![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3382 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 00:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3383 |
|
![]() Ben jij dom ofzo? In het feit dat je er dan maar van uit gaat dat het minder functioneel is en dus minder waarde heeft. En lees vooral nu eens mijn vorige posts voor je reageert (die je weer eens straal hebt genegeerd), want je voorspelbare reactie wordt daarin al bij voorbaat weerlegd. Enfin, ik ga nu slapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3384 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3385 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind jij nu echt dat je mijn stelling hebt doen wankelen? Paulus. Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 00:49. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3386 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() beetje de meta-fysische toer opgaan zoals jij al dagen doet... eerst en vooral... ge spreekt over seksualiteit ( hetero vs. homo ) en jij gaat dat dan afwegen op functie potentiële voortplanting om dan tot de bedenking te komen dat homoseksualiteit die functie ontbreekt : - ik heb je die vraag al eens gesteld... jij moet seksualiteit toch wel eenduidig 1 op 1 lineair in het verband zien met voortplanting ( de mogelijkheid ertoe .. meer nog het weten dat die er is/ kan zijn ) anders doe je dat niet en zou je gewoon gewoon over coïtus spreken ofzo seksuakiteit is wel wat ruimer dan dat - je noemt het een functie waarvóór je bevrediging van lusten dat niet deed : 'twas een gevoel aldus jou en 't steven naar lustbevrediging noemde je een kringredenatie aldus jou ? awel seks met als functie voortplanting is dan ook een kringredenatie als dat slechts tot doel heeft de functie voortplanting verder te zetten na 1 generatie 2de : minder funcies zijn we nog niet uit daar het onderzoek nog lopende is... wie weet zijn dat er meer 3de : minder functioneel al helemaal niet als je bv in belangrijkheidsgraad gaat zien het kan best zijn dat heteroseksualiteit niet kan bestaan zonder homoseksualiteit ( op populatiegeied gezien dan... seffens ga je nog zeggen ![]() 4de : minder waard ' relatief tov populatie zal je bedoelen ) ? da's nog straffer hoe durft ge ? weet ge dan niet dat recent is vastgesteld dat de gemiddelde penislengte van het heteroseksuele mannetjesdier lineair rechtevenredig is met het aantal homo's in diezelfde populate ? dus geen homo's ... geen lengte... of andersgezegd uitsluitend lesboprocreatie ![]() 5de : zonder die kleurenblinde individuen zagen de niet-kleurenblinde ( wat in feite een afwijking is maar we nu als de 'norm' wensen de beschouwen ) destijds het addergebroed niet onder het gebladerde ... en waren die allemaal al door natuurlijke selectie geëlimineerd Laatst gewijzigd door praha : 27 december 2006 om 01:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3387 |
|
![]() Als ik de redenering van Paulus zou moeten volgen, kunnen we alleen vrijen als we ons willen voortplanten. Wie wil er dan nog vrijen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een roman aan bijzonder straffe uitspraken ![]() ik dacht ze summier even op een rijtje te zetten en dat dan naast de geclaimde open stelling waarvan we hem ( aldus 'm ) nog steeds de weerlegging schuldig bleven Laatst gewijzigd door praha : 27 december 2006 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3390 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen hebben niet zomaar lust in seks. De lust in seks komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Mensen zijn daarmee uitgerust omdat ze het veel zouden doen in functie van de voortplanting, wat niet betekent dat mensen dat enkel om voort te planten zouden doen. Zeggen dat de lust er is om de seks en de seks om de lust, is inderdaad een kringredenatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar om dat nu een functie te gaan noemen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 08:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3392 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zou kunnen dat het zo'n domme redenering van mij is, of dat het zo makkelijk te weerleggen is. Als dat zo is, dan duurt het vast ook niet lang om dat eventjes te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk. Als je enkel seksualiteit beleeft met de bedoeling een orgasme te bereiken, dan moet je jezelf toch durven afvragen, van waar dat verlangen naar een orgasme komt? En als je een orgasme hebt, wat gebeurt er dan met je lichaam en waarom? Een mannelijk orgasme gaat gepaard met een zaadlozing en een vrouwelijk orgasme met een samentrekken van spieren die de baarmoeder ontvankelijker maken. Waarom is dat denk je? Omdat het een goed gevoel heeft? Of geeft het een goed gevoel omdat we het veel zouden doen? Zomaar enkele vragen... Ze zijn bedoeld om over na te denken, voel je dus niet verplicht om ze te beantwoorden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3394 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al jouw vragen zijn gebaseerd op een erg mannelijke stelling: Dat je enkel seks hebt om klaar te komen, punt. Er komen toch meer dingen bij kijken, niet ? Een intense band met je partner verstevigen, bijvoorbeeld ? Je liefde bezegelen, om het lekker clichématig uit te drukken ? Of zelfs om een machtspelletje te kunnen spelen met je partner. En dan een paar leuke antwoorden op je vragen die er eigenlijk niet toe doen: Misschien is de zaadlozing en het samentrekken van de spieren wel niet de essentie van een orgasme, maar gaat dat (zoals je zelf al zei) er gewoon mee gepaard ? Als dat zo is, dan heb je aan de ene kant het orgasme, en *tegelijkertijd* een zaadlozing en het "ontvankelijker" maken van de baarmoeder. Zou ook kunnen, hè ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3395 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je kan ook de intense band met je partner op andere manieren verstevigen of je liefde op een andere manier bezegelen. Seks kan natuurlijk ook een instrument zijn daartoe, maar dat is niet noodzakelijk. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2006 om 10:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3396 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Paulus, wat je hierboven schrijft bevat drie fouten : 1) Iets met minder functies heeft niet automatisch minder waarde. Dit komt doordat "functie" en "waarde" twee totaal verschillende begrippen zijn, en dat proberen verschillende mensen je nu al 170 bladzijden lang uit te leggen. Een "functie" is objectief meetbaar : iets is nuttig of niet. Een "waarde" heeft een morele dimensie die een "functie" niet heeft. Zeggen dat iets "minderwaardig" is heeft bijgevolg ook die bijkomende (en in dit geval negatieve) morele dimensie. Zeggen dat iets minderwaardig is is dus heel iets anders dus als zeggen dat iets dysfunctioneel is. Of om het nog eens met een concreet en niet-geladen voorbeeld te illustreren : De foto die ik van mijn overleden grootmoeder heb is compleet nutteloos als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld mijn koffiezetmachine. Maar dat wil dus niet zeggen dat die foto minder waard is. 2) Het principe om twee natuurlijke gedragingen met elkaar te vergelijken door hun "functies" te tellen is met alle respect simplistisch. Wat is meer functioneel, een brief schrijven of naar muziek luisteren? Eten of drinken? Mijn punt is dat het tellen van functies een twijfelachtige basis is voor vergelijkend onderzoek. 3) Het is geen houdbare stelling om een deel van iemands identiteit (in dit geval zijn seksualiteit) als minderwaardig te beschouwen, maar de persoon zelf als evenwaardig. De seksuele identiteit maakt integraal deel uit van de persoon, en als je homoseksualiteit dus als "minderwaardig" beschouwt dan zeg je ook iets over de homoseksueel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3397 | |
Gouverneur
|
![]() Nee, hoor. In de vergelijking was de heteroseksualiteit de "normale broek" en de homoseksualiteit de oranje broek met gaten. Die broek had verschillende functies meer dan de "normale" broek, die enkel diende om je te verwarmen. Dus was volgens jouw bepalingen de normale broek minderwaardig. De heteroseksualiteit dus. En die verschillende functies die homoseksualiteit meer heeft voor homo's heb ik even later opgenoemd (wees gerust, het waren er maar een paar. Er zijn er nog tonnen meer).
Citaat:
Toch wel, hoor. Daar kunnen we wel iets mee. Neem het dan zo op: het is mijn stelling dat die twee dingen (orgasme en zaadlozing/spiercontracties) naast elkaar bestaan. Als ze naast elkaar bestaan, is het niet zo dat het orgasme er is om ons voort te planten, maar wel de zaadlozing/spiercontracties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, hij maakt een onderscheid tussen seksualiteit en voortplanting, zoals ieder met gezond verstand gezegend mens doet. Jij blijft maar krampachtig vastklampen aan die voortplanting omdat anders je hele discours als een kaartenhuisje in elkaar zakt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3399 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En je vergelijking raakt bovendien kant noch wal! Alsof functionaliteit het enige is waar je voor betaald ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3400 |
|
![]() Meestal omwille van lichamelijke oorzaken (zoals een voorhuidontsteking of prostaatproblemen) of gedragsproblemen (agressie, weglopen of overmatige geslachtsdrift). Weeral een mislukte poging om je idiote stelling te onderbouwen dus!
|
![]() |
![]() |