Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 13:21   #2761
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het is al een paar keer door de anderen gezegd maar ik zal het speciaal voor jou nog eens herhalen : deze discussie is zinloos en nutteloos en wordt enkel door jou in stand gehouden opdat je, gewapend met de nodige leugens en/of verzinsels, en met een nooit geziene hardnekkigheid, de holebi-gemeenschap in de vernieling zou kunnen schrijven.
Als je deze discussie zinloos en nutteloos vindt, gelieve je dan te wenden tot de threadstarter. Ik lig niet aan de oorzaak van het bestaan van deze thread. Volgens mij is deze discussie allerminst zinloos en nutteloos, anders nam ik er niet aan deel, zoals ik ook niet deelneem aan andere discussies, die ik geen waarde toeken. Ik vind het zelfs een vrij actueel thema. Het staat jou volledig vrij om deze discussie links te laten liggen als je ze zin- en nutteloos vindt.

Wat de leugens en verzinsels aangaat, zijn het juist deze die ik tracht te bestrijden. Met argumenten en niet met verwijten zoals jij steeds weer doet. Als je vindt, dat ik me van leugens en/of verzinsels bedien, staat het je vrij om deze te weerleggen. Ik beweer niet dat ik geen fouten zou kunnen maken, ik ben immers ook niet perfect, maar, ik ben heus wel volwassen genoeg om een vergissing toe te geven hoor. En dat heb ik ook al bewezen in deze thread. Maar wat jij zegt, namelijk dat ik zou liegen, zonder enige verwijzing of citaat naar die leugens, is duidelijk boksen onder de gordel.

Bovendien schat je me veel te hoog in. Ik ben allerminst in staat de holebigemeenschap de vernieling in te schrijven. Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Ik vind gewoon dat ik goede redens heb om homosexualiteit niet als normaal te gaan beschouwen. Het feit dat van het beleven van homosexualiteit geen kinderen kunnen komen, wijst voor mij eerder op een discfunctie, dan wel op een functie. Net zoals kleurenblindheid bijvoorbeeld.

Me daarvoor van homofobie en homohaat beschuldigen, wijst volgens mij op een ander probleem. Namelijk dat het weigeren te aanvaarden, van het normaal vinden van de normen die de holebigemeenschap ons tracht op te leggen in haar strijd naar gelijke rechten, als misdaad wordt gezien. Maar een mening hebben is geen misdaad hoor. Ik ben altijd bereid om erover te praten en ik laat me in ieder geval niet de mond snoeren, door sommigen hier die menen dat ze iedereen, die niet akkoord is met de holebi gemeenschap, als homofoob mag beschouwd worden. Wanneer je tegenwoordig zegt dat je tegen homoadoptie bent, wordt je om die reden alleen al voor homofoob uitgescholden, alsof er 220 landen te rwereld een homofobe regering hebben.

Neen. Meningen mogen en moeten kunnen bestaan en uitgewisseld worden. De diversiteit van meningen is de sterkte van de democratie. Meningen kunnen ook herzien kunnen worden of bijgeschaafd, maar dat moet steeds gebeuren op basis van aanvaardbare argumenten en niet uit angst om uitgescholden te worden.

En dat is nu juist wat jij doet. Het gesprek als het ware verbieden door ze als zinloos en nutteloos te gaan bestempelen en als het gesprek dan toch doorgaat, een regen van verwijten spuwen in één welbepaalde richting, zonder verder ook maar één constructieve bijdrage te leveren aan het debat. Ik ga niet de vergelijking maken met systemen uit het verleden die exact dezelfde tactiek en techniek gebruikten; ik ga er vanuit dat je dat best zelf wel kan doen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je zo handelt omdat je eigenlijk geen argumenten hebt. Dan betekent dit niet meer en niet minder dat je gewoon de mening van anderen hebt overgenomen zonder zelf te weten waarom. Dat is geen verwijt naar jou toe, kuddegedrag is heel eigen aan de mens en iedereen doet dat in een zekere mate, mezelf niet uitgezonderd. Maar laat me je aanraden om niet mee te lopen met de kudde die jou vertelt wat mag gezegd worden en wat niet. Want meningen verbieden is altijd gevaarlijk en niet meer willen praten is altijd dom.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:43   #2762
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Paulus heeft al in het begin van dit topic duidelijk gemaakt dat hij de termen "afwijkend" en "abnormaal" niet in hun statistische context beschouwt, maar in hun volle, pejoratieve betekenis.
Dat is niet war Raf. Ik zal maar niet zeggen dat jij weer aan het liegen bent, maar je slechts vergist. Wat jij beweert heb ik zeker niet gezegd want ik kende het woordje 'pejoratief' niet eens ik heb het moeten opzoeken.

Ik vroeg het al eerder om geen dingen in mijn mond te leggen die ik nooit gezegd heb.

Wat ik precies gezegd heb in het begin van de thread staat hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=682

Wat jij daarvan maakt is niet wat je beweert dat ik gezegd zou hebben. Dat gebeurd wel meer met jou. Maar wel op de eerste rij gaan staan op te klagen dat de thread nu al lang genoeg heeft geduurd hé?

Hoe zou dat toch komen?

Paulus.
Oud 21 december 2006, 13:59   #2763
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is niet war Raf. Ik zal maar niet zeggen dat jij weer aan het liegen bent, maar je slechts vergist. Wat jij beweert heb ik zeker niet gezegd want ik kende het woordje 'pejoratief' niet eens ik heb het moeten opzoeken.
Hou toch eindelijk eens op met je leugens, Paulus...

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Probleem is echter dat zowat iedereen die homoseksualiteit catalogeert als een "afwijking" die zuiver statistische connotatie juist niet maakt, maar volop focust op de negatieve betekenis die aan het woord "afwijking" (of "abnormaal") kleeft.
Dat is het ook.
Of ben je al zo verstrikt in al je verdraaiingen en woordenkramerij, dat je zelf niet meer weet wat je hier allemaal gepost hebt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:06   #2764
Anna List
Banneling

Standaard

Raf, niks tegen homo's, verre van t heeft er zelfs niks mee te zien, maar zou jij kunnen overwegen om van avatar te veranderen, als ik uw bloot gat zie, keert mijn maag altijd ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:07   #2765
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou toch eindelijk eens op met je leugens, Paulus...

Of ben je al zo verstrikt in al je verdraaiingen en woordenkramerij, dat je zelf niet meer weet wat je hier allemaal gepost hebt?
Ik bevestig hier alleen maar dat het een het probleem is hoor. Niet meer en ook niet minder. Je kunt toch lezen? Jij bent in deze de leugenaar. Ik wou het eerst nog niet zeggen. Ik hield het op een vergissing. Maar het feit dat je er in volhard....bevestigt niet alleen dat je liegt, maar ook dat er inderdaad een probleem is.

Paulus.
Oud 21 december 2006, 14:18   #2766
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Raf, niks tegen homo's, verre van t heeft er zelfs niks mee te zien, maar zou jij kunnen overwegen om van avatar te veranderen, als ik uw bloot gat zie, keert mijn maag altijd ...
Ziehier de instant-oplossing voor uw symptomen

Voor een meer permanente oplossing voor uw probleem, stel ik voor dat u gewoon niet meer naar mijn avatar kijkt en u focust op de inhoud van mijn berichten...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 december 2006, 14:19   #2767
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bevestig hier alleen maar dat het een het probleem is hoor. Niet meer en ook niet minder. Je kunt toch lezen? Jij bent in deze de leugenaar. Ik wou het eerst nog niet zeggen. Ik hield het op een vergissing. Maar het feit dat je er in volhard....bevestigt niet alleen dat je liegt, maar ook dat er inderdaad een probleem is.

Paulus.
Je hebt daarmee duidelijk erkend wat je bedoeling is van je hardnekkigheid in dit topic, Paulus. Voor smoesjes is het nu wel wat te laat...

Citaat:
Oud 21 december 2006, 14:22   #2768
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziehier de instant-oplossing voor uw symptomen

Voor een meer permanente oplossing voor uw probleem, stel ik voor dat u gewoon niet meer naar mijn avatar kijkt en u focust op de inhoud van mijn berichten...
ach ik wissel riopan al af met maalox, t zal gaan ja , trouwens veegt eens aan uw gat, er hangt iets aan geloof ik
Oud 21 december 2006, 14:45   #2769
bartje
Minister-President

Standaard

De homohaat begint hier echt WALGELIJK te worden; ongelofelijk dat er mensen zo'n plezier in scheppen zo door te doen. Bah!!!!
Zeggen dat mensen liegen, etc. etc. héél héél aardig, nu ja typisch voor mensen die hun ongelijk niet kunnen toegeven zeker en hun homohaat ten allen tijde willen verderzetten!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:59   #2770
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt daarmee duidelijk erkend wat je bedoeling is van je hardnekkigheid in dit topic, Paulus. Voor smoesjes is het nu wel wat te laat...
Smoesjes?

Je legt duidelijk dingen in mijn mond die ik nooit of te nooit gezegd of bedoeld heb. En het is niet de eerste keer. Ik zei het dan ook al eerder dat als je me van dergelijke dingen wil beschuldigen, je mij moet citeren zoals ik ook doe met jou. Daarvoor hebben we deze optie. Gebruik dat dan ook. Ik ben niet verantwoordelijk jou bijna ziekelijk interpretatievermogen. Straks ga je nog zeggen dat het mijn schuld is dat je selectief leest.

Bovendien als je dan toch zo graag beoordeeld wordt naar inhoud, leg dan eens uit wat je bedoeling is om mij leugenachtig te maken. Denk je zo de discussie te winnen of zo? Wat is dat hier eigen voor belachelijk gedoe? Beweren dat je voor de inhoud gaat en zelf voortdurend op de man spelen.

Maar kom, je geeft tenminste toe dat je op de man speelt. Al is het voor onzinnige redens.

Van duidelijk erkennen van bedoelingen gesproken kan dit wel tellen vind ik. Proficiat!

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2533

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2006 om 15:01.
Oud 21 december 2006, 15:03   #2771
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
De homohaat begint hier echt WALGELIJK te worden; ongelofelijk dat er mensen zo'n plezier in scheppen zo door te doen. Bah!!!!
Zeggen dat mensen liegen, etc. etc. héél héél aardig, nu ja typisch voor mensen die hun ongelijk niet kunnen toegeven zeker en hun homohaat ten allen tijde willen verderzetten!
dat was toch niet op mij bedoeld, mag ik hopen
Oud 21 december 2006, 15:07   #2772
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb je al dagen geleden gezegd dat ik niet langer met jou in discussie treed, Paulus. Je manier van discussiëren bevalt me niet: je liegt, bedriegt, verdraait woorden en rukt citaten uit hun verband en argumenten over de kern van de zaak negeer je systematisch. Het is echter niet omdat ik niet langer in discussie treed met jou, dat ik niet zal blijven wijzen op de inconsistenties en zelfs de regelrechte leugens in je discours.

Citaat:
Oud 21 december 2006, 15:30   #2773
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat hij ook maar enige blijk gaat geven van respect voor jou gevoelens?

Als ik je mag aanraden om vooral niet te zeggen dat je het niet normaal vindt dat mensen met hun sexuele voorkeur te koop lopen. Je mag het zeker ook niet als een provocatie beschouwen. Nog minder als een schreeuw om een beetje aandacht en zeker niet als een opdringen van een maatschappelijke normverlegging gedicteerd door de holebifederatie.

Nee, nee. Niets van dit alles mag je denken of zeggen of je komt in aanmerking voor de homofobieprijs.

Je sexuele voorkeur als avatar gebruiken is "doodnormaal".

Paulus.
Oud 21 december 2006, 15:35   #2774
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat hij ook maar enige blijk gaat geven van respect voor jou gevoelens?

Als ik je mag aanraden om vooral niet te zeggen dat je het niet normaal vindt dat mensen met hun sexuele voorkeur te koop lopen. Je mag het zeker ook niet als een provocatie beschouwen. Nog minder als een schreeuw om een beetje aandacht en zeker niet als een opdringen van een maatschappelijke normverlegging gedicteerd door de holebifederatie.

Nee, nee. Niets van dit alles mag je denken of zeggen of je komt in aanmerking voor de homofobieprijs.

Paulus.
U wijkt af van de stelling. Het gaat erom of homoseksualiteit biologisch gezien normaal zou zijn, niet of de uitwerking ervan in de realiteit normaal of abnormaal is. Ik ben trouwens van mening dat al die haat en weerstand erg verontrustend is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:38   #2775
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
wat heeft een bloot gat nu met sexuele voorkeur te maken ?! of denk jij meteen aan sex als jij een bloot mannengat te zien krijgt ? ... ikke ni
Oud 21 december 2006, 15:40   #2776
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je al dagen geleden gezegd dat ik niet langer met jou in discussie treed, Paulus. Je manier van discussiëren bevalt me niet: je liegt, bedriegt, verdraait woorden en rukt citaten uit hun verband en argumenten over de kern van de zaak negeer je systematisch.
Het zal je misschien verwonderen, maar moest dat inderdaad zo zijn wat je beweert, zou ik je misschien nog gelijk geven ook.

Citaat:
Het is echter niet omdat ik niet langer in discussie treed met jou, dat ik niet zal blijven wijzen op de inconsistenties en zelfs de regelrechte leugens in je discours.
Raffffffffffffffff............

Waar zijn we nu eigenlijk mee bezig?
Het is toch niet meer dan normaal dat we niet altijd dezelfde mening hebben? Gelukkig maar zou ik zeggen.

Moest dan anders zijn bestonden discussiefora niet eens. Waarom zouden we ons kwaad maken op elkaar? Als we zo voortdoen zal alles uiteindelijk uitdraaien op iets heel slechts, waar geen van beiden vragende partij naar is. Dat weet je zo goed als ik.

Mag ik je oproepen tot de orde van de dag?

Jij vindt dat 'het kunnen voortplanten' geen argument is om het verschil aan te tonen tussen normale sexualiteit en homosexualiteit? Wel dat is goed, dat is jou volste recht ook. Maar stop mei bleiten en zeg me ook eens waarom je dat vindt.

En kom nu weer niet af dat homo's ook kinderen kunnen maken enz..., dat hebben we allemaal al gehad. Je weet zo goed als ik dat homosexualiteit op zich, nakomelingschap uitsluit. Je moet ook eerlijk durven zijn.

Waarom ik het wel een argument vind, heb ik al eerder uitgelegd. Er is een onomstotelijk verband tussen voortplanting en sexualiteit. Die voortplanting negeren als argument is onzinnig, daar wij allen 'zijn' door die functie van normale sexualiteit. Zonder voortplanting bestanden we niet eens.

Voortplanting losrukken van sexualiteit is daarom oneerlijk. Omdat je het losrukt uit zijn oerverband. Als we geen rekening mogen houden met de verschillen, tussen homo- en heterosexualiteit, dan kun je net zo goed zeggen dat ik moet zwijgen over die verschillen en dan inderdaad niet anders kan dan het als gelijk te beschouwen. Maar dat is intellectueel oneerlijk, omdat dit verschil er weldegelijk is.

Antwoordt daar nu eens fatsoenlijk op en hang het niet langer het klein kind uit. Het zou ons sieren mochten wij, ondanks alles toch nog, als vrienden uit deze thread komen. Omdat we beiden weten dat intermenselijke relaties veel belangrijker zijn dan een paar losgekomen emoties op een discussie forum.

Ik geloof er nog altijd in. Als we hieruit raken, zijn we samen sterker geworden. Zie het als een uitnodiging, meer als een uitdaging.

Paulus.
Oud 21 december 2006, 15:42   #2777
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft een bloot gat nu met sexuele voorkeur te maken ?! of denk jij meteen aan sex als jij een bloot mannengat te zien krijgt ? ... ikke ni
Paulus?
Oud 21 december 2006, 15:42   #2778
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U wijkt af van de stelling. Het gaat erom of homoseksualiteit biologisch gezien normaal zou zijn, niet of de uitwerking ervan in de realiteit normaal of abnormaal is. Ik ben trouwens van mening dat al die haat en weerstand erg verontrustend is.
U heeft gelijk. Ik heb me wat laten gaan. Het is dan ook een erg geladen onderwerp en ik ben ook maar een mens. Goed dat je me terugroept naar de orde van de dag.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2006 om 15:45.
Oud 21 december 2006, 15:44   #2779
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over de bedoeling van dat bloot gat kan alleen maar Raf uitsluitsel geven. Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met zijn sexuele voorkeur. Maar ik kan mij vergissen uiteraard.

Paulus.
Oud 21 december 2006, 15:44   #2780
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk. Ik heb me wat laten gaan. Het is dan ook een erg geladen onderwerp. Goed dat je me terugroept naar de orde van de dag.

Paulus.
Graag gedaan. Topics gaan soms echt alle kanten op.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be