![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Zouden bijvoorbeeld CD&V en VLD het VB achter een cordon houden omwille van de macht? Indien 1 van die 2 partijen het cordon doorbreekt en met het VB in zee gaat, verkrijgt ze toch juist wél macht? Kijk naar de CD&V. Als zij met het VB in een coalitie waren gestapt na de verkiezingen in 2004, hadden ze waarschijnlijk meer macht toebedeeld gekregen dan nu het geval is. Toch? |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
VB of geen VB, CD&V komt aan de macht. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 19:18. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
|
Citaat:
Die hebben dus met hun vlaamse vazallen beslist: NOOIT met het VB. Dus met het VB kom je niet in de federale regering. Lijkt me nogal duidelijk! |
|
|
|
|
|
|
#106 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je gooit er een 2de argument bij. We hebben dus: 1/ Ze hebben schrik de macht te verliezen. 2/ Ze zijn de "vazallen van de PS" en hebben schrik dat de Vlaamse onafhankelijkheid eraan komt. Bon. 1/ Ik blijf erbij: Citaat:
2/ Dat gaat misschien op voor de Franstaligen. Maar waarom zijn de andere Vlaamse partijen 'vazal'? Botst dat niet met puntje 1? Door de splitsing van België zijn de Vlaamse vazallen verlost van de Waalse inmenging, krijgen ze het meest welvarende en economisch invloedrijke deel van België, én zijn ze van een hele hoop communautair gebazel verlost. Ze zouden er een stuk machtiger uitkomen. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 20:45. |
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Parlementslid
|
Trouwens, indien het cordon puur om het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid te doen was:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 21 december 2006 om 20:47. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Parlementslid
|
Nee, ik geloof dat het cordon aanvankelijk wel degelijk opgericht is omwille van de straffe vreemdelingenpraat van Dewinter en co.
Met de jaren is het cordon inderdaad wel een verzekering voor machtsdeelname geworden voor de 'linkse' partijen. Voor VLD, N-VA en CD&V daarentegen is het cordon, politiek-strategisch gezien, nefast. Het verplicht hen ertoe steeds opnieuw de 'linkse' partijen mee op te nemen in coalities en vormt bovendien een voortdurende bron van ongenoegen bij een deel van de eigen kiezers. Het cordon ontneemt hen m.a.w. macht, in plaats van hen van macht te verzekeren. Mij maak je niet wijs dat ze dat zelf niet doorhebben. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 21 december 2006 om 21:15. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
|
Citaat:
Vergeet niet de PS is in Wallonië incontournable, wordt gesteund door het hof en het regime, en stelt de wet in belgië |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister
|
Citaat:
De koning heeft geen enkele macht en de PS heeft ook amper nog iets te zeggen in belgie. Ge zijt al even erg als die walen die vrezen dat belgie morgen ophoudt met bestaan.
|
|
|
|
#113 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bazilfunk daarentegen
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
De koning heeft in België meer macht dan je denkt. Hij duidt de formateur aan. hij kan een veto gebruiken tegen de aanstelling van een minister, deelt lintjes en titels uit waar al die 'vooraanstaanden' naar hunkeren. Grapje: en dan vernoem ik nog niet eens filip de taaie die eigenhandig het Vlaams belang zal tegenhouden. Wie deelt in België de lakens uit volgens jou? Toch verhofstadt niet!? Welke macht heeft Verhofstadt ertoe gedwongen het tegenovergestelde te doen van wat hij aankondigde in zijn eerste Burgermanifesten? Laatst gewijzigd door luc broes : 21 december 2006 om 22:28. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Minister
|
Citaat:
De koning beschikt over geld dus zal hij inderdaad ook wel over macht beschikken. Maar niet die macht die u hem toedicht. Wie er de lakens uitdeelt in belgie? Degene met geld natuurlijk, wie anders? en wie heeft er nu net geen geld? De walen toch als ge de vlamingen bezig hoort De macht ligt dus in vlaanderen.
|
|
|
|
#117 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
Neen er zijn er betere....
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|