Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: De achterban van AEL België - Frankrijk - Nederland kalft steeds meer af
Ja, uiteraard. Ook Marokkanen en Arabieren moeten en zullen nu toch inzien dat dit een organisatie met valse bedoelingen is. 5 29,41%
Ja. De kwesties die AEL naar voren brengt kunnen een potiëntele achterban niet voldoende aanspreken. 0 0%
Nee. Die organisatie zal een constante factor blijven vormen en ten lange leste ook in staat zijn om een vlam in de pan te laten slaan! 4 23,53%
Nee. Antisemitisme en antizionisme bindt een behoorlijk aantal Marokkanen en Arabieren aan hun organisatie/ beweging. 8 47,06%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2003, 15:41   #1
John Wervenbos
Vreemdeling

Standaard

Nabil Marmouch, de omstreden secretaris van AEL Nederland, doet ook weer een duit in het zakje. Hij levert een van zijn kant voorspelbaar commentaar op de gedragingen van zijn 'broeders' en het optreden van de politie in Amsterdam.

Hij schrijft dat hij onlangs afreisde naar één van de Amsterdamse straten waar een pop met een uithangbordje met doodsbedreigingen als een agent met naam en toenaam aan een lantaarnpaal was opgehangen en daar gesproken heeft met een dader en omstanders/ betrokkenen in kwestie. Zijn conclusie: de politie lokt dit zelf uit.

Niet verbazingwekend. Uiteraard vinden dit soort raddraaiers en criminelen ophitsers eerste klas als Nabil Marmouch aan hun zijde.

Zie deze snelkoppeling naar de webpagina van de website van AEL Nederland:

The Osdorp Lynchers

Hieronder een paar citaten uit dat stuk van Nabil Marmouch:

Citaat:
Uit: The Osdorp Lynchers, geschreven door Nabil Marmouch, secretaris van AEL Nederland
  • Jongeren die agenten op een creatieve manier met de "dood bedreigen", daar wil ik meer van weten. Als dit gebeurd zou zijn door een hanggroep in Urk zou ik er waarschijnlijk nooit over gehoord hebben. Ik stap in mijn auto en rij naar Osdorp.
  • Een van de jongens die ook aangehouden was voor het lynchen van de pop stond erbij en vertelde zijn verhaal. Ja, ze hebben een pop opgehangen met daarop de naam van een agent. Maar daar houdt het niet bij op. Er is veel aan vooraf gegaan. Ze vertellen over een lange reeks van gebeurtenissen die uiteindelijk hebben geresulteerd in het uiten van hun woede en frustratie middels een aan elkaar genaaide "agent".
  • De ontmenselijking waaraan al lange tijd wordt gewerkt maakt de weg vrij om zonder enige belemmering de weg vrij te maken voor een uiterst beestachtige behandeling van veel van onze jonge broeders door de politie. Het is de ondergrond voor het doorvoeren van een uiterst repressief en onderdrukkend beleid tegen allochtonen.
  • In Osdorp is de onmacht en onkunde bij de politie om daders van misdrijven op te sporen en aan te houden, die ertoe lijdt dat ze hun frustraties afreageren op het eerste het beste groepje Marokkanen dat ze tegen komen.
  • Ik ga weg en neem afscheid van de jongens. Ik druk ze nog op het hart om zich vooral niet te laten provoceren en aangifte te doen na mishandeling. "Altijd aangifte doen broeder. Ook al doen ze er niets mee zoals gewoonlijk. Dan hadden jullie nu wel aan kunnen tonen dat dit incident een lang staartje heeft. Salaam."
  • Op mijn terug weg in de auto denk ik nog na over het hele gebeuren en hoop dat ze in kunnen houden. Ze zijn absoluut een school voorbeeld van stigmatisering. Jongen mensen die absoluut voor rede vatbaar zijn en uiterst gemanierd kunnen zijn mits op de juiste manier aangesproken.
John Wervenbos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 16:22   #2
John Wervenbos
Vreemdeling

Standaard

Is de impact van de activiteiten van AEL België op de Belgische bevolking verminderd geraakt?
Oud 19 oktober 2003, 17:13   #3
John Wervenbos
Vreemdeling

Standaard

Klein schrijffoutje gemaakt bij de tweede keuzemogelijkheid zie ik nu. Daar moet staan "potentiële". Na één uitgebrachte stem kan ik dit niet meer wijzigen. Wil mischien een moderator even zo vriendelijk zijn of is dat ook niet meer mogelijk? (Die slordige Hollanders ook.)
Oud 19 oktober 2003, 18:51   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Blijkbaar zijn er in NL toch grotere 'migrantenproblemen' dan gedacht.

Ik weet nog goed toen in Belgie de AEL opkwam, de reacties in NL waren: "bij ons is zo'n AEL niet nodig, aangezien er in NL niet zo'n grote problemen met racisme zijn"...

En kijk nu...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 19:13   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het zou ook verwonderlijk zijn dat het moslim vraagstuk zich enkel in nederland niet ging stellen.
Oud 19 oktober 2003, 19:19   #6
John Wervenbos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ik weet nog goed toen in Belgie de AEL opkwam, de reacties in NL waren: "bij ons is zo'n AEL niet nodig, aangezien er in NL niet zo'n grote problemen met racisme zijn"...

En kijk nu...
Ook vanuit de Marokkaanse gemeenschap in Nederland was dat inderdaad een geluid dat regelmatig te horen viel. Maar ook het andere geluid hoor. Marokkanen die AEL Nederland van harte verwelkomden. Met name omdat ze het antizionistische en in feite ook vaak antisemitische ideeëngoed (dat zullen ze natuurlijk nooit of niet snel toegeven) van Aboe Jah Jah vaak delen. Er zijn echter ook Marokkanen en moslims in Nederland die AEL Nederland en AEL als een 'algemenere beweging' nog altijd afwijzen.

Racisme? Natuurlijk bestaat dat ook in Nederland. Waar niet? Zowel bij autochtonen als allochtonen. Maar met name die lieden van AEL Nederland zijn er zeer op gebrand om van iets of niets racisme te maken. Dat is bewuste strategie. Zo jutten ze Marokkaanse jongeren op en een aantal onder hun laten zich maar al te graag opjutten.

Negatieve berichtgeving in de pers en media over ernstig wangedrag en misdaden van een deel van de Marokkaanse jongeren wordt over het algemeen niet tot zeer weinig geaccepteerd door de Marokkaanse gemeenschap hier. Dat hangt ongetwijfeld ook samen met hun schaamte - trots cultuur. Ze zien het als een hetze of zo laten ze het voorkomen, terwijl de problemen gewoon bij de naam genoemd worden.

De Amsterdamse politie wordt nu van racistische en provocerende praktijken beschuldigd, terwijl het een deel van de Marokkaanse jeugd en jongeren is die afschuwelijk over de schreef gaat in Nederland. De zaken worden omgekeerd. Maar dat zal u wel bekend zijn in België.

Dan nog iets over het algemene politieke klimaat in Nederland. Nederland staat tegenwoordig bol van cultuurpolitiek en dat kon je lange tijd geleden al zien aankomen. Twee uitersten vallen daarbij in het oog:

Het ideaal van een multiculturele samenleving op sociaal-democratische grondslag versus een streven naar een pluriforme samenleving binnen een monoculturele rechtstaat met sociaal-liberale en christen-democratische/ confessioneel-democratische uitgangspunten.
Oud 19 oktober 2003, 20:29   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Maar het kan ook anders:

De politie van een Brusselse regio (Schaarbeek of Molenbeek was het geloof ik) is onlangs door de allochtone gemeenschap uitgenodigd voor een soort van eetfestijn met o.a. traditionele Marokkaanse gerechten.

Reden? Vorige week werd een Marokkaan die een hartstilstand had gehad gereanimeerd door een politieman. De man heeft het overleefd en sindsdien wordt de politie er op handen gedragen.

Zo zie je maar hoe snel het kan keren. (of het lang gaat duren is maar de vraag...)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 22:39   #8
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Maar het kan ook anders:

De politie van een Brusselse regio (Schaarbeek of Molenbeek was het geloof ik) is onlangs door de allochtone gemeenschap uitgenodigd voor een soort van eetfestijn met o.a. traditionele Marokkaanse gerechten.

Reden? Vorige week werd een Marokkaan die een hartstilstand had gehad gereanimeerd door een politieman. De man heeft het overleefd en sindsdien wordt de politie er op handen gedragen.

Zo zie je maar hoe snel het kan keren. (of het lang gaat duren is maar de vraag...)
Maar het bewijst voor de zoveelste keer dat je met goed doen veel meer bereikt dan met repressie.
Oud 20 oktober 2003, 19:15   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het bewijst voor de zoveelste keer dat je met goed doen veel meer bereikt dan met repressie.
OP wat slaagt dat nu? Als iemand een hartaanval krijgt zal ik hem ook proberen te helpen,of het nu een Belg is of een allochtoon, maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de aanpak van criminaliteit
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 22:21   #10
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
OP wat slaagt dat nu? Als iemand een hartaanval krijgt zal ik hem ook proberen te helpen,of het nu een Belg is of een allochtoon, maar dat heeft toch helemaal niets te maken met de aanpak van criminaliteit
Inderdaad, die agenten deden gewoon hun plicht.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 22:25   #11
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De A.E.L is een racistische organisatie die allochtonen opjut, haatpropaganda verspreid tegen alles wat Blank en Westers is en segregatie promoot. Deze organisatie is een serieuze bedreiging voor onze vreedzame multi-culturele maatschappij. Het is tijd dat de A.E.L nu eindelijk eens buiten de wet wordt gesteld!!!!!!!!!!!!
Oud 21 oktober 2003, 12:17   #12
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Steve had teveel gerookt.
Dat is alles.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 10:51   #13
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Inderdaad, die agenten deden gewoon hun plicht.
politie moet inderdaad eerste hulp kunnen verlenen, maar geef toe dat dit 1 van hun taken is die we (gelukkig?) minder tegenkomen dan bonnekes schrijven en staan flitsen.
Maw de mensen zien door dergelijke gebeurtenissen in dat de politie er niet alleen is om hun te koeioneren...
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be