![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() [quote=carlgustaaf;2280793]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Burger
|
![]() Tot welke sekte zou die Pajot eigenlijk behoren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Het is erg dat de Vlaamse regering zich met deze nonsens bezig houdt i.p.v. nuttig werk te leveren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Het is indd al veel verbeterd ja dat geef ik grif toe maar toch kan het nog altijd beter, de uitspraken van sommigen hier op het forum kunnen dat alleen maar staven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Er zitten hier vrij veel pubers die stoer willen overkomen, maar hun uitspraken moeten toch sterk gerelativeerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het bespreekbaar maken van seksualiteit op een volwassen manier in de scholen misschien meer kan helpen dan een sensibiliseringscampagne van de regering. Ik ken enkele Nederlanders, en als ik hoor hoe in Nederland op school omgegaan wordt met dit soort onderwerpen, chapeau. Ik kreeg tijdens één uurtje biologie de voortplanting uitgelegd, op een leeftijd dat heel de klas wel al wist hoe dat in zijn werk ging. Het gedeelte "seksuele variaties" beperkte zich tot het zijdelings vernoemen van homoseksualiteit, en dat was het dan.
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Niet tot hen die behoren tot de sekte die voorovergebogen elkanders kont staat te likken in de hoop beschouwd te worden als een modern product van de samenleving. dus kort samengevat niet tot hen die "denken" politiek correct te zijn. Dit antwoord indien de vraag aan mij was gesteld.
Iets anders nu, staat op dit forum zoiets als "homofiel gedrag is normaal in de dierenwereld". Wil dit dan zeggen dat "homo's" erkennen te leven als dieren en dus hun gedrag zelf als beestachtig beschouwen of hoe ziet men dat? Hopelijk stoort deze vraag de roze gemeenschap niet en begrijpen ze dat dit alleen een vraag inhoud wat betreft een thread geopend door mischien één van hun leden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jongeren van rond de twintig zijn grootgebracht met dit soort paternalistische overheidspropaganda. Wie met hen praat, weet dat de meerderheid de betutteling kostsbeu is. Vaak krijgt hetgeen de overheid afraadt een "coole" status voor hen. De overheid dient zich te onthouden van propaganda, "dwingende" adviezen en betutteling in het privéleven van de burgers. Vooral dient een democratische overheid zich te onthouden van het beïnvloeden van de ideeën. Ze heeft daar geen mandaat voor. De overheid moet integendeel goed luisteren naar wat de burgermeerderheid wenst, en dat in beleid omzetten. Elk andere houding dient gebrandmerkt te worden als niet te tolereren autoritarisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er valt geld te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De overheid hoeft helemaal niets te promoten. Ze moet haar mond houden en nauwgezet uitvoeren wat de burgers wensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men kan eindeloos signalen geven voor het Universum. Geen kat die daardoor ook maar een millimeter van gedrag zal veranderen (vaak zelfs integendeel).
Ideeënevolutie en gedragsverandering komen voort uit je eigen realiteit, niet uit overheidspropaganda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat wil u nu bij wet en middels overheidspropaganda opleggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In een democratisch bestel draait beleid niet om gelijk hebben (dan kunnen we evengoed een club van wetenschappers - of pastoors, naargelang uw overtuiging - als regering aanstellen), maar om het uitvoeren van de wil van de burgermeerderheid. Dat is de enige garantie tegen autoritarisme, machtsmisbruik en het vierkant draaien van de maatschappij.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 11:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet er maar "opgetreden" worden. Ik vind het onaanvaardbaar dat bepaalde minderheidsgroepen constant en op een gratuite wijze ten prooi vallen aan een stelletje idioten die er een hobby van maken bepaalde mensen tot op het ziekelijke af , af te kraken.
Laatst gewijzigd door Pietje : 29 december 2006 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder wet indien mogelijk, met wet indien noodzakelijk
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op weg naar de autoritaire staat, die ideeën oplegt en afvalligen hardhandig terug in de rij duwt?
U bent 60 jaar te laat geboren, Pietje. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |