Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 20:42   #2861
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een concrete vraag doki.

Vindt u homosexualiteit een normale sexuele geaardheid? Ja of neen?

Paulus.
In een wetenschappelijke discussie, waarin de term "normaal" in zijn eigenlijke, strikte betekenis van "conform aan de norm" wordt gebruikt zou ik zonder twijfel "nee" antwoorden. Reden is dat de norm voor seksueel gedrag bij mensen hetero is (m.a.w. de meeste mensen zijn hetero).

Maar jij schijnt de term "normaal" niet in deze zin te willen gebruiken, maar eerder in zijn gevulgariseerde connotatie van "goed", of "OK". Als je de term op die manier gebruikt dan zou ik zonder twijfel "ja" antwoorden.

De keuze is dus aan jou, afhankeijk van hoe je de vraag bedoelt.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:04   #2862
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat doe ik nu juist niet, maar dat doe jij wel...
Als ik het over één kwestie heb en u komt met een vraag over een andere ben ik niet degene die de twee verwart.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:26   #2863
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Laat het duidelijk zijn, en met alle respect : De homogemeenschap pikt dit waardeoordeel niet!
Niet dat de homogemeenschap, waarvoor u blijkbaar mag spreken, geen vrije keuze zou hebben in hetgeen zij al dan niet wenst te pikken maar waarom zou dat een bijzondere bekommernis moeten zijn? Het zijn toch geen kasplantjes die ten alle prijze ontzien moeten worden zeker?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:27   #2864
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een wetenschappelijke discussie, waarin de term "normaal" in zijn eigenlijke, strikte betekenis van "conform aan de norm" wordt gebruikt zou ik zonder twijfel "nee" antwoorden. Reden is dat de norm voor seksueel gedrag bij mensen hetero is (m.a.w. de meeste mensen zijn hetero).

Maar jij schijnt de term "normaal" niet in deze zin te willen gebruiken, maar eerder in zijn gevulgariseerde connotatie van "goed", of "OK". Als je de term op die manier gebruikt dan zou ik zonder twijfel "ja" antwoorden.

De keuze is dus aan jou, afhankeijk van hoe je de vraag bedoelt.
Ja en neen dus...

Ik vind het niet normaal omdat mensen met een bedoeling uitgerust zijn met geslachtsorganen.

Voor mij zijn mannen en vrouwen en homosexuelen gelijkwaardig, maar niet gelijkaardig. En homosexualiteit op zich vind ik een mankement, net zoals doofheid, kleurenblindheid enz.. Wat in geen geval betekent dat ik mensen met gebreken als minderwaardig beschouw. Mensen hebben heel wat meer te bieden buiten hun sexuele geaardheid en kunnen belangrijk en zelfs hard nodig zijn in onze samenleving. Maar hun geaardheid is dat voor mij niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:40   #2865
bartje
Minister-President

Standaard

En daar begint de haat weer, doofheid, kleurenblindheid, homo's, allen moet ze er aan geloven. Amai, je bent echt wel hééél hééél goed bezig jij, je bent nu ook al een dovenhater, een kleurenblinderhater... is er eigenlijk wel iets dat je niet haat in je enge denkwereld?

Nu ja we wachten nog altijd op verontschuldigingen alsook op bewijzen dat homoseksualiteit afwijkend zou zijn maar tja dat wordt hier geweigerd...

Laatst gewijzigd door bartje : 22 december 2006 om 21:41.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 21:55   #2866
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En daar begint de haat weer, doofheid, kleurenblindheid, homo's, allen moet ze er aan geloven. Amai, je bent echt wel hééél hééél goed bezig jij, je bent nu ook al een dovenhater, een kleurenblinderhater... is er eigenlijk wel iets dat je niet haat in je enge denkwereld?

Nu ja we wachten nog altijd op verontschuldigingen alsook op bewijzen dat homoseksualiteit afwijkend zou zijn maar tja dat wordt hier geweigerd...
Bartje, dat vind ik nu ook weer geen rechtvaardige reactie van jou. Paulus zegt niet dat hij al die groepen van mensen haat, maar hij rangschikt homoseksualiteit in de rij van "gebreken". Ik kan daar zelfs als homo mee akkoord gaan, al zal je dat misschien verbazen. Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil), maar ik aanvaard ze volledig en vind het prima zo.

Waar ik Paulus helemaal niet in volg is in de stelling dat homoseksualiteit minder waard is dan heteroseksualiteit, zuiver op basis van het feit dat het een anomalie is. Voor zo'n bewering is geen grond.

En om op rene zijn reactie te antwoorden : Het gaat hier niet over lange tenen of kasplantjes, maar om het veiligstellen van moeizaam verworven rechten. Als we toelaten dat de pseudo-wetenschap verspreid wordt dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het nooit tot voortplanting kan dienen, en meer van dat soort redeneringen, dan kan er op termijn een kentering optreden in de maatschappelijke aanvaarding van homoseksualiteit. Reden genoeg dus om daarop te reageren.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:01   #2867
bartje
Minister-President

Standaard

Paulus heeft me gewoonweg al veel te veel gekwetst.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:08   #2868
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil), maar ik aanvaard ze volledig en vind het prima zo.
En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:10   #2869
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bartje, dat vind ik nu ook weer geen rechtvaardige reactie van jou. Paulus zegt niet dat hij al die groepen van mensen haat, maar hij rangschikt homoseksualiteit in de rij van "gebreken". Ik kan daar zelfs als homo mee akkoord gaan, al zal je dat misschien verbazen. Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil), maar ik aanvaard ze volledig en vind het prima zo.
Bedankt voor je eerlijkheid, dat kan ik echt waarderen en dat meen ik. Alleen op die manier is een ernstig gesprek mogelijk.

Paulus.
Oud 22 december 2006, 22:21   #2870
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet.
Welk punt bewijs je nu door aan te tonen dat doven gebrekkig zijn en homo's niet?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 22:23.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 22:35   #2871
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Welk punt bewijs je nu door aan te tonen dat doven gebrekkig zijn en homo's niet?
Dat de steeds terug kerende vergelijking van kleurenblindheid en doofheid met homoseksualiteit op niets slaat. Bij lichamelijke gebreken is er sprake van niet functionerende cellen en/of organen. Dat is bij homoseksualiteit totaal niet het geval.
Oud 22 december 2006, 22:40   #2872
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat de steeds terug kerende vergelijking van kleurenblindheid en doofheid met homoseksualiteit op niets slaat. Bij lichamelijke gebreken is er sprake van niet functionerende cellen en/of organen. Dat is bij homoseksualiteit totaal niet het geval.
Ben je zelf een homo?
Oud 22 december 2006, 22:41   #2873
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je zelf een homo?
Nee, waarom?
Oud 22 december 2006, 22:42   #2874
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, waarom?
Wel dan in elk geval toch een dikke proficiat dat je homo-zijn beter begrijpt dan een homo.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 22:43.
Oud 22 december 2006, 22:44   #2875
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dan in elk geval toch een dikke proficiat dat je homo-zijn beter begrijpt dan een homo.
???
Oud 22 december 2006, 22:47   #2876
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij dan homo?
Oud 22 december 2006, 22:47   #2877
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
???
ok dan, ik zal het nog eens samenvatten:

Doki: Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil)

Edina: En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet.

Kortom, Edina gaat aan een homo uitleggen hoe het nu eigenlijk zit met homoseksualiteit. Altijd paraat om een "foute" opinie te betuttelen.
Oud 22 december 2006, 22:49   #2878
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oorzaak van homoseksualiteit, staat nog niet onwrikbaar wetenschappelijk vast. Wat wel vast staat is dat één en ander anders werkt in de hersenen, dan bij de hetero. Zou je een vergelijking met dyslecty of discalculi aanvaarden dan?

Paulus.
Oud 22 december 2006, 22:52   #2879
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok dan, ik zal het nog eens samenvatten:

Doki: Mijn geaardheid is voor mij zoiets als kleurenblindheid, een anomalie dus (of "afwijkend" zo je wil)

Edina: En toch is die vergelijking absurd. Kleurenblindheid en doofheid zijn lichamelijke gebreken. Homoseksualiteit niet.

Kortom, Edina gaat aan een homo uitleggen hoe het nu eigenlijk zit met homoseksualiteit. Altijd paraat om een "foute" opinie te betuttelen.

Om in te kaderen...

Paulus.
Oud 22 december 2006, 22:54   #2880
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De oorzaak van homoseksualiteit, staat nog niet onwrikbaar wetenschappelijk vast. Wat wel vast staat is dat één en ander anders werkt in de hersenen, dan bij de hetero. Zou je een vergelijking met dyslecty of discalculi aanvaarden dan?

Paulus.
Dat is zowel bij vrouw en man.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be