![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eerst en vooral Oswald zie ik niet waaruit je afleidt dat ik (of wie dan ook) de ogen zouden afwenden van incidenten zoals een klootzak die zijn vrouw mishandelt. (En of die klootzak dan moslim is niet dat kan me eigenlijk net interesseren.) Ik vind die insinuatie zelfs vrij aanmatigend. Je denkt uit de val van het "politiek correcte denken" te zijn ontsnapt, maar eigenlijk ben je in de val getuimeld van de groteske veralgemening die alle islamieten op een extremistisch hoopje gooit en op die manier elke mogelijkheid op een dialoog of een oplossing voor de integratieproblemen op voorhand teniet doet. En wat stel je dan voor als oplossing? Gedwongen deportatie van al die een er als een moslim uitziet? Het zijn mensen als jij die een in fase van ontkenning zitten, niet de mensen die je bekritiseert. Ontkenning van de echte problemen met integratie die bestaan en die we samen met de allochtone gemeenschap zullen moeten oplossing, ontkenning van de multiculturele realiteit. Wordt toch eens wakker man, en stop je droom van het schone monoculturele Vlaanderen in de motteballen. Die droom is nooit een realiteit geweest en zal het ook nooit worden. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
ik werk al 12 jaar in een door hen gerunde onderneming en tot nu toe bevalt me dat wel. Ik heb deals onderhandeld in Iran, de Emiraten, Turkije, Marokko, Egypte en Tunesie. Maarrrree, je analyse hierboven raakt kant noch wal. Het gaat er absoluut niet over om moslims als extremisten te beschouwen. Ik begrijp niet dat je kan denken dat daar het probleem is. Het is gewoon dat zij een totaal andere idee hebben van wat 'dialoog' is. Dialoog bij ons is rationeel overleggen, problemen bekijken en oplossen als die zich stellen. De mensen die ik nu ontmoet zien dialoog eerder als iets 'zwak'. Spreken heeft bij hen eerder een 'functie' dan wel 'inhoud' zoals bij ons in onze rationele benadering. Iemand zei het me zo (een moslim die al decennia in Belgie woont): westerlingen zijn als een rechthoek, moslims zijn als een cirkel of een ellips. Wij zijn cartesiaans, zij veel meer irrationeel (zoals wij dat omschrijven). Ik heb al lang geleerd dat je zwak opstellen een immense fout is als je gaat spreken met moslims zodra daar een collectief element komt bij kijken. 'Dialogeren' zoals wij dat zien is een uiting van zwakte. Bij hen is dialogeren bv het gezicht redden eerder dan de waarheid zeggen. Als Barman een 010 concert organiseert zien zij dat als een bekentenis van zwakte van de Vlamingen, en bijgevolg een reden om zich onverzoenlijker op te stellen. Wat jij wil met je verwijzing naar 'mottebol' Vlaanderen, wel dan heb ik een ander scenario: één waar breuklijnen als cultuur, huidskleur, taal, geschiedenis, godsdienst, mentaliteit en economische positie paralel lopen en de grondslag zullen vormen voor de volgende explosie. Het experiment dat jij voorstaat is ongekend in de moderne geschiedenis, en bijgevolg de gevolgen ook. Want ook de moslims hebben een verkeerd beeld van West-Europa. Zij zien namelijk enkel het rationele van de dialoog en bijgevolg het 'zwakke', en beseffen niet dat er daaronder een verdrongen irrationele laag zit die zo tot explosie kan komen. Mottebol Vlaanderen? Ik spreek 6 talen en ben overal ter wereld geweest, wat jij wil is een terugkeer naar een berber vlaanderen waar schapen grazen, homo's uitgesloten worden en een economisch 'wasteland' ontstaat. Bon, de volgende economische depressie zal al of niet laten zien of wij hooggeschoolde werkkrachten erbij hebben gekregen die het tij zullen kunnen doen keren, of daarentegen een aantal mensen de weg naar een continent in ondergang hebben gekozen terwijl de nieuwe macht in het oosten ligt. Ooit al in China geweest? Wat denk je dat China denkt over vreemdelingen? China sluit nauwer aan bij 'mottebol' vlaanderen dan bij berber noord-afrika. Laatst gewijzigd door Conscience : 21 december 2006 om 10:39. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
ik werk al 12 jaar in een door hen gerunde onderneming en tot nu toe bevalt me dat wel. Ik heb deals onderhandeld in Iran, de Emiraten, Turkije, Marokko, Egypte en Tunesie. Maarrrree, je analyse hierboven raakt kant noch wal. Het gaat er absoluut niet over om moslims als extremisten te beschouwen. Ik begrijp niet dat je kan denken dat daar het probleem is. Het is gewoon dat zij een totaal andere idee hebben van wat 'dialoog' is. Dialoog bij ons is rationeel overleggen, problemen bekijken en oplossen als die zich stellen. Ik heb in een internationale bank gewerkt en daar functioneert dat, behalve als je negotieert in Azie. Maar waar ik nu werk en de mensen die ik nu ontmoet zien dialoog eerder als iets 'zwak'. Spreken heeft bij hen eerder een 'functie' dan |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Banneling
|
[quote=Conscience;2264387]
Mottebol Vlaanderen? Ik spreek 6 talen en ben overal ter wereld geweest, wat jij wil is een terugkeer naar een berber vlaanderen waar schapen grazen, homo's uitgesloten worden en een economisch 'wasteland' ontstaat. quote] Toch wel opmerkelijk dat de zelfverklaarde progressieven zo'n terugkeer naar het obscurantisme als progressief zien (en trachten op te dringen). |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banneling
|
Antwerpen screent radicale moslims
De Dienst Integratie Antwerpen heeft van het stadsbestuur de opdracht gekregen een nota te maken over de moslimwereld in de Scheldestad. De incidenten aan het theatercomplex Roma in Borgerhout zitten in het achterhoofd van de opdrachtgever. Bij die Roma hield een harde moslimfractie andere islamieten tegen om naar een voorstelling te gaan. Volgens het kabinet van de schepen voor Samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels (Groen! ), waren er echter eerder al signalen die wijzen op een radicalisering bij bepaalde moslimgroepen. "In de nota zullen we nu proberen te vatten wat er precies aan de hand is", aldus kabinetschef Erwin Lauriks. In het rapport komt de organisatie "Jongeren voor Islam" voor. Die organisatie heeft veel invloed bij jongere moslims en wint dankzij een goede structuur aan belang. De organisatie is volgens Lauriks bij de stadsdiensten goed gekend, maar wordt niet op een zwarte lijst gezet als vereniging die absoluut te mijden is. "Jongeren voor Islam" wordt omschreven als een organisatie die aanleunt bij de salafisten, een neofundamentalistische strekking. (belga/dm) De Morgen |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In aansluiting met het artikel uit de Morgen hierboven, heb ik ook een leuk nieuwsberichtje.
Zet je even en slikken maar: Buitengegooid om de waarheid te zeggen !!! Radicale islam wint veld' Marijke Uijt den bogaard: ,,De standpunten van Vlaams Belang krijgen enorm veel aandacht. Als zich onder moslims ook zo'n extreem ideeëngoed verspreidt, krijgt dat nauwelijks aandacht.'' Bron: De standaard |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
sorry, er kwam nog een vervolg bij:
Hoeveel gewicht hebben zij? |
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als ik je bijdrage kort mag samenvatten (en corrigeer me als ik fout ben)dan zeg je eigenlijk dat de moslimcultuur zo incompatibel is met onze westerse cultuur dat een oplossing niet kan bestaan in het ontwikkelen van een dialoog (omdat moslims het principe zelf van de dialoog zouden afwijzen). Nu, zelfs als je ervan uitgaat dat dat zo is, dan vind ik het een rare idee dat de 0110 concerten door de moslims zouden gezien zijn als een "teken van zwakte van de Vlamingen". Ik zie daar niet het minste bewijs van. Ook een vreemde redenering is dat je het accepteren van de multiculturele realiteit gelijk stelt aan het kritiekloos accepteren van allerlei zaken die niet overeenkomen met onze democratische waarden. Ik probeer op dit forum tot in den treure aan te tonen dat ikzelf althans geen enkele vorm van onverdraagzaamheid, criminaliteit of vrijheidsbeperking duld, ook niet van moslims. Maar wat ik vooral mis in je bijdrage is hetzelfde wat is mis in alle bijdragen van mensen die jouw mening toegedaan zijn : Het blijft een opsomming van problemen, zonder enig idee of voorstel voor oplossingen. Voor elk krantenartikel over incidenten met migranten dat op dit forum wordt gepost om weer eens dezelfde aanklacht te kunnen herhalen dat het allemaal toch zo erg gesteld is met de moslims in ons land, kan ik er gerust nog 10 van hetzelfde type bijplakken. Er ZIJN integratieproblemen, en er ZIJN ongetwijfeld moslims die dialoog als een teken van zwakte zien, enz. enz. maar wat stellen jullie voor om daaraan te doen? Massale deportaties? Een godsdienstoorlogje beginnen? België met een muur afsluiten van de buitenwereld? De politie carte blanche geven met de opdracht om repressief op te treden bij het minste incident? Wat zal het wezen? Als je het "experiment" van de dialoog al op voorhand verbeurd verklaart, wat kan je dan eigenlijk nog doen behalve geweld gebruiken? De bovenstaande vragenreeks is geen provocatie hoor, ik wil het echt wel eens van je horen. |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Banneling
|
Oei, oei, een ervaringsdeskundige van onverdachte afkomst die even uit haar boekje klapt. Dat zal wel weer de nodige verzuring teweeg brengen bij de progressieve oogklepdragers. Tja, het wordt steeds moeilijker om de progressieve mantra der 'verrijking' verkocht te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dubbele nationaliteit direkt afschaffen omdat het de greep op individuen die zich willen losmaken en de stap naar de overkant zetten tegenhoudt en hen achtervolgt. Volledige immigratiestop om het probleem te kunnen omschrijven. Geen importhuwelijken meer waardoor steeds meer ontwortelde mensen zich in deze samenleving gaan nestelen en elke solidariteit op termijn zullen vernietigen. En vanuit dergelijke 'harde' opstelling die geen ruimte openlaat voor teveel speculatie kan je een evenwaardige dialoog proberen op te starten met de bedoeling tot integratie te komen. Maar ik vrees dat er niet zomaar een oplossing is aan de problemen. Eerst zal moeten duidelijk gemaakt worden wat de bijdrage van een moslimbevolking is, en dat is vandaag absoluut niet duidelijk. Natuurlijk benijd ik bijvoorbeeld hun samenhorigheid en vermogen om een rem te zetten op sommige rationele ontsporingen maar dat houden ze liever enkel voor zichzelve. Het wordt dus héél moeilijk te delen (of mensen tot die idee te brengen) als delen betekent éénzijdig afstaan. En zo wordt het gezien door een deel van de bevolking. En dat zoiets moeilijk is zal je zien bij de eerstvolgende diepe crisis, economisch of maatschappelijk. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
- Vlaanderen onafhankelijk. Als je ervan uitgaat dat moslims onze cultuur gewoon niet accepteren, en elke dialoog weigeren, dan zal die mensen hun houding denk ik niet veranderen als je ze een andere cultuur voorschotelt. Nu is het wel waar dat België voor gelijk welke immigrant overkomt als een onontwarbaar kluwen van instituten en structuren, en dat bevordert de integratie niet, daarin volg ik wel. Zo heb ik een Franse vriend die hier woont en die na 10 jaar nog steeds in de lach schiet als het bij ons verkiezingen zijn. - De dubbele nationaliteit afschaffen : Ik ben daar in principe mee akkoord. Je maakt als burger een keuze, en die kan best ondubbelzinnig zijn. Maar ook hier denk ik niet dat het een oplossing is voor integratieproblemen. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen met de Belgische nationaliteit maar van vreemde afkomst, die niet zijn ingeburgerd. - Volledige immigratiestop : Dit is totaal onrealistisch (en trouwens ook niet wenselijk vanuit demografisch standpunt). Geen enkel land in de hele geschiedenis is er in geslaagd migratie te stoppen. Waar mensen leven zal altijd migratie zijn. Dat wil niet zeggen dat je die migratie niet kunt reguleren en bijsturen, maar ze stoppen is larie. Het hoge aantal immigraties door gezinshereniging of huwelijk in ons land duidt op een slecht gecontroleerde/gereguleerde vorm van migratie : een "achterpoortje" dus. Weer wil ik hier pleiten voor een weloverwogen aanpak : Het is niet door mensen van vandaag op morgen te verbieden van zich met hun gezin te herenigen dat je dit gaat oplossen, maar er zijn ongetwijfeld meer genuanceerde oplossingen mogelijk. - In je laatste paragraaf suggereer je dan toch dat een dialoog eventueel mogelijk zou zijn, maar je gaat dan weer verder met enkele veralgemeningen zoals "dat houden ze liever voor zichzelve" (ik ken er anders die graag delen). Samengevat : Ik zie dat je erover nadenkt, maar ik lees geen echte oplossingen, slechts een aantal pistes. Nu heb ik natuurlijk ook wel makkelijk lullen want ik heb ook niet de Grote Oplossing klaar die ons land morgen zal omtoveren in de perfecte harmonieuze samenleving. Maar ik wil wel blijven zoeken en proberen. Misschien kan ik mijn basisstelling nog het best alsvolgt verwoorden : Laat ons proberen om met alle leden van de maatschappij (ook met allochtonen dus) ten minste "on speaking terms" te blijven, net zoals we allemaal met onze buren een correcte relatie trachten in stand te houden. We hoeven mekaar niet dood te knuffelen of zo, maar het moet mogelijk blijven om over dingen te spreken en samen oplossingen te zoeken voor problemen. Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER migranten (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER autochtone bewoners (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER invaliden (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER werklozen (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER Vlaamsbelangers (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER gepensionneerden(en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties Vanaf het moment dat je die deur dichttrekt, en alleen nog maar spreekt OVER alleenstaande ouders (en dan nog in veralgemeningen) en niet MET hen, dan kan dat alleen maar leiden tot groeiend onbegrip en escalaties etc.... Indien JA: waarom gaat vanuit mijn aangehaalde bevolkingsgroepen dan geen dreiging uit, die er wel zou zijn vanuit de door jou aangehaalde bevolkingsgroep? (onbegrip en ESCALATIE)? Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wanneer is dit interview verschenen in de standaard? Wat deze mevrouw zegt klopt met bevindingen van andere mensen en het feit dat ze werd ontslagen past in de strategie die nu wordt toegepast en waarbij éénieder die zijn nek durft uit te steken monddood wordt gemaakt, wordt geïntimideerd en desnoods komt er ook geweld aan te pas. Het is al te laat, deze praktijken gebeuren nu ook al aan de univ van Antwerpen. Het is gewoon veel te laat vrees ik....tenzij er een radicale omkering komt..... Ik woonde aan de universiteit een avond bij over 'diversiteit', georganiseerd door een allochtone studentenvereniging. De arrogante, grove, onbeleefde en onbeschofte manier waarop de voeten werd aangeveegd met de autochtone bevolking liep zo de spuigaten uit dat zelfs Johan Byttebier van Groen! zich diende te verdedigen...... Wees gerust, autochtone studenten, die niets dierven zeggen, trekken wel hun conclusies en de kloof en de desintegratie worden steeds groter. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Online Wanneer is dit artikel in de Morgen verschenen? JVI is inderdaad een extreemrechtse fundamentalistische vereniging die streeft naar de toepassing van de sharia. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En gezien ze hier uit achtergestelde en andere gebieden hier jaarlijks blijven toestromen, is het toch nog dweilen met de kraan open mocht het wel op te lossen zijn. Vragen deze lieden trouwens naar een "oplossing"? Zouden ze niet enkel interesse hebben om het hier zo veel mogelijk voor het zeggen te krijgen, en ondertussen zoveel mogelijk van ons te profiteren,waarbij alle middelen goed zijn tegen de "ongelovigen"? Je hebt waarschijnlijk ook al het artikel over Antwerpen gelezen vandaag, en het hierboven geposte artikel over de houding van vele moslims, genre "contact met de autochtonen hoeft niet of is te mijden tenzij als je er profijt uit haalt" ??? De storende elementen moeten keihard buiten gegooid worden, zonder bijkomend gezever over nazi's, kampen, deportaties, "Belg" zijn enz. Bepaalde vreemdelingen terug het land uitzetten is trouwens geen "deportatie" maar een dringend nodige opkuisactie. Er loopt hier al veel te veel krapuul rond. Laatst gewijzigd door andev : 21 december 2006 om 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik zag dat VB er VANDAAG ook over geschreven heeft op hun site (zoals gewoonlijk was ik ze weer eens voor, ik moet me toch eens gaan laten betalen achtereen http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=0&id=2715 Ik ken trouwens ook iemand uit de "straathoeksector" die er na een paar jaar dringend uit wil stappen wegens "opgebrand". Ik ken nog andere mensen (o zo politiek correct (ooit geweest)) tot ze zelf ook een job in een gelijkaardig sociaal project hebben en steen en been klagen (ken je het? "rollebollende, tenhemelschreiende (*) ogen", maar niks meer durven zeggen!?). Nochtans beiden slechts midden twintig, dus o zo tolerant en vooruitstrevend! Beiden zijn dus van plan om "op te krassen" en niet om "hun bek open te doen", want daar staan strafpunten op! (*) écht in één woord, gisteren geleerd op het dictee. Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2006 om 19:44. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Gouverneur
|
[quote=circe;2266082]Ik denk vandaag of zo. Heb het van een andere bron die blijkbaar een abonnement heeft (ik niet).
Ik ken trouwens ook iemand uit de "straathoeksector" die er na een paar jaar dringend uit wil stappen wegens "opgebrand". Ik ken nog andere mensen (o zo politiek correct (ooit geweest)) tot ze zelf ook een job in een gelijkaardig sociaal project hebben en steen en been klagen (ken je het? "rollebollende, tenhemelschreiende (*) ogen", maar niks meer durven zeggen!?). Nochtans beiden slechts midden twintig, dus o zo tolerant en vooruitstrevend! Beiden zijn dus van plan om "op te krassen" en niet om "hun bek open te doen", want daar staan strafpunten op! Ondertussen las ik de artikels, die ik enkel kan onderschrijven. In Antwerpen is het meer dan vijf over twaalf: onze vrijheden worden meer en meer beknot en het zal er niet beter op worden door de exponentiële groei van de radicale islam, die als het erop aan komt wordt ondersteund en goedgepraat door de zogenaamde 'gematigde' moslims. Het 'repressie-apparaat' tegen éénieder die ook maar één kritisch woordje over de islam durft te zeggen wordt steeds groter en steeds meer openlijk en het ergste is dat deze lui, vaak gesteund door 'gematigden' erin slagen om naïve, ontwetende politici en wereldvreemde beleidsmensen naar hun hand te zetten, daar ze deze naïvelingen alles kunnen wijsmaken, ze laten zich gebruiken en bedotten en hebben het zelf niet door. Uit uitvaring weet ik ook dat fundi's en zelfs 'gematigden' geen enkel respect hebben voor dit soort beleidsmensen, die men als zwakkelingen beschouwt, maar wel bruikbaar. Maar eens 'opgebruikt', zullen ze worden gedumpt. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Gouverneur
|
Het feit dat Marij Uijt den Bogaard, ervaringsdeskundige op het terrein, werd ontslagen, is erg verontrustend. Het wijst erop hoe de moslimfundamentalisten, gesteund door de 'gematigden', wegen op het beleid en erin slagen om beleidsvoerders een rad voor de ogen te draaien.
Chantal Pauwels, tot eind dit jaar nog schepen van 'samenlevingsopbouw', heeft dit kabinet omgevormd tot 'samenlevingsafbouw'. Zij was gewoon een ramp en is nu slachtoffer van haar eigen naïviteit en wereldvreemdheid, gebruikt door de fundi's. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
Terwijl Vlaamse jongens en meisjes van 15 jaar en jonger elke week in discotheken zich zatzuipen, met drugs experimenteren en met wildvreemden in bed duiken, zitten jullie te klagen wanneer religieuze moslims proberen te vermijden dat hun kroost dezelfde weg opgaat. In de plaats van te klagen over die moslims zouden jullie beter eens zelf voor de Vlaamse discotheken gaan staan....
Ik ben geen voorstander van moslims in Vlaanderen, zij het "gematigde" of "extremistische". Deze mensen doen echter tenminste iets aan de decadentie die onze eeuwenoude samenleving steen voor steen afbreekt, en dat kan ik alleen maar respecteren. Een Sharia is uiteraard ook geen oplossing, maar de herinvoering van oude normen en zeden zou zeker geen kwaad kunnen. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 22 december 2006 om 11:51. |
|
|
|