Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2006, 14:48   #101
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik dacht dat Vande Bosche een tijdje geleden op stubru toch zei dat men kiest voor mensen die geen vlees eten ed.
Ik zou trouwens echt geen goede persoon zijn voor dergelijke organisaties, als ze mij 1 man voor mijn neus zetten die dieren mishandelen slaan mijn stoppen door. De boeren bij die veehandels daar, er zouden niet veel beelden genomen zijn door mij. Nee, niets voor mij. Hoewel ik vind dat ze bij Gaia enkel zware mannen zouden moeten aannemen die wat rammel kunnen uitgeven. Tzou zeker helpen bij het luistervermogen van sommige beulen.
Je vindt duidelijk dat deze organisatie goed werk levert (ik ook, trouwens). Waarom steun je ze dan niet? Alle beetjes helpen. Op subsidies moeten ze alleszins niet rekenen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:50   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er heeft niemand gezegt dat het moet, het gaat er net om dat het niet zou mogen. Heb je dat nu nog steeds niet door?
Nee, het gaat erom dat niet alle foie gras op een dieronvriendelijke manier verkregen wordt en dat uit jouw openingspost allerminst blijkt dat je dat onderscheid kan, of zelfs maar wil maken. Jij hebt met je openingspost iedereen die foie gras consumeert ongenuanceerd (zoals we van je gewend zijn) in hetzelfde hokje geduwd. D�*�*r gaat het om.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:53   #103
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb je nog steeds bij alles een tekeningetje nodig?

Dit zijn onzin-berichten, omdat ze aantonen dat je ofwel niet begrepen hebt waarop je reageert, ofwel op de man speelt, ofwel pretendeert te weten wie ik ben, quod non!

Alsjeblieft.
Blablabla, en over op de man spelen...euhm dat doe jij niet é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 14:56   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Je kan hier misschien moeilijk een arbitraire lijn in trekken, maar lever die op een normale wijze geteeld is, kan dus niet zomaar even extreme proporties aannemen. (Klopt?)

Mij lijkt dat het verschil te zijn tussen ganzenlever en foie gras.

Misschien dat ook de kleur een indicatie kan geven, hoewel dat volgens mij ook zal veranderen met de voedingssoort op zich.

De zieke lever die je op die afbeelding ziet, is inderdaad meer dan waarschijnlijk het gevolg van gedwongen voedering. Het resultaat daarvan is een foie gras die absoluut niet lekker is. Maar zo hoeft het dus niet te zijn. Sterker nog: voor een goede foie gras mag het zelfs niet zo zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:00   #105
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Je vindt duidelijk dat deze organisatie goed werk levert (ik ook, trouwens). Waarom steun je ze dan niet? Alle beetjes helpen. Op subsidies moeten ze alleszins niet rekenen.
Ik vind zeker dat ze goed werk leveren maar ik steun liever directe dingen. Als er morgen een organisatie komt die probleem per probleem aanpakt dan steun ik deze wel. Gaia zijn stem en acties blijven te zacht en te klein omdat ze teveel tegelijk willen doen in mijn ogen. Ik zou bv niet enkel nu met de feestdagen actie voeren tegen ganzenlever, nee vollop actie voeren tot het geregelt is. En dan het belangrijkste punt waarom ik hen niet (altijd) steun, ik vind ze te soft. Ik ben voor hardere acties. McDonalds in de fik steken vind ik er misschien over maar toch, de boeren die de koeien daar zo aframmelden en mishandelden, die luisteren niet, die voelen enkel maar. Ik bedoel niet meteen hen een pak rammel geven ofzo é, hoewel ik daar ook niet zou om treuren natuurlijk maar ze raken waar het pijn doet, de geldbeugel. Op welke manier dan ook.

Zowiezo krijgt Gaia zeer veel respect van mij omdat ze al meer gergelt hebben gekregen als ik verwacht had.

Hopelijk krijgen ze ook snel iets gedaan tegen het castreren zonder verdoving.
Oud 28 december 2006, 15:12   #106
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat erom dat niet alle foie gras op een dieronvriendelijke manier verkregen wordt en dat uit jouw openingspost allerminst blijkt dat je dat onderscheid kan, of zelfs maar wil maken. Jij hebt met je openingspost iedereen die foie gras consumeert ongenuanceerd (zoals we van je gewend zijn) in hetzelfde hokje geduwd. D�*�*r gaat het om.
Idd, daar gaat het bij jou om ja. Hier moet ik je gelijk in geven.

Je weet nu (al lang) dat het om die specefieke lever gaat, we zijn allemaal mee, geen onzin meer.

Ik stop enkel diegene in dat hokje waar ze in passen. Dat jij dat niet doorhebt zelf na 10x hetzelfde te moeten zeggen tja, dat is jou probleem.

Maar goed dat jou gewoontes blijven, daar is iedereen ook heel gelukkig mee.
Oud 28 december 2006, 15:14   #107
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zieke lever die je op die afbeelding ziet, is inderdaad meer dan waarschijnlijk het gevolg van gedwongen voedering. Het resultaat daarvan is een foie gras die absoluut niet lekker is. Maar zo hoeft het dus niet te zijn. Sterker nog: voor een goede foie gras mag het zelfs niet zo zijn.
En toch zijn er hopen mensen die deze slechte foie gras eten zelfs al mag het niet volgens jou. En daar gaat het om.
Oud 28 december 2006, 15:17   #108
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk al uit naar oudjaar.

Die Foie gras gaat mij smaken en wat de rest ervan denkt trek ik me niet aan. Die kunnen men kloten kussen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:24   #109
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet é, of je wil het niet snappen. Denk je dat ik bij elke hap nadenk of er een dier bij geleden heeft. Absoluut niet. Als je bepaalde ganzenlever eet WEET je dat het dier heeft afgezien. En als het je geen bal kan schelen koop je die toch waardoor de markt zal blijven bestaan en je dus persoonlijk deze markt steunt. Aan die mensen nog steeds dezelfde boodschap.
Dat is van jou dan ook vrij kortzichtig. Ik vertel net dat je je geen illusies hoeft te maken over producten die niet op dieren getest zijn. Praktisch alles wordt vroeg of laat op dieren getest. Maar dat weet jij dus zogezegd niet en dan kan het dus plots geen kwaad? Verder is het dan wel heel gemakkelijk om er (en natuurlijk juist tijdens de feestdagen) een heel zichtbaar en gekend voorbeeld van dierenmishandeling aan te halen. En de consumenten te gaan uitschelden.
Kijk; stel dat ik even de moeite doe om wat MSDS'en van laat ons zeggen conserveringsmiddelen op te snorren. Ik weet dat daarin vermeld staat hoeveel je een rat moet geven om ze te doden, wat het effect is op hun ogen en hun huid en hun ademhaling.... Vanaf dat moment weet jij dat daar dierproeven op gedaan zijn en dan koop jij dus geen produkten meer waar die dingen inzitten? Dat zou netjes zijn, maar ik vrees er voor...
Citaat:
Niet voor alle producten worden dierproeven gedaan. uiteindelijk komt het maar op 1 ding neer. Geld. Men kan zogoed als alle tests vervangen door tests zonder dieren, maar ze zijn veel duurder. Als men morgen een test uitvind die goedkoper is dan een rat aan te schaffen...je zult eens zien hoeveel ratten er nog gekweekt gaan worden.
Ik durf zeggen dat er praktisch aan elk produkt op één of andere wijze dierproeven verbonden zijn. Verder heb je natuurlijk gelijk.
Citaat:
De politiekers zijn net de grootste ganzenlever eters, de meeste denken dat het bij hun status hoort en dat ze zich bij anderen groter doen lijken indien ze kunnen zeggen dat ze Foiegras geeten hebben. Indien de vraag minder word zal het aanbod zeer snel verkleinen en dat kan enkel door de consument gebeuren.
De vraag wordt niet echt minder eh? Is het dan geen tijd om een diervriendelijk wettelijk kader te scheppen voor het vetmesten van ganzen ipv de consumenten te gaan viseren?
Citaat:
De maatschappij schotelt het idd voor maar niemand is het verplicht te kopen. Je kiest nog steeds zelf of je ganzenlever eet waarbij de dieren een 2 weken lange foltering voor achter de rug hebben.
Waarom overwegen? Je kiest dus toch voor dierenleed. Je zegt aan de ene kant dat je voor de vermindering bent van dierenleed maar langs de andere kant ben je er niet zeker van. Dierenleed mag niet enkel als jij zin hebt in ganzenlever om het eens te proberen? Pfff. Wees blij dat je geen gans bent. Ook aan jou, indien je ganzenlever gaat eten die komt van gefolterde ganzen...dezelfde boodschap. Doe je het niet...dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
Ik ben al meer dan 20 jaar vegetarier, enkel de laatste 2 jaar durf ik bij gelegenheid al wel eens een stukje vlees eten.
Als ik dan een stukje ganzenlever op mijn bord zie verschijnen is het volgens mij de taak van de overheid om er voor te zorgen dat die gans diervriendelijk is vetgemest. Net zoals het de taak van de overheid is om er voor te zorgen dat mijn Nikes niet door kinderhandjes in elkaar werden gezet. En dat mijn broeksriem niet van een beschermde slangensoort komt...
Val dus de overheid lastig met uw wrevel. Doe dat met petities, betogingen, voor mijn part hongerstakingen, maar NIET door uw medeburgers een slecht gevoel aan te praten of ze uit te schelden. Ze zullen uw petitie nadien niet meer willen tekenen.
Oud 28 december 2006, 15:24   #110
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

Die Foie gras gaat mij smaken en wat de rest ervan denkt trek ik me niet aan. Die kunnen men kloten kussen.
Ik kijk om andere redenen uit naar nieuwjaar.
Krijg al zenuwen als ik eraan denk, tgaat weer plezant worden! Woehoe, feestje!!!!!!!!
Aan iedereen de beste wensen voor ik het vergeet trouwens. Amuzeer jullie zo goed als je kan want daar zijn we voor, ik ga het alvast doen.
Oud 28 december 2006, 15:26   #111
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

enkel als ge ze insmeert met foie gras
Oud 28 december 2006, 15:30   #112
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb zo het idee dat het woord gras erop duidt dat het om een extreme vorm van vetheid gaat. Mij lijkt het voor de hand liggend om het verschil aan te duiden door over ganzenlever en foie gras te spreken, als twee verschillende termen.

Maar Internet geeft me ongelijk. Raar.
Oud 28 december 2006, 15:31   #113
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het onderscheid tussen industriële en artisanale productie straal negeren
Sorry hoor, Raf, maar het onderscheid tussen industriële en artisanale productie van foie gras is bijzonder klein op het gebied van dierenwelzijn. Het hele punt is dat er bij de productie van foie gras ALTIJD geforceerde voeding komt kijken. Iets wat ontegensprekelijk het welzijn van de ganzen en eenden niet ten goede komt. OK, bij industriële productie is het allemaal nog wat erger, want daar gebruikt men een keelbuis met luchtdruk. Maar ook in de artisanale productie voedert met de dieren geforceerd met een buis, die dan weliswaar minder diep wordt gestoken en zonder luchtdruk, maar soit, het blijft geforceerd en in die zin alles behalve diervriendelijk!!!

(waarom staat deze discussie eigenlijk bij koetjes en kalfjes?!?)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:33   #114
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

pffff, melige watjes.
gewoon, buis erin en voederen. simpel en efficiënt.
die beesten voelen daar niks van.
ge hoort ze toch niet klagen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:34   #115
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
pffff, melige watjes.
Ge zit in de verkeerde partij, kerel. Ik denk dat het VB eerder iets voor jou is.
Oud 28 december 2006, 15:35   #116
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pffff, melige watjes.
Alsof er geen andere indicators zijn waaruit duidelijk blijkt dat het welzijn van die dieren geschaad wordt.

Laatst gewijzigd door Edina : 28 december 2006 om 15:36.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:35   #117
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pffff, melige watjes.
Oud 28 december 2006, 15:36   #118
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sorry hoor, Raf, maar het onderscheid tussen industriële en artisanale productie van foie gras is bijzonder klein op het gebied van dierenwelzijn. Het hele punt is dat er bij de productie van foie gras ALTIJD geforceerde voeding komt kijken. Iets wat ontegensprekelijk het welzijn van de ganzen en eenden niet ten goede komt. OK, bij industriële productie is het allemaal nog wat erger, want daar gebruikt men een keelbuis met luchtdruk. Maar ook in de artisanale productie voedert met de dieren geforceerd met een buis, die dan weliswaar minder diep wordt gestoken en zonder luchtdruk, maar soit, het blijft geforceerd en in die zin alles behalve diervriendelijk!!!

(waarom staat deze discussie eigenlijk bij koetjes en kalfjes?!?)
Wat eigenlijk met gewonen ganzen- of eendenlever die op een normale wijze zijn gevoederd, zoals bio-kippen zijn gevoederd?

Ik wacht op het eerste potje "bio-ganzenlever" in de Colruyt. Ik denk wel dat ik me dan zo een potje ga halen uit nieuwsgierigheid (hoewel de smaken waarschijnlijk te vergelijken zijn).
Oud 28 december 2006, 15:36   #119
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Die 2 boven mij zien de humor precies niet echt in...
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 15:36   #120
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is van jou dan ook vrij kortzichtig. Ik vertel net dat je je geen illusies hoeft te maken over producten die niet op dieren getest zijn. Praktisch alles wordt vroeg of laat op dieren getest. Maar dat weet jij dus zogezegd niet en dan kan het dus plots geen kwaad? Verder is het dan wel heel gemakkelijk om er (en natuurlijk juist tijdens de feestdagen) een heel zichtbaar en gekend voorbeeld van dierenmishandeling aan te halen. En de consumenten te gaan uitschelden.
Kijk; stel dat ik even de moeite doe om wat MSDS'en van laat ons zeggen conserveringsmiddelen op te snorren. Ik weet dat daarin vermeld staat hoeveel je een rat moet geven om ze te doden, wat het effect is op hun ogen en hun huid en hun ademhaling.... Vanaf dat moment weet jij dat daar dierproeven op gedaan zijn en dan koop jij dus geen produkten meer waar die dingen inzitten? Dat zou netjes zijn, maar ik vrees er voor...
Ik vind het straf dat ik het nog moet vragen maar hier gaat ie dan want anders krijg ik het er niet uit precies. Voor welke producten worden nog steeds dieren ingezet om ze op te testen waarbij dus dierenleed bij te pas komt?

Citaat:
Ik durf zeggen dat er praktisch aan elk produkt op één of andere wijze dierproeven verbonden zijn. Verder heb je natuurlijk gelijk.
Ooit verbonden zijn geweest, idd, dat waarschijnlijk wel maar waar nu nog steeds tests voor gebeuren. Ik betwijfel het maar zou het wel willen weten.

Citaat:
De vraag wordt niet echt minder eh? Is het dan geen tijd om een diervriendelijk wettelijk kader te scheppen voor het vetmesten van ganzen ipv de consumenten te gaan viseren?
Idd, omdat al deze mensen er gaan zak om geven. Het is OOK tijd ja dat op politiek vlak iets gebeurt maar we weten allemaal dat dat niet gebeurt. Anders was het al lang zo geweest. Waar wachten ze anders nog op? Ik denk niet dat de ministers niets af weten van onze ganzenlever. Waarom ik zou stoppen met te consumenten te viseren is mij een raadsel. Zij zijn ook schuldig dus...

Citaat:
Ik ben al meer dan 20 jaar vegetarier, enkel de laatste 2 jaar durf ik bij gelegenheid al wel eens een stukje vlees eten.
Als ik dan een stukje ganzenlever op mijn bord zie verschijnen is het volgens mij de taak van de overheid om er voor te zorgen dat die gans diervriendelijk is vetgemest. Net zoals het de taak van de overheid is om er voor te zorgen dat mijn Nikes niet door kinderhandjes in elkaar werden gezet. En dat mijn broeksriem niet van een beschermde slangensoort komt...
Val dus de overheid lastig met uw wrevel. Doe dat met petities, betogingen, voor mijn part hongerstakingen, maar NIET door uw medeburgers een slecht gevoel aan te praten of ze uit te schelden. Ze zullen uw petitie nadien niet meer willen tekenen.
T'is natuurlijk heel makelijk om de verantwoordelijkheid weg te schuiven en tegelijkertijd maar verder te smullen ja. Zo kun je alles goedpraten.

Fijn dat je het naar boven haalt van die nike schoentjes. Zou je de nike's kopen waarvan je weet dat ze door kinderhandjes zijn gemaakt of zou je de andere nemen?

Ik val iedereen lastig die mee helpt aan de leidensweg. Ik zal geen petitie starten, daar zijn anderen voor, als je dergelijke petitie al niet meer zou tekenen omwillen van mij...Ik zie je al voor enkele kinderen staan met een blok papier in de handjes...nee meisjes ik teken deze petitie niet want op een forum op het internet zit een Illwill waardoor ik nu net deze niet ga tekenen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be