![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3801 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ozymandias : 29 december 2006 om 12:16. |
|
|
|
|
|
|
#3802 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als Freud zou aannemen dat wat in het vroegste levensstadium verworven wordt, strikt onomkeerbaar is, waarom zou hij dan de psycho-analyse ontwikkeld hebben? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3803 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3804 |
|
Gouverneur
|
Opdat het psychoanalyse is. Het ging erom kiinderen/mensen te leren begrijpen. Hun psyche te analyseren. Te zien of er iets fundamenteels scheef zat, en waar dan.
|
|
|
|
|
|
#3805 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar is de psycho-analyse, het begrijpen dus van wat in de vroegste levensstadia verworven is, nu precies niet hét middel dat Freud aanwendde om mensen weer op de rails te zetten? |
|
|
|
|
|
|
#3806 |
|
Burger
|
Een strafrechtelijk gevolg in de zin van een straf is er inderdaad niet (meer), maar ik heb me dan ook genuanceerder uitgedrukt dan dat, in de zin dat ik het voorbeeld van overspel gaf als voorbeeld van het feit dat er ook buiten het strafrecht wettelijke gevolgen worden gekoppeld aan het toebrengen van emotionele schade aan anderen. Je moet de term "verbod" niet verengen. De wet koppelt wel degelijk een sanctie aan overspel, met name een ontbinding van het huwelijk in het nadeel van de overspelige, met een mogelijke veroordeling tot het betalen van onderhoudsgeld. Uiteraard slechts in zoverre de benadeelde van het laakbare feit enig initiatief neemt om de wettelijke sanctie te laten toepassen. Maar dat laatste geldt voor de meeste situaties : als jij bestolen wordt en je doet daarvan geen aangifte, zal de dader er wellicht mee wegkomen.
|
|
|
|
|
|
#3807 |
|
Burger
|
met andere woorden "zinvol"? Maar dan ga je van objectieve waarde (hoeveel functies heeft dit en hoeveel functies heeft dat?) naar een subjectieve waarde en dus een persoonlijke invulling. En dan wordt het debat meteen geladen, dat begrijp je toch ook, eej. Want wat ligt er aan de basis van die persoonlijke invulling? Economie? Nee, want seksualiteit is geen economisch goed (enfin, in sommige opzichten wel, maar daar gaat het hier niet om). Ethiek, misschien?
|
|
|
|
|
|
#3808 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zo genuanceerd, dat er van de bewijskracht van uw voorbeeld niets meer overblijft en het integendeel eerder een argument wordt voor mijn stelling.
|
|
|
|
|
|
#3809 | |
|
Burger
|
Citaat:
Dat moet je mij toch eens uitleggen. Jouw stelling was dat er behalve de negationismewet geen wetten bestonden die het toebrengen van emotionele schade verbieden. Ik heb je voorbeelden uit het strafrecht gegeven, waar je van "verbieden" in enge zin kan spreken, en ik heb je een voorbeeld uit het burgerlijk recht gegeven, waar "verbieden" in ruime zin wordt gezien, in de zin dat er wel degelijk (negatieve) gevolgen gekoppeld worden aan een bepaalde gedraging die gezien wordt als een ontoelaatbare emotionele beschadiging, met name van de echtgenoot. |
|
|
|
|
|
|
#3810 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik homoseksualiteit naast heteroseksualiteit plaats dan zie ik dat homoseksualiteit een belangrijke functie mist. Of anders gezegd, moest homoseksualiteit de enige seksuele beleving zijn dat is tegen eind deze eeuw (pak me niet op een paar jaar) geen enkel leven meer. Is dat subjectief? Is dat alleen mijn persoonlijke invulling of is dat een wiskundige zekerheid? Dat gegeven maakt homoseksualiteit tot een minderwaardige seksualiteit. Want als heteroseksualiteit de enige seksuele beleving zijn, dan is er niks aan de hand. Dat is nu toch zo moeilijk niet omdat te begrijpen? Spijkers zoeken op laag water, dat is moeilijk. Een foutje toegeven, dat is ook moeilijk, maar begrijpen wat ik zeg, is eenvoudig, denk ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 december 2006 om 13:30. |
|
|
|
|
|
|
#3811 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#3812 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3813 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3814 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
eerst en vooral zou je die al terug moeten aanpassen om ze uniform verstaanbaar te krijgen... maar zo gaat het ook in gedachte nemende dat daar waar 'homoseksualiteit' staat we daar de 'homoseksuele daad' ofzo moeten denken idem dito voor 'hetroseksualiteit' uiteraard in die zin ben ik het dus volledig eens met dat eerste stukje, zoals ik reeds voordien zei, en zal dus 'homoseksualiteit' nooit tot procreatie leiden dat het daarom minder functioneel zou zijn : - hier verwijs ik je naar de discussie met Khonner ed - in quantiteit rekenende zoals jij dat bedoeld : dat heb je nog niet bewezen ... daar je/men niet precies weet wat de verschillende functies zijn... maar ik wil je wel het voordeel van de twijfel gunnen en verder meegaan in die redenering je volgende stukje over minder waarde is natuurlijk weer helemaal van de pot gerukt ook daar schijn je weer uitsluitend quantitief te rekenen : ook verwijs ik naar je discussie met anderen daarover ... wederom ga ik verder in die redenering 't volgend stukje wil ik aannemen, even die negatieve connotatie wegdenkend ( no problemo ) en dan komt het dan extrapoleer je die enge betekenis van het woord seksualiteit plots terug naar zijn ruimere betekenis logisch ook dat jij dat doet... anders kan je nooit uitkomen bij de homoseksuele mens en zijn seksualiteit kortom je herleidt een mens en zijn seksualiteit wederom tot een full-time reproductiemachine en deelt ze op in twee groepen doch met die machine mankeert niets zoals tot in den treure reeds is aangehaald als jij dan beargumenteert dat het 'het in staat zijn' betreft dat als criterium dient genomen te worden dan klopt dit niet... tenzij je gaat argumenteren ( zoals je nu ergens doet ) dat het 'het nooit zullen doen' daar gelijk mee staat... maar ook dan ben je weer naar af daar er tal van heteroseksuele personene rondlopen die het nooit zullen doen of zelfs willen doen Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 15:01. |
|||
|
|
|
|
|
#3815 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2. Er zijn helemaal geen partijen die me "het beste zouden vertegenwoordigen" en ik kan dus niet op het beleid stemmen dat ik het beste acht. Wat nu? Gaat u me verplichten zelf een partij op te richten en te collaboreren met het roven van de soevereiniteit van mijn medeburgers? 3. De rechtstreekse band tussen partijprogramma's en beleid is al vele jaren zoek, en niet alleen in België. Dus zelfs de representatieve democratie werkt niet. |
|
|
|
|
|
|
#3816 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
[/quote]
|
|
|
|
#3817 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nazdrovnje towaritschj! |
|
|
|
|
|
|
#3818 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zever in pakskes. Jij wil minderheden overlaten aan de willekeur van een brutale massa.
|
|
|
#3819 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, dat wil ik niet.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3820 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar er zijn meer van zulke wetten, of beter gezegd praktische regels die wetten moeten bewaken, te vinden peins ik Citaat:
dat stond er letterlijk zo in ... als ik het goed heb recentelijk is dat geen grond meer om de scheiing in te zetten, dacht ik ( of moet die nog in voege komen ? ) dat tenminste bij de zeer enge betekenis ervan ( scheve shaats rijden ) want overspel is een veel ruimer begrip dan datte van zodra dat enigszins als emotioneel kwetsend kan gezien worden is dat weer wel een grond ... zo kan het hand in hand gaan met een ander waar je voor de rest totaal geen betrekking mee hebt ( of gehad hebt ) al voldoende reden zijn |
||
|
|
|