![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cipier;
Dereien werkt als pb in de gevangenis. Vroeger noemde men penitentiair beambte gewoon cipier. Hij is daar niet zo gelukkig mee en ook zijn job steekt soms wel eens tegen. We laten hem eens aan het woord. Vertel het eens Dereien, wat scheelt er aan jong? Wel alles gaat ver terug van toen ik nog kind was. Mijn pa was een alcoholist en mijn ma bracht veel andere mannen mee naar huis. Ik moest daar allemaal “oompje” tegen zeggen. Soms friemelden die wel eens aan mij ook maar ik moest me laten doen van mijn ma of ik kreeg slaag van haar. Ik had dat niet graag die slagen, dat friemelen vond ik trouwens wel eens leuk. Toen ik 14 was liep mijn pa weg met een serveuse van de pussycat. Nee niet die musical maar dat bordeel! Ik werd enige kostwinner in huis want het geld dat ma kreeg van mijn “oompjes” spendeerde ze geheel aan heroïne. Zo kwam het dat ik moest gaan werken…maar waar? Ik was 16 jaar en had net het 6é studiejaar voor de 4é keer gedaan en veel lag er niet in het vooruitzicht voor mij. Hoe ben je dan binnen geraakt als cipier? Wel dikke Mong die kwartierchef is op de gang kwam dikwijls bij mijn ma. Hij heeft me de examenvragen gegeven en de antwoorden er naast geschreven. Dus dankzij hem ben ik zonder moeite binnengeraakt alsnog. Mij ma is daar iets minder blij mee want dikke Mong neukt haar sindsdien alle weken achterwaarts in haar anus en je moet maar eens bedenken dat mijn ma het speen heeft. Kan je dikke Mong dan niet tot rede brengen? Makkelijker gezegd dan gedaan, hij is mijne baas en is dikke vriendje van de directeur en je weet dat je dan meteen onder God hemzelf staat. Ik moet zwijgen! Wat doe je dan? Als ik nerveus ben ga ik wat gevangenen gaan kloten. Dat is mij op het lijf geschreven. Leg eens uit? Wel ik pak er de meest zwakke uit en begin die dan op te jagen door ganse nachten met zijn licht te gaan spelen. Wanneer die zo’n dag of drie niet meer geslapen heeft komt die bedelen bij mij om toch maar die lichten eens uit te laten. Dan blaas ik rook in zijn gezicht nadat ik al zijn sigaretten heb afgepakt. Je kan je niet voorstellen wat dit doet met een verstokte roker die niet kan slapen. Van ellende beginnen die dan te roepen en op de deur te bonken en dan schieten we in actie want daar zaten we op te wachten natuurlijk. We.? Welja ik en nog 3 anderen hebben zo’n knokploegje gemaakt. Vooral in de nacht opereren we als alle deuren dicht zijn dan kan niemand ons zien, snap je? En dan? Wel die timmeren we dan eens goed in elkander en steken die een week of zo in het cachot. Ja maar waarom? Gij zijt ook een uil zeker? Om hun schone madam eens goed te kunnen pakken natuurlijk. Dat begrijp ik helemaal niet meer? Ezel, als zo één in het cachot zit staat zijn wijf hier tranen met tuiten te bleiten. Dat is ons moment. Dan zeggen we tegen haar dat ze haar man of haar lief goed kan helpen als ze ons eens wil pijpen of zelfs nog wat meer dan dat. En doen ze dat? Soms maar niet allemaal natuurlijk. Nou ja je kan niet alle dagen geluk hebben zeg ik maar en wie niet probeert zal ook niet winnen in het leven. Oké en verdient dat goed zo als cipier? Nou van het loon kan ik niet veel goeds zeggen, t’ is het minimum natuurlijk. Maar goed we eten hier al eens de patatten op van de gevangenen of pikken hun schel vlees dus daar besparen we al flink mee. En dan zijn er natuurlijk de bijverdiensten, het bonuspak zeg maar. Ah zo, welke? Wel u moet weten de meeste gevangenen komen hier binnen met aardig wat cash op zak, die mannen moeten zo niet weten van kredietkaarten snap je? Dus ja dat moeten ze verplicht in bewaring geven en dat kunnen wij dan natuurlijk naar goeddunken verdelen onder ons zelf. En natuurlijk de drank en drugs ook nog eens hé. Dat brengt ook een lieve cent op en helemaal belastingvrij. Moet je nog meer hebben in het leven? Vanwaar al die stakingen dan? Om een sigaret te gaan roken natuurlijk. Sedert we niet meer mogen roken binnen moeten we wel aan de deur gaan staan. We doen een beetje alsof we staken natuurlijk. En is het waar komen die mannen nu zo rap vrij? Hangt er van af wie en of het een goede of een slechte is. Leg eens uit? Wel als het een goede werker is houden we die. T’ is tenslotte niet makkelijk goed werkvolk te vinden de dag van vandaag. Een slechte die alles kapot maakt en liever lui dan moe is moeten we hier ook niet hebben dus die gooien we er zo rap mogelijk weer uit. Welk werk bedoel je dan? Je moet weten dat we zo van die werkhuizen hebben waar grote industriëlen hun zwart werk in laten doen tegen commissie loon. Stukwerk dus. Hoe meer stukken er gewerkt worden hoe meer we er aan verdienen. Beetje gelijk buiten in de privé zeg maar. En verdienen die gevangenen daar ook iets aan? Bijlange niet, niet eens het zout in hun patatten. ’t Is daarom dat we in elke cel een potje zout hebben gezet. En hun vrouw en kinderen dan? Wat kan mij dat schelen jong wat die wijven buiten doen? Ze hebben toch allemaal hun gat om geld mee te verdienen zeker? Alsof dat mijn schuld is! Nou ja veel geluk Dereien. Dank je! Zonder dank |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Banneling
|
![]() [
En hun vrouw dan? Wat kan mij dat schelen jong wat die wijven buiten doen? Ze hebben toch allemaal hun gat om geld mee te verdienen zeker? Een cipier gaat biechten Mijnheer pastoor, ik heb gezondigd. En waaruit bestond die zonde precies, cipiertje? Ik heb geslachtelijke betrekkingen gehad. Dat is een zware zonde, cipiertje. En met wie was dat dan? Euh... dat zou ik liever niet vertellen, eerwaarde. Als je het niet vertelt, dan kan ik u niet vergeven, cipiertje. Toch liever niet, eerwaarde. De pastoor doet nog enkele pogingen: Was het misschien met de slet van Karma? Neen, eerwaarde. Was het dan met de slet van Mambo? Ook niet, eerwaarde. Met de vriendin van Kaffertje? Neen, eerwaarde. Ja, cipiertje, ik kan u in deze omstandigheden niet vergeven. Ga nu maar in vrede. De cipier loopt de kerk uit, waar zijn vriend staat te wachten. En, heb je de absolutie gekregen? Neen, maar wel drie goede adressen in Assenede. Laatst gewijzigd door dereien : 24 december 2006 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kaffertje / mambo heeft wel een raar ongelukje gehad ![]() Gemist van poort ![]() hoe heeft hij dat geflikt om daar tussen te geraken ![]() Was de inhoud van de opgevulde kalkoen uit Zelzate de reden? De eerstvolgende tijd zal hij wel niet kunnen rollebollen en zal zijn madam bij dereien moeten gaan en dan maar klagen als ze hem bedriegt ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Opletten knudde voor de velletjes voor de hond ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een paar dagen geleden dat ik hier gekeken heb en wat zie ik ? Een felle bek . Alleen dutsen doen zo'n werk . In welk ander beroep krijgen sukkels anders de aandacht die ze niet verdienen ? Het domineren van sukkels noemen jullie werk ? Wat is dat ? Het zijn me de dutsen wel . Als ze gebuisd zijn voor het eksamen politieinspecteur kunnen ze nog altijd als cipier aan de slag . En dat is niet verstoten door hun moeder ? Wat is dat . Aandachtsmekers . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In welk ander beroep krijgen sukkels anders de aandacht die ze niet verdienen ? Politie Justitie brandweer civiele bescherming private bewaking ...................... deze allemaal in uniform kaffertje ![]() verder: homo's linksen sexverslaafden hoeren travestieten drugsverslaafden vechtersbazen En..........niet te vergeten, degenen die rondlpoen met een strafblad zoals kaffertje crucke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die de ongeïnteresseerde en nonchalante rommel die collega's achterlaten t.o.v gedetineerden mag opkuisen. De mensen die écht wel iets goeds willen doen, en écht wel met hart en ziel dat werk doen. Het is niet omdat jij misschien slechte ervaringen hebt, dat je daarom iedereen over dezelfde kam moet scheren. Als je tegen mij op de werkvloer normaal doet, menselijk doet, en niet zo'n praat uithaalt zoals jij nu doet, dan doe ik dat ook niet. Wederzijds respect is de boodschap. Ik heb altijd, en dat zal ik ook altijd doen, gaan werken met de gedachte: veroordeel de zonde, niet de zondaar. Het is niet omdat iemand een fout begaat, dat het daarom een foute mens is. Waar haal jij in godsnaam het lef om mensen, die het werk tóch nog willen uitvoeren vanuit het menselijk aspect, neer te halen? Ik ben geen chef, ik ben ook een mens. En als ik zo behandeld word, dan ben jij geen gedetineerde, maar ook een mens.
Laatst gewijzigd door bentje : 27 december 2006 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 december 2006 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() Lesbisch huwelijk in gevangenis vindt vrijdag plaats in Brugse 27/12/2006 Het vermoedelijk eerste huwelijk van twee lesbische vrouwen in een Belgische gevangenis vindt vrijdag plaats in Brugge. Dat hebben de advocaten van beide vrouwen bekendgemaakt. De pleidooien in hun procedure om elkaar te kunnen bezoeken binnen de gevangenismuren, zijn woensdag door de Brugse rechter in kort geding uitgesteld tot 10 januari 2007. Linda Couvreur, die voordeeld werd voor moord, en Theresa Van Heyst, die veroordeeld werd voor brandstichting, hebben elkaar intussen wel ongestoord mogen ontmoeten. Ook dat was een eis van hen ten aanzien van de Brugse gevangenisdirectie. "Het gewoon bezoek blijft een probleem", aldus Annick Alders, advocate van Linda Couvreur. "We vrezen ook dat het huwelijk vrijdag geen oplossing zal bieden. Daarom blijven we onze eis handhaven."
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() Mambo/ karma / kaffertje: t'is wat hé?
Als ik het zeg geloven ze het niet!!!!! Zelfs Martini zou het niet geloven!!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat dat in het reglement of zo?
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bent u voor homo's en lesbiennes???? Moet dit leuk zijn in de intieme kamer in de gevangenis van Brugge. Je zal daar maar staan als cipier aan die deur wanneer die twee daarbinnen lek - lik bezig zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal wel meer lik en lek zijn in de gevangenis zeker dan die twee alleen?
![]() |
![]() |
#474 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() Moet Landuyt minister van Justitie worden? Ja/Neen
Landuyt wil wet-Lejeune afschaffen ![]() Justitie kan strenger en efficiënter. Dat zegt federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (sp.a) die momenteel een boekje voorbereidt over justitie, zijn "echte passie". De publicatie is te verwachten voor maart, net voor de verkiezingscampagne. Landuyt ontkent dat het boekje een open sollicitatiebrief is om de volgende minister van Justitie te worden, maar zegt dat hij "altijd is bezig geweest met justitie. Om de zoveel jaar maak ik graag een stand van zaken op, op basis van mijn ervaring". Om de overbevolking van de gevangenissen tegen te gaan pleit hij voor de afschaffing van de wet-Lejeune. "Gevangenissen dienen om mensen op te sluiten die een gevaar vormen voor de maatschappij. Een oplichter tref je veel meer door hem zijn villa af te nemen", aldus Landuyt. "Een straf moet een straf zijn, punt uit. Nu zitten we in een opbodsituatie: een rechter geeft twintig jaar om zeker te zijn dat iemand acht jaar in de gevangenis zit. En wie zich goed gedraagt komt vroeger vrij. Keer de wet gewoon om: wie zich misdraagt, zal langer moeten blijven zitten." Landuyt zegt ook dat het tijd is dat justitie de Belgische staatsstructuur reflecteert, maar niet door justitie te splitsen. "Zorg voor duidelijkheid", aldus de bewindsman van sp.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit iets in zolang er geen gekke rechters tussen zitten!
En wie gaat die de les spellen bij overdaad? Niemand dus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minister van justitie; een interview.
De nieuwe nog niet officieel zelfverklaarde minister van justitie wil dringend hervormingen doorvoeren in de gevangenis. We vroegen hem welke en waarom. Zeg het eens minister, wat ligt er zoal op uwe lever tegenwoordig? De minister. Wel om te beginnen wil ik alle gevangenen die nu en in de toekomst er zullen in zitten ontmoedigen van enige vorm van vervroegde vrijlatingen te bekomen door goed gedrag. Die wet lejeune werkt enorm op mijn zenuwen! De wet lejeune beloont goed gedrag en ontmoedigt iedere vorm van opstand. Is het wel wijs dat af te schaffen? Gevangenen moeten maar eens leren dat ze geen opstandjes mogen doen en braaf moeten zijn, dat willen we belonen door geen extra straffen te geven. Is dat dan niet de wet lejeune? Zonder die wet branden ze binnen de kortste keren de keet plat en is geen enkele cipier nog veilig. Euh …euh …euh …kijk slecht gedrag moet ontmoedigd worden, ze zijn daar omdat ze gestraft zijn en dus mogen ze dat niet doen. Welja dat is dus de wet lejeune exact. Waarom dat afschaffen dan? Kijk als een rechter iemand bv 9 jaar cel geeft dan mag die in het beste geval al na 3 jaar terug naar huis. Die rechter geeft dus een overdreven hoge straf omdat hij hem zeker 3 jaar in de cel wil houden! Wij willen dat omdraaien. Geef de mensen 3 jaar cel en geen 9 jaar! En wat is dan het verschil? Euh…euh….kuch…euh welja dus euh…zoals ik zeg ..euh..is dat niet hetzelfde. Begrijp je? Nee? Dank je voor dit gesprek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Stormvogelstraat in Oostende is tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag het levensloze lichaam gevonden van een 31-jarige vrouw. De vrouw werd de keel overgesneden. Dat meldt het parket in Brugge. Naast haar zaten haar kinderen van 4 en 12 jaar. Zij zijn ongedeerd. De 35-jarige vriend van de vrouw heeft zichzelf gemeld bij de politie, hij was in >> penitentiair verlof << en zat een gevangenisstraf van tien jaar uit voor zware overvallen. De man wordt ondervraagd en heeft de feiten bekend, aldus gerechtskringen. Een motief is nog niet bekend. |
|
![]() |
![]() |