![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3681 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3682 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3683 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3684 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
keuze betreft, net zomin kan men bvb de crimineel in zichzelf verloochenen. |
|||||
|
|
|
|
|
#3685 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Homosexualiteit is sexualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht. Voorkeur en zo van die dingen zijn daar inherent aan. Citaat:
Citaat:
Je moet het niet met me eens zijn hoor, maar dan weet ik wel graag waarom. En als jij zegt dat de oorzaak niet gekend is terwijl ik het je zeg en daarbij een serieuse link geef die dat bevestigd... ben je dan nog redelijk denk je? Citaat:
(geef dan al eens een link, is mijheer te lui om ze te lezen) Citaat:
Paulus |
||||||||
|
|
|
|
|
#3686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#3687 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3688 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 28 december 2006 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#3689 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik zei : Citaat:
Citaat:
duidelijk ? Citaat:
blijkbaar is je vraaglust onbevredigbaar Citaat:
kijk, als ik je een andere vraag lanceer dan is het om je te laten inzien dat je vraag misschien niet meteen een antwoord kent/behoeft en dat zelfs bij het uitblijven van het antwoord ( alternatief als je wilt ) dat niet wilt zeggen dat je originele stelling blijft staan wat die seksualiteit betreft : zoals ik al zei je hou jij je aan die definitie... mij eender hoor ... kwestie van dat weer even te noteren en je te wijzen dat je je eerdere argument 'verloochenen van geaardheid' zelf hebt gekelderd want dat slaat op voorkeur ipv handelen Citaat:
homoseksualiteit kan niet leiden tot procreatie ! dus in die zin heeft het een functie minder als je wilt homoseksualiteit vult exclusief procreatie al die functies ( misschien meer ? ) in die heteroseksualiteit ( in even strikte zin dan ) doet voor een heteroseksueel ik hoop dat dit bevredigend genoeg is Citaat:
ik kan het echter niet helpen dat in heel dat stukje niets maar dan ook niets gezegd wordt over de oorzaken van seksusaliteit zie jij ze wel ? Citaat:
Citaat:
jij vraagt hier om de 20 posts naar een link waar dit of dat gezegd zou geweest zijn ik vraag je enkel waar je dat in dat kersverse stukje informatie meent gelzen te hebben waar ik daarover gelezen zou hebben Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 december 2006 om 20:44. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#3690 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik antwoord zodra ik je van antwoord kan dienen dat betekend dat we het zowel eens moeten zijn over begrippen/argumenten en vooral consequenties van antwoorden Citaat:
noem het weerwoordlust iets wat evolutionair gezien eens dringend moet uitgefilterd worden Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3691 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3692 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Seksueel genot is de manier waarop de natuur je probeert te verleiden tot voortplanting, of wat dacht je?
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 28 december 2006 om 20:49. |
|
|
|
|
|
#3693 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3694 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3695 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#3696 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@Edina
wil je me eens een klein plezier doen en Paulus en dit even lezen aldus Paulus staat daar ergens iets in over de oorzaken van de seksuele lust... maar ik schijn daar telke male weer over te lezen |
|
|
|
|
|
#3697 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3698 |
|
|
Nu wordt het helemaal mooi. JIJ bent met die vergelijking op de proppen gekomen en zeurt er al 150 pagina's tegen beter weten in over door. Verschillende mensen hebben je al duidelijk uitgelegd waarom die vergelijking kant noch wal raakt. En nu is je uitleg plots dat het geen eerlijke vergelijking is!!!! Om dan in nota bene de volgende post al opnieuw de vergelijking te maken!!! How low can you go?
Laatst gewijzigd door Edina : 28 december 2006 om 21:01. |
|
|
|
|
|
#3699 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ben je nu aan het beweren dat niet-geslachtsrijpen zin hebben in geslachtsgemeenschap?
|
|
|
|
|
|
#3700 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Ozymandias betoogde dat Paulus evenzeer uitgaat van een aantal veronderstellingen/axioma's die hij niet kan bewijzen. Dit waren:
Citaat:
Citaat:
Los hiervan, jouw drie antwoordjes vallen wel degelijk te ontkrachten: 1. De waarde van iets wordt niet bepaald door het aantal functies, eerder door een amalgaam van factoren zoals nut, schoonheid en noem maar op. een klein voorbeeldje: stel, ik vind een tv uit die tegelijk dienst kan doen als broodrooster, opblaasmachine voor ballonen, nachtlampje en robot-stofzuiger... en erg nog lekker mottig uitziet op de koop toe. leuk he? lekker veel functies... maar dit ding heeft geen enkel nut. niemand zal heel de tijd achter zijn tv gaan aanlopen als die aan het stofzuigen is. en niemand zal zijn tv op zijn nachtkastje zetten, louter als lampje. zie je? dat ding heeft geen waarde, omdat het geen nut heeft... hoeveel functies ik er ook mag aan toekennen. zo zou het heel goed kunnen dat homoseksualiteit op zich minder functies heeft, maar wel een heel groot nut heeft voor de nautuur.... waardoor het wel eens evenveel waard zou zijn als heteroseksualiteit... let goed op het woordje, ZOU! we weten dit niet, zullen het misschien ook nooit weten. bovendien hebben we het hier over een antropologische, soiologische en biologische kwestie. men spreekt hier over MENSEN, paulus... niet over dingen. iedereen denkt over dergelijke zaken verschillend, gelukkig maar... jij echter wenst een mens te vergelijken met een ding. en je hebt vervolgens de pretentie dat jouw stelling 100% correct is tot ze weerlegd is. wel, beste paulus... NEWSFLASH... antropologie, sociologie en zelfs biologie zijn GEEN louter exacte wetenschappen...je kan er niet zomaar iets in bewijzen door simpele logica zoals jij doet... logica? jazeker paulusje jouw axioma is: als x minder functies heeft (f(x)<f(y)) dan is het ook minder waard (v(x)<v(y)) f(x) < f(y) => v(x) < v(y) ?? aan jou om dit te bewijzen... ik beweer althans het tegendeel. meer zelfs... ik beweer dat dergelijke simpele formules niet van toepassing zijn op antropologische kwesties omdat dit geen exacte wetenschap is... door dit als een axioma vast te leggen maak je je het wel heel makkelijk. je hoeft niks te bewijzen. gelukkig zijn er voldoende mensen die van jouw stelling brandhout kunnen maken.... 2. lees wikipedia er op na. wat zeggen zij over seksualiteit? ziehier: "Seksualiteit is de benaming van een complex van gevoelens en handelingen die een mens kan ervaren of uitvoeren en die samenhangen met lichamelijke gevoelens met betrekking op een andere persoon. Sommigen gebruiken een engere definitie en zien seksualiteit als de begeerte naar geslachtsgemeenschap tussen mensen en de geslachtsgemeenschap zelf. Seksualiteit is voor mensen van belang voor a) de voortplanting, b) voor bevestiging van een relatie tussen personen, c) en niet in de laatste plaats voor het beleven van genot." hieruit zal niemand afleiden dat seksualiteit als hoogste doel "de voortplanting" heeft. weeral, beste paulusje, jij baseert je in je stelling op een axioma, een veronderstelling... die je niet kan hardmaken. vervolgens ga je beweren dat je stelling, gebaseerd op louter simpele logica en axioma's... f(x) < f(y) => v(x) < v(y) + v(voortplanting) > v(andere functies van seksualiteit) volledig juist is... van pretentie gesproken 3. louter theoretisch heb je misschien wel gelijk... empathisch gezien val je echter volledig door de mand de seksualiteit van een persoon valt in sociologische of antropologische discussies namelijk niet los te koppelen van de persoon zelf, juist omdat men spreekt over de mens/een groep van mensen... je bevindt je hier niet in een wiskundige discussie, paulus... daar kan je wel degelijk werken met axioma's en je funderen op louter theoretische stellingen... tenslotte nog, één goede raad: als jij dan toch zo graag stellingen poneert, wees je er dan van bewust dat een echt goed wetenschapper altijd en vooreerst zal expliciteren van welke veronderstellingen hijzelf is uitgegaan. een wetenschapper die dit niet doet valt vroeg of laat door de mand, mijn beste. dus, leg jij nog maar eens uit waarom 1) in een antropologische discussie als deze men de waarde van een bepaald iets kan afmeten aan het aantal functies 2) de voortplanting functie numero uno is van de seksualiteit en niet in simplismen vervallen graag.... K
|
|