![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ik stel het nut van vuurwapens voor politie en veiligheidsdiensten zelfs in vraag. Welke crimineel is afgeschrikt door het feit dat een politieagent gewapend is? De kleine crimineel overvalt geen politieagent maar een oude dametje, de minder scrupuleuze overvalt geen politiebureau maar een bank, en de zware jongens overvallen geldtransporten, met zwaarder gerief dan de bewakers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Om vingerafdrukken te nemen of getuigen te verhoren heb je geen wapens nodig.
Maar je bedoelt waarschijnlijk een omsingeling of het klemrijden van vluchtwagens. Maar op dat moment is de criminele daad al begaan, en de wapens worden gebruikt om de daders te pakken, niet om de daad te voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie had HVT gestopt als de politie ongewapend was ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ter verdediging van het 'Best' argument: Het schijnt er inderdaad niet veilig te zijn. Jongeren uit Best en Boxtel, die uitgaan in Eindhoven, schijnen ook geregeld te rellen en knokken in de trein terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 18 december 2006 om 19:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan toch niet altijd schoenen met ijzeren tippen dragen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog steeds voorstander van (minstens) één uur per week verplichte lessen zelfverdedigingstechnieken in de scholen van dit land, en dit bij voorkeur zowel gedurende de lagere als gedurende de middelbare onderwijsloopbaan, zowel voor meisjes als voor jongens.
En het zou ook geen kwaad kunnen die lessen aan te vullen met allerlei methoden en technieken die mensen kunnen helpen respect voor elkaar op te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, en hij zou er wellicht nog een paar meegenomen hebben als hij niet gestop was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom heeft hij niet op de politie geschoten? Of is hij niet wild in het weg schietend weggerend? Hij had er blijkbaar de tijd voor. Omdat die een wapen hadden? Ik denk het niet. Hij had afscheidsbrieven geschreven, hij wist dat hij ging sterven. Maar de loop in z'n mond steken ging hem blijkbaar iets te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Ik was er natuurlijk niet bij maar als ik lees:
Citaat:
Al bij al vind ik Hans maar een laffe zak. Wie waren zijn slachtoffers: een kleuter en een nanny. Da's dan de man die wraak wou nemen omdat hij regelmatig gepest werd door een groep allochtonen. Enfin, ik ben blij dat Marc van Peel hem maar half geraakt heeft. Het proces komt er dit voorjaar aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() een vrouw met een boksijzer ... t heeft wel iets kinky, vind ik ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Bobke, zoals ik al zei was ik er niet bij, maar gezien Marc de tijd had om dezelfde vraag drie keer te stellen acht ik het waarschijnlijker dat Hans gewoon weigerde om zich over te geven en zijn wapen niet op de grond wou gooien. Ik ben niet bijzonder bekend met politieprocedures, maar ik denk dat ze in dat geval ook al mogen schieten.
Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2006 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben dus het raden wat dan de reactie van Hans is geweest. Zou jij ongewapend Hans tegengehouden hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Het zou wellicht wat langer geduurd hebben, maar ik denk dat ze Hans aan de praat hadden kunnen houden, zoals ook in gijzelingssituaties gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is een overdreven slachtoffer-focus verkeerd. De daders moeten aangepakt worden. En het repressie-apparaat van de moderne staat is totaal onaangepast. De gevangenis dient meer om de criminaliteit te produceren dan om ze uit te roeien. Een andere anomalie zijn de lage straffen voor verkrachting, zeker in vergelijking met misdaden als moord enzovoort... Dat is symbolisch een zeer nefast signaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |