![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet alleen de Koran , ook Het Oude Testament , de offeringen van kinderen bij de Inca's , dat alles verwijst naar oorlog . Volgens mij maakt het wel degelijk deel uit van Gods plan om de mensen oorlogen te laten voeren omdat ze anders niets bijleren . Voorbeeld , als één van mijn kinderen stout is en het wil niet luisteren mag het een avond geen televisie kijken . Welnu , gebeurt dit één keer , dat kind zal dit niet snappen en zich onheus behandeld voelen . Na ettelijke keren begrijpt dit kind eindelijk dat het maar moeten leren zich volwassen te gedragen . Dit is volgens mij dan ook de functie van oorlog en rampspoed in de menselijke geschiedenis , de mens veroorzaakt de straf , God bedenkt de meest efficiente straf . Als ik mijn kind straf zal het ook een efficiente straf zijn , als mijn kind niet graag t.v. kijkt zal ik het niet straffen door het geen t.v. te laten kijken . En daarom zijn oorlogen ook zo pijnlijk , ze straffen ons in iets wat we voelen . Maar na elk van die pijnlijke straffen heeft de mens iets bijgeleerd . Dus zoiets als : God slaat en zalft . |
|
|
|
|
|
|
#582 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat je wind niet ziet maar voelt is een mooi voorbeeld, maar beweren dat je de schaduw van de wind ziet is een ander paar mouwen. Ik geef grif toe dat op gebied van het ontstaan van het heelal en het leven er meer giswerk dan harde bewijzen gehanteerd worden en dat is ook de stelling van de ernstige wetenschappers. Of er ooit een onomstotelijk bewijs van het ontstaan van de mens zal gevonden worden is twijfelachtig gezien de schaarste aan fossielen e.d., maar dat sinds de laatste 100 jaar de schepping alsmaar meer in het gedrang komt is een feit. Gelovig of niet gelovig zijn is een persoonlijke keuze die door iedereen zou moeten gerespecteerd worden.
|
|
|
|
#583 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De Westerse is aan afgang toe omdat iedereen alles heeft en niets meer verlangt. Dus word er geen inspanning meer geleverd en blijven we allemaal op onze luie reet zitten. De grootste moeilijkheid van de EU om een coherente unie te maken licht niet in het feit dat de mogelijkheid er niet is maar in het feit dat er geen wil is. Wij zijn een volk van nationalisten en zolang er geen collectief reëel gevaar dreigt zal dat zo blijven.
|
|
|
|
#584 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In de natuur is het de sterkste die de bovenhand haalt en wat Amerika betreft is dat ook zo, tenminste tot nu toe. Dat heeft hoegenaamd niets te maken met christendom of eender wat van die aard.
|
|
|
|
#585 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit is volgens mij te danken aan het ontbreken van zware oorlogen . Het meest oorlogszuchtige land nu , Amerika brengt niets voor niets de meeste kennis voort . Laatst gewijzigd door Kaffer : 21 december 2006 om 11:14. |
|
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Banneling
|
Citaat:
voor toegepaste wetenschap heb je wellicht gelijk met die corelatie aan oorlog, voor zuiver theorieën volgens mij niet ... maar ja, da's gewoon mijn aanvoelen, zou me verwonderen dat er daar geen doctoraatsthesissen over bestaan ... |
|
|
|
|
|
|
#587 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het oude China India en Egypte bleven groeien in kennis en kunde tot ze een groot rijk veroverd hadden en vonden dat het welletjes was geweest , toen stokte de ontwikkeling . Gevolgd door Rome wiens achteruitgang begon toen ze hun veroveringstochten staakten kort na Ceasar . Europa begon te schijten van oorlog na de tweede wereldoorlog , ze hadden er precies genoeg van . Het luidde meten het einde in van Europa als militaire en sociaal-kulturele grootmacht . Buiten Europa beschrijft men Europa thans als een museum . |
|
|
|
|
|
|
#588 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ze trekken alleen ten oorlog tegen zij die hun economische welstand bedreigen.
|
|
|
|
#589 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 december 2006 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#590 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en Europa niet mee in Cultuur ?! waar heb je dat nu weer uitgezogen ? |
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De meeste vooruitgang wordt geboekt omdat onbeperkte middelen ter beschikking worden gesteld voor het ontwikkelen van aanval- en verdedigingswapens. Sommige ervan komen de mensheid ten goede zoals bvb het internet. Het merendeel echter is een grote vector voor pollutie- en ziekteverwekking. Dit toeschrijven aan de wil van een god wordt deze laatste zeker niet in dank afgenomen.
|
|
|
|
#593 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#594 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tot voor enkele tientallen jaren telde Europa nog mondiaal mee als cultureel bastion , nu staat alles stil . Welke Europese muziek heeft nu nog succes buiten Europa , welke film ( priester Daems volgens de Vlaamse pers Europa is cultureel gefossileerd mijn gedacht . Laatst gewijzigd door Kaffer : 21 december 2006 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#595 | |
|
Banneling
|
Citaat:
film heb je een punt, de commerciele film werd altijd al in de US gemaakt, maar de goeie film nog altijd in EU hoor allez, groetjes Anna |
|
|
|
|
|
|
#596 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De tweede wereldoorlog kostte aan 50 miljoen mensen het leven . Door de kennis opgebouwd in de tweede wereldoorlog ondermeer op medisch en technologisch vlak ontstond een bevolkingsexplosie over de hele wereld . Dit bracht honderden miljoenen mensen voort die het gemiddeld beter stelden dan voor de tweede wereldoorlog . Ondanks alle lijden durf ik te stellen dat de tweede wereldoorlog meer voortbracht dan het vernietigde , en ook alle religies blijken vreemd genoeg het nut van oorlogen te begrijpen reeds lang voor ze kennis hadden van technologie en geneeskunde . |
|
|
|
|
|
|
#597 |
|
Minister-President
|
Absoluut, zeker als het op ontwikkelen van gassen en virussen aankomt.
|
|
|
#598 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoi Kaffer.
Ik ga niet beweren dat de technisch en of culturele evolutie geen sprongen maakt in oorlogstijd, maar blijft nog zeer de vraag of de prijs die daarvoor betaald werd, de moeite waard is geweest. Miljoenen doden liggen op de andere kant van de apothekersweegschaal. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2006 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#599 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Beatles en de Stones alsmede Abba haalden in dezelfde jaren ook culturele successen over de hele wereld . Dit alles in de nasleep van de laatste oorlog die Europa ooit durfde voeren . Momenteel ligt alles stil ( behoudens rammstein uiteraard ) . Waar zitten nu onze Picasso's, onze Belmondo's , onze Mick Jaggers ? Als er al eens een Europeaan talent heeft moet hij naar Amerika gaan omdat zijn talent daar eindelijk gezien wordt . J.C. Van Damme was in Brussel godbetert portier , in Hollywood is hij " Muscles from Brussels " of sterker nog ," Wham Bam Van Dam " . Al eens naar de Duitse of Franse T.V-zenders gekeken ? Hoe achterlijk is dat niet . Die landen hebben een klop gekregen in den oorlog zijn mijn peetje altijd |
|
|
|
|