![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() je spreekt jezelf tegen .De 'mand' waarin jij zit is die van 'het eigen volk', dat je preferentieel wil behandelen. Het overstijgen van de tegenstelling 'wij- de ander' is de eerste voorwaarde om te komen tot een racisme vrije samenleving. Je hebt nog een weg af te leggen. En het is zielig dat je schermt met de houding van het Vlaams Belang om die houding zelf ook aan te nemen.
![]() |
#702 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#706 |
Banneling
|
![]() [quote=Samrah;2273733]Teneerste is België ook het land van de vele allochtonen die hier wonen. Ze zijnhier geboren en zijn belg en hebben Marokko als tweede land, en niet als hun land. Hetzelfde met mij.
quote] België is hun land niet : ze delen er de cultuur niet van, ze respecteren die niet eens. Het enige dat hen zogezegd Belg maakt is hun identiteitskaart.Een stukje geplastificeerd papier. Zelf kiezen ze voor de cultuur, taal, tradities, normen, geplogendheden van een land dat ze enkel kennen van het jaarlijkse familiebezoek. Maar nog meer dan dat maakt hun islamitisch-zijn het onmogelijk om Belg of Europeaan te zijn. Laten we niet rond de pot draaien: op een handvol naivelingen en dhimmis na haalt de Europeaan zijn neus op voor het islamitisch gedachtengoed. Wij vinden dat gedachtengoed achterlijk en hoeven het hier in Europa niet. De adepten van die achterlijke godsdienst/idelogie kunnen dan wel met een Belgische, Franse, NL, ... identiteitskaart rondlopen,door de religieuse segregatie zal men ze nooit als Belgen, Fransen, .. Europeanen beschouwen. Die segregatie is immers al meer dan duidelijk geworden in de terminologie die men hanteert. Samrah wordt hier in geen enkele post benaderd als Belg, wel als moslim.Die segregratie zal enkel wegvallen als Samrah haar religieuze auto-segregatie over de haag gooit. Mits die kans zo goed als onbestaande is zal ze in de meeste geesten blijven hangen als moslim en zeker niet als Belg of Europeaan. En mits een authentieke Europeaan niet met de islam geassocieerd wil worden ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#708 | |
Schepen
|
![]() [quote=Online;2273950]
Citaat:
Vind je dat niet erg, dat allochtonen even veel rechten (en plichten) hebben als jij. Jij mag en kan niets meer doen of toekrijgen dan mij. Waar jij recht op heb, heb ik ook recht op. En het feit dat ik mijn cultuur behoud, en mijn geloof, daar heb jij geen zaken mee, dat is de keuze die ik maak, net zoals jij de keuze maakt om ongelovig te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Banneling
|
![]() [quote=Samrah;2273973]
Citaat:
Ik zeg enkele dat jij een papieren Belg bent (en niet meer dan dat) en dat jij in het hoofd van de authentieke Belgen NIET als Belg beschouwd wordt door je religieuze en culturele auto-segregatie. M.a.w. je bent de enige die jezelf als belg beschouwt. Voor de meerderheid blijf je een Marokkaanse, en eigenlijk nog meer een moslim. En mits authentieke Belgen van nature uit nooit moslim zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Schepen
|
![]() [quote=Online;2274011]
Citaat:
En toch zijn we het wel... en zijn we moslim. Nu heb ik een vraagje: ik ken zoveel belgische (Ann, Katrijn, ...) die Moslim zijn geworden, hoofddoek dragen en geen handen schudden van mannen... Die dus terecht bekeerd zijn. Zijn zij nog belgen? Of horen er ze volgens jou er ook niet meer bij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |