![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het valt immers op dat éénieder die hier de verdediging opneemt van die jongeren, termen als "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" in zijn betoog opneemt, maar tegelijk ook het verdedigingsbetoog vanuit "zelfverdediging tegen een wurgende man" voert. Twee maten en twee gewichten dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() Dat gerechtelijk dossier lijkt wel gepubliceerd in hoge oplage, en wat meer is : in verschillende versies!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat dit met Spirit te maken heeft is mij een raadsel
![]() Ik, dat ben ikzelf, niet Spirit, vind dat het nodig is om onschuldige mensen te behoeden tegen de voortvarendheid en macht van mensen zoals Kardinalen, eerste ministers en de NMBS. Grote machten die hun gestuntel gaan verhalen op jonge mensen die in een situatie zijn terechtgekomen zoals Multatuli zo mooi beschrijft in zijn allegorie (Barbertje moet hangen). De ware schuldigen van deze tragedie zijn gekend: zij die jarenlang systematisch haat zaaien en die de samenleving tussen jongeren en ouderen verziekten. Enkel omdat deze jongeren een kleurtje hebben kon een oude verzuurde man hen niet langer verdragen, en wurgde hij er eentje. Dat zijn de schuldigen: ik veroordeel ze wel degelijk! Zonder jarenlange opgefokte haat zou er niets zijn gebeurd. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 december 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() In de definitie van "moord" is er nergens iets opgenomen dat het heeft over wanneer de intentie-vorming plaats moet vinden. Dat de intentie gevormd wordt voor of tijdens het op de bus stappen, of wanneer iedereen al op de bus zat, doet er niet toe. Jouw opmerking is, net zoals die van Raf, hier dus volledig irrelevant. Wanneer je iemand van wurging wil gaan beschuldigen, dan beschuldig je hem wel degelijk van een moordpoging; dat zulks niet past in het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is"-betoog en dat men bijgevolg het boeltje nu poogt af te zwakken, is niet mijn probleem...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is ook de schuld van het VB zeker? ![]() Vier op tien gevangenen zijn buitenlanders. Op 26 september 2005 zaten er 9.083 mensen in de Belgische gevangenissen. De grootste groep onder hen zijn de Belgen: zij zijn met 5.160. Meer dan 40 procent heeft een andere nationaliteit dan de Belgische. De cijfers zijn afkomstig van statistieken van Justitieminister Laurette Onkelinx (PS). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Het is onozel van je om dat hier te doen, totaal ongepast. Je staat derhalve vierkant, kolossaal te kakken. Ook een vrolijk kerstfeest. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 december 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid piekt hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Welke waarheid?
Wat zou er aan pieken? Je constateert dat de veel misdadigers buitenlanders zijn. Ik denk dat dit in vele landen rond ons zo is: misdaad is een internationale bussiness, en België is een internationaal centrum van drugstrafiek, smokkel, wapenhandel en door zijn kleine oppervlak ideaal geschikt voor het plegen van "hit and run" misdrijven in binnen- en buitenland. Je suggereert dat je door je nazi politiek minder misdaad zou hebben? Kijk dan eens naar dictaturen: daar is de gelegenheidsmisdaad vervangen door staatsmisdaad. Met miljoenen slachtoffers. Goesting? Mijn gedacht: liever buitenlandse misdadigers in het gevang dan de binnenlandse schurken in de regering... ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 december 2006 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
verder is het triestig dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is, het minste dat je zegt over allochtonen ben je racist,terwijl het vaak gaat over een feit.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat ons land recidivisten in het parlement laat zetelen! Terwijl hun vorige partij veroordeeld is blijven de daders ongemoeid en doen rustig voort met het voeren van propaganda, zoals hier in dit eigenste forum! Zij stellen hierbij niet hun haat maar de aanwezigheid van vreemdelingen verantwoordelijk voor bepaalde racistische en xenofobe (vreemdelingenhatende) misdaden. Vergeet niet dat, zelf indien die jongeren schuldig zijn, de oorzaak van het conflict ligt in de haat. In landen met totale vrijheid van meningsuiting zoals de VS worden de partijleiders voor een dergelijk mededaderschap opgesloten. Bij ons zitten ze in het parlement met staatssteun. Voor zover de theorie dat hier geen vrijheid van meningsuiting bestaat: ze wordt verdorie gesubsidieerd... ![]() Blijkbaar is men in dit land geöbsedeerd voor het opsluiten van buitenlanders, en laat men de binnenlandse criminelen niet alleen recidiveren: men laat hun deel uitmaken van de macht, zet hen zonder blikken en blozen in het parlement en geeft hen staatssteun om door te doen. Collaboratie met rechts schijnt in dit land geen spijtige vergissing van het verleden te zijn: het lijkt een nationale traditie ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 december 2006 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
als allochtonen zich zouden aanpassen dan was er helemaal geen probleem geweest, zij weigeren dit echter en daardoor komen de problemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Onze allochtonen zijn de racisten en de vreemdelingenhaters hé? Ga zo door en we gaan je op de duur vast geloven. alloooooo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
de enige daders en schuldenaars zijn de daders zelf en niet anderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |