Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2006, 16:18   #61
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Groen! wilt niet alleen voor het milieu zorgen maar ook voor dat iedereen gelijke rechten heeft en dat iedereen mag geloven in de godsdienst waarin hij/zij wilt geloven. Groen! wilt dat een moslimmeisje als zij dat wilt, een hoofddoek kan dragen en dat dit niet verboden wordt. dat is pas Groen!.

Een moslimmeisje moet zich integreren in onze maatschappij en niet zoals ze nu doen hier massaal rondlopen met kopdoeken aan en soms nog erger het ganse lichaam bedekken met een grote kopdoek die tot aan hun tenen reikt. In die landen waar ze er mogen mee rondlopen doen ze het niet en bij ons doen ze het en masse, waarom denkt u? Dit dragen moet verboden worden, zeker in onze cultuur. Laat groen maar zo snel mogelijk verdwijnen!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 16:30   #62
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=eno2;2205205]
Citaat:
.
Juist.
Dat is dan ook de reden waarom Groen nooit groot zal worden.
En dat is geen slechte zaak. Het is voldoende als we een zweeppartij blijven.

Wat jammer nou, veel ervan staat al op de sporen.

In België al besloten.

Primordiale onzin

Neen, de bossen in België zijn al omgehakt.

Met een mix van een en ander komen we er wél.

Tuurlijk.
Een duurzame economie zal enorm veel maar andere werkgelegenheid en activiteiten verschaffen.

Tijd en vooral gerichte investeringen, gericht beleid en maatregelen, zoals bv een pak nieuwe milieuwetgeving.

De omschakeling eist inderdaad grote mutilaterale samenwerkingsverbanden, zoals de EU en de WTO.

Wat een onzin. De kerncentrales zullen open blijven, dat is al beslist!
Zonne en wind energie kunnen in het beste geval maar voorzien voor zo'n 10% van de behoeften en waar gaat die andere 90% halen als ge de kerncentrales wil sluiten? Kopen in het buitenland zeker met als gevolg dat de energieprijs flink zal stijgen, ja ja zo kennen we de groenen en afgeleiden!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 12:38   #63
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan de mensen van Vlaanderen nu eindelijk eens inzien dat er een probleem is met onze Ecologie? En wanneer gaat dit zich vertalen in zetels voor de enige partij die er ook effectief werk van maakt? Wanneer gaan de mensen eindelijk eens inzien dat een stem voor Groen! wel een goede stem is?!?
Kan iedereen nu eens ophouden met dat gezeik over dat Groen! niet realistisch is, niet genoeg ervaring heeft, niet goed kan besturen, en dat de Groen! niet effectief iets doet aan dit probleem?!?
Het tegendeel is bewezen in Zwijndrecht! Namelijk: in Zwijndrecht hebben de groenen vorige keer bestuurd met een dikke 20%. Een mens zoals alle andere dommeriken zou dan zeggen dat ze de volgende keer zouden wegzakken… MAAR: ze zijn namelijk een dikke 10% vooruit gegaan tot 33%! Dat betekent dat de mensen precies wel heel tevreden waren met een groene burgemeester.

Ik denk dat meer dan ¾ van de Vlamingen vindt dat het milieu té vervuild is. Spijtig genoeg vertaalt dit zich niet in stemmen naar de partij die er serieus aan wil werken namelijk de enige partij die écht door heeft dat er serieus iets moet veranderen aan de energie, het vervoer, de zorg voor het milieu enzovoort… namelijk: Groen!… Dus dit betekent dat er nog altijd ¼ superdommeriken zijn onder de Vlamingen die dit niet willen inzien. Spijtig genoeg vertalen deze ¾ zich niet in stemmen, namelijk 1/10 van dit rationale getal: 7,5% Vlamingen. Dus dat betekent dat er bij die 1 250 000 erg domme Vlamingen ook nog eens 3 375 000 domme Vlamingen bijkomen.

Als mens moeten we ook eens denken op duurzaam vlak, namelijk: “willen wij dat onze kinderen en kleinkinderen nog gezond kunnen leven in een aangename wereld?!? Dat is dé vraag van de eeuw. Ik vindt het ook spijtig dat het tot sommige mensen moet doordringen door een film. DENK NA!!! En ik wil hier niet alleen bij benadrukken dat we dit in de politiek moeten waarmaken maar ook op sociaal-vlak.

Neem niet meteen de auto om een halve kilometer naar de winkel te doen… nee!!! Neem de fiets! Koop een milieuvriendelijke auto op bijvoorbeeld LPG. Gebruik de trein als je naar één of ander optreden moet in Antwerpen of Brussel als je in een andere stad woont. Gebruik zo weinig mogelijk papier, koop bio-produkten als je wilt dat we binnen 50 jaar nog kunnen ademen. Gebruik geen zilverpapier als je iets wilt bewaren, maar gebruik een plastic doosje dat je meerdere malen kunt gebruiken! Of zet een bordje over de kom met sla. Laat de verwarming niet onnodig branden, want dit is namelijk ook een van de vervuilendste dingen.

En ik kan zo nog wat doorgaan. Ik hoop dat er vele mensen dit lezen, ik hoef geen reactie maar ik wil gewoon een boodschap proberen overbrengen aan zoveel mogelijk mensen Groetjes in de hemel als we zo door gaan, en omdat dit geen mooie slotzin is, wil ik benadrukken dat we er samen iets aan kunnen veranderen en dan is de slotzin:

Groetjes aan iedereen en ik hoop dat iedereen nog gelukkig en gezond kan leven!

Een stem voor het groene uitroepteken is absoluut geen garantie voor een beter milieu. Het groene uitroepteken wil onze grenzen wagenwijd openzetten voor nog meer vreemdelingen, terwijl Vlaanderen al overbevolkt is. Alleen al omwille van puur ecologische redenen is het absoluut niet verantwoord dat er hier nog meer mensen binnenkomen. Indien het groene uitroepteken echt bekommerd zou zijn om de leefbaarheid van Vlaanderen dan zou het moeten pleiten voor een zeer strikte immigratiestop.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 10:42   #64
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Wanneer GROEN! ecologie eindelijk zélf serieus gaat nemen en niet langer gaat beschouwen als één of ander neventhemaatje in hun partijprogramma?
Wat jij aanhaalt bewijst alleen dat de mensen wél een groene burgemeester willen... als er goed bestuurd wordt. De consequentie daarvan is natuurlijk dat als er niet goed bestuurd wordt, de verkiezingsresultaten ook navenant zijn.

M.a.w.: Het is niet genoeg om te zeggen dat je een groene partij bent. Je moet het ook waarmaken. Maak je het waar, wordt je beloond. Maak je het niet waar, krijg je klappen.
[color=#000000]Eerste regel voor politiek succes. Toon respect voor de mening van de kiezer! Ook al deelt hij uw mening niet.
We proberen het waar te maken maar ja... Niemand wilt naar ons luisteren!!! vb.: Groen! heeft in Leuven voorgesteld om een windmolenpark te bouwen op het industrieterrein van Haasrode. Zij willen het WAARMAKEN. Wie wilt het niet? TOBBACK himself.
Oud 22 december 2006, 10:45   #65
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U hebt ongeveer hetzelfde probleem als wij. Wij vragen ons af wanneer men gaat inzien dat er een serieus probleem is met het federalisme.

Alleen wordt er aan uw onderwerp voortdurend aandacht besteed in de media, maar niet aan dat van ons, altijd niet op de manier dat wij dat wensen en vele Belgen met ons.

Ik weet wel dat het Belgisch institutioneel probleem geen wereldprobleem is en natuurbehoud wel, maar uiteindelijk gaat er dus wel veel (misschien nog niet voldoende) aandacht naar uw onderwerp.

Bovendien remt het federalisme de coherente bescherming van het milieu in België en uiteindelijk de hele staatkundige werking. Het is dus een zeer serieus probleem voor ons, Belgen.
Nu krijgt ge eindelijk uw verdiende aandacht met dat opgezet programma daar bij de walen.
Oud 22 december 2006, 11:43   #66
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Groen! wilt niet alleen voor het milieu zorgen maar ook voor dat iedereen gelijke rechten heeft en dat iedereen mag geloven in de godsdienst waarin hij/zij wilt geloven. Groen! wilt dat een moslimmeisje als zij dat wilt, een hoofddoek kan dragen en dat dit niet verboden wordt. dat is pas Groen!.
ahja natuurlijk, dom van mij dat ik niet zag dat dat alles met ecologie te maken heeft... nu dacht ik dat deze topic geopend was om het over het milieu te hebben (zie titel).

ik vind zeer zeker dat er iets aan het milieu moet gedaan worden, maar dat is iets waar elke partij aan werkt. bovendien is het binnen de 20 jaar hier bij ons gedaan met de vervuilende industrie. onze wetenschap en ons kapitaal zal ons zo ver gebracht hebben dat de boel redelijk tot zeer clean zal geproduceerd zal worden. waar zal binnen 20 jaar het probleem zich bevinden, in de derdewereld landen. de meeste van deze landen zijn nu in hun eerste/tweede industriële fase. zij gebruiken dan alle vervuilende grondstoffen die wij nu proberen weg te werken. die landen zijn helemaal niet bij kapitaal om één fase over te slaan en direct te beginnen met clean te produceren en voor hun economie en het welzijn van de bevolking is deze industrie van absoluut belang. niets zal hen dus kunnen tegenhouden om dan even vervuilend te wezen als wij nu zijn. het enigste wat we dan kunnen doen is allemaal deze landen helpen zo snel mogelijk door hun vervuilende fase te komen.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 11:56   #67
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
24 november en het is 16 graden....
HEEEEEEERLLIIIJJJJJJJKK !!!!!!! Ja toch ... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:13   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan we eindelijk inzien dat er een serieus probleem met de ecologie is?!?

Dat is allang de vraag niet meer.
De vraag is, wanneer we er iets gaan aan doen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:56   #69
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan de mensen van Vlaanderen nu eindelijk eens inzien dat er een probleem is met onze Ecologie? En wanneer gaat dit zich vertalen in zetels voor de enige partij die er ook effectief werk van maakt? Wanneer gaan de mensen eindelijk eens inzien dat een stem voor Groen! wel een goede stem is?!?
Kan iedereen nu eens ophouden met dat gezeik over dat Groen! niet realistisch is, niet genoeg ervaring heeft, niet goed kan besturen, en dat de Groen! niet effectief iets doet aan dit probleem?!?
Het tegendeel is bewezen in Zwijndrecht! Namelijk: in Zwijndrecht hebben de groenen vorige keer bestuurd met een dikke 20%. Een mens zoals alle andere dommeriken zou dan zeggen dat ze de volgende keer zouden wegzakken… MAAR: ze zijn namelijk een dikke 10% vooruit gegaan tot 33%! Dat betekent dat de mensen precies wel heel tevreden waren met een groene burgemeester.

Ik denk dat meer dan ¾ van de Vlamingen vindt dat het milieu té vervuild is. Spijtig genoeg vertaalt dit zich niet in stemmen naar de partij die er serieus aan wil werken namelijk de enige partij die écht door heeft dat er serieus iets moet veranderen aan de energie, het vervoer, de zorg voor het milieu enzovoort… namelijk: Groen!… Dus dit betekent dat er nog altijd ¼ superdommeriken zijn onder de Vlamingen die dit niet willen inzien. Spijtig genoeg vertalen deze ¾ zich niet in stemmen, namelijk 1/10 van dit rationale getal: 7,5% Vlamingen. Dus dat betekent dat er bij die 1 250 000 erg domme Vlamingen ook nog eens 3 375 000 domme Vlamingen bijkomen.

Als mens moeten we ook eens denken op duurzaam vlak, namelijk: “willen wij dat onze kinderen en kleinkinderen nog gezond kunnen leven in een aangename wereld?!? Dat is dé vraag van de eeuw. Ik vindt het ook spijtig dat het tot sommige mensen moet doordringen door een film. DENK NA!!! En ik wil hier niet alleen bij benadrukken dat we dit in de politiek moeten waarmaken maar ook op sociaal-vlak.

Neem niet meteen de auto om een halve kilometer naar de winkel te doen… nee!!! Neem de fiets! Koop een milieuvriendelijke auto op bijvoorbeeld LPG. Gebruik de trein als je naar één of ander optreden moet in Antwerpen of Brussel als je in een andere stad woont. Gebruik zo weinig mogelijk papier, koop bio-produkten als je wilt dat we binnen 50 jaar nog kunnen ademen. Gebruik geen zilverpapier als je iets wilt bewaren, maar gebruik een plastic doosje dat je meerdere malen kunt gebruiken! Of zet een bordje over de kom met sla. Laat de verwarming niet onnodig branden, want dit is namelijk ook een van de vervuilendste dingen.

En ik kan zo nog wat doorgaan. Ik hoop dat er vele mensen dit lezen, ik hoef geen reactie maar ik wil gewoon een boodschap proberen overbrengen aan zoveel mogelijk mensen Groetjes in de hemel als we zo door gaan, en omdat dit geen mooie slotzin is, wil ik benadrukken dat we er samen iets aan kunnen veranderen en dan is de slotzin:

Groetjes aan iedereen en ik hoop dat iedereen nog gelukkig en gezond kan leven!
ik val nog liever dood dan op groen te stemmen en zo ken ik nog heel veel mensen
Oud 22 december 2006, 12:59   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ik val nog liever dood dan op groen te stemmen en zo ken ik nog heel veel mensen
Ik heb mij (in een vlaag van verstandsverbijstering?) in 1999 laten overtuigen om op Agalev te stemmen en ik heb daar nu nog altijd spijt van.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 10:36   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb mij (in een vlaag van verstandsverbijstering?) in 1999 laten overtuigen om op Agalev te stemmen en ik heb daar nu nog altijd spijt van.
Niet getreurd. Je kan nog je wraak hebben door eens goed te hyperventileren, als je daaraan terugdenkt. Dat stoot heel wat CO2 uit...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 11:12   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb mijn wraak al lang van mij afgeschud in het stemhokje.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2007, 21:36   #73
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is .......
JAJA! verkozen tot BEST Nederderlandstalige lied!!!
Oud 1 januari 2007, 21:37   #74
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
ahja natuurlijk, dom van mij dat ik niet zag dat dat alles met ecologie te maken heeft... nu dacht ik dat deze topic geopend was om het over het milieu te hebben (zie titel).

ik vind zeer zeker dat er iets aan het milieu moet gedaan worden, maar dat is iets waar elke partij aan werkt. bovendien is het binnen de 20 jaar hier bij ons gedaan met de vervuilende industrie. onze wetenschap en ons kapitaal zal ons zo ver gebracht hebben dat de boel redelijk tot zeer clean zal geproduceerd zal worden. waar zal binnen 20 jaar het probleem zich bevinden, in de derdewereld landen. de meeste van deze landen zijn nu in hun eerste/tweede industriële fase. zij gebruiken dan alle vervuilende grondstoffen die wij nu proberen weg te werken. die landen zijn helemaal niet bij kapitaal om één fase over te slaan en direct te beginnen met clean te produceren en voor hun economie en het welzijn van de bevolking is deze industrie van absoluut belang. niets zal hen dus kunnen tegenhouden om dan even vervuilend te wezen als wij nu zijn. het enigste wat we dan kunnen doen is allemaal deze landen helpen zo snel mogelijk door hun vervuilende fase te komen.
Ja zeg... ik ben er niet over begonnen he!
Oud 2 januari 2007, 05:05   #75
Paul Schietekat
Vreemdeling

Paul Schietekat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre

Je hebt hier deels gelijk in. Er is inderdaad een probleem bij de ontwikkeling van de industrie in die landen. Anderzijds lijkt het me onzinnig om te stellen dat onze industrie volledig zal verdwijnen. Als natuurlijk de gevestigde waarden op dezelfde postjes blijven zitten, heb je een punt.

We kunnen natuurlijk veel zelf verwezenlijken om de industrie in ons land te beschermen tegen delocalisatie. Vooreerst moeten we bewuster consumeren en kijken waar de producten vandaan komen.
Onze eigen industrie de kans geven om haar internationale concurrentiepositie te bewerkstelligen, zal afhankelijk zijn van het lef om de fiscale lasten drastisch terug te schroeven. We staren ons in deze blind op de economische groei in Azië. Misschien eens een voorbeeld geven aan Ierland???

Ecologie en Economie gaan perfect samen, in weloverwogen voorstellen. Tot mijn grote spijt moet ik echter vaststellen dat Groen! die twee dingen niet in harmonie kan brengen. Net zoals alle andere partijen stellen zij oplossingen veel te symplistisch voor. Enkel door alle factoren met elkaar te betrekken is er een creatie mogelijk.
Milieuproblematiek aanpakken heeft ook te maken met departementen zoals gezondheid, justitie, werkgelegenheid, economie, verkeer, enz. ...

Kernenergie blijven ondersteunen omdat we van de veronderstelling uit zouden gaan dat windenergie en zonne-energie de consumptie niet zou dekken, is elke kans op oplossingen naast zich neerleggen.
Ik stel voor dat we ons eerst zouden fixeren op de effectieve invoering van hernieuwbare en alternatieve energiebronnen, alvorens men denkt aan kernenergie.

De consumptie van energie hoeft niet echt ten koste te zijn van onze levensstijl maar de oorsprong van die energie is prioriteit.

"Nothing is more savage, than civilisation"
Paul Schietekat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 01:56   #76
Jos_be
Burger

Standaard

Wat heeft een hoofddoek te maken met respect voor de natuur. Als er een levensbeschouwing is die voor niets respect heeft dan is het wel de islam.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 03:57   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

die milieupanikeurs teren op angstgevoelens. Gelukkig braadt hun haring niet meer.

'k zal nog eens gas gaan geven met mijn Hummer zie. Hopelijk kom ik mie struisvogels niet tegen met hare volvo.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 09:33   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We proberen het waar te maken maar ja... Niemand wilt naar ons luisteren!!! vb.: Groen! heeft in Leuven voorgesteld om een windmolenpark te bouwen op het industrieterrein van Haasrode. Zij willen het WAARMAKEN. Wie wilt het niet? TOBBACK himself.
Slimme Tobback, windmolens zijn zuivere verspilling van geld en ruimte.
Ik hoop dat de groene jongens en meisjes ooit eens verstand gaan krijgen en dan ook eens ophouden met onzinnige projecten aan te prijzen en te blijven verdedigen.

Wij hier in Belgie moeten onze energie gaan winnen uit afbraakgassen, trage waterlopen, bioenergiegewassen en zeestromingen. Wind en zonneënergie zijn speelgoed dat men moet laten voor de hobbyisten, duur, onrendabel en onbetrouwbaar.

Citaat:
born2bewilddie milieupanikeurs teren op angstgevoelens. Gelukkig braadt hun haring niet meer.

'k zal nog eens gas gaan geven met mijn Hummer zie. Hopelijk kom ik mie struisvogels niet tegen met hare volvo.
Dwaze moeten er altijd zijn. Milieumensen teren niet op angst, in tegendeel. Angst is juist het laatste dat men kan gebruiken.
Het zijn net hun tegenstanders die angst hebben en daarop teren.
Zij hebben angst voor veranderingen in hun luxe en levenswijze.
En van echte milieumensen mag jij je hummer zelfs dag en nacht op volle toeren laten draaien. Maar gebruik de moderne en milieu vriendelijke brandstoffen, je kan deze zelfs gratis zelf winnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 10:08   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dinsdag 9 januari wordt 13 �* 14 graden Celsius verwacht !!!!!!!! Normale temperatuur voor begin januari in het Noordelijk Halfrond ?????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 10:26   #80
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dinsdag 9 januari wordt 13 �* 14 graden Celsius verwacht !!!!!!!! Normale temperatuur voor begin januari in het Noordelijk Halfrond ?????
Goed toch !
Dan moeten we minder stoken om te verwarmen.
En als we minder stoken om te verwarmen, hebben we minder rookuitstoot. En da's natuurlijk weer goed voor het milieu !
Je ziet, het opwarmingsproces van de aarde is dan toch nog ergens goed voor !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be