Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2006, 22:21   #4061
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog altijd hoor...
goed maar dan gaat het dus niet op voor het voorbeeld van sterilisatie ... punt

Citaat:
Dat is niet waar, mijn criterium is dezelfde gebleven. Ik breid dat niet uit tot kunnen als koppel, je hebt er altijd een koppel voor nodig.
neen hoor ... want het ging 'm over "zich kunnen voortplanten" dus dat is op individueel vlak en neit als koppel

Citaat:
Iets anders.

Ik krijg meer en meer de indruk dat ook jij er helemaal niet op uitbent om mijn standpunt te begrijpen en ze eventueel te weerleggen. Het is net alsof het jou meer te doen is om mijn persoon dan wel mijn idee.
je denkt uiteraard wat je wilt, Paulus ...

vanwaar mijn uitnodiging dan om die legenda en het totaal herformuleren van je stelling(en) opdat ze niet meer interpretatief zouden zijn ?
alsook de falsificatietoets op te geven
ik herhaal die uitnodiging hiermede

Citaat:
Dat zal dan wel niet zijn omdat je argumenten zat hebt denk ik dan.
ik geef toe dat ik maar met weinig argumenten en al evenmin met bronnen op de proppen kom daar ik het veel te druk heb jouw 'argumenten' nietig te verklaren en m'n zoektocht naar datgene jij denkt gelezen te hebben in dit of dat artikeltje

Citaat:
Spijtige evolutie.
tjah die is niet altijd deterministisch
ach ja dat doet me weeral aan iets denken... je hebt nooit gereageerd op dat voorbeeld van de quantummechanica
overgelezen, neem ik aan ?

Citaat:
Paulus.
Praha

Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 22:22.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 22:25   #4062
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het enige wat kan afgeleid worden uit het voorbeeld van uw hagedis is dat homofilie perfect normaal is... bij een bepaald soort hagedis.
O, maar je kan er veel meer uit afleiden dan dat hoor! Bijvoorbeeld dat die lustgevoelens die aanzetten tot seks helemaal niet onlosmakelijke met geslachtelijke voortplanting te maken hebben. Iets dat voor sommigen nochthans vanzelfsprekend was.

Citaat:
Net zoals die spin die haar partner opeet na de seks. Dat is perfect normaal, bij die bepaalde spin. Als een vrouw zoiets doet, dan zou ik dat toch "abnormaal" durven noemen, maar hier speelt allicht mijn bekrompen geest mij parten.
Ik zou dat ook abnormaal noemen, maar je snapt toch hopelijk wel dat dat in de eerste plaats met morele waarden te maken heeft, hoop ik...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 22:27   #4063
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het niet kunnen voortplanten is een gevolg van hun keuze om het niet meer te kunnen. Niet omwille van hun geaardheid.
ja en dan ?
dat staat toch niet in het criterium als randvoorwaarde ?

Citaat:
En het kunnen voortplanten was een ijpunt voor de geaardheid. Niet voor de individuele invulling van de seksualiteitsbeleving. Ga maar na.
dat in 't vetjes is me helemaal onduidelijk...
ga je nu beweren dat het niet kunnen voortplanten nu de geaardheid zal gaan bepalen ofzo ?
je stukjes worden er alsmaar cryptischer op

Citaat:
Paulus.
Praha.

Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 22:28.
Oud 29 december 2006, 22:28   #4064
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat het niet zo plain and simple is als jij schijnt te denken. Kijk eens naar deze en deze post ofzo. Misschien gaat er dan een lampje branden.
Maar ik zal dapper blijven schaven aan mijn zin tot je hem helemaal goed vindt! Ik zal dus die "plain and simple" gewoon weer schrappen.

v1.4: Homo's hebben een kleinere kans op nakomelingen, want ze worden seksueel aangetrokken tot hetzelfde geslacht.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 22:30   #4065
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

v1.4: Homo's hebben een kleinere kans op nakomelingen, want ze worden seksueel aangetrokken tot hetzelfde geslacht.
met die versie zou ik mss wel kunnen akkoord gaan.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 22:31   #4066
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik zal dapper blijven schaven aan mijn zin tot je hem helemaal goed vindt! Ik zal dus die "plain and simple" gewoon weer schrappen.

heb je dat stukje al over dat 'homogen' gelezen, Flippend Rund ?

Laatst gewijzigd door praha : 29 december 2006 om 22:31.
Oud 29 december 2006, 22:32   #4067
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Flink hoor... maar het zal niet veel uitmaken, vrees ik.
Niet naar de posts gaan kijken waarnaar ik verwees zeker?
Oud 29 december 2006, 22:36   #4068
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O, maar je kan er veel meer uit afleiden dan dat hoor! Bijvoorbeeld dat die lustgevoelens die aanzetten tot seks helemaal niet onlosmakelijke met geslachtelijke voortplanting te maken hebben. Iets dat voor sommigen nochthans vanzelfsprekend was.
Maar lustgevoelens hebben in elk geval wel te maken met voortplanting. Dat de voortplanting ongeslachtelijk verloopt bij een soort die slechts 1 geslacht kent, lijkt me nogal evident, en niet bepaald relevant voor de discussie.

Citaat:
Ik zou dat ook abnormaal noemen, maar je snapt toch hopelijk wel dat dat in de eerste plaats met morele waarden te maken heeft, hoop ik...
Oud 29 december 2006, 22:36   #4069
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flink hoor... maar het zal niet veel uitmaken, vrees ik.
Niet naar de posts gaan kijken waarnaar ik verwees zeker?
Allez, ik zal nog duidelijker zijn met een voorbeeldje:

Citaat:
Occasionally two male flamingos raise families. They obtain eggs by one or both mating with a female. Apart from that, they mate exclusively with each other. Two males can hold a much larger territory than a regular flamingo pair, thus more chicks can grow up.

Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 22:45.
Oud 29 december 2006, 22:41   #4070
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar lustgevoelens hebben in elk geval wel te maken met voortplanting.
Die stelling kan je ook totaal niet hard maken. Er is geen enkele mogelijkheid om na te gaan of die lustgevoelens er voor, tesamen met of na onze manier van voortplanting zijn gekomen. En dus ook geen enkele reden om aan te nemen dat die (enkel) met de voortplanting te maken hebben.

Citaat:
Dat de voortplanting ongeslachtelijk verloopt bij een soort die slechts 1 geslacht kent, lijkt me nogal evident, en niet bepaald relevant voor de discussie.
Oh jawel, want voor sommigen was seks juist net onlosmakelijk verbonden met die geslachtelijke voortplanting. Voor ongeslachtelijke voortplanting zou seks dus helemaal niet nodig zijn. En toch is het er.
Oud 29 december 2006, 22:45   #4071
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die stelling kan je ook totaal niet hard maken. Er is geen enkele mogelijkheid om na te gaan of die lustgevoelens er voor, tesamen met of na onze manier van voortplanting zijn gekomen. En dus ook geen enkele reden om aan te nemen dat die (enkel) met de voortplanting te maken hebben.

Oh jawel, want voor sommigen was seks juist net onlosmakelijk verbonden met die geslachtelijke voortplanting. Voor ongeslachtelijke voortplanting zou seks dus helemaal niet nodig zijn. En toch is het er.
bwaah... maak je toch niet zo druk Edina dat zijn gewoon evolutiefoutjes die nog dienen weggefilterd te worden
Oud 29 december 2006, 22:51   #4072
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
Kun je even uitleggen waaruit die seks bij ongeslachtelijke voortplanting precies bestaat, want ik zie niet goed hoe seks kan voorkomen bij ongeslachtelijke voortplanting.
Oud 29 december 2006, 23:02   #4073
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
heb je dat stukje al over dat 'homogen' gelezen, Flippend Rund ?
Als het homogen ontdekt wordt, dan zal ik het ernstig nemen.

De volgende stap zal er dan in bestaan dat men een therapie ontwikkelt die het homo-gen corrigeert. En wat ga je dan zeggen?
Oud 29 december 2006, 23:03   #4074
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je even uitleggen waaruit die seks bij ongeslachtelijke voortplanting precies bestaat, want ik zie niet goed hoe seks kan voorkomen bij ongeslachtelijke voortplanting.
LOL! Is jouw seks dan beperkt tot seks waaruit voortplanting kan komen?

De seks bij die hagedissen bestaat in het bestijgen van elkaar en het tegen elkaar wrijven van de cloaca's.

Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 23:07.
Oud 29 december 2006, 23:03   #4075
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De volgende stap zal er dan in bestaan dat men een therapie ontwikkelt die het homo-gen corrigeert. En wat ga je dan zeggen?
of het net in te brengen
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 23:05   #4076
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, ik zal nog duidelijker zijn met een voorbeeldje:

Occasionally two male flamingos raise families. They obtain eggs by one or both mating with a female. Apart from that, they mate exclusively with each other. Two males can hold a much larger territory than a regular flamingo pair, thus more chicks can grow up.
Bedankt voor dit voorbeeld. Wat ik eruit leer is het volgende: moest ik een gezonde, normale hetero-flamingo zijn, dan zou ik die flikker-flamingo's van hiernaast toch maar viezeriken vinden.
Oud 29 december 2006, 23:10   #4077
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik geef toe dat ik maar met weinig argumenten en al evenmin met bronnen op de proppen kom daar ik het veel te druk heb jouw 'argumenten' nietig te verklaren en m'n zoektocht naar datgene jij denkt gelezen te hebben in dit of dat artikeltje

Praha
't Is ook daarom dat ik niet meer reageer op jouw stompzinnigheden.

Argumenteren doe je met feiten en niet met veronderstellingen. Ik ben het ook beu om telkens weer te moeten zeggen dat ik niet gezegd heb wat jij beweert dat ik gezegd zou hebben, maar toch geageerd hebt op iets dat je meende dat ik gezegd zou hebben...

Sorry hoor, men kan wel eens iets misbegrijpen maar bij jou is dat helaas een constante.

Als je niet deftig kunt discuteren dan liever niet. Ik ben te oud voor dit soort spelletjes.

Citaat:
Mijn stelling:
Het is overduidelijk dat homoseksualiteit niet kan zorgen voor de procreatie van de menselijke soort en het is ook overduidelijk dat heteroseksualiteit dat wel kan en dusdanig ten minste één functie meer heeft.

Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is.

Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datzelfde iets, met minder functies.

Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waarde heeft.

Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien.
Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 december 2006 om 23:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 23:11   #4078
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat Praha doelde op het al dan niet bestaan van één homogen (want dat bestaat meer dan waarschijnlijk niet), maar wel op de tekst met de titel "Hoe overleeft het homogen" die hier al werd gepost. Er staan namelijk ook verschillende hypothesen in over potentieel evolutionaire voordelen van homoseksualiteit.
Oud 29 december 2006, 23:12   #4079
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor dit voorbeeld. Wat ik eruit leer is het volgende: moest ik een gezonde, normale hetero-flamingo zijn, dan zou ik die flikker-flamingo's van hiernaast toch maar viezeriken vinden.
Ik had ook echt niet verwacht dat je er zinnige conclusies uit zo trekken hoor! Nochthans spreekt het jouw plain en simple statement radicaal tegen.
Oud 29 december 2006, 23:17   #4080
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat je dat dus niet gelezen hebt want het is je blijkbaar niet opgevallen dat ik dat doelbewust binnen '' heb gezet
neen het gaat daar helemaal niet om een gen in de letterlijke zin van dat begrip
de tekst handelt eerder over mechanismes waardoor homoseksualiteit doorheen de evolutie schijnt te kunnen 'overleven'

Citaat:
moest men dat ooit vinden ... dan verwacht ik dat inderdaad
of mensen dat dan ook als genetische 'afwijking' zullen beschouwen hangt af volledig af de gevoerde propaganda
maar je kan het inderdaad niet zo gek bedenken ... als je bedenkt dat mensen zich nu al volledig laten hermaken om één of ander schoonheidsideaal na te streven

ik ben er echter vrij gerust in dat men zulks nooit zal vinden... maar wel mechanismen zal blijven ontrafelen die het kunnen verklaren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be