![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3781 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3782 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3783 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#3784 | |||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met veronderstellingen val je mijn stelling niet aan. Integendeel wijst dat op het feit dat je van geen hout pijlen meer weet te maken anders kwam je wel met feiten aandraven natuurlijk. Maar die heb je niet. Er zijn hoogstens een paar theorien van mensen die o zo graag homoseksualiteit een functie zouden geven, zodat het bestaan ervanals nuttig ervaren wordt. Maar helaas is dat niet zo. Anders stond het wellicht op elke startpagina van om het even welke homosite. Gedaan met wij zijn ook mensen, daar zou staan wij zijn nuttig en nodig!, hoe zou je zelf zijn? Citaat:
Ik denk mijn beste, dat homoseksualiteit helemaal geen functie heeft waaraan heteroseksualiteit geen soelaas zou kunnen bieden en dat het daaarom niet te bewijzen valt. Als iemand vraagt wat is de functie van heteroseksualiteit, dan weet iedereen dat die de lagere school heeft gelopen. Als ik vraag naar de functie van homoseksualiteit, komen ze af met allerlei theoriën, die niet te bewijzen zijn en vaak zichzelf tegenspreken. Diezelfde antropologen en biologen zeiden ons 10 jaar geleden dat de homoseksualiteit er is om de bevolkingspopulatie niet uit de hand te doen lopen. Maar intussen beweert de holebifederatie dat het aantal homoseksuelen altijd 5 �* 10% is en dus hebben ze dan maar die theorie ingeslikt. Mooi is dat. Ik heb alle redens om die kerels te wantrouwen. Citaat:
Citaat:
Anders gezegd: Je verwart de individuele invulling van sexualiteit met de reden waarom de mens met sexualiteit is uitgerust. Citaat:
Seksualiteit is de benaming van een complex van gevoelens en handelingen die een mens kan ervaren of uitvoeren en die samenhangen met lichamelijke gevoelens met betrekking op een andere persoon. Sommigen gebruiken een engere definitie en zien seksualiteit als de begeerte naar geslachtsgemeenschap tussen mensen en de geslachtsgemeenschap zelf. Seksualiteit is voor mensen van belang voor de voortplanting, voor bevestiging van een relatie tussen personen, en niet in de laatste plaats voor het beleven van genot. En ik ben het daar volledig mee eens. Bent u het met me eens dat homoseksualiteit niet van belang kan zijn voor de voortplanting zoals heteroseksualiteit dat onmiskenbaar wel doet? Citaat:
Dat is geen veronderstelling maar een feit. Die jij aanvalt met veronderstelingen, maar als feit onaangestast blijft. Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is. Feit! Die jij aanvalt met veronderstelingen, maar als feit onaangestast blijft. Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datzelfde iets, met meer functies. Feit! (lichtjes aangepast om duidelijker te maken wat ik bedoel) Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waard heeft. Feit! Werd nog niet tegengesproken. Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 december 2006 om 01:07. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#3785 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja daar heb je ( zover ik me nog kan herinneren ... 'k ben wel te lui om terug te scrollen ) wel ergens gelijk
maar hier en nu was jij het wel, niet ? Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 00:40. |
|
|
|
|
|
#3786 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Niet daarom hé Bartje, eerlijk blijven hé.
|
|
|
|
|
|
#3787 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Afgezien daarvan is het wezen van de politiek de betrachting wetten te wijzigen of nieuwe te stemmen. Een wet aanhalen als argument in een politieke discussie is dus not done. In een discussie, net zoals in de politiek, kan men wetten verwerpen of betere wetten voorstellen. Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 10:01. |
|
|
|
|
|
|
#3788 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Als land niet democratisch is, is het ondemocratisch. Ik zie niet in hoe je daar kan mee maneuvreren zonder begrippen te vervalsen. Citaat:
Citaat:
Burgers willen de overheid behouden? Op basis waarvan doe jij zo'n verregaande veronderstelling? Welk instrumenten hebben burgers om te laten weten of ze deze overheid al dan niet wensen? Hoe kunnen ze die overheid verwerpen en vervangen door een andere als ze dat zouden wensen? In elke peiling, in Vlaanderen zowel als in Nederland, geeft een zeer ruime meerderheid van de burgers aan dat ze de invoering van de democratie (bindend referendum op volksinitiatief) wil. Dat is alvast een feit dat jij negeert. Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 10:20. |
||||
|
|
|
|
|
#3789 | |
|
Burger
|
Citaat:
U vergist zich. Er bestaan strafbaarstellingen omtrent laster, eerroof en zelfs belediging. De schadelijke gevolgen van dergelijke feiten situeren zich altijd in hoofdzaak op het morele/emotionele vlak. Voorts heb je in ons strafrecht vrij algemeen het fenomeen van de morele schade als volwaardige component van het schadebegrip, zelfs al gaat het om feiten die voornamelijk een aantasting van de fysieke integriteit impliceren. Daarnaast heb je ook bvb het huwelijksrecht, waarin aan het toebrengen van belangrijke emotionele schade aan de partner (door bvb overspel) de sanctie van een grond tot echtscheiding wordt gekoppeld. |
|
|
|
|
|
|
#3790 |
|
Burger
|
@ Paulus : in welke zin gebruik je eigenlijk het woord "minderwaardig"?
|
|
|
|
|
|
#3791 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 29 december 2006 om 11:04. |
||
|
|
|
|
|
#3792 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
En dat je niets tegen de homoseksuele mens hebt, mag ik daar eens goed mee lachen ja, maar tis eigenlijk om te huilen dat je dat maar ook durft te zeggen na al je posts dat je hier gezet hebt. Mijne jong.
|
|
|
|
#3793 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#3794 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 11:25. |
|
|
|
|
|
|
#3795 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je zou je toch ècht eens een beetje moeten informeren hoor...
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#3796 | |
|
Burger
|
Citaat:
Zever, eej. Wetten verbieden gedragingen en koppelen sancties aan de overtreding ervan. Die sancties komen per definitie achteraf. De negationismewet wijkt niet af van dit mechanisme. Wat mijn voorbeeld uit het huwelijksrecht betreft, heb ik bewust het algemene woord "sanctie" gebruikt, gezien het woord "straf" ons inderdaad mogelijks in het strafrechtelijk universum zou houden. Op overspel staat wettelijk wel degelijk een sanctie, namelijk dat de partner er een grond tot echtscheiding op grond van "schuld" in vindt, en weet je onder welke algemenere kwalificatie "overspel" wordt gevat? Onder "grove belediging" ... |
|
|
|
|
|
|
#3797 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die seksualiteit is, in de zin dat Paulus bedoelt, ook minderwaardig te noemen. Ze heeft ook een functie minder. Sorry Bartje ik denk dat je echt niet WIL zien wat Paulus bedoelt. Jij kan je seksualiteit niet loskoppelen van je mens-zijn. Voor sommige homo's lijkt het leven wel enkel en alleen rond seks te draaien. Ik merk bij vele homo's een geweldige drang om 'normaal beschouwd te worden'. Waarom toch eigenlijk ? Is het niet veel leuker om buiten het normale te staan ? Zeg nu zelf homohuwelijk en homoadoptie dat is toch wel iets voor kleinburgerlijke trutten (allez bij wijze van spreken he)... conservatieve homo's..... War is de tijd dat homo's nog echte jeanetten waren ? Nu willen de homo's mama en papa spelen...allez komaan.... Waar is de tijd dat de homo's progressief waren en zich niets aantrokken van de kleinburgelijke normen en waarden..... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
|
#3798 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 29 december 2006 om 12:02. |
|
|
|
|
|
|
#3799 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Daarom: 1. Eerste bron: Het maakt weinig uit of homoseksualiteit aangeboren of verworven zou zijn. In beide gevallen is het een vaststaand gegeven dat niet kan veranderd worden. Ook als een homoseksuele aanleg verworven zou zijn, gebeurt dat hoogstwaarschijnlijk in de vroegste levensstadia en wordt ze daarom een onuitwisbaar kenmerk van de persoonlijkheid. Een homoseksuele aanleg bij iemand valt niet te veranderen, tenzij je de persoonlijkheid van die persoon helemaal vernietigt. 2. Tweede bron: Een stukje van de hypothalamus, ons oudste en primitiefste hersencentrum, is kleiner bij homo’s dan bij hetero’s. Dat bewijst dat homoseksualiteit aangeboren is”, zegt de biotechnoloog Sven Bocklandt, die meewerkt aan Amerikaans onderzoek naar de biologische basis van homoseksualiteit. De nieuwste bevindingen staan in het laatste nummer van Endocrinology. 3. Derde bron: Homoseksualiteit aangeboren Onderzoekers hebben ontdekt dat seksualiteit bij fruitvliegen genetisch bepaald is: geaardheid is bij de beestjes dus aangeboren. Daarmee krijgt de langlopende discussie over of iemand nou homo is of wordt, een hele nieuwe impuls. Als je er nog wilt, moet je maar roepen. Tuurlijk nog even je tussenopmerking vergeten over die identiteit. 1. Voor wat de eerste soort identiteitsverwerving betreft, volstaat het zich als lid van een herkenbare groep te affirmeren. Dat kan je doen door een discours dat een bepaald persoonstype kenmerkt te gaan vertolken (http://www.politeia-conferentie.be/v...LE=DOCS&ID=112) 2. De centrale stelling van dit boek is dat de psychische identiteit verworven wordt in verhouding tot de Ander, zodat een eventuele pathologie ook gediagnosticeerd moet worden op grond van die verhouding.(http://www.psychoanalysis.ugent.be/publicaties-twee.htm) (Patsboem) Laatst gewijzigd door Ozymandias : 29 december 2006 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#3800 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|