Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 18:24   #2821
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het "bloot gat" in kwestie is het bijzonder appetijtelijke kontje van Keanu Reeves, die - voor zover mij bekend - toch behoorlijk hetero is. Ik vind dit een mooie foto, erotisch, sexy, en allesbehalve vies of smerig, van een acteur die ik persoonlijk als de meest aantrekkelijke man van Hollywood beschouw.
Kun je er in komen dat heteromannen niet altijd zin hebben om in de bilspleet van Keanu Reeves te kijken?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 18:58   #2822
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Kun je er in komen dat heteromannen niet altijd zin hebben om in de bilspleet van Keanu Reeves te kijken?
Ga je nu de hetero-vrouwen ook al discrimineren?
Oud 22 december 2006, 19:02   #2823
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Goed dan, nog één allerlaatste keer voor de goede orde en omdat je het zo lief vraagt.

Als je de zaken op een eerlijke manier wil benaderen, mag je het criterium "voortplanting" alleen op homoseksualiteit toepassen als je het op alle vormen van menselijke seksualiteit toepast.

Laat me het wat aanschouwelijker maken aan de hand van enkele voorbeelden:
- Janneke en Mieke hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Mieke niet, maar gebruikt zijn vingers om haar tot een orgasme te brengen. Mieke gebruikt op haar beurt haar mond om Janneke tot een orgasme te brengen. Geen mens die goed bij zijn verstand is, zal hier komen beweren dat Janneke en Mieke "onnatuurlijk" of "afwijkend" of "abnormaal" bezig zijn, zelfs al kan deze wijze van seksualiteitsbeleving niet tot voortplanting leiden. Ik hoop dat je het zover met me eens bent...

- Janneke en Pietje hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Pietje niet, maar gebruikt zijn hand om hem tot een orgasme te brengen. Pietje gebruikt op zijn beurt zijn mond om Janneke tot een orgasme te brengen. De seksualiteitsbeleving tussen Janneke en Pietje kan net zomin tot voortplanting leiden als bij Janneke en Mieke, maar terwijl de seksualiteitsbeleving bij het heterokoppel als volstrekt "normaal" wordt beschouwd, wordt exact dezelfde sekualiteitsbeleving bij het homokoppel als "abnormaal" beschouwd.

Zie je Paulus: seksualiteit heeft in jouw ogen de voortplanting als voornaamste functie, terwijl ik dat helemaal niet zo zie. Seksualiteit is voor mij een functie op het niveau van het koppel, terwijl voortplanting een functie op het niveau van de soort is. M.a.w. voor de mensheid is voortplanting een noodzaak; voor het koppel is seksualiteit een noodzaak. Seksualiteit is er op het niveau van het koppel immers in de eerste plaats omwille van de intimiteit, de liefde en de verbondenheid. Het koppel kan overleven zonder voortplanting, maar niet zonder seksualiteit; de mensheid kan overleven zonder seksualiteit, maar niet zonder voortplanting.

Daarmee heb ik dus niet gezegd dat er geen verband zou bestaan tussen voortplanting en seksualiteit, want dat is natuurlijk wèl zo en dat heb ik ook nooit ontkend. Alleen is die voortplanting op het niveau van het koppel dus geen criterium. Als je dat wèl als criterium gaat gebruiken, dan moet je consequent zijn en elke vorm van menselijke seksualiteit die niet tot voortplanting leidt als "afwijkend", "abnormaal" en "onnatuurlijk" beschouwen.

Ik hoop dat he nu een beetje zal doordringen waarom voortplanting in deze discussie niet relevant is...

Ik heb niet gezegd de voortplanting als criterium te hanteren maar wel ‘het kunnen voortplanten’.

Ik vind dat als je de zaken eerlijk wil aanpakken de sexualiteit in zijn geheel moet durven zien. En niet slechts wat in de slaapkamer gebeurd een half uurtje voor het klaarkomen. Geen enkele liefhebber van natuurfilms zou het in zijn hoofd halen om, wanneer hem gevraagd wordt een film te maken over het sexuele leven van één of andere diersoort, daar enkel die momenten te filmen waar er sprake is van een orgasme. Janneke en Mieke hebben niet zomaar sex met elkaar. Er is heel wat gebeurd vooraf die daar ook heel wat mee te maken heeft. Zij hebben niet zomaar gekozen voor elkaar ze hebben zelfs niet gekozen voor elkaar omwille van de sex. Hun sexueel leven is een gevolg van hun keuze voor elkaar en niet omgekeerd.

En dit is wat jij doet.

Je neemt een geïsoleerde sexualiteitsbeleving van een heterokoppel, plaatst daarnaast een geïsoleerde sexualiteitbeleving van een homokoppel en met het orgasme als een soort van doelstelling, en zegt dan, dat de bevrediging voor beide koppels hetzelfde is.

Maar sexualiteit is veel ruimer dan dat. Waarom heeft de mens nood om sexueel bevredigd te worden? De zin in sex komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Dat zit ingebouwd bij man en vrouw met een bedoeling. Weet je dat de lustfunctie bij mannen anders ontwikkeld is dan bij vrouwen? Dat heeft een bedoeling en daar loopt het al mis bij sommige homosexuelen. Waarom? Omdat het onnatuurlijk is om een homoman te zijn van bijvoorbeeld het vrouwelijk type. Ik probeer uit te leggen waarom. Schiet me niet op voorhand af, maar tracht mijn denken te begrijpen. Ik doe dat ook met jou.

De man is geprogrammeerd om zijn genetisch materiaal zo veel mogelijk te verspreiden, terwijl de vrouw de meest geschikte vader voor haar kind moet selecteren uit een (zeker als ze jong is) ruim aanbod. Heeft ze het kind eenmaal dan is de vader wel gehecht en zorgzaam maar ook nog steeds geneigd naar een andere seksuele partner te verlangen, 'vreemd' te gaan, zoals dat treffend heet (het onbekende maakt een seksueel contact opwindend). Dit roept bij de moeder angst voor verlating op (zij is immers zowel aan hem gehecht als van hem afhankelijk) en ze moet alle zeilen bijzetten om hem aan zich te binden. Aangezien hij ook aan haar gehecht is maakt dit gedrag hem ook wel weer gelukkig. Uitgesloten voelt hij zich echter ook wel eens door haar kennelijk exclusieve band met het kind.

Om terug te keren naar je voorbeelden was er bijvoorbeeld eerst was de lust. De aanzet voor het sexen. Lust, begeerte, libido, seksueel verlangen, verliefdheid, liefde, geilheid, zin in seks, hartstocht, passie, e.d. verwijzen naar gevoel en gedrag dat in zijn meest beperkte betekenis leidt tot geslachtsgemeenschap en dus samenhangt met het verschil in geslachten en de seksuele voortplanting en gezinsvorming. Het sexuele systeem zeg maar.

Het is bekend dat lust en onlust eigenlijk altijd beide optreden. De geslachtsgemeenschap vereist van nature dat het mannetje allerlei barrières en reële gevaren overwint om zijn zaadcellen bij zoveel mogelijk vrouwtjes naar binnen te kunnen brengen. Het vrouwtje moet zich teweer stellen tegen al te grote seksuele belangstelling van mannetjes, of anders gezegd: ze moet wel zoveel mogelijk mannetjes aantrekken, maar moet daaruit een keuze maken, om zichzelf en het door haar gewenste kind te beschermen. Daarin faalt de homo van het vrouwelijke type en de lesbo van het mannelijke type.

Ik ga hier nu niet de hele paringsdans der soorten uiteenzetten, maar het is wel een feit dat sexueel gedrag veel verder gaat dan alleen maar het halfuurtje voor het orgasme. En dat dit gedrag niet zomaar uit de lucht komt te vallen, maar weldegelijk te maken heeft met geslachtsrijpheid en een belangrijk onderdeel is van het sexuele leven.

De seksuele lustfunctie is al in een vroeg stadium van onze ontwikkeling aanwezig en kan worden onderscheiden van andere levensfuncties die ook met een prettig gevoel samengaan en waar men soms ook het woord 'lust' voor gebruikt, zoals het stillen van honger, tegen de moeder aanliggen, het leveren van een prestatie. Activiteiten als zuigen, wippen, rondzwieren, wrijven, krabben, knoeien, nagelbijten, snoepen worden ook wel 'lust'gedrag genoemd. Toch zijn ze met een ander gedrag en gevoel verbonden dan wat we typisch 'seksuele' lust noemen.

Vergeleken bij andere dieren beschikken wij over een zeer uitgebreid lustprogramma. Onze verre voorouders kenden net als andere hogere dieren een 'bronsttijd', een relatief korte periode waarin de vrouw vruchtbaar was en tot de coïtus uitnodigde door het verspreiden van een voor de man opwindende geur en het aannemen van een uitnodigende houding. De coïtushouding was die van alle viervoeters en het genot was bij het mannetje meestal van korte duur, bij de vrouw vaak afwezig. In het algemeen was de lustfunctie dus beperkt tot de voortplanting.

Het opvallende van de hogere primaten waartoe de mens behoort is de uitbreiding van de lustfunctie. Wij kennen geen echte bronsttijd (oestrus) meer, waardoor het hele jaar geslachtsgemeenschap mogelijk is. Dit heeft de communicatie tussen mannen en vrouwen enorm vergroot. Wij bedrijven de liefde frontaal en kunnen langdurig kussen en strelen. Het genot is een bron van geluk. De vrouw kent ook orgasmen, vaak veelvuldiger dan de man. Ik hoef dat niet allemaal uit te leggen. De seksuele fantasie is een belangrijke factor in de ontwikkeling van de hersens. Zonder twijfel heeft de uitbreiding van de lustfunctie een centrale rol gespeeld in onze evolutie.

We kunnen immers zelf beslissen hoe we sexualiteit gaan invullen. Maar dat staat los van de reden waarom wij met sexualiteit zijn uitgerust. Of zoals René Artois het zo mooi kan verwoorden: U verwart een individuele invulling van sexualiteit met de reden waarom de soort met sexualiteit uitgerust is.

De sexualiteit is er niet omdat je er zin zou in krijgen, neen de lust is er om tot sexen over te gaan als onderdeel van ons sexueel leven. Dat vormt één geheel. In kan er in komen dat ook homosexuelen sexueel bevredigd kunnen worden, dat was trouwens nooit het punt van discussie. Ik kan er ook inkomen dat homosexuelen hun sexuele behoeften met elkaar kunnen bevredigen, maar ook dat was nooit het punt van de discussie. De vraag is of homosexualiteit die zich kenmerkt door sexuele acties tussen mensen van hetzelfde geslacht, de juiste invulling is voor het sexuele systeem waarmee de mens is uitgerust ter wille van de instandhouding van de soort. Het antwoord daarop is een duidelijke neen.

Zijn sexuele acties tussen mensen van een aanvullend geslacht zonder de bedoeling zich voort te planten, normaal. Natuurlijk wel! Waar zit nu dat verschil? Heterosexuelen kunnen niet kiezen voor geslachtsgemeenschap zonder dat er kinderen van komen. Dat hangt er altijd aan vast, uitzonderingen niet meegerekend. Precies om dat te vermijden moeten zij zich bedienen van voorbehoedsmiddelen of geslachtsgemeenschap vermijden. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar dat maakt hen nog niet abnormaal. Daarom ook dat ik het steeds heb over 'het kunnen voortplanten' als criterium en niet voortplanten op zich.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 22 december 2006 om 19:07.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:12   #2824
bartje
Minister-President

Standaard

Blijbkaar snapt m'n hier nog altijd niet dat homo's zich kunnen voortplanten maar zoals reeds gezegd sommigen hebben er hun plezier in homo's maar te blijven afbreken en dat het niet Kertmis is of niet dat ken hen blijkbaar geen moer schelen, typisch voor homohaat dus, totaal geen respect! En dan zijn ze verwonderd dat ze van anderen ook geen respect krijgen...pffffffffff
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:14   #2825
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijbkaar snapt m'n hier nog altijd niet dat homo's zich kunnen voortplanten
hoe doen die dat dan ? :s
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:15   #2826
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Met een wijf natuurlijk, idioot.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:15   #2827
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jamaar moet ik nu volledig herbeginnen, allé hoe gebeurt de voortplanting, dat weet je toch wel, dus ik stel: homo's kunnen zich perfect normaal voortplanten.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 22 december 2006, 19:16   #2828
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Met een wijf natuurlijk, idioot.
Dat is nog altijd een vrouw bij mij, je wijf van je klinkt zo negatief tegenover de vrouwen.

Oud 22 december 2006, 19:17   #2829
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Baarmoeder en eierstok-transplantatie zeker?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:17   #2830
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Dat is nog altijd een vrouw bij mij, je wijf van je klinkt zo negatief tegenover de vrouwen.

(Maar ik ben zelf een vrouw dus ik mag dat.)

Oud 22 december 2006, 19:18   #2831
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge door de spleetjes van uw ogen kijkt, kun je mss denken aan het achterste van iemand anders.
Oud 22 december 2006, 19:24   #2832
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me het wat aanschouwelijker maken aan de hand van enkele voorbeelden:
- Janneke en Mieke hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Mieke niet, maar gebruikt zijn vingers om haar tot een orgasme te brengen. Mieke gebruikt op haar beurt haar mond om Janneke tot een orgasme te brengen. Geen mens die goed bij zijn verstand is, zal hier komen beweren dat Janneke en Mieke "onnatuurlijk" of "afwijkend" of "abnormaal" bezig zijn, zelfs al kan deze wijze van seksualiteitsbeleving niet tot voortplanting leiden. Ik hoop dat je het zover met me eens bent...

- Janneke en Pietje hebben seks met elkaar: Janneke penetreert Pietje niet, maar gebruikt zijn hand om hem tot een orgasme te brengen. Pietje gebruikt op zijn beurt zijn mond om Janneke tot een orgasme te brengen. De seksualiteitsbeleving tussen Janneke en Pietje kan net zomin tot voortplanting leiden als bij Janneke en Mieke, maar terwijl de seksualiteitsbeleving bij het heterokoppel als volstrekt "normaal" wordt beschouwd, wordt exact dezelfde sekualiteitsbeleving bij het homokoppel als "abnormaal" beschouwd.
Ik weet niet of jij het weet maar in VSA kun je voor deze wansmakkelijke feiten tot enkele jaren effectief worden veroordeeld.

Het is maar om te zeggen; hetgeen voor de één als normaal word gezien is het daarom voor een ander nog niet.
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:26   #2833
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:

(Maar ik ben zelf een vrouw dus ik mag dat.)
Is dat nu Wolfgang Meister alias Olivier.B in je avatar? Onze beruchte kelner.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 22 december 2006 om 19:30.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:26   #2834
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Is dat nu Wolfgan Meister alias Olivier.B in je avatar? Onze beruchte kelner.

Oud 22 december 2006, 19:34   #2835
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Tournée general!
Oud 22 december 2006, 19:34   #2836
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar moet ik nu volledig herbeginnen, allé hoe gebeurt de voortplanting, dat weet je toch wel, dus ik stel: homo's kunnen zich perfect normaal voortplanten.
oh sorry, oke neem een homo en een lesbische en ja , die kunnen een kind maken ...

so ? sorry maar ik zie het punt niet , al moet ik toegeven dat ik niet alle 2834 posts gelezen heb ... als je een link naar het juiste bericht hebt zou dat wel helpen ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:36   #2837
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh sorry, oke neem een homo en een lesbische en ja , die kunnen een kind maken ...

so ? sorry maar ik zie het punt niet , al moet ik toegeven dat ik niet alle 2834 posts gelezen heb ... als je een link naar het juiste bericht hebt zou dat wel helpen ?
Kunstmatige inserminatie en gewoon seks hebben behoren ook altijd nog tot de mogelijkheden, hoor. Soms kun je ook een surrogaat zoeken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:41   #2838
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Allé homo's kunnen krijgen, bij homo's onder elkaar is het duidelijk dat dit niet gaat net zoals onvruchtbare heterokoppels maar maakt hen dat dan abnormaal?
Maar wrsch had je het over 2 mannen samen?

Oud 22 december 2006, 19:44   #2839
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Via je controle paneel kan je opteren om geen avatars te zien.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:45   #2840
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Via je controle paneel kan je opteren om geen avatars te zien.
Ja maar ik wil de leuke avatars blijven zien, zoals de uwe.

Er zou een optie moeten komen "enigszins homo-erotische avatars verbergen"
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be