Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2006, 12:48   #701
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Ik zit in geen enkele mand, als jij mensen gaat indelen in groepen en in verschillende mandjes gaat steken, dan heb jij een probleem, niet ik.
je spreekt jezelf tegen .De 'mand' waarin jij zit is die van 'het eigen volk', dat je preferentieel wil behandelen. Het overstijgen van de tegenstelling 'wij- de ander' is de eerste voorwaarde om te komen tot een racisme vrije samenleving. Je hebt nog een weg af te leggen. En het is zielig dat je schermt met de houding van het Vlaams Belang om die houding zelf ook aan te nemen.
Oud 25 december 2006, 13:02   #702
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bedoel je niet andersom?
Shh, ik wou gewoon de van Marokkaanse afkomst Samrah niet in de war brengen.

Oeps, my oh my, wat racistisch van me..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:10   #703
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
http://nl.novopress.info/?p=677

Samrah is al goed op weg ...
Only God can judge me...
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:12   #704
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
je spreekt jezelf tegen .De 'mand' waarin jij zit is die van 'het eigen volk', dat je preferentieel wil behandelen. Het overstijgen van de tegenstelling 'wij- de ander' is de eerste voorwaarde om te komen tot een racisme vrije samenleving. Je hebt nog een weg af te leggen. En het is zielig dat je schermt met de houding van het Vlaams Belang om die houding zelf ook aan te nemen.
Ik zit liever niet in mandjes die door jou zijn samengesteld.. In mijn mand, zitten allerlei soorten nationaliteiten. Heb marokkaanse, turkse, belgische, italiaanse enz.. vrienden.. Zou je best ook eens proberen, vrienden maken van verschillende culturen en geloven.. Je zou veel bijleren..
Oud 25 december 2006, 13:12   #705
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Shh, ik wou gewoon de van Marokkaanse afkomst Samrah niet in de war brengen.

Oeps, my oh my, wat racistisch van me..
Tuurlijk..
Oud 25 december 2006, 13:28   #706
Banneling

Standaard

[quote=Samrah;2273733]Teneerste is België ook het land van de vele allochtonen die hier wonen. Ze zijnhier geboren en zijn belg en hebben Marokko als tweede land, en niet als hun land. Hetzelfde met mij.
quote]

België is hun land niet : ze delen er de cultuur niet van, ze respecteren die niet eens. Het enige dat hen zogezegd Belg maakt is hun identiteitskaart.Een stukje geplastificeerd papier.
Zelf kiezen ze voor de cultuur, taal, tradities, normen, geplogendheden van een land dat ze enkel kennen van het jaarlijkse familiebezoek.
Maar nog meer dan dat maakt hun islamitisch-zijn het onmogelijk om Belg of Europeaan te zijn. Laten we niet rond de pot draaien: op een handvol naivelingen en dhimmis na haalt de Europeaan zijn neus op voor het islamitisch gedachtengoed. Wij vinden dat gedachtengoed achterlijk en hoeven het hier in Europa niet. De adepten van die achterlijke godsdienst/idelogie kunnen dan wel met een Belgische, Franse, NL, ... identiteitskaart rondlopen,door de religieuse segregatie zal men ze nooit als Belgen, Fransen, .. Europeanen beschouwen. Die segregatie is immers al meer dan duidelijk geworden in de terminologie die men hanteert.
Samrah wordt hier in geen enkele post benaderd als Belg, wel als moslim.Die segregratie zal enkel wegvallen als Samrah haar religieuze auto-segregatie over de haag gooit. Mits die kans zo goed als onbestaande is zal ze in de meeste geesten blijven hangen als moslim en zeker niet als Belg of Europeaan. En mits een authentieke Europeaan niet met de islam geassocieerd wil worden ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 13:29   #707
Banneling

Standaard

Citaat:
Only God can judge me...
Dan ben ik god want ik beoordeel u ook.
Oud 25 december 2006, 13:36   #708
Samrah
Schepen

Standaard

[quote=Online;2273950]
Citaat:
Teneerste is België ook het land van de vele allochtonen die hier wonen. Ze zijnhier geboren en zijn belg en hebben Marokko als tweede land, en niet als hun land. Hetzelfde met mij.
quote]

België is hun land niet : ze delen er de cultuur niet van, ze respecteren die niet eens. Het enige dat hen zogezegd Belg maakt is hun identiteitskaart.Een stukje geplastificeerd papier.
Zelf kiezen ze voor de cultuur, taal, tradities, normen, geplogendheden van een land dat ze enkel kennen van het jaarlijkse familiebezoek.
Maar nog meer dan dat maakt hun islamitisch-zijn het onmogelijk om Belg of Europeaan te zijn. Laten we niet rond de pot draaien: op een handvol naivelingen en dhimmis na haalt de Europeaan zijn neus op voor het islamitisch gedachtengoed. Wij vinden dat gedachtengoed achterlijk en hoeven het hier in Europa niet. De adepten van die achterlijke godsdienst/idelogie kunnen dan wel met een Belgische, Franse, NL, ... identiteitskaart rondlopen,door de religieuse segregatie zal men ze nooit als Belgen, Fransen, .. Europeanen beschouwen. Die segregatie is immers al meer dan duidelijk geworden in de terminologie die men hanteert.
Samrah wordt hier in geen enkele post benaderd als Belg, wel als moslim.Die segregratie zal enkel wegvallen als Samrah haar religieuze auto-segregatie over de haag gooit. Mits die kans zo goed als onbestaande is zal ze in de meeste geesten blijven hangen als moslim en zeker niet als Belg of Europeaan. En mits een authentieke Europeaan niet met de islam geassocieerd wil worden ...
Ik ben Belg, en woon in mijn eigen land, België en heb inderdaad de Belgische nationaliteit. Hoe je ook draait of keert, als jij en ik morgen even ons pasjes naast elkaar leggen, ik met een vreemde naam en hoofddoek en jij als ECHTE belg, gaat er geen enkele wet zeggen dat ik minder rechten heb..
Vind je dat niet erg, dat allochtonen even veel rechten (en plichten) hebben als jij. Jij mag en kan niets meer doen of toekrijgen dan mij. Waar jij recht op heb, heb ik ook recht op.

En het feit dat ik mijn cultuur behoud, en mijn geloof, daar heb jij geen zaken mee, dat is de keuze die ik maak, net zoals jij de keuze maakt om ongelovig te blijven.
Oud 25 december 2006, 13:36   #709
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Dan ben ik god want ik beoordeel u ook.
Verlaag aub uzelf niet zo..
Oud 25 december 2006, 13:47   #710
Banneling

Standaard

[quote=Samrah;2273973]
Citaat:

Ik ben Belg, en woon in mijn eigen land, België en heb inderdaad de Belgische nationaliteit. Hoe je ook draait of keert, als jij en ik morgen even ons pasjes naast elkaar leggen, ik met een vreemde naam en hoofddoek en jij als ECHTE belg, gaat er geen enkele wet zeggen dat ik minder rechten heb..
Vind je dat niet erg, dat allochtonen even veel rechten (en plichten) hebben als jij. Jij mag en kan niets meer doen of toekrijgen dan mij. Waar jij recht op heb, heb ik ook recht op.

En het feit dat ik mijn cultuur behoud, en mijn geloof, daar heb jij geen zaken mee, dat is de keuze die ik maak, net zoals jij de keuze maakt om ongelovig te blijven.
Heb ik gezegd dat jij minder rechten hebt? Waar heb ik dat geschreven?
Ik zeg enkele dat jij een papieren Belg bent (en niet meer dan dat) en dat jij in het hoofd van de authentieke Belgen NIET als Belg beschouwd wordt door je religieuze en culturele auto-segregatie. M.a.w. je bent de enige die jezelf als belg beschouwt. Voor de meerderheid blijf je een Marokkaanse, en eigenlijk nog meer een moslim. En mits authentieke Belgen van nature uit nooit moslim zijn ...
Oud 25 december 2006, 13:48   #711
Banneling

Standaard

Citaat:
Verlaag aub uzelf niet zo..
Is allah dan zo laag bij de gronds?
Oud 25 december 2006, 15:13   #712
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel grappig, toch heb ik als Marokkaanse het recht om daar ook begraven te worden..
Beseft ge het zelf ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2006, 15:15   #713
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik blijf lekker hier.. in die landen dat je opnoemt hebben ze zo geen sociale zekerheid zoals hier!
Daar kan ik geen geld opsturen naar mijn bankrekening in marokko
Maar ze zagen er minder als ge een hoofddoek draagt.
Oud 25 december 2006, 15:17   #714
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, als jij morgen moet kiezen tussen je eigen volk of een marokkaan... Geef toe, wie kies je dan? Dat is geen racisme! Als het op leven en dood aankomt, kiest elke mens voor zijn eigen volk! Het is egoïstisch dat je dat niet toegeeft..
Toch geen Belg zie ik.
Oud 25 december 2006, 15:26   #715
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit in geen enkele mand, als jij mensen gaat indelen in groepen en in verschillende mandjes gaat steken, dan heb jij een probleem, niet ik.
O jawel.
En dat geeft ge nog eens extra aan door ze met en hoofddoek te versieren.
Oud 25 december 2006, 15:35   #716
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Only God can judge me...
Nee hoor.
God heeft hier juist niets in de pap te brokken.
Maar dat is nu net waar jij last mee hebt.
Oud 25 december 2006, 19:42   #717
Samrah
Schepen

Standaard

[quote=Online;2274011]
Citaat:

Heb ik gezegd dat jij minder rechten hebt? Waar heb ik dat geschreven?
Ik zeg enkele dat jij een papieren Belg bent (en niet meer dan dat) en dat jij in het hoofd van de authentieke Belgen NIET als Belg beschouwd wordt door je religieuze en culturele auto-segregatie. M.a.w. je bent de enige die jezelf als belg beschouwt. Voor de meerderheid blijf je een Marokkaanse, en eigenlijk nog meer een moslim. En mits authentieke Belgen van nature uit nooit moslim zijn ...
Oh ja? Dus jij vertegenwoordigt de belgen?? Jij hebt het recht om te zeggen dat heel de belgische bevolking ons niet ziet als belgen?

En toch zijn we het wel... en zijn we moslim.

Nu heb ik een vraagje: ik ken zoveel belgische (Ann, Katrijn, ...) die Moslim zijn geworden, hoofddoek dragen en geen handen schudden van mannen... Die dus terecht bekeerd zijn.
Zijn zij nog belgen? Of horen er ze volgens jou er ook niet meer bij?
Oud 25 december 2006, 19:43   #718
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Is allah dan zo laag bij de gronds?
Ah, je geeft toch toe dat Allah bestaat..

En je bent heus niet grappig hoor, volg nog wat humor cursussen, misschien slaag je er ooit in grappig te worden.
Oud 25 december 2006, 20:11   #719
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, je geeft toch toe dat Allah bestaat..

En je bent heus niet grappig hoor, volg nog wat humor cursussen, misschien slaag je er ooit in grappig te worden.

Allah bestaat enkel in het hoofd van achterlijke volkeren.
Oud 25 december 2006, 20:12   #720
Banneling

Standaard

[quote=Samrah;2274820]
Citaat:

Oh ja? Dus jij vertegenwoordigt de belgen?? Jij hebt het recht om te zeggen dat heel de belgische bevolking ons niet ziet als belgen?

En toch zijn we het wel... en zijn we moslim.

Nu heb ik een vraagje: ik ken zoveel belgische (Ann, Katrijn, ...) die Moslim zijn geworden, hoofddoek dragen en geen handen schudden van mannen... Die dus terecht bekeerd zijn.
Zijn zij nog belgen? Of horen er ze volgens jou er ook niet meer bij?
Dat zijn sociale gevallen die in de psychiatrie thuis horen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be