Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht?
Ja 17 32,69%
Neen 15 28,85%
Pfff kan me niet schelen. 20 38,46%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 09:10   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Mijn dochter die verdient dan weer de agrofobieprijs....
De verzamelde spinnenwereld heeft haar die toegekend. Ze heeft de prijs echter niet gaan afhalen.....
Bedoel je arachnofobie? Acrofobie? Agorafobie? Agrafobie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 09:10   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is dan wel een zeer bizarre voetbalploeg waar jij lid van bent...
tja er zitten twee homo's bij he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 09:12   #43
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Bedoel je arachnofobie? Acrofobie? Agorafobie? Agrafobie?
ge moet mij den tijd geven he... 'k zijn weer aan het leuteren zonder dat ik het mij kan permitteren eigenlijk en ik duwde weer te rap op den oke knop.
'k hem het al rechtgezet....

('k zat in agrarisch gebied met mijn werk... vandaar... ik kreeg er plots een fobie van....)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 december 2006, 09:12   #44
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb schrik van homo's als ik in mijnen bloten onder den douche staan op de voetbal. Als mijn zeep dan valt dan durf ik mij niet gewoon voorover te bukken.

Krijg ik nu de homofobieprijs ??
Je mag op je hukken bukken ook hoor.
Oud 22 december 2006, 09:14   #45
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Je mag op je hukken bukken ook hoor.
Bedankt voor de tip. Maar 'k vind da nie proper as mijne lul op de grond komt in den douche... jakkes al die vuiligheid in zo'nen douche op de voetbal.... LOL...

De moslims in de ploeg durven zelfs hun onderbroek niet uit te doen onder de douche.... das pas homofoob he...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 22 december 2006 om 09:15.
Oud 22 december 2006, 09:36   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tip. Maar 'k vind da nie proper as mijne lul op de grond komt in den douche...
Tsss.. Opschepper! Ge moogt waarschijnlijk al blij zijn dat uwe lul de grond raakt als ge plat op uwen buik op de vloer ligt...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 december 2006, 09:38   #47
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
.Het is zorgwekkend dat het haast onmogelijk wordt nog standpunten in te nemen die de homobeweging niet welgevallig zijn.
Hier draait die man zijn hele betoog rond. En hij heeft nog overschot van gelijk ook.
Oud 22 december 2006, 10:16   #48
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Een homofoob, is dat niet iemand die langs de weg staat met een bord "God hates faggots" wanneer er een begravenisstoet voorbij komt van een overleden aids patient? Ach ja in Europa is alles natuurlijk weer iets gematigder dus ook in Belgie moet de homobeweging het met een beetje minder doen.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 10:46   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Een homofoob, is dat niet iemand die langs de weg staat met een bord "God hates faggots" wanneer er een begravenisstoet voorbij komt van een overleden aids patient? Ach ja in Europa is alles natuurlijk weer iets gematigder dus ook in Belgie moet de homobeweging het met een beetje minder doen.
In het licht van kwalijkere vormen van homofobie, zijn de mildere vormen dus verwaarloosbaar?

Citaat:
Oud 22 december 2006, 12:03   #50
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Tsss.. Opschepper! Ge moogt waarschijnlijk al blij zijn dat uwe lul de grond raakt als ge plat op uwen buik op de vloer ligt...
als ik plat op mijnen buik lig... tja dan raak niets meer de grond...... whoeeehaaaaa LOL....

Ik ga afvallen.... volgend jaar..... al weet ik nog niet goed waar ik af van ga vallen.... LOL Hopelijk niet van den trap....

Oud 22 december 2006, 12:05   #51
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
In het licht van kwalijkere vormen van homofobie, zijn de mildere vormen dus verwaarloosbaar?
Ja he.
Mijn dochter is bang van spinnen.
als die een spin ziet dan gilt die en moet ik ze komen verwijderen.
Dat is een milde vorm en verwaarloosbaar.

Moest mijn dochter hysterisch worden en zich uit het raam werpen om te ontsnappen aan een spinneke.... dat is pas een kwalijke vorm en die zou moeten aangepakt worden.

zeker aangezien ze op het eerste verdiep slaapt...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 22 december 2006 om 12:05.
Oud 22 december 2006, 14:25   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ze hadden hem beter de "holebifederatie-fobie"-prijs gegeven ipv de "homofobie"-prijs.
Als je die mens al beschouwt wordt als homofoob, moet je zeggen dat 95% van de Vlamingen homofoob is. Veel plezier met je prijsje...

Als ik tegen de adoptie van kinderen door alleenstaanden ben, ben ik dan volgens de profeten van de holebi-federatie ook "single-foob"??
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 14:58   #53
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei niet dat het hier om een mildere vorm van homofobie zou gaan of wat voor vorm dan ook. Dit is niet bepaald een duidelijk geval en aangezien dit 'de prijs van 2006' is zijn die er dan blijkbaar ook niet.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 22 december 2006 om 15:21.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 15:29   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

De prijs is absoluut terecht. Niets is zo erg als verdoken homofobie. Extreme homofoben krijgen namelijk sowieso weinig bijval. Verdoken homofoben des te meer. En waarom is Bodifée volgens mij wel degelijk een homofoob? Niet omdat hij tegen het homohuwelijk en homoadoptie is, maar wel omdat hij homoseksualiteit als niet normaal bestempelt en er dan nog eens aan toevoegt dat hij dat niet in de statistische zin bedoelt. En omdat hij uitspraken doet als "het feit dat homoseksualiteit biologisch is, betekent niet dat die driften niet moeten beheerst worden" en "het is gevaarlijk dat de staat ons een ideologie opdringt als zou homoseksualiteit een normale variante zijn". Daar schuilt immers een onmiskenbare angst in dat homoseksualiteit zich anders zou "verspreiden". Hetgeen vanzelfsprekend onzin is. En zijn reactie op de homofobieprijs toont dat nogmaals zeer mooi aan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:03   #55
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Dus als iemand tegen de gay pride is, dan is die dus homofoob ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:11   #56
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus als iemand tegen de gay pride is, dan is die dus homofoob ?
Voor mij niet want ik ben er ook niet echt voor te vinden maar daarom zeg ik niet dat ik er tegen ben, maar jammer dat de mensen van de gay pride een beeld overhouden van blote venten die met pluimen in hun gat staan te dansen terwijl er een hele hoop anderen zijn die daar geen verkleedparty van maken en in meestappen voor de positieve rechten van de holebi's...
Maar die mensen die daar verkleed rondlopen: oh so what? Zolang ze er niemand mismeedoen zie ik het probleem toch niet hoor?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:24   #57
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die mensen die daar verkleed rondlopen: oh so what? Zolang ze er niemand mismeedoen zie ik het probleem toch niet hoor?
Er zijn mensen die dat dus anders zien, ze DOEN er mis mee door dat te doen, wat zou je ervanvinden als kinderen naakte mannen zagen met pluimen ... ? Die lopen door de stad half of helemaal naakt.

" ik ben tegen venten die hun bloot gat tonen op straat en daarom vind ik de gay pride problematisch "
=> " oh nee jij bent homofoob "

Er is een groep mensen die dat erover vindt, niet omdat homo's hun bloot gat tonen maar omdat het bloot gat getoond wordt , moesten hetero's dat doen was het even verkeerd. Dat DOE je gewoon niet. Moest de gay pride een NORMALE groep mensen zijn , en daar bedoel ik deftig geklede mensen mee , dan had ik er geen problemen mee om eerlijk te zijn.

Ik ben tegen publiek naakt, maakt dat mij een homofoob ?
Oud 22 december 2006, 18:30   #58
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die dat dus anders zien, ze DOEN er mis mee door dat te doen, wat zou je ervanvinden als kinderen naakte mannen zagen met pluimen ... ? Die lopen door de stad half of helemaal naakt.

" ik ben tegen venten die hun bloot gat tonen op straat en daarom vind ik de gay pride problematisch "
=> " oh nee jij bent homofoob "

Er is een groep mensen die dat erover vindt, niet omdat homo's hun bloot gat tonen maar omdat het bloot gat getoond wordt , moesten hetero's dat doen was het even verkeerd. Dat DOE je gewoon niet. Moest de gay pride een NORMALE groep mensen zijn , en daar bedoel ik deftig geklede mensen mee , dan had ik er geen problemen mee om eerlijk te zijn.

Ik ben tegen publiek naakt, maakt dat mij een homofoob ?
Dus als zoiets gebeurt op een carnavalstoet in februari ben je dan daar ook "tegen"?
En wat die gay pride betreft, jammer dat je je fixeert op de beelden van tv en de venten met hun bloot gat die getoond worden maar beelden van degenen die daar niet verkleed rondlopen die tonen ze helaas niet.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:41   #59
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als zoiets gebeurt op een carnavalstoet in februari ben je dan daar ook "tegen"?
ik boycot al jaaaren de carnavalstoet in mijn stad, onder andere voor die reden ja.

Citaat:
En wat die gay pride betreft, jammer dat je je fixeert op de beelden van tv en de venten met hun bloot gat die getoond worden maar beelden van degenen die daar niet verkleed rondlopen die tonen ze helaas niet.
Jammer dat blijkbaar de gay pride publiek naakt promoot , je kan nu zeggen "oh nee je fixeert op een aantal beelden" , maar blijkbaar maakt de gay pride parade er geen punt van, waarom doet ze niks aan die uitspattingen die in haar naam gebeuren ?

Die kerels met blote billen en pluimen staan te draaien brengen veel schade toe aan u zaak , waarom doe je daar niks aan ?
Oud 22 december 2006, 18:49   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben tegen publiek naakt
So be it. Waarschijnlijk heb je misschien dan ook complexen over je eigen lichaam. Ik zie niks verkeerds aan een naakt lichaam.
Ik ben vroeger opgevoed in een sfeer waar "naakt" de normaalste zaak vd wereld is (wat het ook is). De deur vd badkamer is vroeger thuis nooit "op slot" geweest, ongeacht wie ze gebruikte (moeder, vader, mijn zussen of ik). En ik heb hieraan alleszins geen trauma aan overgehouden, zoals jij blijkbaar tracht te suggereren wanneer kinderen een naakte vrouw of man zien.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be