elkaar geslagen door allochtonen en daarom vind u het erg of is de dader gewoon onbekend en hebt ge al grondige vermoedens?
Oud 19 december 2006, 22:36   #102
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Laat me raden, deze oude man werd in elkaar geslagen door allochtonen en daarom vind u het erg of is de dader gewoon onbekend en hebt ge al grondige vermoedens?
de daders zijn gevonden en hebben bekend, maar dit krijgt geen media aandacht

trouwens in deurne is vb gestegen tot 43%
in merksem 41% (+7)
hier willen de mensen wel degelijk vb
Oud 19 december 2006, 22:37   #103
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
tussen lawaai maken en mensen beschimpen,blikken van afgunst werpen, en mensen lastig vallen is een verschil (vindt ik toch)

dat zijn er een paar duizend
ik denk dat u het nu gewoon over de mens hebt en zelfs niet over leeftijdscategorie of origine. Ik herken er mijn dagelijkse medemens en mijzelf in in uw beschrijving.
Oud 19 december 2006, 22:39   #104
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat u het nu gewoon over de mens hebt en zelfs niet over leeftijdscategorie of origine. Ik herken er mijn dagelijkse medemens en mijzelf in in uw beschrijving.
ik heb het over de mens ja..
Oud 19 december 2006, 22:39   #105
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
trouwens in deurne is vb gestegen tot 43%
in merksem 41% (+7)
hier willen de mensen wel degelijk vb
Hier niet
Oud 19 december 2006, 22:40   #106
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
ik heb het over de mens ja..
voila
Oud 19 december 2006, 22:40   #107
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier niet
en hoe komt dat
33% allochtonen
25000 allochtonen met migrantenstemrecht,antwerpenaars verlaten de stad, en de rest heeft te veel schrik van vb (helaas, maar hun ogen zullen nog wel opengaan)

Laatst gewijzigd door deryz : 19 december 2006 om 23:03.
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:45   #108
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
en hoe komt dat
33% allochtonen
25000 allochtonen met migrantenstemrecht,antwerpenaars verlaten de stad, en de rest heeft te veel schrik van vb (helaas, maar hun ogen zullen nog wel opengaan)
Met 25000 allochtonen komt ge nog maar steeds aan 5% aan niet autochtone kiezers. Had SPa dan 29% met de vorige gemeenteraadsverkiezingen?

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 19 december 2006 om 22:46.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:48   #109
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ach, we zijn toch ook jong geweest zeker...

Het is en blijft een spijtig voorval, maar als mijnheer De Moor zich met zijn eigen zaken bemoeid had, zoals dat een welopgevoed mens betaamt, dan had hij nu wellicht nog geleefd.
Sorry eh, maar als ik gasten mensen zie kloten in't openbaar dan durf ik me der ook wel es mee moeien, da's een idiote opmerking.

Citaat:
In plaats daarvan vond hij het nodig om zijn racisme openbaar te maken en dat racisme bovendien nog eens met fysiek geweld kracht bij te zetten.
Kunt u deze stelling hard maken? Met een verslag van de politie of van't gerecht? Zo nee, dan doe je net hetzelfde als diegenen die nu staan te roepen & te tieren omdat der ene in voorlopige vrijheid gesteld is.

Citaat:
De agressieve reactie van die jongens was buiten proportie en valt niet goed te praten, maar ze was wèl uitgelokt.
Je zou evengoed kunnen zeggen dat Demoor uitgelokt was door die gasten, we weten simpelweg niet wat er gebeurd is.

Citaat:
Niemand is geheel zonder schuld in deze affaire. Maar om hier nu botweg over het vrijlaten van de "moordenaar" van mijnheer De Moor te gaan praten, lijkt me net een brug te ver. In een ander topic wordt volop gefulmineerd tegen het proces tegen het VB, waarbij men te pas en te onpas "de rechtsstaat" inroept. Is een principe van diezelfde rechtsstaat niet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is? Of is dat een rekbaar begrip, die rechtsstaat waar jullie op roepen? Voor de ene wat rechter dan voor de andere...
Hiermee kan ik me wel vinden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:49   #110
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat, ik heb het al gezegd, ik heb te doen met die kerels die moeten voorkomen voor dit incident. Want uiteindelijk heeft Demoor wel zijn zin gekregen, het verwoesten van een leven dat demoor al achter de rug had.

Jongeren we zijn er zo jaloers op omdat ze alles hebben wat wij niet meer hebben.
Ik dacht dat die sukkelaars NIETS hadden, zij zijn volgens links immers kansarm.
Een meerderjarige die op de bus nog het kind uithangt. Een meerderjarige die van de raadkamer niet zonder pa en ma op straat mag en die naar school MOET wil hij vrij zijn tot aan het proces, daar is heel wat mis mee! Die zou een voorbeeld moeten zijn voor de minderjarigen die in zijn gezelschap waren!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 december 2006 om 22:56.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 22:54   #111
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sorry eh, maar als ik gasten mensen zie kloten in't openbaar dan durf ik me der ook wel es mee moeien, da's een idiote opmerking.

Kunt u deze stelling hard maken? Met een verslag van de politie of van't gerecht? Zo nee, dan doe je net hetzelfde als diegenen die nu staan te roepen & te tieren omdat der ene in voorlopige vrijheid gesteld is.

Je zou evengoed kunnen zeggen dat Demoor uitgelokt was door die gasten, we weten simpelweg niet wat er gebeurd is.
Als ge niet weet wat er gebeurd is waarom wil je dan wel je mening er over kwijt? Ik dacht dat je je daar van distandieerde?
Oud 19 december 2006, 23:08   #112
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ik dacht dat die sukkelaars NIETS hadden, zij zijn volgens links immers kansarm.
Een meerderjarige die op de bus nog het kind uithangt. Een meerderjarige die van de raadkamer niet zonder pa en ma op straat mag en die naar school MOET wil hij vrij zijn tot aan het proces, daar is heel wat mis mee! Die zou een voorbeeld moeten zijn voor de minderjarigen die in zijn gezelschap waren!
Oei nu staat jongere ook al synoniem voor kansarm Of staat in uw betoog "allochtoon" voor "jongere"?
Oud 19 december 2006, 23:14   #113
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei nu staat jongere ook al synoniem voor kansarm Of staat in uw betoog "allochtoon" voor "jongere"?
Dat wordt ons tot in den treure door de pc-media en pc-politiekers opgelepeld! Autochtoon of allochtoon, op het openbaar vervoer moet je je gedragen. Als je dat niet doet is terechtgewezen worden een heel normale zaak en dien je dat te aanvaarden. Ik ben het ook niet eens met alle wetten en regeltjes, gedraag ik mij daar niet naar dan wijst de overheid mij terecht en dien ik dat ook te aanvaarden. Als jongere terechtgewezen worden is een deel van het leerproces.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 december 2006 om 23:22.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 23:57   #114
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Dat wordt ons tot in den treure door de pc-media en pc-politiekers opgelepeld! Autochtoon of allochtoon, op het openbaar vervoer moet je je gedragen. Als je dat niet doet is terechtgewezen worden een heel normale zaak en dien je dat te aanvaarden. Ik ben het ook niet eens met alle wetten en regeltjes, gedraag ik mij daar niet naar dan wijst de overheid mij terecht en dien ik dat ook te aanvaarden. Als jongere terechtgewezen worden is een deel van het leerproces.
Dat wordt niet door de pc media opgelepeld dat extraheert u uit mijn woorden, ik spreek over jongeren en u maakt er allochtonen van.

En ja op een bus moet je je gedragen dat heeft Demoor nu ondertussen wel door.

Of wil u zeggen dat als ik de volgende keer nog een hoop hysterische losgelaten bomma's op het openbaar vervoer tegenkom ik hun keel moet dichtknijpen om hun volume te doen dalen want een scherp antwoord hebben die bommakes in groep ook altijd wel klaar ...
Oud 20 december 2006, 00:17   #115
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet door de pc media opgelepeld dat extraheert u uit mijn woorden, ik spreek over jongeren en u maakt er allochtonen van.

En ja op een bus moet je je gedragen dat heeft Demoor nu ondertussen wel door.

Of wil u zeggen dat als ik de volgende keer nog een hoop hysterische losgelaten bomma's op het openbaar vervoer tegenkom ik hun keel moet dichtknijpen om hun volume te doen dalen want een scherp antwoord hebben die bommakes in groep ook altijd wel klaar ...
neemt u dan het maar op voor de daders, ik heb meer sympathie met de getroffen familie van het slachtoffer
Oud 20 december 2006, 00:24   #116
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is een principe van diezelfde rechtsstaat niet dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is?
Dat geldt evenzeer voor het slachtoffer cq Demoor; alleen is hij er niet meer om zichzelf te verdedigen.

Citaat:
Of is dat een rekbaar begrip, die rechtsstaat waar jullie op roepen? Voor de ene wat rechter dan voor de andere...
Me dunkt dat dit hier door beide partijen naar eigen goeddunken en volgens eigen noodzaak wordt gedaan. Laten we het voor het gemak het anti-VB clubje en het pro-VB clubje noemen, dan valt het op dat het anti-VB clubje de eerste is die om gerechtigheid roept wanneer het over het VB gaat en zijn zij ook de eerste die bij misdaden door allochtonen de verzachtende omstandigheden inroepen (genre "ze zijn onbegrepen, ze werde uitgelokt, de andere was de fout"). Het pro-VB clubje zal op zijn beurt de eerste zijn die om gerchtigheid roept bij elke misdaad begaan door een allochtoon en zullen eveneens de eerste zijn om bij VB-gerelateerde zaken verzachtende omstandigheden in te roepen (genre "het zijn franskiljon-rechters, het is de ondemocratische politiek en media, niet wij maar zij zijn de fout").

De werkelijkheid is dat jullie eigenlijk niet verschillen. Jullie zijn allemaal dezelfde en jullie gebruiken dezelfde dubieuze technieken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:40   #117
Bazilfunk
Minister

Standaard

Tiens zouden we dan toch allemaal mensen zijn?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:42   #118
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens zouden we dan toch allemaal mensen zijn?
Mensen zullen we hoogstwaarschijnlijk allemaal wel zijn, maar dat is noch voor jullie, noch voor de tegenpartij een excuus...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:42   #119
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Me dunkt dat dit hier door beide partijen naar eigen goeddunken en volgens eigen noodzaak wordt gedaan. Laten we het voor het gemak het anti-VB clubje en het pro-VB clubje noemen, dan valt het op dat het anti-VB clubje de eerste is die om gerechtigheid roept wanneer het over het VB gaat en zijn zij ook de eerste die bij misdaden door allochtonen de verzachtende omstandigheden inroepen (genre "ze zijn onbegrepen, ze werde uitgelokt, de andere was de fout"). Het pro-VB clubje zal op zijn beurt de eerste zijn die om gerchtigheid roept bij elke misdaad begaan door een allochtoon en zullen eveneens de eerste zijn om bij VB-gerelateerde zaken verzachtende omstandigheden in te roepen (genre "het zijn franskiljon-rechters, het is de ondemocratische politiek en media, niet wij maar zij zijn de fout").

De werkelijkheid is dat jullie eigenlijk niet verschillen. Jullie zijn allemaal dezelfde en jullie gebruiken dezelfde dubieuze technieken.
Er is toch een belangrijk feit dat ge bent vergeten. Dat is dat het aantal misdaden begaan door allochtonen relevant hoger ligt dan dit begaan door autochtonen (de gevangenissen zitten nu eenmaal vol allochtonen, alhoewel deze procentueel dik in de minderheid zijn).
Ook belangrijk is het verschil dat door de gesubsidieerde media wordt gemaakt, als het een misdaad betreft gepleegd door een allochtoon, of deze gepleegd door een autochtoon (zeker als men deze laatste dan nog aan het vb kan linken).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:47   #120
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is toch een belangrijk feit dat ge bent vergeten. Dat is dat het aantal misdaden begaan door allochtonen relevant hoger ligt dan dit begaan door autochtonen (de gevangenissen zitten nu eenmaal vol allochtonen, alhoewel deze procentueel dik in de minderheid zijn).
Ook belangrijk is het verschil dat door de gesubsidieerde media wordt gemaakt, als het een misdaad betreft gepleegd door een allochtoon, of deze gepleegd door een autochtoon (zeker als men deze laatste dan nog aan het vb kan linken).

De anderen zijn toch meer fout hoor

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be