Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht?
Ja 17 32,69%
Neen 15 28,85%
Pfff kan me niet schelen. 20 38,46%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2006, 21:45   #221
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
hoezo ?
geen consensus ?
dus geen zekerheid !
en toch het risico lopen kinderen te laten opvoeden door hetero-gezinnen
tsss
Er is ook geen consensus dat een opvoeding door homoparen gelijkwaardig is hé praha. Er is discussie... Maar niet over het feit dat heterogezinnen wel geschikt zouden zijn hoor; dat is een vanzelfsprekendheid.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:47   #222
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik weet het, ik kan mijn stelling niet bewijzen. En ik weet ook dat jij dat niet kan. Maar ik zou het geen kwestie van smaak durven noemen hoor. Kinderen zijn me daarvoor te dierbaar.
zoals je eerder zei... zorg er dan voor dat jouw kinderen volgens jouw de beste opvoeding opvoeding krijgen
maar zolang dat ge dat niet kunt bewijzen blijft het dus onzeker en kan het niet zijn dat we jouw visie zomaar even als waar gaan aanemen om andere kinderen op te voeden
wegens teveel risico !

Citaat:
Ik vind dat ook, maar ja... Katholieke landen en islamitische staten vinden het hun plicht om hun kinderen te beschermen tegen de homoadoptie en weigeren kinderen nog adoptabel te maken voor België.
tjah .. daarvoor zijn het dan ook katholieke en islamitische doordrongen landen voor hé

Citaat:
De holebifedratie vond het niet nodig om daar rekening mee te houden want de wetswijziging was in het belang van het kind?
natuurlijk datte
je rekent toch quantitief, neem ik aan ?

Citaat:
Paulus.
Praha.

Laatst gewijzigd door praha : 26 december 2006 om 21:47.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:47   #223
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De vraag waar het eigenlijk op neerkomt is: zou U graag een homofiele man als mama gehad hebben?
Precies!

Of zou u, mocht u de keuze hebben, uw kinderen door een homopaar laten opvoeden als je door omstandigheden dat zelf niet meer zou kunnen. Of zou je toch maar opteren voor het heterogezin?

Ook die vraag moet je eerlijk durven stellen.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:50   #224
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies!

Of zou u, mocht u de keuze hebben, uw kinderen door een homopaar laten opvoeden als je door omstandigheden dat zelf niet meer zou kunnen. Of zou je toch maar opteren voor het heterogezin?

Paulus.
Ouders kun je niet kiezen, punt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:52   #225
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voed eens een jongen op zonder vader.

Kijk dan toe, die jongen zal op zoek gaan naar zijn vader, als hij 16 is, misschien als hij 14 is, of 18, maar hij zal op een of andere manier zijn vader zoeken.

En dan voor wat de mama betreft, dat hoef ik toch al helemaal niet uit te leggen. Lieve deugd, welke man kan de zachte moederlijkheid van een vrouw imiteren?
Er zijn er ook die helemaal niet meer naar hun papa of mama moeten zoeken hé als die vb. op erg jonge leeftijd overleden zijn en het kind ze in kwestie nooit gekend heeft .

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:52   #226
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je 100% gelijk.
goed zo
dan wachten gewoon tot men dat in wetteksten zal gieten wat onvermijdelijk zal zijn zodra er een voldoende brede basis voor te vinden zal zijn

Citaat:
Zo gaat dat hé?!
zoals je wilt....
raadpleeg dan wat lectuur ivm antropologie etc en dan zal je zien wat de menselijke natuur nu en doorheen de eeuwen daar zoal van vindt

Citaat:
Paulus.
Praha.

Laatst gewijzigd door praha : 26 december 2006 om 22:11.
Oud 26 december 2006, 21:53   #227
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Ik denk dat elke gezonde mens de zaak individueel zou bekijken. Je krijgt een heteropaar en een homopaar en je kijkt naar hoe geschikt die mensen zijn: zie je een koppel bestaande uit een neurotische en aan drank verslaafde moeder met een aan pillen en geld verslaafde bankier van een vader die elk moment een typisch hetero-gezinsdramatje kan ontketenen, - of zie je een intelligente creatieve homo met zijn intelligente en sociaal voelende homovriend die al jaren overal gewaardeerd worden omdat ze in zo'n gezonde, mature en stabiele relatie leven,... dan is de keuze toch snel gemaakt he.

Ik vind alleen de principiële vraag belangrijk:

is het schadelijk voor de psychè en de vorming van een kind wanneer het door een normaal, stabiel, gezond homopaar wordt opgevoed? De wetenschap zegt duidelijk van niet. Voor mij volstaat dat om holebis het adoptierecht toe te kennen.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 december 2006 om 21:54.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 21:53   #228
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag waar het eigenlijk op neerkomt is: zou U graag een homofiele man als mama gehad hebben?
neen hoor
daar komt dat helemeel niet op neer
dat is een vraag áchteraf aan het kind ( volwassene )
je kan net zogoed áchteraf vragen
Oud 26 december 2006, 21:53   #229
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor
daar komt dat helemeel niet op neer... 't probleem is net dat een kind niet te kizen heeft wat dat betreft
ook omdat het een vraag áchteraf is aan dat kind ( volwassene ) nadat het de nodige maatschappelijke indoctines heeft doorlopen

je kan net zogoed áchteraf vragen of je liever een vader gehad had die op zondag met je zou gaan voetballen zijn of dergelijke

Laatst gewijzigd door praha : 26 december 2006 om 21:55.
Oud 26 december 2006, 21:55   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ouders kun je niet kiezen, punt.
Zeg dat maar aan de meer dan 220 staten die nog weigeren kinderen naar België te adopteren.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 21:58   #231
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik denk dat elke gezonde mens de zaak individueel zou bekijken. Je krijgt een heteropaar en een homopaar en je kijkt naar hoe geschikt die mensen zijn: zie je een koppel bestaande uit een neurotische en aan drank verslaafde moeder met een aan pillen en geld verslaafde bankier van een vader die elk moment een typisch hetero-gezinsdramatje kan ontketenen, - of zie je een intelligente creatieve homo met zijn intelligente en sociaal voelende homovriend die al jaren overal gewaardeerd worden omdat ze in zo'n gezonde, mature en stabiele relatie leven,... dan is de keuze toch snel gemaakt he.
Dat is geen eerlijke vergelijking.

Citaat:
Ik vind alleen de principiële vraag belangrijk:

is het schadelijk voor de psychè en de vorming van een kind wanneer het door een normaal, stabiel, gezond homopaar wordt opgevoed? De wetenschap zegt duidelijk van niet. Voor mij volstaat dat om holebis het adoptierecht toe te kennen.
Dat zegt de wetenschap niet duidelijk, daar is discussie over. En zolang dat er discussie over is mogen wij geen kinderen blootstellen aan een risico. Heterogezinnen zijn nog altijd de norm.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 22:00   #232
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Er zijn er ook die helemaal niet meer naar hun papa of mama moeten zoeken hé als die vb. op erg jonge leeftijd overleden zijn en het kind ze in kwestie nooit gekend heeft .
Het is niet omdat zulke situaties voorkomen, dat je ze kunstmatig moet creëren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:01   #233
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook geen consensus dat een opvoeding door homoparen gelijkwaardig is hé praha. Er is discussie... Maar niet over het feit dat heterogezinnen wel geschikt zouden zijn hoor; dat is een vanzelfsprekendheid.

Paulus.
helemaal niet !
jij vindt dat vanzelfsprekend
maar je gaf net ( post #183 ) toe dat er geen wetenschappelijke concensus voor bestaat .... dus ....
heb ik nét zoveel recht dat in twijfel te trekken

.
Oud 26 december 2006, 22:02   #234
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg dat maar aan de meer dan 220 staten die nog weigeren kinderen naar België te adopteren.

Paulus.
Ze accepteren het of niet, dat moeten ze zelf weten. Als ze maar zien dat dat voor Nederland en België staat als een huis.
Oud 26 december 2006, 22:04   #235
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen eerlijke vergelijking.
Dat zegt de wetenschap niet duidelijk, daar is discussie over. En zolang dat er discussie over is mogen wij geen kinderen blootstellen aan een risico. Heterogezinnen zijn nog altijd de norm.
Paulus.
Tiens, waar vind je die discussie dan? Ik dacht dat sinds de publicatie van Les structures élémentaires de la parenté in 1947 deze zaak was afgehandeld.

Ik denk eerlijk gezegd dat er een groter risico bestaat wanneer je een kind zomaar blootstelt aan de gevaren van een heterogezin; vergeet niet dat homoparen vanaf een bepaalde leeftijd en na een tijd in een relatie, gemiddeld langer bij elkaar blijven dan heteroparen in België.

Vergeet ook niet dat homoparen verlangen naar een kind; dat is vereist een zeer positieve ingesteldheid en een duidelijke wens. Bij heteroparen vind je dat veel minder, me dunkt, wetende dat zo'n 20% van alle kinderen "ongewenst" zijn, en zo'n 15% zelfs buitenechtelijk (cijfer uit het Verenigd Koninkrijk).

Heterogezinnen zijn inderdaad de norm; maar normen hebben niets van doen met wensbaarheid en moraliteit. Het besnijden van 4 jarige meisjes is de norm in Somalië. Ik heb daar nochtans problemen mee. Het verbod op anti-conceptie was hier in België tot voor kort de norm. Ook daar hadden velen een probleem mee. Gelukkig veranderen normen en passen ze zich aan de veranderende de moraliteit.

Uw hetero-norm is in deze totaal irrelevant. Ik zou zelfs zeggen: van zodra iemand zo rabiaat een "norm" begint te verdedigen, betekent dit dat er meestal al een maatschappelijke evolutie geweest die deze norm uit het raam heeft gegooid wegens passé.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 december 2006 om 22:06.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:05   #236
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ze accepteren het of niet, dat moeten ze zelf weten. Als ze maar zien dat dat voor Nederland en België staat als een huis.
Dat heeft D66 mogen ondervinden met de laatste verkiezingen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2006, 22:05   #237
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
helemaal niet !
jij vindt dat vanzelfsprekend
maar je gaf net ( post #183 ) toe dat er geen wetenschappelijke concensus voor bestaat .... dus ....
heb ik nét zoveel recht dat in twijfel te trekken

.
Jaja dat recht heb je.

Paulus.
Oud 26 december 2006, 22:07   #238
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies!

Paulus.
hey hey hey valsspelerke

hier vraag je je af wat de ouders ( man-vrouw uiteraard want je refereert zogoed als integraal naar de zuiver biologische afstamming ) graag zouden hebben
nog géén twee minuten geleden ging het over een vermeend recht om een vader én een moeder te hebben
dat refereert uiteraard naar een zekere mening van het kind en de concensus van een basis breder dan het gestelde hierboven

Laatst gewijzigd door praha : 26 december 2006 om 22:12.
Oud 26 december 2006, 22:07   #239
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Dat heeft D66 mogen ondervinden met de laatste verkiezingen.
De verkiezingsuitslag heeft enkel en alleen te maken met het impopulaire kabinet Balkenende II en het feit dat centrum werd leeggegeten door extreem-links (SP) en extreem-rechts (Partij van de Vrijheid).
Oud 26 december 2006, 22:09   #240
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat zulke situaties voorkomen, dat je ze kunstmatig moet creëren.
Ah zo nu wordt de dood van je vader of moeder al kunstmatig gecreëerd; weet je wel goed wat je zegt????

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be