![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3063 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() So what? Daarmee is die stelling nog steeds niet correct hé Paulus! Geen enkele serieuze wetenschapper stelt homoseksualiteit gelijk aan een gebrek zoals kleurenblindheid. En ik heb je ook al duidelijk uitgelegd waarom die vergelijking kant noch wal raakt, maar dat negeer je telkens opnieuw. Een gebrek belet de mensen die dat gebrek hebben namelijk om iets bepaald te doen (zoals kleuren zien, horen, lezen, rekenen,...) omdat er cellen of organen niet of niet naar behoren functioneren. Daar heeft homoseksulaiteit dus allemaal niets mee te maken. En dat kan je onmogelijk weerleggen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3064 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Rafke, 't is veel genuanceerder dan dat. Ook binnen de RKK (die jij geheel onterecht sekte noemt) zijn er stromingen waarin men met groot pastoraal begrip zeer gematigd is tegenover holebi's. En ik heb het niet over catechisten of kleine pastorale medewerkers, maar over bisschoppen (hoogste wijdingen), die tot deze stromingen behoren. Ze erkennen de biopsychosociale factoren (en niet als 'perversie') Men positioneert zich open voor holebi's die zich kerkelijk 'afgewezen' voelen, en roept hen op om ondanks ecclesiaal tegenwind evangelisch te leven.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 24 december 2006 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3065 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3066 |
|
![]() zo? zijn er dan daar specifieke hersencellen voor?
![]() |
#3067 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3068 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zitten die dan precies, die specifieke hersencellen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3070 | |
|
![]() Citaat:
Rundje, er zijn geen speciefieke hersencellen die dienen om aantrekking tot een vrouw te veroorzaken. Er zijn alleen maar netwerken van cellen in de hersenen die bij bepaalde prikkels aantrekking veroorzaken. En die werken bij homoseksuelen even goed dan bij heteroseksuelen. En de prikkels die aantrekking veroorzaken zijn bij ELK persoon verschillend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3071 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3072 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gij moet ook niet onder water zitten om te broebelen hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3073 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of : Om niet te zeggen dat je in cirkeltjes redeneert. Je bevestigt onderstaand citaat: Citaat:
Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 24 december 2006 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3074 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bij homo's werken de NETWERKEN van cellen die bij normale hetero-mannen seksuele aantrekking tot een vrouw veroorzaken foutief, met als gevolg dat ze worden aangetrokken tot mannen. Zo beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3075 |
|
![]() De wetenschap is ondertussen al veel verder geëvolueerd dan dat, Rundje, en de wetenschap weet ondertussen dat zaken zoals aantrekking geen kwestie zijn van speciefieke hersencellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#3077 |
|
![]() en weeral worden de lesbische dames over het hoofd gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3078 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bon, dan herhaal ik mijn stelling, maar ipv "specifieke hersencellen" gebruik ik dan de term "een specifiek holistisch mechanisme tussen specifieke delen van de hersens".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3079 |
|
![]() Nee hoor, want die netwerken van cellen werken perfect. Prikkels geven aantrekking. Net zoals dat bij iedereen het geval is. En die prikkels zijn bij iedereen verschillend. Of voel jij je tot iedereen van het andere geslacht aangetrokken misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3080 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Dat ze anders werken, wil ik eventueel nog aanvaarden (hoewel dat me bijzonder twijfelachtig lijkt), maar wanneer je stelt dat ze "foutief" werken, vel je een moreel oordeel en dat is hier niet op zijn plaats.
![]() |
![]() |